eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #90: Amazon wysyła sample do klientów, Szopi nawiązuje współpracę z Carrefour, Alibaba kupuje Data Artisans

Zapraszamy do lektury 90 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online, między innymi dotyczące Amazon, Alibaby, Szopi i innych firm i sklepów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

InCommerce – spotkanie branży e-commerce

Już 24 stycznia w Rzeszowie odbędzie się kolejny InCommerce – spotkanie branży e-commerce. InCommerce to ogólnopolski cykl eventów, w ramach którego znani praktycy z branży dzielą się wiedzą z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu

Najbliższe spotkanie to praktyczne tipy dotyczące #platformyecommerce #sem #seo #narzędziaekomersiaka.

Wystąpią zaproszeni eksperci z sempai, atomstore, i Doradztwo ecommerce Marek Szekely

Wstęp na spotkanie jest wolny 

Zarejestruj się: https://incommerce-rzeszow.evenea.pl/ 

Więcej informacji: http://incommerce.camp/rzeszow/ 

Jak odbierają przesyłki klienci korzystający z usług Poczty Polskiej?

Jak podaje Poczta Polska, w grudniu 2018 roku klienci zamawiający przesyłki i towary online chętniej odbierali je w Punkcie odbioru, niż miało to miejsce rok wcześniej. Co piąta paczka była odbierana w pocztowej sieci click&collect, która obejmuje już 11000 punktów rozsianych po całym kraju.

Sieć puntów odbioru obejmuje: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka/Freshmarket, oraz kioski i saloniki Ruchu. Dlaczego ilość odbiorów w punkcie była dwukrotnie wyższa, niż w 2017 roku? Powodem jest dostępność punktów odbioru dla klienta, godziny ich otwarcia, a także wygoda i brak konieczności umawiania się z listonoszem lub kurierem, by ten zastał odbiorcę w domu. Poczta Polska spodziewa się, że w roku 2019 dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150%.

Sample produktów od Amazona

Amazon z racji swojej wielkości oraz danych, które zbiera od klientów, może pozwolić sobie na spersonalizowane akcje promocyjne. Jedną z nich jest wysyłka spersonalizowanych sampli, czyli bezpłatnych próbek. Produkty te dostarczone zostaną do wybranych osób, niekoniecznie członków programu Prime. W celu określenia, do kogo mają być one wysłane sklep użyje historii zakupów. Wśród sampli mają znaleźć się produkty spożywcze, chemiczne, czy też karmy dla zwierząt domowych. 

Rozwiązanie tego typu jest bardzo dobry, sposobem na przekonanie kupujących do nowych towarów. Na naszym rynku od lat robi to między innymi Sephora.

Pozostając jeszcze przy Amazonie warto rzucić okiem na plany inwestycyjne giganta. Tym razem są to autonomiczne wózki widłowe, które sprawdzą się między innymi w magazynach tego sklepu. Wózki opracowała francuska firma zajmująca się robotyką mazgazynową – Baylo. Systemy nawigacji Balyo przekształcają osobowe wózki widłowe w maszyny pracujące niezależnie od człowieka. „Zgodnie z umową Amazon będzie otrzymywał nieodpłatne gwarancje na akcje Balyo do poziomu 29% kapitału francuskiej firmy. Koncern z Seattle może wykorzystywać otrzymywane warranty w zależności od wielkości zamówień – pełne 29 proc. wymagałoby zakupienia produktów Francuzów na sumę ok. 300 mln euro”.

Szopi.pl nawiązuje współpracę z Carrefour

Szopi.pl działa na Polskim rynku już od pewnego czasu i trzeba przyznać, że ten pomysł na biznes nie mógł się nie udać. Szopi bowiem dostarcza zakupione zakupy spożywcze do domu zamawiającego nawet w dwie godziny od momentu złożenia zamówienia. Zamawiający będą mogli wybrać artykuły z oferty sieci  Carrefour, a dedykowany dostawca zrealizuje je w imieniu klienta w stacjonarnym sklepie Carrefour i dostarczy pod wskazany adres. Na swojej stronie Szopi.pl udostępni ofertę Carrefour w identycznej formie, jak na stronie internetowej sieci. Produkty mają te same ceny, a klienci mogą korzystać z promocji cenowych, które wprowadza Carrefour. Obecnie rozwiązanie to dostępne jest dla klientów z Warszawy, w przyszłości obejmie inne miasta. Do tej pory Szopi dostarczyło klientom 70 tysięcy zamówień. 

12% zakupów online dokonywanych w Niemczech jest zwracanych

Ankieta przeprowadzona wśród 1000 sklepów online w Niemczech pokazała, jakie zachowania klientów są najczęstsze. Przede wszystkim ważny wskaźnik, to liczba zwrotów przesyłek, która średnio wynosi 12%, dwa lata temu było to 10%. Ankieta pokazała również, że 1 na 4 kupujących odsyła nawet 25% zamówionych towarów, a 14% kupujących odsyła ponad 25% zamówień. Najwyższy wskaźnik zwrotów jest oczywiście w branży fashion, gdzie po prostu czasem trudno znaleźć swój rozmiar ubrania. Aby w takich sklepach uniknąć wysokiego wskaźnika zwrotów, należy zapewnić klientom odpowiedni poziom robienia zakupów (wysokiej jakości zdjęcia, tabele rozmiarów, kolory zgodne ze stanem rzeczywistym). W niemieckich sklepach towary zwraca więcej kobiet, robi to 15% z nich. W przypadku mężczyzn wskaźnik ten wynosi 9%.

Alibaba kupuje niemiecki startup

Niemiecki startup Data Artisans został kupiony przez chińskiego giganta e-commerce za 90 milionów euro. Startup został założony w 2014 roku i zajmuje się przetwarzaniem danych na dużą skalę, między innymi dla takich firm, jak: Alibaba, Uber, Zalando i Ebay. Alibaba kupując firmę chce w ten sposób zwiększyć swój wkład w rozwój otwartego oprogramowania Big Data.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #89: jakie e-sklepy z odzieżą odwiedzamy najczęściej, ile przesyłek dostarczył w 2018 roku InPost, oraz rynek e-commerce w UK

Pierwsza w tym roku prasówka e-commerce na numer 89. Znajdziecie w niej badanie, który sklep z odzieżą odwiedzamy najczęściej. Jest też informacja na temat planów Amazona wobec Whole Foods, oraz analizę wzrostu rynku e-commerce w UK. 

 

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Jakie e-sklepy z odzieżą odwiedzamy najczęściej?

Badanie przygotowane przez Gemius/PBI, a opracowane przez Wirtualne media pokazuje, że koniec roku 2018 był bardzo dobry dla branży odzieżowej. Przeanalizowano bowiem ruch w największych e-sklepach z odzieżą i pokuszono się o małe podsumowanie. Na pierwszym jego miejscu znalazł się sklep Zalando. Okazuje, że tylko w listopadzie tę platformę odwiedziło ponad 3,01 mln realnych użytkowników, co daje zasięg na poziomie 10,77 polskiego internetu. Odwiedzający wykonali na stronie 108,76 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 32 minuty. Na drugiej pozycji znajduje się sklep Bonprix.pl, który zanotował 2,89 mln użytkowników, 63,58 mln odsłon oraz 15 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Trzecią pozycję zajmuje eObuwie.pl. Sklep miał 2,66 mln użytkowników, 38,78 mln odsłon oraz 13 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu na stronie.

Na dalszych pozycjach znajdują się Born2be.pl (przy 2,03 mln odwiedzających miał 35,5 mln odsłon), Orsay.com (1,3 mln użytkowników i 12,54 mln odsłon) oraz Answear.com (1,17 mln użytkowników i 10,76 mln odsłon).

Amazon chce „rozruszać” sieć Whole Foods

Dokładniej mówiąc, gigant chce zainwestować w rozwój sieci i umożliwienie jej klientom składania zamówień z dwugodzinną dostawą oraz odbiór zamówienia w sklepie stacjonarnym już po 30 minutach od zamówienia. Ta ostatnia usługa dostępna będzie jedynie dla klientów Amazon Prime. Ten ruch zapowiada dalszy rozwój spożywczej sieci Amazona, która obecnie składa się z 475 sklepów w USA i siedmiu sklepów w Wielkiej Brytanii.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 milionów przesyłek

Jak możemy przeczytać w informacji prasowej, InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn. W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 InPost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8% więcej rok do roku, w tym Paczkomaty notowały wzrost o 92,10%, a Kurier InPost o 23,06%.

Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął też, instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce.

e-klienci ufają influencerom

Tak wynika z badania agencji Newspoint, która podaje, że dla ponad 70 proc. odbiorców treści tworzone przez blogerów są pierwszym źródłem informacji o produktach. Nie można się więc dziwić, że często marki korzystają z pomocy celebrytów do promowania produktów i usług. Wszystko dlatego, że coraz mniej wierzymy w standardowe przekazy reklamowe i coraz chętniej pytamy się o opinie na temat produktu lub usługi naszych bliskich lub znajomych, a także czytamy rekomendacje blogerów czy vlogerów. W Stanach Zjednoczonych w 2017 przedsiębiorstwa wydały na promocję na samym Instagramie ponad miliard dolarów. 

Powodem takiego stanu rzeczy jest między innymi to, że klienci obdarzają blogerów i celebrytów zaufaniem. Społeczność obserwująca danego blogera robi to ze względu na jego charyzmę, wiedzę w danym temacie oraz atrakcyjny sposób przedstawiania treści. Często prowadzi on dialog ze swoimi fanami, przez co jest jeszcze bliżej ich osoby. Podjęcie współpracy z influencerami jest też najlepszym sposobem na zdobycie ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców, gdyż często zajmują się oni konkretną, zawężoną tematyką. 

e-commerce w UK z najniższym wzrostem do lat

 

Dokładnie chodzi o przyrost w listopadzie, kiedy to zanotowano wzrost rynku na poziomie 8,1%, co jest najniższym wskaźnikiem od 2011 roku. Przyczyną tego stanu rzeczy mogą być bardzo duże obniżki cen, które miały miejsce podczas Black Friday. Wtedy też wielu Brytyjczyków zaopatrzyło się w upominki świąteczne. Niektórzy analitycy doszukują się w tym też polityczych aspektów, a dokładnie nastrojów, jakie panują na Wyspach od ostatnich kilku miesięcy. NIezależnie od przyczyn warto śledzić kolejne podsumowania i sprawdzić, jak sytuacja będzie wyglądać w kolejnych miesiącach. 

Pozostając przy Wielkiej Brytanii mamy jeszcze ciekawostkę. 53% ankietowanych osób deklaruje, że woli dedykowaną aplikację zakupową od robienia zakupów poprzez stronę www. Powodów jest kilka. Najważniejsze z nich to między innymi:

• Strony często zmuszają do wielokrotnego wprowadzania danych (69%)

• Wymuszony proces rejestracji, aby umożliwić złożenie zamówienia (54%)

• Brak potwierdzenia po dokonaniu płatności (51%)

• Strona płatności się zawiesza lub serwer ma krótki limit czasu po kliknięciu zapłać teraz (47%)

• Formularze wymagające niepotrzebnych lub zupełnie nieistotnych pytań informacyjnych i marketingowych (45%)

  • Ograniczone lub restrykcyjne metody płatności (41%)

To tylko kilka z ważniejszych informacji, jakie otrzymali ankieterzy od badanych klientów. Widać, że po zmianach RODO, oraz wszystkich „usprawnianiach”, które wymuszają na klientach kolejne akceptacje regulaminów i zezwoleń, zaczyna się okres, w którym konsumenci zaczynają cenić sobie prostotę rozwiązań pozbawionych wszystkich tego typu „przeszkadzaczy” 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #88: raport eCommerce TRENDS 2019 oraz Zakupy Świąteczne 2018

Zapraszamy do lektury ostatniej w tym roku, 88 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej raport eCommerce TRENDS 2019 oraz Zakupy Świąteczne 2018, a także informację o blokowaniu e-gigantów w Indiach. Jest też akapit o paragonach wystawianych przed zapłatą oraz o tym, gdzie najchętniej kupowaliśmy przed świętami.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Raport eCommerce TRENDS 2019 już dostępny

Spółka z Grupy OEX zaprezentowała szóstą edycję raportu wskazującego najważniejsze kierunki rozwoju sektora e-commerce, zarówno w obszarze B2C jak i B2B. W tym roku w badaniu wzięło udział 150 przedstawicieli branży, którzy wypowiedzieli się na temat 70 trendów. Według raportu Divante w 2019 roku na rynku e-commerce kluczową rolę odegrają rozwiązania Business Intelligence, CRM, content marketing, CRM, Big Data i chatboty. Raport eCommerce Trends prezentuje także trendy, które w ciągu najbliższych 5 lat będą miały największy wpływ na rynek sprzedaży online. Wśród nich znalazły się m.in. takie rozwiązania jak Alexa, Big Data, rozszerzona rzeczywistość czy personalizacja. Z opracowania Divante można dowiedzieć się także o najbardziej efektywnych inwestycjach z obszaru e-commerce i poznać aktualne inspiracje. W raporcie nie zabrakło także wypowiedzi ekspertów i praktyków rynku e-commerce. Pełen raport dostępny jest tutaj.

Kosmetyki i gry, czyli najpopularniejsze prezenty w roku 2018

Specjaliści z Deloitte zrobili podsumowanie tego, jak wyglądały nasze zakupy online w okresie mikołajkowym i świątecznym. Przed świętami, że 56% Polaków kupi prezenty świąteczne online. Spośród badanych 31% wybierze sklep, który ma również punkty stacjonarne, a 25% kupi od sprzedawcy działającego jedynie w Internecie.

Z 1168 złotych, jakie statystyczny Polak wydał na święta, 45% (532 zł) przeznaczone zostało właśnie na prezenty. Z tego budżetu 44% wydane zostało w internecie. Stawia to polskich konsumentów w czołówce Europy, a większy odsetek spotykany jest jedynie w Wielkiej Brytanii (55%) oraz Niemczech (46%). Dane Allegro i Mobile Institute wskazują, że jeden prezent będzie kosztował średnio 152 złote. Sieć jest również miejscem szukania pomysłów na prezenty dla bliskich – połowa polskich konsumentów szuka tam inspiracji. Dla 55% źródłem pomysłów jest wyszukiwarka internetowa. Z kolei 49% przegląda strony poszczególnych marek i dostawców, a 44% witryny z ofertami i kuponami.

Co ciekawe, silna jest pozycja blogów i społeczności – jest to źródło pomysłów dla 24% badanych. Najpopularniejsze prezenty to: książki, kosmetyki lub perfumy oraz słodycze. Na liście znajdują się także gry odzież i obuwie, biżuteria i zegarki, muzyka, karty podarunkowe oraz suplementy diety. Trzeba też zauważyć, że często pod choinką znajduje się też gotówka. Pełen raport dostępny jest tutaj.

Indie zakazują firmom e-commerce sprzedawania własnych produktów

O co dokładnie chodzi? O firmy takie jak Flipkart, czy też Amazon, które sprzedają produkty firm, w których mają udziały. W oświadczeniu, jakie podano można znaleźć między innymi informacje, że takie firmy działające na rynku e-commerce nie będą mogły zawierać umów na wyłączność z podmiotami, z którymi są związane w jakikolwiek sposób.

Nowe regulacje odnoszą się do skarg ze strony indyjskich sprzedawców detalicznych i handlowców, którzy twierdzą, że gigantyczne firmy e-commerce wykorzystują kontrolę nad zapasami swoich oddziałów i poprzez umowy na wyłączność tworzą nieuczciwy konkurencyjnie rynek, który pozwala im sprzedawać produkty po bardzo niskich, niedostępnych dla innych cenach.

Stowarzyszenie internetowych sprzedawców online All India Online Vendors Association (AIOVA) złożyło w październiku petycję do indyjskiej komisji ds. Konkurencji CCI, która twierdzi, że Amazon faworyzuje kupców, których częściowo jest właścicielem, takich jak Cloudtail i Appario. Sekretarz generalny CAIT, Praveen Khandelwal, powiedział, że nowe zasady wprowadzą embargo na taktyki przyjęte przez graczy globalnych, aby kontrolować i zdominować handel detaliczny w Indiach za pośrednictwem handlu elektronicznego. Nowe przepisy zaczynają obowiązywać od 1 lutego 2019 roku.

Paragon wystawiany przed zapłatą za zakupy?

Ministerstwo Finansów chce by od przyszłego roku paragony fiskalne były wydawane przez przyjęciem zapłaty od klienta. Takie przepisy są bardzo niebezpieczne dla e-sprzedawców. W przypadku sklepów internetowych towary wydawane są w dużej mierze po otrzymaniu płatności za zamówienie.

Według e-Izby sklepy internetowe miałyby obowiązek wydruku paragonu fiskalnego przed otrzymaniem zapłaty tylko w przypadku wcześniejszej wysyłki towarów lub wykonania usług. Jeśli pójdziemy dalej tym torem, to jest możliwość, że organy skarbowe będą chciały interpretować przepisy jako „zobowiązanie do wystawiania paragonów już w dacie złożenia zamówienia on-line, przed dokonaniem faktycznej sprzedaży, czyli dostawą towarów lub usług”. Po pierwsze jest to sprzeczne z przepisami ustawy o VAT, po drugie taka interpretacja wymagałaby zmiany systemu sprzedaży towarów online oraz kas. Dodatkowo drastycznie wzrosłaby też liczba anulowanych paragonów, bowiem przecież samo zamówienie nie jest jednoznaczne z zapłatą za towar.

Gdzie najczęściej kupowaliśmy przed świętami?

Listopad i grudzień to dwa miesiące, kiedy e-sklepy cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy zachęcają do wydawania pieniędzy online. Gemius sprawdził, które z serwisów zakupowych były przez użytkowników najczęściej odwiedzane w tym właśnie okresie.

„Niekwestionowanym liderem tegorocznego Black Friday (23.11.), podobnie z resztą jak ubiegłorocznego, było Allegro – witrynę allegro.pl odwiedziło tego dnia 4,244 miliony internautów. Często odwiedzane były także sklepy oferujące artykuły RTV i AGD – na 2 miejscu znalazł się sklep euro.com.pl, który odwiedziło 1,029 mln użytkowników, a na 4 – mediaexpert.pl, który zanotował liczbę 939 tys. odwiedzających. Trzecie miejsce w zestawieniu zdobyła aplikacja Rossmann – tego dnia odwiedziło ją 1,003 mln użytkowników, z czego ponad 97% stanowiły kobiety. Zestawienie zamyka empik.com z liczbą 904 tys. użytkowników”. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)