eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #92: pomysł Zalando na wardrobing, statystyki Empik.com za 2018 rok, ciekawostki od Amazon

Zapraszamy do lektury 92 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online. W tym tygodniu dotyczą one: Empik.com, Bol.com, Poczty Polskiej, Amazon oraz Zalando.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Nowy pomysł od Zalando może oznaczać koniec wardrobingu?

Wardobing, czyli zamawianie ubrań, krótkie ich użytkowanie i zwrot, to jeden z głównych powodów zwrotów ubrań i obuwia zamawianych online. Zalando chce walczyć z tego typu zachowaniami. Rozwiązaniem ma być bardzo duża, wszyta w ubranie metka, której usunięcie będzie uniemożliwiało zwrot towaru. Znacznik ma mieć wymiary 10 na 15 cm i posiadać napis „nie usuwaj tej etykiety”. 

Trzeba pamiętać, że ucięcie metki nie może uniemożliwiać oddania towaru, jeśli jednak metka będzie integralną częścią ubrania, to może być to potraktowane inaczej. Pamietajmy, że zwroty ubrań, to poważny problem branży fashion, dlatego nie można dziwić się, że pojawiają się coraz to nowe sposoby zabezpieczeń sklepów przed tego typu sytuacjami. 

Empik dzieli się statystykami z 2018 roku

Jak możemy przeczytać w materiałach dostarczonych przez empik.com w 2018 roku zanotowano ponad pół miliona zamówień więcej niż w roku 2017. O 100% wzrosła liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji. Ruch na stronie wzrósł o 25%. W połączeniu tego wskaźnika z liczbą zamówień wynika, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online złożyło zamówienie w empik.com. 

W materiałach dostarczonych przez sklep można przeczytać także o obchodzonym w 2018 roku 20-lecia istnienia sklepu internetowego na rynku polskim. Wśród ciekawych wydarzeń, jakie miały miejsce w ubiegłym roku, to między innymi uruchomienie wspomnianej aplikacji zakupowej, oraz bardzo dobry wynik platformy markeplace, czyli platformy sprzedawców zewnętrznych, która odnotowała ponad 300 tysięcy zamówień. 

Dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski dodaje. „Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku.  Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów”.

Szkoda, że nie wszystko jest tak idealne i nadal w wielu przypadkach empik ma braki w obsłudze klienta i realizacji zamówień. Miejmy nadzieję, że kolejne lata pozwolą na dopracowanie odpowiedniej strategii komunikacji, rozwiązywania problemów związanych z zamówieniami online. 

bol.com z wynikami sprzedaży za 2018 rok 

Holenderski sklep internetowy bol.com podaje, że w 2018 roku sprzedaż netto wyniosła 2,1 miliarda euro, co jest wzrostem o 31,25% względem roku 2017. Więcej informacji i liczb można znaleźć w opublikowanym dokumencie. 

Przez cały rok Bol.com generował sprzedaż online o wartości 2,1 miliarda euro. Liczba ta obejmuje nie tylko sprzedaż produktów sprzedawanych przez Bol.com, ale także sprzedaż zewnętrznych dostawców, którzy dołączyli do platformy partnerskiej. Ta grupa w coraz większym stopniu kształtuje wzrost i przychody Bol.com, które zaczął działalność jako sklep internetowy w 1999 roku, ale przeobraża się coraz bardziej w platformę internetową dla innych sprzedawców. Widać to także w coraz to większym nakierowaniu na obsługę platformy partnerskiej. 

Trochę ciekawostek od Amazon

Amazon testuje robota dostawczego, który nazwany został Amazon Scout. Urządzenia tego typu będą dostarczać paczki do klientów w dzielnicy w hrabstwie Snohomish w stanie Waszyngton. W pierwszym okresie paczki dostarczy 6 robotów, które będą podążać ustaloną drogą dostawy, ale będą im towarzyszyć pracownicy Amazon, by sprawdzić, jak urządzenia zachowują się w terenie. Urządzenia Amazon Scout, które mogą sprawnie poruszać się po chodnikach, omijając przechodniów i przeszkody, zostały opracowane w laboratorium badawczo-rozwojowym Amazon w Seattle.

https://youtu.be/peaKnkNX4vc

Druga ciekawostka to klub zakupowy dla nastolatków, który uruchamia gigant. Program skierowany jest dla nieletnich w wieku 13-17 lat. Pozwoli on na stworzenie nastolatkom oddzielnego loginy i podłączenie go do konta rodziców. Młodzi konsumenci mogą przeglądać ofertę, czytać rekomendacje i składać zamówienia na własną rękę. 

https://youtu.be/ctJuKWJE0wM

Poczta Polska z elektrycznymi skuterami i rowerami

W ramach projektu „Elektromobilność” listonosze Poczty będą testować Skuter Cargo oraz rower firmy Zasada Bikes. Pierwsze testy odbędą się w Gliwicach oraz Raszynie. W Raszynie testowany jest Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Ma on ładowność 280 kg i może rozpędzić się do 45 km/h. Do Gliwic trafiły rowery elektryczne, które mają ładowność do 80 kg i na jednym ładowaniu mogą przejechać nawet 150 km. Testowane w Gliwicach i Raszynie pojazdy elektryczne przeznaczone są do przewozu listów i mniejszych paczek, mają ułatwić pracę listonoszy. Testy kolejnych maszyn, także tych o pojemności 800 kg już wkrótce. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #91: 100 milionów użytkowników opłaca Amazon Prime, konwersja podczas zeszłorocznych świąt, e-commerce ze wzrostem o 26%

Zapraszamy do lektury 91 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online. W tym tygodniu dotyczą, Amazon Prime, rynku azjatyckiego, oraz konwersji w okresie świątecznym.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Ponad 100 milionów Amerykanów opłaca Amazon Prime

Według badania przeprowadzonego przez Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) Amazon osiągnął kolejny kamień milowy w swojej działalności. Firma przekroczyła magiczną liczbę 100 milinów aktywnych subskrybentów Amazon Prime. Miało to miejsce pod koniec 2018 roku. Rok wcześniej użytkowników z aktywną subskrypcją było 90 milionów.

Już wcześniej Jeff Bezos wspomniał coś o 100 milionach subskrybentów, ale wtedy nie było mowy o regionalizacji. CIRP prowadzi tego typu badania od 2014 roku. Według nich wynika, że użytkownicy Prime wydają rocznie na zakupy 1400 dolarów, to 800 dolarów więcej, niż klienci bez aktywnej subskrybcji. Koszt członkostwa Prime to 119 dolarów rocznie lub 13 miesięcznie. Obejmuje to darmową dwudniową wysyłkę i obniżone stawki za nocną wysyłkę, a także dostęp do różnorodnych treści cyfrowych za pośrednictwem Amazon Prime Video, Prime Music i audiobooków w Audible.

Jak wyglądała konwersja podczas zeszłorocznych świąt?

Zakupy online w USA mają się bardzo dobrze, to rosnący rynek, który w 2022 roku może wygenerować nawet 140 miliardów dolarów przychodów. Siłę rynku pokazują także statystyki konwersji największych e-sprzedawców, które osiągnęli oni w  Black Friday, Cyber Monday oraz w okresie świątecznym.

Według firmy analitycznej Jumpshot Amazon w tym czasie może pochwalić się 160 miliardami kliknięć wygenerowanymi przez 100 milionów konsumentów. Najwyższy współczynnik konwersji osiągnięto 17 grudnia i wynosił on 11,9%. 

Dla eBay najlepszy okres to Czarny Piątek oraz weekend zaraz po tym dniu. Jednak inaczej było w Australii, gdzie szał miał miejsce 3 grudnia. Jak mówi Gavin Dennis, szef działu sprzedaży detalicznej dla eBay w Australii i Nowej Zelandii – „Klienci kupują już okazyjnie w listopadzie, ale początek grudnia, to najgorętszy okres. Wiele osób robi zakupy właśnie wtedy, by przed samymi świętami mieć spokojną głowę”. eBay w Australii przyciągnął we wspomnianym dniu 2,6 milionów klientów, z czego 1,8 przeglądało stronę na urządzeniach mobilnych. Współczynnik konwersji wynosił 6,2%

W USA Etsy może pochwalić się najlepszy współczynnik odnotował w Cyber Mondej. Wynosił on 5%. W tym samym dniu Amazon w USA odnotował CR na poziomie 12,4%, a eBay 6,4%. 

Azjatycki rynek sprzedaży online osiągnie wartość 53 miliardów

Firma badawcza Forrester szacuje, że sprzedaż detaliczna w Azji będzie rosła w tempie rocznego wzrostu (CAGR) w wysokości 23%, aby osiągnąć poziom 53 miliardów USD w 2023 roku. Wszystko dzięki dużej penetracji smartfonów i rosnącej gospodarce. Kraje Azji Południowo-Wschodniej czyli Indonezja, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia i Wietnam są atrakcyjnymi rynkami dla sprzedawców internetowych. 

Inne czynniki, które przyczyniające się do wzrostu handlu online w tym regionie, to niezagospodarowany rynek detaliczny offline, oraz wysokie koszty logistyczne. Dodatkowo do 2020 r. prawie połowa ludności Azji Południowo-Wschodniej będzie miała mniej niż 30 lat, a ponad 55% populacji w wieku produkcyjnym to doświadczeni technologicznie millenialsi.

W 2018 roku Indonezja stanowiła 41% sprzedaży detalicznej online w Azji Południowo-Wschodniej, co czyni ją największym rynkiem w regionie. Krajowy e-handel i infrastruktura telekomunikacyjna wciąż się rozwijają, dzięki czemu coraz więcej osób ma dostęp do zakupów online. Forrester spodziewa się, że indonezyjski rynek detaliczny online wzrośnie w CAGR o 19,6% w okresie od 2018 r. Do 2023 r., Osiągając w 2023 r. 19 mld USD.

Jeśli chodzi o sprzedaż produktów, to 24,2% całego rynku indonezyjskiego obejmuje sprzedaż elektroniki użytkowej, 17% to odzież i akcesoria, a 8,4% sprzęt i oprogramowanie biurowe 

E-commerce ze wzrostem o 26%?

Według traffictrends.pl dwa miesiące po zakazie handlu w niedziele o 26% wzrosła sprzedaż produktów online, 62% sklepów miało zwiększony ruch na stronie, a 56% odnotowało większą sprzedaż w Internecie. Duże wzrosty zanotowały sklepy z branży e-grocery, która rośnie o około 10% rocznie, a już teraz co 7 osoba deklaruje, że zdarza się jej robić zakupy spożywcze w sieci. „Według IceFood.pl w 2018 roku sprzedaż produktów mrożonych wzrosła o ok. 15 proc. Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo”.

Co seniorzy kupują online?

Badanie przygotowane przez Ceneo.pl skupia się na analizie zachowań seniorów online. Według Ceneo zainteresowanie zakupami w internecie wśród osób powyżej 65 roku życia wzrosło w ciągu roku o 12%. Wśród najpopularniejszych kategorii są: damskie torebki, smartfony oraz telewizory. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety, sukienki, lodówki, zegarki.

Zalando idzie w ślady Amazon i testuje “In home delivery”

Dostawa bezpośrednio do mieszkań, to już przecież było. Tak, na pomysł ten wpadł Amazon. Teraz podobne rozwiazanie testuje Zalando wraz z firmą kurierską bpost. Wszystko po to, by sprawdzić potencjał tego rozwiązania. Przede wszystkim chodzi o sprawdzenie, jak duże jest zaufanie kupujących do tego typu dostawy. Testy to kolejny krok w udoskonalaniu ścieżki zakupowej klienta, które jest stałym elementem strategii marki. Oczywiście testy te nie obejdą się bez inteligentnych zamków, które pozwolą kurierowi dostać się do mieszkania. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #90: Amazon wysyła sample do klientów, Szopi nawiązuje współpracę z Carrefour, Alibaba kupuje Data Artisans

Zapraszamy do lektury 90 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online, między innymi dotyczące Amazon, Alibaby, Szopi i innych firm i sklepów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

InCommerce – spotkanie branży e-commerce

Już 24 stycznia w Rzeszowie odbędzie się kolejny InCommerce – spotkanie branży e-commerce. InCommerce to ogólnopolski cykl eventów, w ramach którego znani praktycy z branży dzielą się wiedzą z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu

Najbliższe spotkanie to praktyczne tipy dotyczące #platformyecommerce #sem #seo #narzędziaekomersiaka.

Wystąpią zaproszeni eksperci z sempai, atomstore, i Doradztwo ecommerce Marek Szekely

Wstęp na spotkanie jest wolny 

Zarejestruj się: https://incommerce-rzeszow.evenea.pl/ 

Więcej informacji: http://incommerce.camp/rzeszow/ 

Jak odbierają przesyłki klienci korzystający z usług Poczty Polskiej?

Jak podaje Poczta Polska, w grudniu 2018 roku klienci zamawiający przesyłki i towary online chętniej odbierali je w Punkcie odbioru, niż miało to miejsce rok wcześniej. Co piąta paczka była odbierana w pocztowej sieci click&collect, która obejmuje już 11000 punktów rozsianych po całym kraju.

Sieć puntów odbioru obejmuje: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka/Freshmarket, oraz kioski i saloniki Ruchu. Dlaczego ilość odbiorów w punkcie była dwukrotnie wyższa, niż w 2017 roku? Powodem jest dostępność punktów odbioru dla klienta, godziny ich otwarcia, a także wygoda i brak konieczności umawiania się z listonoszem lub kurierem, by ten zastał odbiorcę w domu. Poczta Polska spodziewa się, że w roku 2019 dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150%.

Sample produktów od Amazona

Amazon z racji swojej wielkości oraz danych, które zbiera od klientów, może pozwolić sobie na spersonalizowane akcje promocyjne. Jedną z nich jest wysyłka spersonalizowanych sampli, czyli bezpłatnych próbek. Produkty te dostarczone zostaną do wybranych osób, niekoniecznie członków programu Prime. W celu określenia, do kogo mają być one wysłane sklep użyje historii zakupów. Wśród sampli mają znaleźć się produkty spożywcze, chemiczne, czy też karmy dla zwierząt domowych. 

Rozwiązanie tego typu jest bardzo dobry, sposobem na przekonanie kupujących do nowych towarów. Na naszym rynku od lat robi to między innymi Sephora.

Pozostając jeszcze przy Amazonie warto rzucić okiem na plany inwestycyjne giganta. Tym razem są to autonomiczne wózki widłowe, które sprawdzą się między innymi w magazynach tego sklepu. Wózki opracowała francuska firma zajmująca się robotyką mazgazynową – Baylo. Systemy nawigacji Balyo przekształcają osobowe wózki widłowe w maszyny pracujące niezależnie od człowieka. „Zgodnie z umową Amazon będzie otrzymywał nieodpłatne gwarancje na akcje Balyo do poziomu 29% kapitału francuskiej firmy. Koncern z Seattle może wykorzystywać otrzymywane warranty w zależności od wielkości zamówień – pełne 29 proc. wymagałoby zakupienia produktów Francuzów na sumę ok. 300 mln euro”.

Szopi.pl nawiązuje współpracę z Carrefour

Szopi.pl działa na Polskim rynku już od pewnego czasu i trzeba przyznać, że ten pomysł na biznes nie mógł się nie udać. Szopi bowiem dostarcza zakupione zakupy spożywcze do domu zamawiającego nawet w dwie godziny od momentu złożenia zamówienia. Zamawiający będą mogli wybrać artykuły z oferty sieci  Carrefour, a dedykowany dostawca zrealizuje je w imieniu klienta w stacjonarnym sklepie Carrefour i dostarczy pod wskazany adres. Na swojej stronie Szopi.pl udostępni ofertę Carrefour w identycznej formie, jak na stronie internetowej sieci. Produkty mają te same ceny, a klienci mogą korzystać z promocji cenowych, które wprowadza Carrefour. Obecnie rozwiązanie to dostępne jest dla klientów z Warszawy, w przyszłości obejmie inne miasta. Do tej pory Szopi dostarczyło klientom 70 tysięcy zamówień. 

12% zakupów online dokonywanych w Niemczech jest zwracanych

Ankieta przeprowadzona wśród 1000 sklepów online w Niemczech pokazała, jakie zachowania klientów są najczęstsze. Przede wszystkim ważny wskaźnik, to liczba zwrotów przesyłek, która średnio wynosi 12%, dwa lata temu było to 10%. Ankieta pokazała również, że 1 na 4 kupujących odsyła nawet 25% zamówionych towarów, a 14% kupujących odsyła ponad 25% zamówień. Najwyższy wskaźnik zwrotów jest oczywiście w branży fashion, gdzie po prostu czasem trudno znaleźć swój rozmiar ubrania. Aby w takich sklepach uniknąć wysokiego wskaźnika zwrotów, należy zapewnić klientom odpowiedni poziom robienia zakupów (wysokiej jakości zdjęcia, tabele rozmiarów, kolory zgodne ze stanem rzeczywistym). W niemieckich sklepach towary zwraca więcej kobiet, robi to 15% z nich. W przypadku mężczyzn wskaźnik ten wynosi 9%.

Alibaba kupuje niemiecki startup

Niemiecki startup Data Artisans został kupiony przez chińskiego giganta e-commerce za 90 milionów euro. Startup został założony w 2014 roku i zajmuje się przetwarzaniem danych na dużą skalę, między innymi dla takich firm, jak: Alibaba, Uber, Zalando i Ebay. Alibaba kupując firmę chce w ten sposób zwiększyć swój wkład w rozwój otwartego oprogramowania Big Data.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)