eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #95: ile wydajemy na zwierzaki, SumUp przejmuje Shoplo, co chętnie kupujemy przed Walentynkami

Zapraszamy do lektury 95 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online i nie tylko. W tym tygodniu będzie o: kilku ciekawych przejęciach, zakupach online przed walentynkami oraz o tym, ile wydajemy na zwierzaki.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

AdvertisementReklama

Co najchętniej kupowaliśmy przed Walentynkami?

Jak podaje Allegro, przed Świętem Zakochanych pojawiły się nowe hity sprzedażowe. Co dwie minuty sprzedawał się jeden pluszowy miś, co 5 minut jeden zestaw bielizny i przebrań erotycznych, a co 10 min halka lub koszulka dla kobiet. 66% kupionych halek było czarnych, a tylko 3% całej bielizny erotycznej kupowane było dla mężczyzn. Najbardziej popularne są takie kategorie jak: biżuteria damska z grawerem lub dedykacją, pierścionki zaręczynowe. Popularne prezenty dla panów to: zegarek lub biżuteryjny gadżet np. bransoletka ze stali szlachetnej z grawerem. Co ciekawe o 17% spada sprzedaż rajstop, a o 25% rośnie sprzedaż pończoch. Lizaki w kształcie serca kupowane były co 6 minut jedna sztuka.

ePłatności chcą przejąć BillBird. Złożono już wniosek do UOKiK

ePłatności to spółka należąca do grupy Innova, jest ona dobrze znana właścicielom e-commerce, gdyż prowadzi między innymi działalność w zakresie przetwarzania transakcji bezgotówkowych. BillBird należy do grupy kapitałowej International Game Technology i prowadzącą działalność m.in. w zakresie dystrybucji doładowań do energetycznych liczników przedpłaconych. Do UOKiK wpłyną wniosek na koncentrację tych dwóch podmiotów.

To nie pierwsze zakupy ePłatności. W grudniu 2018 firma kupiła od Eurocash 100% akcji spółki PayUp Polska. 

hash.fm powołuje do życia Fameshop

Zasada działania sklepu jest prosta i bardzo przejrzysta. Oferta jest skierowana do zarejestrowanych na portalu influencerów, którzy zainteresowani są współpracą przy promocji wybranych, interesujących ich produktów. Dzięki temu sami mogą dopasować wybrany produkt do swojej platformy, czy kanału. Dzięki temu publikacje na temat produktu są bardziej autentyczne i spójne tematycznie z kanałem twórcy. Przy każdym produkcie w sklepie podane są odpowiednie informacje, które jasno tłumaczą, kto może się ubiegać o towar do recenzji i rekomendacji. Z Fameshopa skorzystały już takie firmy jak L’Oreal, home&you czy OCHNIK. Jeśli więc macie e-sklep z jakimś „fajnym” towarem, to może warto spróbować wypromować go w mediach społecznościowych przy pomocy twórców online?

Amazon kupuje Eero

Amazon kupuje Eero firmę z San Francisco, która zajmuje się produkcją domowych urządzeń do łączności wi-fi, rozproszenia sygnału, a także jego wzmacniania. To kolejna firma, która zajmuje się inteligentnymi urządzeniami dla domu, którą przejmuje Bezos. W ubiegłym roku za 839 milionów Amazon zakupił Ring – producenta inteligentnych dzwonków do drzwi i domowego sprzęt bezpieczeństwa. Koncern Jeffa Bezosa w 2015 roku pomógł Eero zbudować bazę klientów z użyciem swojego serwisu, obecnie jednak rozbudowuje własne portfolio produktów połączonych z systemem asystenta głosowego Alexa.

SumUp przejęło Shoplo

SumUp jest firmą, która działa na 31 światowych rynkach, w Polsce działa od 2014 roku i znana jest przede wszystkim z inicjatyw rządowych, takich jak Fundusz Obrotu Bezgotówkowego. SumUp zainteresował się Shoplo, platformą, która pozwala na szybkie rozpoczęcie sprzedaży online. 

Maximilian Stella, VP New Ventures w SumUp mówi: „Od samego początku strategia SumUp zakłada intensywny rozwój w kierunku pozostania wiodącą platformą dla małych przedsiębiorców na całym świecie. Ciągle szukamy rozwiązań technologicznych wspomagających rozwój naszych klientów – od butików z odzieżą do kwiaciarni i kawiarenek. Wykorzystując technologię Shoplo, nasi przedsiębiorcy otrzymają łatwy dostęp do narzędzi umożliwiających tworzenie własnych sklepów internetowych i sprzedaży za pośrednictwem wielu kanałów przy pomocy zaledwie kilku kliknięć”

Dla Shoplo fuzja ta oznacza bardzo duże możliwości rozwoju, a także dostęp do nowych rynków i klientów. Założyciele Shoplo, Patryk Pawlikowski i Grzegorz Lech, dołączyli do zespołu zarządzającego SumUp w charakterze odpowiednio VP e-commerce i VP Usług Online. 

Ile wydajemy na nasze zwierzaki?

W Unii Europejskiej kot jest najpopularniejszym zwierzęciem domowym. Mieszkańcy UE mają w sumie 74 miliony kotów, a ok. 8 mln mniej psów (dane FEDIAF). Mimo przypadającego święta futrzaków odwieczna walka o zainteresowanie pomiędzy psem i kotem nie jest przesądzona.

W Polsce akurat palmę pierwszeństwa ma pies. FEDIAF szacuje ich liczbę na ok. 7,5 mln, a kotów o milion mniej. W USA, gdzie zwierzę domowe ma prawie 70 proc. gospodarstw domowych, także wygrywają psy. W Azji również miejsce na najwyższym stopniu podium dzierży najlepszy przyjaciel człowieka.

Euromonitor International oblicza, że roczne przychody producentów żywności i akcesoriów to ok. 750 mln dolarów (2,85 mld zł). Kwota ta nie obejmuje jednak usług i pośredniego wpływu na gospodarkę. Bez problemu można ją, chociażby na podstawie badań w USA, ocenić na kilkanaście mld złotych. Dodatkowo według Euromonitora w latach 2011-2016 rosła ona każdego roku o 6,5 proc.

Zgodnie ze światowymi tendencjami handel artykułami dla zwierząt domowych migruje w stronę internetu. W Chinach już ok. 40 proc. produktów dla pupili jest sprzedawana online, w Polsce ok. 10 proc.

Rynek żywności dla zwierząt, podobnie zresztą jak dla ludzi, podąża w stronę droższych, naturalnych posiłków. Zaczynają one być hipoalergiczne, wolne od GMO czy glutenu. Na niektórych rynkach pojawiają się również produkty BIO.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #94: polscy sprzedawcy na eBay, nowa usługa Poczty Polskiej, sprzedaż żywności nawet o 54% w górę

Zapraszamy do lektury 94 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online i nie tylko. W tym tygodniu będzie o: polskich sprzedawcach na eBay, ulepszeniu pracy InPostu, zachowaniach konsumenckich.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

AdvertisementReklama

Polscy sprzedawcy na eBay w 2018 roku

Jak możemy przeczytać w materiałach prasowych 10 największych polskich sprzedawców, którzy dołączyli do platformy w 2018 roku, osiągnęło łączne obroty ponad 2 milionów euro. Jest to dwa razy więcej niż sprzedaż 10 największych sprzedawców w 2017 roku. 

Najpopularniejszymi kategoriami, w których sprzedawane są przedmioty przez rodzimych handlowców to: akcesoria dla domu i ogrodu, moda, części samochodowe oraz elektronika. Nowi sprzedawcy oferowali łącznie ponad 780 tysięcy przedmiotów i oferowali sprzedaż transgraniczną. Skorzystanie z eBay pozwala dotrzeć do 179 milionów konsumentów z całego świata. 

Jak mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay – „Dzięki prostej mechanice serwisu oraz stałemu poszerzaniu oferty użytecznych narzędzi sprzedażowych chcemy przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorczości i handlu transgranicznego. Jesteśmy partnerem dla polskich przedsiębiorców i możemy wspierać ich w rozwoju biznesu zapewniając dostęp do międzynarodowego rynku”. 

Widać też wzrosty w sprzedaży. W 2018 roku sprzedaż na rynek lokalny wzrosła o 13%, a eksport zależny był od kategorii oraz miejsca docelowego. „Jak wynika z danych, w skali roku eksport części samochodowych do Irlandii wzrósł o 83%, do Francji o 17%, a do Niemiec o 14%. Z kolei eksport produktów dla domu i ogrodu do Francji to wzrost na poziomie 23%, do Włoch – 21%, a do Niemiec – 15%”. 

Poczta Polska z usługą do przesyłania towarów w Europie

Poczta Polska uruchomiła Międzynarodową Przesyłkę Paletową, która umożliwia przewóz dorgowy towarów przy wykorzystaniu drobnicowej sieci logistycznej. Co to oznacza? Od 1 lutego PP zapewnia wysyłkę towary z Polski do wybranych krajów europejskich, a także z wybranych krajów do Polski. Poczta Polska realizuje usługę na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy w oparciu o stałe umowy lub jednorazowe zlecenia. Usługa ta ma na celu zapewnienie obniżenia kosztów transportu, daje możliwość trackingu przesyłki, pozwala na dostarczanie paczek do klientów B2B i B2C oraz do magazynów centralnych i sieci detalicznych. Kurierom rośnie konkurencja?

Wzrost sprzedaży żywności online nawet 54% w górę?

Według raportu IRC, który skupił się na branży FMCG w ciągu najbliższych 5 lat sprzedaż produktów spożywczych online może wzrosnąć nawet o 54%. Już teraz w Europie są kraje w, których wzrost jest dwucyfrowy, mowa między innymi o Włoszech czy też Hiszpanii. W pierwszym kraju mówimy o 42% a w drugim o 29%. Pełny raport dostępny jest tutaj.

31 tysięcy e-sklepów w Polsce

Takie dane podaje Bisnode Polska na koniec grudnia 2018 na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. W porównaniu do poprzedniego roku zarejestrowano wzrost na poziomie 6,1%, czyli przybyło 1 800 sklepów online. Pojawienie się części z nich to na pewno efekt wprowadzana zakazu handlu w niedzielę, który wywarł wpływ na e-handel. 

Wzrośnie jakość dostaw InPost?

Tak przynajmniej informuje firma w swoim komunikacie prasowym. Wszystko dzięki nowym komputerom mobilnym Zebra TC56. Są one szybkie i ułatwiają pracę kurierom, dzięki czemu wydajność dostaw wzrosła o 10%. 

Jak mówi Rafał Brzoska, prezes InPost – „Pracujący w terenie kurierzy odpowiadają w największym stopniu za poziom satysfakcji klientów, musieliśmy więc zapewnić im odpowiednie rozwiązanie technologiczne. Komputery mobilne Zebra TC56 z ekranem dotykowym spełniają nasze wymagania związane z wytrzymałością, czasem pracy i bezpieczeństwem – umożliwiając naszym zespołom lepszą i wydajniejszą pracę”.

Za przesyłki płacimy za pobraniem

Badanie przeprowadzone na zlecenie Twisto pokazuje, że co trzeci internauta kupując w sieci, płaci za paczkę przy odbiorze gotówką. Z badania wynika także, że 72% Polaków chociaż raz zrobiło zakupy online. 16,6% robi je regularnie i płaci wtedy wyłącznie za pobraniem, 16,5% korzysta z takiej formy najczęściej, jeśli jest możliwa. 39% tę formę wybiera sporadycznie, a 25,7% nie płaci za pobraniem wcale. 

Skąd takie zachowania? 54% badanych uważa, że płacąc przy odbiorze przesyłki mają większe poczucie bezpieczeństwa i nie będą oszukani. 25,5% uważa, że w ten sposób mają pewność, iż kurier dostarczy towar pod właściwy adres. 18,3% wybiera płatność za pobraniem z racji przywiązania się do gotówki, a 16,8% badanych uważa, że proces zamówienia online jest wtedy wygodniejszy.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #93: co dalej z zakazem handlu w niedzielę, Netflix i reklamy, Lidl i dostawa tego samego dnia

Zapraszamy do lektury 93 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej wiadomości związane z handlem online i nie tylko. W tym tygodniu będzie o: zakazie handlu w niedziele, reklamach na platformie Netflix, oraz pomyśle Lidla na dostawę produktów tego samego dnia.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

AdvertisementReklama

Zakaz handlu w niedziele, co dalej?

Badanie Maison & Partners pokazuje, że w grudniu spadło poparcie zakazu handlu w niedziele. Obecnie 28% ankietowanych jest za tym rozwiązaniem, a 71% uważa, że ten przepis usunąć. Najwięcej przeciwników ustawy mieszka w małych miejscowościach oraz dużych miastach. Jak wynika z badania, nadal robimy zakupy w niedzielę, ale nie są to już zakupy na skalę znaną z okresu przez wprowadzonymi zmianami. W „niedziele wolne od handlu” kupujemy w małych sklepach (78% ankietowanych), na stacjach benzynowych (44% respondentów), w cukierniach i piekarniach (16% osób), oraz w kioskach (3%). Więcej informacji o badaniu znajdziemy tutaj

Warto przypomnieć, że od styczna 2019 roku nie obejmuje on tylko ostatniej niedzieli w miesiącu, a od 2020 handel dozwolony będzie jedynie w 7 niedziel, a zabroniony w 45. 

Netflix i reklamy, co na to użytkownicy?

Badanie AudienceProject pokazuje, że jeśli platforma streamingowa zdecyduje się wprowadzić reklamy, to może stracić nawet połowę swoich użytkowników. O wprowadzeniu reklam spekuluje się już od kilku miesięcy. Pierwsze próby platforma przeprowadzała w 2015 roku, ale szybko wycofała się z pomysłu, bowiem niezadowolenie widzów było bardzo duże. AudienceProject zapytała mieszkańców USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii, co się stanie, jeśli wspomniane reklamy pojawią się na Netflix? 

Ankietowanym zasugerowano dwa scenariusze. W pierwszym zapytano subskrybentów, czy za tę samą cenę dalej będą utrzymywać konto na Netflix, jeśli zaczną się tam pojawiać reklamy. W drugim zapytano o utrzymanie konta, jeśli w zamian za emisję reklam miałaby spaść cena subskrypcji.

W tym pierwszym rezygnację z abonamentu zadeklarowało od 47% abonentów z Norwegii i nawet 69% w Danii. W innych krajach wyniki nie były lepsze. W USA z subskrypcji zrezygnowałoby 54%, w Wielkiej Brytanii 57%, a w Niemczech 58%. Przy drugim wariancie procent anulujących subskrypcję byłby niższy, ale nadal wysoki. Od 37% q Finlandii do 57% w  Szwecji. W USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech subskrypcję anulowałoby 41-42% użytkowników. Może więc lepiej pozostać przy starej dobrej subskrypcji? 

„Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok” – raport 

„Branża handlu B2B i dystrybucji przechodzi znaczącą ewolucję. Klienci biznesowi są coraz bardziej wymagający. Oczekują nowoczesnych standardów obsługi, których doświadczają jako konsumenci indywidualni. Szybkie i intuicyjne zakupy w kanale online, pełen dostęp do informacji o produktach i statusie zamówień czy elastyczne modele logi- styczne, powoli przestają stanowić elementy przewagi konkurencyjnej, a stają się standardowymi wymaganiami. Sprzedaż relacyjna nie jest już jedynym i najskuteczniejszym sposobem generowania przychodu. Platformy e-commerce B2B są wdrażane przez coraz większą liczbę firm, a ich możliwości są stale rozbudowywane. Branża stoi u progu cyfrowej transformacji. Co czeka handel B2B i dystrybucję w 2019 roku? Trochę ciekawych informacji, analiz znajdziecie tutaj.

Lild i dostawa tego samego dnia

Niestety post ten nie dotyczy Polski, ale Włoch, gdzie Lidl nawiązał współpracę z Supermercato24. Dzięki niej klienci sieci będą mogli zamówić towary marki online i otrzymają je do domu jeszcze tego samego dnia, a w wybranych miejscach nawet do godziny od momentu złożenia zamówienia. Obecnie klienci mogą skorzystać z oferty składającej się z 4000 produktów, które mogą zostać dostarczone do domu klienta. Dostawy tego typu są dostępne na razie w rejonie Milanu, Rzymu i Werony. Jeśli kupujący wykażą zainteresowanie usługa, to firmy przewidują jej rozszerzenie o kolejne miasta. 

Jak wyglądał niemiecki e-commerce w 2018 roku

W 2018 roku rynek e-commerce w Niemczech wzrósł o 11,4% co sprawiło, że na koniec roku 2018 jego wartość wyniosła 65,1 miliarda euro. Więcej ciekawych danych znajduje się tutaj.

Według prognoz w 2019 roku rynek ten zaliczy kolejny wzrost, a jego wartość wyniesie około 71,9 miliarda euro. 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)