eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #91: 100 milionów użytkowników opłaca Amazon Prime, konwersja podczas zeszłorocznych świąt, e-commerce ze wzrostem o 26%

Zapraszamy do lektury 91 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online. W tym tygodniu dotyczą, Amazon Prime, rynku azjatyckiego, oraz konwersji w okresie świątecznym.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Ponad 100 milionów Amerykanów opłaca Amazon Prime

Według badania przeprowadzonego przez Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) Amazon osiągnął kolejny kamień milowy w swojej działalności. Firma przekroczyła magiczną liczbę 100 milinów aktywnych subskrybentów Amazon Prime. Miało to miejsce pod koniec 2018 roku. Rok wcześniej użytkowników z aktywną subskrypcją było 90 milionów.

Już wcześniej Jeff Bezos wspomniał coś o 100 milionach subskrybentów, ale wtedy nie było mowy o regionalizacji. CIRP prowadzi tego typu badania od 2014 roku. Według nich wynika, że użytkownicy Prime wydają rocznie na zakupy 1400 dolarów, to 800 dolarów więcej, niż klienci bez aktywnej subskrybcji. Koszt członkostwa Prime to 119 dolarów rocznie lub 13 miesięcznie. Obejmuje to darmową dwudniową wysyłkę i obniżone stawki za nocną wysyłkę, a także dostęp do różnorodnych treści cyfrowych za pośrednictwem Amazon Prime Video, Prime Music i audiobooków w Audible.

Jak wyglądała konwersja podczas zeszłorocznych świąt?

Zakupy online w USA mają się bardzo dobrze, to rosnący rynek, który w 2022 roku może wygenerować nawet 140 miliardów dolarów przychodów. Siłę rynku pokazują także statystyki konwersji największych e-sprzedawców, które osiągnęli oni w  Black Friday, Cyber Monday oraz w okresie świątecznym.

Według firmy analitycznej Jumpshot Amazon w tym czasie może pochwalić się 160 miliardami kliknięć wygenerowanymi przez 100 milionów konsumentów. Najwyższy współczynnik konwersji osiągnięto 17 grudnia i wynosił on 11,9%. 

Dla eBay najlepszy okres to Czarny Piątek oraz weekend zaraz po tym dniu. Jednak inaczej było w Australii, gdzie szał miał miejsce 3 grudnia. Jak mówi Gavin Dennis, szef działu sprzedaży detalicznej dla eBay w Australii i Nowej Zelandii – „Klienci kupują już okazyjnie w listopadzie, ale początek grudnia, to najgorętszy okres. Wiele osób robi zakupy właśnie wtedy, by przed samymi świętami mieć spokojną głowę”. eBay w Australii przyciągnął we wspomnianym dniu 2,6 milionów klientów, z czego 1,8 przeglądało stronę na urządzeniach mobilnych. Współczynnik konwersji wynosił 6,2%

W USA Etsy może pochwalić się najlepszy współczynnik odnotował w Cyber Mondej. Wynosił on 5%. W tym samym dniu Amazon w USA odnotował CR na poziomie 12,4%, a eBay 6,4%. 

Azjatycki rynek sprzedaży online osiągnie wartość 53 miliardów

Firma badawcza Forrester szacuje, że sprzedaż detaliczna w Azji będzie rosła w tempie rocznego wzrostu (CAGR) w wysokości 23%, aby osiągnąć poziom 53 miliardów USD w 2023 roku. Wszystko dzięki dużej penetracji smartfonów i rosnącej gospodarce. Kraje Azji Południowo-Wschodniej czyli Indonezja, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia i Wietnam są atrakcyjnymi rynkami dla sprzedawców internetowych. 

Inne czynniki, które przyczyniające się do wzrostu handlu online w tym regionie, to niezagospodarowany rynek detaliczny offline, oraz wysokie koszty logistyczne. Dodatkowo do 2020 r. prawie połowa ludności Azji Południowo-Wschodniej będzie miała mniej niż 30 lat, a ponad 55% populacji w wieku produkcyjnym to doświadczeni technologicznie millenialsi.

W 2018 roku Indonezja stanowiła 41% sprzedaży detalicznej online w Azji Południowo-Wschodniej, co czyni ją największym rynkiem w regionie. Krajowy e-handel i infrastruktura telekomunikacyjna wciąż się rozwijają, dzięki czemu coraz więcej osób ma dostęp do zakupów online. Forrester spodziewa się, że indonezyjski rynek detaliczny online wzrośnie w CAGR o 19,6% w okresie od 2018 r. Do 2023 r., Osiągając w 2023 r. 19 mld USD.

Jeśli chodzi o sprzedaż produktów, to 24,2% całego rynku indonezyjskiego obejmuje sprzedaż elektroniki użytkowej, 17% to odzież i akcesoria, a 8,4% sprzęt i oprogramowanie biurowe 

E-commerce ze wzrostem o 26%?

Według traffictrends.pl dwa miesiące po zakazie handlu w niedziele o 26% wzrosła sprzedaż produktów online, 62% sklepów miało zwiększony ruch na stronie, a 56% odnotowało większą sprzedaż w Internecie. Duże wzrosty zanotowały sklepy z branży e-grocery, która rośnie o około 10% rocznie, a już teraz co 7 osoba deklaruje, że zdarza się jej robić zakupy spożywcze w sieci. „Według IceFood.pl w 2018 roku sprzedaż produktów mrożonych wzrosła o ok. 15 proc. Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo”.

Co seniorzy kupują online?

Badanie przygotowane przez Ceneo.pl skupia się na analizie zachowań seniorów online. Według Ceneo zainteresowanie zakupami w internecie wśród osób powyżej 65 roku życia wzrosło w ciągu roku o 12%. Wśród najpopularniejszych kategorii są: damskie torebki, smartfony oraz telewizory. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety, sukienki, lodówki, zegarki.

Zalando idzie w ślady Amazon i testuje “In home delivery”

Dostawa bezpośrednio do mieszkań, to już przecież było. Tak, na pomysł ten wpadł Amazon. Teraz podobne rozwiazanie testuje Zalando wraz z firmą kurierską bpost. Wszystko po to, by sprawdzić potencjał tego rozwiązania. Przede wszystkim chodzi o sprawdzenie, jak duże jest zaufanie kupujących do tego typu dostawy. Testy to kolejny krok w udoskonalaniu ścieżki zakupowej klienta, które jest stałym elementem strategii marki. Oczywiście testy te nie obejdą się bez inteligentnych zamków, które pozwolą kurierowi dostać się do mieszkania. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #90: Amazon wysyła sample do klientów, Szopi nawiązuje współpracę z Carrefour, Alibaba kupuje Data Artisans

Zapraszamy do lektury 90 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online, między innymi dotyczące Amazon, Alibaby, Szopi i innych firm i sklepów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

InCommerce – spotkanie branży e-commerce

Już 24 stycznia w Rzeszowie odbędzie się kolejny InCommerce – spotkanie branży e-commerce. InCommerce to ogólnopolski cykl eventów, w ramach którego znani praktycy z branży dzielą się wiedzą z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu

Najbliższe spotkanie to praktyczne tipy dotyczące #platformyecommerce #sem #seo #narzędziaekomersiaka.

Wystąpią zaproszeni eksperci z sempai, atomstore, i Doradztwo ecommerce Marek Szekely

Wstęp na spotkanie jest wolny 

Zarejestruj się: https://incommerce-rzeszow.evenea.pl/ 

Więcej informacji: http://incommerce.camp/rzeszow/ 

Jak odbierają przesyłki klienci korzystający z usług Poczty Polskiej?

Jak podaje Poczta Polska, w grudniu 2018 roku klienci zamawiający przesyłki i towary online chętniej odbierali je w Punkcie odbioru, niż miało to miejsce rok wcześniej. Co piąta paczka była odbierana w pocztowej sieci click&collect, która obejmuje już 11000 punktów rozsianych po całym kraju.

Sieć puntów odbioru obejmuje: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka/Freshmarket, oraz kioski i saloniki Ruchu. Dlaczego ilość odbiorów w punkcie była dwukrotnie wyższa, niż w 2017 roku? Powodem jest dostępność punktów odbioru dla klienta, godziny ich otwarcia, a także wygoda i brak konieczności umawiania się z listonoszem lub kurierem, by ten zastał odbiorcę w domu. Poczta Polska spodziewa się, że w roku 2019 dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150%.

Sample produktów od Amazona

Amazon z racji swojej wielkości oraz danych, które zbiera od klientów, może pozwolić sobie na spersonalizowane akcje promocyjne. Jedną z nich jest wysyłka spersonalizowanych sampli, czyli bezpłatnych próbek. Produkty te dostarczone zostaną do wybranych osób, niekoniecznie członków programu Prime. W celu określenia, do kogo mają być one wysłane sklep użyje historii zakupów. Wśród sampli mają znaleźć się produkty spożywcze, chemiczne, czy też karmy dla zwierząt domowych. 

Rozwiązanie tego typu jest bardzo dobry, sposobem na przekonanie kupujących do nowych towarów. Na naszym rynku od lat robi to między innymi Sephora.

Pozostając jeszcze przy Amazonie warto rzucić okiem na plany inwestycyjne giganta. Tym razem są to autonomiczne wózki widłowe, które sprawdzą się między innymi w magazynach tego sklepu. Wózki opracowała francuska firma zajmująca się robotyką mazgazynową – Baylo. Systemy nawigacji Balyo przekształcają osobowe wózki widłowe w maszyny pracujące niezależnie od człowieka. „Zgodnie z umową Amazon będzie otrzymywał nieodpłatne gwarancje na akcje Balyo do poziomu 29% kapitału francuskiej firmy. Koncern z Seattle może wykorzystywać otrzymywane warranty w zależności od wielkości zamówień – pełne 29 proc. wymagałoby zakupienia produktów Francuzów na sumę ok. 300 mln euro”.

Szopi.pl nawiązuje współpracę z Carrefour

Szopi.pl działa na Polskim rynku już od pewnego czasu i trzeba przyznać, że ten pomysł na biznes nie mógł się nie udać. Szopi bowiem dostarcza zakupione zakupy spożywcze do domu zamawiającego nawet w dwie godziny od momentu złożenia zamówienia. Zamawiający będą mogli wybrać artykuły z oferty sieci  Carrefour, a dedykowany dostawca zrealizuje je w imieniu klienta w stacjonarnym sklepie Carrefour i dostarczy pod wskazany adres. Na swojej stronie Szopi.pl udostępni ofertę Carrefour w identycznej formie, jak na stronie internetowej sieci. Produkty mają te same ceny, a klienci mogą korzystać z promocji cenowych, które wprowadza Carrefour. Obecnie rozwiązanie to dostępne jest dla klientów z Warszawy, w przyszłości obejmie inne miasta. Do tej pory Szopi dostarczyło klientom 70 tysięcy zamówień. 

12% zakupów online dokonywanych w Niemczech jest zwracanych

Ankieta przeprowadzona wśród 1000 sklepów online w Niemczech pokazała, jakie zachowania klientów są najczęstsze. Przede wszystkim ważny wskaźnik, to liczba zwrotów przesyłek, która średnio wynosi 12%, dwa lata temu było to 10%. Ankieta pokazała również, że 1 na 4 kupujących odsyła nawet 25% zamówionych towarów, a 14% kupujących odsyła ponad 25% zamówień. Najwyższy wskaźnik zwrotów jest oczywiście w branży fashion, gdzie po prostu czasem trudno znaleźć swój rozmiar ubrania. Aby w takich sklepach uniknąć wysokiego wskaźnika zwrotów, należy zapewnić klientom odpowiedni poziom robienia zakupów (wysokiej jakości zdjęcia, tabele rozmiarów, kolory zgodne ze stanem rzeczywistym). W niemieckich sklepach towary zwraca więcej kobiet, robi to 15% z nich. W przypadku mężczyzn wskaźnik ten wynosi 9%.

Alibaba kupuje niemiecki startup

Niemiecki startup Data Artisans został kupiony przez chińskiego giganta e-commerce za 90 milionów euro. Startup został założony w 2014 roku i zajmuje się przetwarzaniem danych na dużą skalę, między innymi dla takich firm, jak: Alibaba, Uber, Zalando i Ebay. Alibaba kupując firmę chce w ten sposób zwiększyć swój wkład w rozwój otwartego oprogramowania Big Data.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #89: jakie e-sklepy z odzieżą odwiedzamy najczęściej, ile przesyłek dostarczył w 2018 roku InPost, oraz rynek e-commerce w UK

Pierwsza w tym roku prasówka e-commerce na numer 89. Znajdziecie w niej badanie, który sklep z odzieżą odwiedzamy najczęściej. Jest też informacja na temat planów Amazona wobec Whole Foods, oraz analizę wzrostu rynku e-commerce w UK. 

 

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Jakie e-sklepy z odzieżą odwiedzamy najczęściej?

Badanie przygotowane przez Gemius/PBI, a opracowane przez Wirtualne media pokazuje, że koniec roku 2018 był bardzo dobry dla branży odzieżowej. Przeanalizowano bowiem ruch w największych e-sklepach z odzieżą i pokuszono się o małe podsumowanie. Na pierwszym jego miejscu znalazł się sklep Zalando. Okazuje, że tylko w listopadzie tę platformę odwiedziło ponad 3,01 mln realnych użytkowników, co daje zasięg na poziomie 10,77 polskiego internetu. Odwiedzający wykonali na stronie 108,76 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 32 minuty. Na drugiej pozycji znajduje się sklep Bonprix.pl, który zanotował 2,89 mln użytkowników, 63,58 mln odsłon oraz 15 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Trzecią pozycję zajmuje eObuwie.pl. Sklep miał 2,66 mln użytkowników, 38,78 mln odsłon oraz 13 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu na stronie.

Na dalszych pozycjach znajdują się Born2be.pl (przy 2,03 mln odwiedzających miał 35,5 mln odsłon), Orsay.com (1,3 mln użytkowników i 12,54 mln odsłon) oraz Answear.com (1,17 mln użytkowników i 10,76 mln odsłon).

Amazon chce „rozruszać” sieć Whole Foods

Dokładniej mówiąc, gigant chce zainwestować w rozwój sieci i umożliwienie jej klientom składania zamówień z dwugodzinną dostawą oraz odbiór zamówienia w sklepie stacjonarnym już po 30 minutach od zamówienia. Ta ostatnia usługa dostępna będzie jedynie dla klientów Amazon Prime. Ten ruch zapowiada dalszy rozwój spożywczej sieci Amazona, która obecnie składa się z 475 sklepów w USA i siedmiu sklepów w Wielkiej Brytanii.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 milionów przesyłek

Jak możemy przeczytać w informacji prasowej, InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn. W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 InPost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8% więcej rok do roku, w tym Paczkomaty notowały wzrost o 92,10%, a Kurier InPost o 23,06%.

Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął też, instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce.

e-klienci ufają influencerom

Tak wynika z badania agencji Newspoint, która podaje, że dla ponad 70 proc. odbiorców treści tworzone przez blogerów są pierwszym źródłem informacji o produktach. Nie można się więc dziwić, że często marki korzystają z pomocy celebrytów do promowania produktów i usług. Wszystko dlatego, że coraz mniej wierzymy w standardowe przekazy reklamowe i coraz chętniej pytamy się o opinie na temat produktu lub usługi naszych bliskich lub znajomych, a także czytamy rekomendacje blogerów czy vlogerów. W Stanach Zjednoczonych w 2017 przedsiębiorstwa wydały na promocję na samym Instagramie ponad miliard dolarów. 

Powodem takiego stanu rzeczy jest między innymi to, że klienci obdarzają blogerów i celebrytów zaufaniem. Społeczność obserwująca danego blogera robi to ze względu na jego charyzmę, wiedzę w danym temacie oraz atrakcyjny sposób przedstawiania treści. Często prowadzi on dialog ze swoimi fanami, przez co jest jeszcze bliżej ich osoby. Podjęcie współpracy z influencerami jest też najlepszym sposobem na zdobycie ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców, gdyż często zajmują się oni konkretną, zawężoną tematyką. 

e-commerce w UK z najniższym wzrostem do lat

 

Dokładnie chodzi o przyrost w listopadzie, kiedy to zanotowano wzrost rynku na poziomie 8,1%, co jest najniższym wskaźnikiem od 2011 roku. Przyczyną tego stanu rzeczy mogą być bardzo duże obniżki cen, które miały miejsce podczas Black Friday. Wtedy też wielu Brytyjczyków zaopatrzyło się w upominki świąteczne. Niektórzy analitycy doszukują się w tym też polityczych aspektów, a dokładnie nastrojów, jakie panują na Wyspach od ostatnich kilku miesięcy. NIezależnie od przyczyn warto śledzić kolejne podsumowania i sprawdzić, jak sytuacja będzie wyglądać w kolejnych miesiącach. 

Pozostając przy Wielkiej Brytanii mamy jeszcze ciekawostkę. 53% ankietowanych osób deklaruje, że woli dedykowaną aplikację zakupową od robienia zakupów poprzez stronę www. Powodów jest kilka. Najważniejsze z nich to między innymi:

• Strony często zmuszają do wielokrotnego wprowadzania danych (69%)

• Wymuszony proces rejestracji, aby umożliwić złożenie zamówienia (54%)

• Brak potwierdzenia po dokonaniu płatności (51%)

• Strona płatności się zawiesza lub serwer ma krótki limit czasu po kliknięciu zapłać teraz (47%)

• Formularze wymagające niepotrzebnych lub zupełnie nieistotnych pytań informacyjnych i marketingowych (45%)

  • Ograniczone lub restrykcyjne metody płatności (41%)

To tylko kilka z ważniejszych informacji, jakie otrzymali ankieterzy od badanych klientów. Widać, że po zmianach RODO, oraz wszystkich „usprawnianiach”, które wymuszają na klientach kolejne akceptacje regulaminów i zezwoleń, zaczyna się okres, w którym konsumenci zaczynają cenić sobie prostotę rozwiązań pozbawionych wszystkich tego typu „przeszkadzaczy” 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)