eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #93: co dalej z zakazem handlu w niedzielę, Netflix i reklamy, Lidl i dostawa tego samego dnia

Zapraszamy do lektury 93 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online i nie tylko. W tym tygodniu będzie o: zakazie handlu w niedziele, reklamach na platformie Netflix, oraz pomyśle Lidla na dostawę produktów tego samego dnia.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zakaz handlu w niedziele, co dalej?

Badanie Maison & Partners pokazuje, że w grudniu spadło poparcie zakazu handlu w niedziele. Obecnie 28% ankietowanych jest za tym rozwiązaniem, a 71% uważa, że ten przepis usunąć. Najwięcej przeciwników ustawy mieszka w małych miejscowościach oraz dużych miastach. Jak wynika z badania, nadal robimy zakupy w niedzielę, ale nie są to już zakupy na skalę znaną z okresu przez wprowadzonymi zmianami. W „niedziele wolne od handlu” kupujemy w małych sklepach (78% ankietowanych), na stacjach benzynowych (44% respondentów), w cukierniach i piekarniach (16% osób), oraz w kioskach (3%). Więcej informacji o badaniu znajdziemy tutaj

Warto przypomnieć, że od styczna 2019 roku nie obejmuje on tylko ostatniej niedzieli w miesiącu, a od 2020 handel dozwolony będzie jedynie w 7 niedziel, a zabroniony w 45. 

Netflix i reklamy, co na to użytkownicy?

Badanie AudienceProject pokazuje, że jeśli platforma streamingowa zdecyduje się wprowadzić reklamy, to może stracić nawet połowę swoich użytkowników. O wprowadzeniu reklam spekuluje się już od kilku miesięcy. Pierwsze próby platforma przeprowadzała w 2015 roku, ale szybko wycofała się z pomysłu, bowiem niezadowolenie widzów było bardzo duże. AudienceProject zapytała mieszkańców USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii, co się stanie, jeśli wspomniane reklamy pojawią się na Netflix? 

Ankietowanym zasugerowano dwa scenariusze. W pierwszym zapytano subskrybentów, czy za tę samą cenę dalej będą utrzymywać konto na Netflix, jeśli zaczną się tam pojawiać reklamy. W drugim zapytano o utrzymanie konta, jeśli w zamian za emisję reklam miałaby spaść cena subskrypcji.

W tym pierwszym rezygnację z abonamentu zadeklarowało od 47% abonentów z Norwegii i nawet 69% w Danii. W innych krajach wyniki nie były lepsze. W USA z subskrypcji zrezygnowałoby 54%, w Wielkiej Brytanii 57%, a w Niemczech 58%. Przy drugim wariancie procent anulujących subskrypcję byłby niższy, ale nadal wysoki. Od 37% q Finlandii do 57% w  Szwecji. W USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech subskrypcję anulowałoby 41-42% użytkowników. Może więc lepiej pozostać przy starej dobrej subskrypcji? 

„Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok” – raport 

„Branża handlu B2B i dystrybucji przechodzi znaczącą ewolucję. Klienci biznesowi są coraz bardziej wymagający. Oczekują nowoczesnych standardów obsługi, których doświadczają jako konsumenci indywidualni. Szybkie i intuicyjne zakupy w kanale online, pełen dostęp do informacji o produktach i statusie zamówień czy elastyczne modele logi- styczne, powoli przestają stanowić elementy przewagi konkurencyjnej, a stają się standardowymi wymaganiami. Sprzedaż relacyjna nie jest już jedynym i najskuteczniejszym sposobem generowania przychodu. Platformy e-commerce B2B są wdrażane przez coraz większą liczbę firm, a ich możliwości są stale rozbudowywane. Branża stoi u progu cyfrowej transformacji. Co czeka handel B2B i dystrybucję w 2019 roku? Trochę ciekawych informacji, analiz znajdziecie tutaj.

Lild i dostawa tego samego dnia

Niestety post ten nie dotyczy Polski, ale Włoch, gdzie Lidl nawiązał współpracę z Supermercato24. Dzięki niej klienci sieci będą mogli zamówić towary marki online i otrzymają je do domu jeszcze tego samego dnia, a w wybranych miejscach nawet do godziny od momentu złożenia zamówienia. Obecnie klienci mogą skorzystać z oferty składającej się z 4000 produktów, które mogą zostać dostarczone do domu klienta. Dostawy tego typu są dostępne na razie w rejonie Milanu, Rzymu i Werony. Jeśli kupujący wykażą zainteresowanie usługa, to firmy przewidują jej rozszerzenie o kolejne miasta. 

Jak wyglądał niemiecki e-commerce w 2018 roku

W 2018 roku rynek e-commerce w Niemczech wzrósł o 11,4% co sprawiło, że na koniec roku 2018 jego wartość wyniosła 65,1 miliarda euro. Więcej ciekawych danych znajduje się tutaj.

Według prognoz w 2019 roku rynek ten zaliczy kolejny wzrost, a jego wartość wyniesie około 71,9 miliarda euro. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #92: pomysł Zalando na wardrobing, statystyki Empik.com za 2018 rok, ciekawostki od Amazon

Zapraszamy do lektury 92 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online. W tym tygodniu dotyczą one: Empik.com, Bol.com, Poczty Polskiej, Amazon oraz Zalando.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Nowy pomysł od Zalando może oznaczać koniec wardrobingu?

Wardobing, czyli zamawianie ubrań, krótkie ich użytkowanie i zwrot, to jeden z głównych powodów zwrotów ubrań i obuwia zamawianych online. Zalando chce walczyć z tego typu zachowaniami. Rozwiązaniem ma być bardzo duża, wszyta w ubranie metka, której usunięcie będzie uniemożliwiało zwrot towaru. Znacznik ma mieć wymiary 10 na 15 cm i posiadać napis „nie usuwaj tej etykiety”. 

Trzeba pamiętać, że ucięcie metki nie może uniemożliwiać oddania towaru, jeśli jednak metka będzie integralną częścią ubrania, to może być to potraktowane inaczej. Pamietajmy, że zwroty ubrań, to poważny problem branży fashion, dlatego nie można dziwić się, że pojawiają się coraz to nowe sposoby zabezpieczeń sklepów przed tego typu sytuacjami. 

Empik dzieli się statystykami z 2018 roku

Jak możemy przeczytać w materiałach dostarczonych przez empik.com w 2018 roku zanotowano ponad pół miliona zamówień więcej niż w roku 2017. O 100% wzrosła liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji. Ruch na stronie wzrósł o 25%. W połączeniu tego wskaźnika z liczbą zamówień wynika, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online złożyło zamówienie w empik.com. 

W materiałach dostarczonych przez sklep można przeczytać także o obchodzonym w 2018 roku 20-lecia istnienia sklepu internetowego na rynku polskim. Wśród ciekawych wydarzeń, jakie miały miejsce w ubiegłym roku, to między innymi uruchomienie wspomnianej aplikacji zakupowej, oraz bardzo dobry wynik platformy markeplace, czyli platformy sprzedawców zewnętrznych, która odnotowała ponad 300 tysięcy zamówień. 

Dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski dodaje. „Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku.  Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów”.

Szkoda, że nie wszystko jest tak idealne i nadal w wielu przypadkach empik ma braki w obsłudze klienta i realizacji zamówień. Miejmy nadzieję, że kolejne lata pozwolą na dopracowanie odpowiedniej strategii komunikacji, rozwiązywania problemów związanych z zamówieniami online. 

bol.com z wynikami sprzedaży za 2018 rok 

Holenderski sklep internetowy bol.com podaje, że w 2018 roku sprzedaż netto wyniosła 2,1 miliarda euro, co jest wzrostem o 31,25% względem roku 2017. Więcej informacji i liczb można znaleźć w opublikowanym dokumencie. 

Przez cały rok Bol.com generował sprzedaż online o wartości 2,1 miliarda euro. Liczba ta obejmuje nie tylko sprzedaż produktów sprzedawanych przez Bol.com, ale także sprzedaż zewnętrznych dostawców, którzy dołączyli do platformy partnerskiej. Ta grupa w coraz większym stopniu kształtuje wzrost i przychody Bol.com, które zaczął działalność jako sklep internetowy w 1999 roku, ale przeobraża się coraz bardziej w platformę internetową dla innych sprzedawców. Widać to także w coraz to większym nakierowaniu na obsługę platformy partnerskiej. 

Trochę ciekawostek od Amazon

Amazon testuje robota dostawczego, który nazwany został Amazon Scout. Urządzenia tego typu będą dostarczać paczki do klientów w dzielnicy w hrabstwie Snohomish w stanie Waszyngton. W pierwszym okresie paczki dostarczy 6 robotów, które będą podążać ustaloną drogą dostawy, ale będą im towarzyszyć pracownicy Amazon, by sprawdzić, jak urządzenia zachowują się w terenie. Urządzenia Amazon Scout, które mogą sprawnie poruszać się po chodnikach, omijając przechodniów i przeszkody, zostały opracowane w laboratorium badawczo-rozwojowym Amazon w Seattle.

https://youtu.be/peaKnkNX4vc

Druga ciekawostka to klub zakupowy dla nastolatków, który uruchamia gigant. Program skierowany jest dla nieletnich w wieku 13-17 lat. Pozwoli on na stworzenie nastolatkom oddzielnego loginy i podłączenie go do konta rodziców. Młodzi konsumenci mogą przeglądać ofertę, czytać rekomendacje i składać zamówienia na własną rękę. 

https://youtu.be/ctJuKWJE0wM

Poczta Polska z elektrycznymi skuterami i rowerami

W ramach projektu „Elektromobilność” listonosze Poczty będą testować Skuter Cargo oraz rower firmy Zasada Bikes. Pierwsze testy odbędą się w Gliwicach oraz Raszynie. W Raszynie testowany jest Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Ma on ładowność 280 kg i może rozpędzić się do 45 km/h. Do Gliwic trafiły rowery elektryczne, które mają ładowność do 80 kg i na jednym ładowaniu mogą przejechać nawet 150 km. Testowane w Gliwicach i Raszynie pojazdy elektryczne przeznaczone są do przewozu listów i mniejszych paczek, mają ułatwić pracę listonoszy. Testy kolejnych maszyn, także tych o pojemności 800 kg już wkrótce. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #91: 100 milionów użytkowników opłaca Amazon Prime, konwersja podczas zeszłorocznych świąt, e-commerce ze wzrostem o 26%

Zapraszamy do lektury 91 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online. W tym tygodniu dotyczą, Amazon Prime, rynku azjatyckiego, oraz konwersji w okresie świątecznym.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Ponad 100 milionów Amerykanów opłaca Amazon Prime

Według badania przeprowadzonego przez Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) Amazon osiągnął kolejny kamień milowy w swojej działalności. Firma przekroczyła magiczną liczbę 100 milinów aktywnych subskrybentów Amazon Prime. Miało to miejsce pod koniec 2018 roku. Rok wcześniej użytkowników z aktywną subskrypcją było 90 milionów.

Już wcześniej Jeff Bezos wspomniał coś o 100 milionach subskrybentów, ale wtedy nie było mowy o regionalizacji. CIRP prowadzi tego typu badania od 2014 roku. Według nich wynika, że użytkownicy Prime wydają rocznie na zakupy 1400 dolarów, to 800 dolarów więcej, niż klienci bez aktywnej subskrybcji. Koszt członkostwa Prime to 119 dolarów rocznie lub 13 miesięcznie. Obejmuje to darmową dwudniową wysyłkę i obniżone stawki za nocną wysyłkę, a także dostęp do różnorodnych treści cyfrowych za pośrednictwem Amazon Prime Video, Prime Music i audiobooków w Audible.

Jak wyglądała konwersja podczas zeszłorocznych świąt?

Zakupy online w USA mają się bardzo dobrze, to rosnący rynek, który w 2022 roku może wygenerować nawet 140 miliardów dolarów przychodów. Siłę rynku pokazują także statystyki konwersji największych e-sprzedawców, które osiągnęli oni w  Black Friday, Cyber Monday oraz w okresie świątecznym.

Według firmy analitycznej Jumpshot Amazon w tym czasie może pochwalić się 160 miliardami kliknięć wygenerowanymi przez 100 milionów konsumentów. Najwyższy współczynnik konwersji osiągnięto 17 grudnia i wynosił on 11,9%. 

Dla eBay najlepszy okres to Czarny Piątek oraz weekend zaraz po tym dniu. Jednak inaczej było w Australii, gdzie szał miał miejsce 3 grudnia. Jak mówi Gavin Dennis, szef działu sprzedaży detalicznej dla eBay w Australii i Nowej Zelandii – „Klienci kupują już okazyjnie w listopadzie, ale początek grudnia, to najgorętszy okres. Wiele osób robi zakupy właśnie wtedy, by przed samymi świętami mieć spokojną głowę”. eBay w Australii przyciągnął we wspomnianym dniu 2,6 milionów klientów, z czego 1,8 przeglądało stronę na urządzeniach mobilnych. Współczynnik konwersji wynosił 6,2%

W USA Etsy może pochwalić się najlepszy współczynnik odnotował w Cyber Mondej. Wynosił on 5%. W tym samym dniu Amazon w USA odnotował CR na poziomie 12,4%, a eBay 6,4%. 

Azjatycki rynek sprzedaży online osiągnie wartość 53 miliardów

Firma badawcza Forrester szacuje, że sprzedaż detaliczna w Azji będzie rosła w tempie rocznego wzrostu (CAGR) w wysokości 23%, aby osiągnąć poziom 53 miliardów USD w 2023 roku. Wszystko dzięki dużej penetracji smartfonów i rosnącej gospodarce. Kraje Azji Południowo-Wschodniej czyli Indonezja, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia i Wietnam są atrakcyjnymi rynkami dla sprzedawców internetowych. 

Inne czynniki, które przyczyniające się do wzrostu handlu online w tym regionie, to niezagospodarowany rynek detaliczny offline, oraz wysokie koszty logistyczne. Dodatkowo do 2020 r. prawie połowa ludności Azji Południowo-Wschodniej będzie miała mniej niż 30 lat, a ponad 55% populacji w wieku produkcyjnym to doświadczeni technologicznie millenialsi.

W 2018 roku Indonezja stanowiła 41% sprzedaży detalicznej online w Azji Południowo-Wschodniej, co czyni ją największym rynkiem w regionie. Krajowy e-handel i infrastruktura telekomunikacyjna wciąż się rozwijają, dzięki czemu coraz więcej osób ma dostęp do zakupów online. Forrester spodziewa się, że indonezyjski rynek detaliczny online wzrośnie w CAGR o 19,6% w okresie od 2018 r. Do 2023 r., Osiągając w 2023 r. 19 mld USD.

Jeśli chodzi o sprzedaż produktów, to 24,2% całego rynku indonezyjskiego obejmuje sprzedaż elektroniki użytkowej, 17% to odzież i akcesoria, a 8,4% sprzęt i oprogramowanie biurowe 

E-commerce ze wzrostem o 26%?

Według traffictrends.pl dwa miesiące po zakazie handlu w niedziele o 26% wzrosła sprzedaż produktów online, 62% sklepów miało zwiększony ruch na stronie, a 56% odnotowało większą sprzedaż w Internecie. Duże wzrosty zanotowały sklepy z branży e-grocery, która rośnie o około 10% rocznie, a już teraz co 7 osoba deklaruje, że zdarza się jej robić zakupy spożywcze w sieci. „Według IceFood.pl w 2018 roku sprzedaż produktów mrożonych wzrosła o ok. 15 proc. Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo”.

Co seniorzy kupują online?

Badanie przygotowane przez Ceneo.pl skupia się na analizie zachowań seniorów online. Według Ceneo zainteresowanie zakupami w internecie wśród osób powyżej 65 roku życia wzrosło w ciągu roku o 12%. Wśród najpopularniejszych kategorii są: damskie torebki, smartfony oraz telewizory. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety, sukienki, lodówki, zegarki.

Zalando idzie w ślady Amazon i testuje “In home delivery”

Dostawa bezpośrednio do mieszkań, to już przecież było. Tak, na pomysł ten wpadł Amazon. Teraz podobne rozwiazanie testuje Zalando wraz z firmą kurierską bpost. Wszystko po to, by sprawdzić potencjał tego rozwiązania. Przede wszystkim chodzi o sprawdzenie, jak duże jest zaufanie kupujących do tego typu dostawy. Testy to kolejny krok w udoskonalaniu ścieżki zakupowej klienta, które jest stałym elementem strategii marki. Oczywiście testy te nie obejdą się bez inteligentnych zamków, które pozwolą kurierowi dostać się do mieszkania. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)