eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #94: polscy sprzedawcy na eBay, nowa usługa Poczty Polskiej, sprzedaż żywności nawet o 54% w górę

Zapraszamy do lektury 94 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online i nie tylko. W tym tygodniu będzie o: polskich sprzedawcach na eBay, ulepszeniu pracy InPostu, zachowaniach konsumenckich.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Polscy sprzedawcy na eBay w 2018 roku

Jak możemy przeczytać w materiałach prasowych 10 największych polskich sprzedawców, którzy dołączyli do platformy w 2018 roku, osiągnęło łączne obroty ponad 2 milionów euro. Jest to dwa razy więcej niż sprzedaż 10 największych sprzedawców w 2017 roku. 

Najpopularniejszymi kategoriami, w których sprzedawane są przedmioty przez rodzimych handlowców to: akcesoria dla domu i ogrodu, moda, części samochodowe oraz elektronika. Nowi sprzedawcy oferowali łącznie ponad 780 tysięcy przedmiotów i oferowali sprzedaż transgraniczną. Skorzystanie z eBay pozwala dotrzeć do 179 milionów konsumentów z całego świata. 

Jak mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay – „Dzięki prostej mechanice serwisu oraz stałemu poszerzaniu oferty użytecznych narzędzi sprzedażowych chcemy przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorczości i handlu transgranicznego. Jesteśmy partnerem dla polskich przedsiębiorców i możemy wspierać ich w rozwoju biznesu zapewniając dostęp do międzynarodowego rynku”. 

Widać też wzrosty w sprzedaży. W 2018 roku sprzedaż na rynek lokalny wzrosła o 13%, a eksport zależny był od kategorii oraz miejsca docelowego. „Jak wynika z danych, w skali roku eksport części samochodowych do Irlandii wzrósł o 83%, do Francji o 17%, a do Niemiec o 14%. Z kolei eksport produktów dla domu i ogrodu do Francji to wzrost na poziomie 23%, do Włoch – 21%, a do Niemiec – 15%”. 

Poczta Polska z usługą do przesyłania towarów w Europie

Poczta Polska uruchomiła Międzynarodową Przesyłkę Paletową, która umożliwia przewóz dorgowy towarów przy wykorzystaniu drobnicowej sieci logistycznej. Co to oznacza? Od 1 lutego PP zapewnia wysyłkę towary z Polski do wybranych krajów europejskich, a także z wybranych krajów do Polski. Poczta Polska realizuje usługę na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy w oparciu o stałe umowy lub jednorazowe zlecenia. Usługa ta ma na celu zapewnienie obniżenia kosztów transportu, daje możliwość trackingu przesyłki, pozwala na dostarczanie paczek do klientów B2B i B2C oraz do magazynów centralnych i sieci detalicznych. Kurierom rośnie konkurencja?

Wzrost sprzedaży żywności online nawet 54% w górę?

Według raportu IRC, który skupił się na branży FMCG w ciągu najbliższych 5 lat sprzedaż produktów spożywczych online może wzrosnąć nawet o 54%. Już teraz w Europie są kraje w, których wzrost jest dwucyfrowy, mowa między innymi o Włoszech czy też Hiszpanii. W pierwszym kraju mówimy o 42% a w drugim o 29%. Pełny raport dostępny jest tutaj.

31 tysięcy e-sklepów w Polsce

Takie dane podaje Bisnode Polska na koniec grudnia 2018 na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. W porównaniu do poprzedniego roku zarejestrowano wzrost na poziomie 6,1%, czyli przybyło 1 800 sklepów online. Pojawienie się części z nich to na pewno efekt wprowadzana zakazu handlu w niedzielę, który wywarł wpływ na e-handel. 

Wzrośnie jakość dostaw InPost?

Tak przynajmniej informuje firma w swoim komunikacie prasowym. Wszystko dzięki nowym komputerom mobilnym Zebra TC56. Są one szybkie i ułatwiają pracę kurierom, dzięki czemu wydajność dostaw wzrosła o 10%. 

Jak mówi Rafał Brzoska, prezes InPost – „Pracujący w terenie kurierzy odpowiadają w największym stopniu za poziom satysfakcji klientów, musieliśmy więc zapewnić im odpowiednie rozwiązanie technologiczne. Komputery mobilne Zebra TC56 z ekranem dotykowym spełniają nasze wymagania związane z wytrzymałością, czasem pracy i bezpieczeństwem – umożliwiając naszym zespołom lepszą i wydajniejszą pracę”.

Za przesyłki płacimy za pobraniem

Badanie przeprowadzone na zlecenie Twisto pokazuje, że co trzeci internauta kupując w sieci, płaci za paczkę przy odbiorze gotówką. Z badania wynika także, że 72% Polaków chociaż raz zrobiło zakupy online. 16,6% robi je regularnie i płaci wtedy wyłącznie za pobraniem, 16,5% korzysta z takiej formy najczęściej, jeśli jest możliwa. 39% tę formę wybiera sporadycznie, a 25,7% nie płaci za pobraniem wcale. 

Skąd takie zachowania? 54% badanych uważa, że płacąc przy odbiorze przesyłki mają większe poczucie bezpieczeństwa i nie będą oszukani. 25,5% uważa, że w ten sposób mają pewność, iż kurier dostarczy towar pod właściwy adres. 18,3% wybiera płatność za pobraniem z racji przywiązania się do gotówki, a 16,8% badanych uważa, że proces zamówienia online jest wtedy wygodniejszy.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #93: co dalej z zakazem handlu w niedzielę, Netflix i reklamy, Lidl i dostawa tego samego dnia

Zapraszamy do lektury 93 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online i nie tylko. W tym tygodniu będzie o: zakazie handlu w niedziele, reklamach na platformie Netflix, oraz pomyśle Lidla na dostawę produktów tego samego dnia.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zakaz handlu w niedziele, co dalej?

Badanie Maison & Partners pokazuje, że w grudniu spadło poparcie zakazu handlu w niedziele. Obecnie 28% ankietowanych jest za tym rozwiązaniem, a 71% uważa, że ten przepis usunąć. Najwięcej przeciwników ustawy mieszka w małych miejscowościach oraz dużych miastach. Jak wynika z badania, nadal robimy zakupy w niedzielę, ale nie są to już zakupy na skalę znaną z okresu przez wprowadzonymi zmianami. W „niedziele wolne od handlu” kupujemy w małych sklepach (78% ankietowanych), na stacjach benzynowych (44% respondentów), w cukierniach i piekarniach (16% osób), oraz w kioskach (3%). Więcej informacji o badaniu znajdziemy tutaj

Warto przypomnieć, że od styczna 2019 roku nie obejmuje on tylko ostatniej niedzieli w miesiącu, a od 2020 handel dozwolony będzie jedynie w 7 niedziel, a zabroniony w 45. 

Netflix i reklamy, co na to użytkownicy?

Badanie AudienceProject pokazuje, że jeśli platforma streamingowa zdecyduje się wprowadzić reklamy, to może stracić nawet połowę swoich użytkowników. O wprowadzeniu reklam spekuluje się już od kilku miesięcy. Pierwsze próby platforma przeprowadzała w 2015 roku, ale szybko wycofała się z pomysłu, bowiem niezadowolenie widzów było bardzo duże. AudienceProject zapytała mieszkańców USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii, co się stanie, jeśli wspomniane reklamy pojawią się na Netflix? 

Ankietowanym zasugerowano dwa scenariusze. W pierwszym zapytano subskrybentów, czy za tę samą cenę dalej będą utrzymywać konto na Netflix, jeśli zaczną się tam pojawiać reklamy. W drugim zapytano o utrzymanie konta, jeśli w zamian za emisję reklam miałaby spaść cena subskrypcji.

W tym pierwszym rezygnację z abonamentu zadeklarowało od 47% abonentów z Norwegii i nawet 69% w Danii. W innych krajach wyniki nie były lepsze. W USA z subskrypcji zrezygnowałoby 54%, w Wielkiej Brytanii 57%, a w Niemczech 58%. Przy drugim wariancie procent anulujących subskrypcję byłby niższy, ale nadal wysoki. Od 37% q Finlandii do 57% w  Szwecji. W USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech subskrypcję anulowałoby 41-42% użytkowników. Może więc lepiej pozostać przy starej dobrej subskrypcji? 

„Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok” – raport 

„Branża handlu B2B i dystrybucji przechodzi znaczącą ewolucję. Klienci biznesowi są coraz bardziej wymagający. Oczekują nowoczesnych standardów obsługi, których doświadczają jako konsumenci indywidualni. Szybkie i intuicyjne zakupy w kanale online, pełen dostęp do informacji o produktach i statusie zamówień czy elastyczne modele logi- styczne, powoli przestają stanowić elementy przewagi konkurencyjnej, a stają się standardowymi wymaganiami. Sprzedaż relacyjna nie jest już jedynym i najskuteczniejszym sposobem generowania przychodu. Platformy e-commerce B2B są wdrażane przez coraz większą liczbę firm, a ich możliwości są stale rozbudowywane. Branża stoi u progu cyfrowej transformacji. Co czeka handel B2B i dystrybucję w 2019 roku? Trochę ciekawych informacji, analiz znajdziecie tutaj.

Lild i dostawa tego samego dnia

Niestety post ten nie dotyczy Polski, ale Włoch, gdzie Lidl nawiązał współpracę z Supermercato24. Dzięki niej klienci sieci będą mogli zamówić towary marki online i otrzymają je do domu jeszcze tego samego dnia, a w wybranych miejscach nawet do godziny od momentu złożenia zamówienia. Obecnie klienci mogą skorzystać z oferty składającej się z 4000 produktów, które mogą zostać dostarczone do domu klienta. Dostawy tego typu są dostępne na razie w rejonie Milanu, Rzymu i Werony. Jeśli kupujący wykażą zainteresowanie usługa, to firmy przewidują jej rozszerzenie o kolejne miasta. 

Jak wyglądał niemiecki e-commerce w 2018 roku

W 2018 roku rynek e-commerce w Niemczech wzrósł o 11,4% co sprawiło, że na koniec roku 2018 jego wartość wyniosła 65,1 miliarda euro. Więcej ciekawych danych znajduje się tutaj.

Według prognoz w 2019 roku rynek ten zaliczy kolejny wzrost, a jego wartość wyniesie około 71,9 miliarda euro. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #92: pomysł Zalando na wardrobing, statystyki Empik.com za 2018 rok, ciekawostki od Amazon

Zapraszamy do lektury 92 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online. W tym tygodniu dotyczą one: Empik.com, Bol.com, Poczty Polskiej, Amazon oraz Zalando.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Nowy pomysł od Zalando może oznaczać koniec wardrobingu?

Wardobing, czyli zamawianie ubrań, krótkie ich użytkowanie i zwrot, to jeden z głównych powodów zwrotów ubrań i obuwia zamawianych online. Zalando chce walczyć z tego typu zachowaniami. Rozwiązaniem ma być bardzo duża, wszyta w ubranie metka, której usunięcie będzie uniemożliwiało zwrot towaru. Znacznik ma mieć wymiary 10 na 15 cm i posiadać napis „nie usuwaj tej etykiety”. 

Trzeba pamiętać, że ucięcie metki nie może uniemożliwiać oddania towaru, jeśli jednak metka będzie integralną częścią ubrania, to może być to potraktowane inaczej. Pamietajmy, że zwroty ubrań, to poważny problem branży fashion, dlatego nie można dziwić się, że pojawiają się coraz to nowe sposoby zabezpieczeń sklepów przed tego typu sytuacjami. 

Empik dzieli się statystykami z 2018 roku

Jak możemy przeczytać w materiałach dostarczonych przez empik.com w 2018 roku zanotowano ponad pół miliona zamówień więcej niż w roku 2017. O 100% wzrosła liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji. Ruch na stronie wzrósł o 25%. W połączeniu tego wskaźnika z liczbą zamówień wynika, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online złożyło zamówienie w empik.com. 

W materiałach dostarczonych przez sklep można przeczytać także o obchodzonym w 2018 roku 20-lecia istnienia sklepu internetowego na rynku polskim. Wśród ciekawych wydarzeń, jakie miały miejsce w ubiegłym roku, to między innymi uruchomienie wspomnianej aplikacji zakupowej, oraz bardzo dobry wynik platformy markeplace, czyli platformy sprzedawców zewnętrznych, która odnotowała ponad 300 tysięcy zamówień. 

Dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski dodaje. „Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku.  Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów”.

Szkoda, że nie wszystko jest tak idealne i nadal w wielu przypadkach empik ma braki w obsłudze klienta i realizacji zamówień. Miejmy nadzieję, że kolejne lata pozwolą na dopracowanie odpowiedniej strategii komunikacji, rozwiązywania problemów związanych z zamówieniami online. 

bol.com z wynikami sprzedaży za 2018 rok 

Holenderski sklep internetowy bol.com podaje, że w 2018 roku sprzedaż netto wyniosła 2,1 miliarda euro, co jest wzrostem o 31,25% względem roku 2017. Więcej informacji i liczb można znaleźć w opublikowanym dokumencie. 

Przez cały rok Bol.com generował sprzedaż online o wartości 2,1 miliarda euro. Liczba ta obejmuje nie tylko sprzedaż produktów sprzedawanych przez Bol.com, ale także sprzedaż zewnętrznych dostawców, którzy dołączyli do platformy partnerskiej. Ta grupa w coraz większym stopniu kształtuje wzrost i przychody Bol.com, które zaczął działalność jako sklep internetowy w 1999 roku, ale przeobraża się coraz bardziej w platformę internetową dla innych sprzedawców. Widać to także w coraz to większym nakierowaniu na obsługę platformy partnerskiej. 

Trochę ciekawostek od Amazon

Amazon testuje robota dostawczego, który nazwany został Amazon Scout. Urządzenia tego typu będą dostarczać paczki do klientów w dzielnicy w hrabstwie Snohomish w stanie Waszyngton. W pierwszym okresie paczki dostarczy 6 robotów, które będą podążać ustaloną drogą dostawy, ale będą im towarzyszyć pracownicy Amazon, by sprawdzić, jak urządzenia zachowują się w terenie. Urządzenia Amazon Scout, które mogą sprawnie poruszać się po chodnikach, omijając przechodniów i przeszkody, zostały opracowane w laboratorium badawczo-rozwojowym Amazon w Seattle.

https://youtu.be/peaKnkNX4vc

Druga ciekawostka to klub zakupowy dla nastolatków, który uruchamia gigant. Program skierowany jest dla nieletnich w wieku 13-17 lat. Pozwoli on na stworzenie nastolatkom oddzielnego loginy i podłączenie go do konta rodziców. Młodzi konsumenci mogą przeglądać ofertę, czytać rekomendacje i składać zamówienia na własną rękę. 

https://youtu.be/ctJuKWJE0wM

Poczta Polska z elektrycznymi skuterami i rowerami

W ramach projektu „Elektromobilność” listonosze Poczty będą testować Skuter Cargo oraz rower firmy Zasada Bikes. Pierwsze testy odbędą się w Gliwicach oraz Raszynie. W Raszynie testowany jest Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Ma on ładowność 280 kg i może rozpędzić się do 45 km/h. Do Gliwic trafiły rowery elektryczne, które mają ładowność do 80 kg i na jednym ładowaniu mogą przejechać nawet 150 km. Testowane w Gliwicach i Raszynie pojazdy elektryczne przeznaczone są do przewozu listów i mniejszych paczek, mają ułatwić pracę listonoszy. Testy kolejnych maszyn, także tych o pojemności 800 kg już wkrótce. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)