eKomercyjnie.pl

Prasówka ecommerce #38

To już 38 prasówka e-commerce. Dziś przeczytacie między innymi o kolejnym rekordzie Poczty Polskiej, oraz o zachowaniach klientów w okresie przedświątecznym. Napiszemy też o nowym sklepie Carrefour w Warszawie, który łączy rozwiązania off i online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska chwali się kolejnym rekordem

Przed Świętami chcemy, aby nasze upominki i życzenia dotarły do adresatów na czas. Poczta Polska podaje, że w ostatni poniedziałek obsłużyła 600 tysięcy przesyłek – to aż o 40% więcej niż miało to miejsce podczas listopadowych poniedziałków. To już tak naprawdę ostatnia chwila na to, aby paczki i kartki trafiły do adresatów przed świętami. Jak możemy przeczytać na stronie Poczty Polskiej, „liczba przesyłek nadawanych w okresie przedświątecznym przez klientów Poczty Polskiej wzrosła w tym roku o kilkadziesiąt procent w porównaniu do 2016 roku. Do przedświątecznego szczytu paczkowego Poczta przygotowywała się odpowiednio wcześniej. Zatrudniono ponad 1300 pracowników sezonowych do sortowni oraz placówek pocztowych oraz ok. 500 kurierów w całej Polsce.” Do tak dużej ilości przesyłek przyczyniła się między innymi branża e-commerce. W 2016 roku zamówienia internetowe wygenerowały ponad 180 milionów paczek, w tym roku liczba ta wyniesie na pewno więcej niż 200 milionów.

Jak kupujemy online?

Z raportu „E-commerce Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” jasno wynika, że lubimy kupować online. Klienci dzielą się jednak na dwie grupy. Jedni wolą poszukać towaru w Internecie, ale zakup finalizują offline – do takich zachowań przyznaje się 48% osób kupujących elektronikę, 48% kupujących farmaceutyki oraz 45% zainteresowanych materiałami budowlanymi. Od dłuższego czasu mamy też do czynienia z drugą grupą osób, które wolą najpierw oglądają towary offline, a potem kupują je często taniej online. Tego typu tendencje deklaruje 41% ankietowanych.

Kiedy kupujemy upominki świąteczne?

Badanie Kantar Millward Brown pokazuje, że nie lubimy kupować prezentów świątecznych. Aż 49% ankietowanych zakupy robi na ostatnią chwilę i tylko 7% z nas robi je z dużym wyprzedzeniem. 88% badanych deklaruje swoją niechęć do transakcji tego rodzaju. Głównymi przyczynami są: zatłoczone sklepy – 61% odpowiedzi, zachowanie innych klientów – 54%, brak czasu – 46%.

67% ankietowanych deklaruje, że często decyduje się lub zastanawia się nad zakupami upominków online. Zaletami tego typu działań są: uniknięcie tłoku, oszczędność czasu, możliwość zamówienia towaru z zagranicy. Decydując się na shopping online, zwracamy coraz częściej uwagę na politykę zwrotów. Między innymi chodzi o to, czy jest możliwość oddania nietrafionego prezentu i czy poniesione zostaną z tego tytułu dodatkowe opłaty, np. koszt nadania przesyłki zwrotnej.

Allegro obchodzi 18 urodziny

13 grudnia 1999 roku powstało Allegro. Właśnie minęło 18 lat od tego dnia. Początkowo był to aukcyjny pchli targ, teraz możemy mówić o miejscu, gdzie firmy mogą oferować swoje produkty i rozwijać swoją sprzedaż e-commerce. Dla 71% Polaków to jedna z najpopularniejszych platform zakupowych. Odwiedza ją ponad 17 milionów osób miesięcznie, dziennie na Allegro robi zakupy ponad 300 tysięcy klientów, a konto ma tam 20 milionów Polaków. Przez 18 lat istnienia platformy wystawiono 3,8 miliardów ofert i sprzedano 2,4 miliardów przedmiotów. W 2017 roku każdej minuty sprzedano średnio 740 produktów. Z wyszukiwarki serwisu w ciągu miesiąca korzysta się 1,2 mld razy. 90% wszystkich ofert to produkty nowe, wystawiane przez profesjonalnych sprzedawców, oferujących gwarancję i wsparcie pozakupowe.

CarrefourPRO w Warszawie

14 grudnia w CH Atrium Promenada w Warszawie Carrefour otworzył nowy sklep stacjonarny. Różni się on jednak od typowych placówek tego typu między innymi dlatego, że sklep łączy rozwiązania cyfrowe oraz te znane do tej pory w standardowych sklepach. Jeśli w placówce nie znajdziemy jakiegoś produktu, możemy go zamówić przy pomocy aplikacji lub interaktywnych ekranów, które rozlokowane są w sklepie. W ten sposób będzie można domówić produkty z bazy 16,5 tys. produktów spożywczych dostępnych na eCarrefour.pl oraz ponad 6 tys. produktów niespożywczych. Zamówienia takie będą dostarczane pod wybrany adres w Warszawie lub do Coolomatów, czyli specjalnych punktów odbioru Carrefour. W sklepie znajdziemy także rozwiązania Scan&Go, co przyśpieszy proces zakupowy i pozwoli nam uniknąć kolejek. W nowym sklepie udostępniono również usługę click & collect dla osób, które złożą zamówienia online.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka ecommerce #37

Zapraszamy do lektury trzydziestej siódmej prasówki e-commerce, w której m.in. o: tym, jak wyglądały faktycznie promocje Black Friday w wielu polskich e-sklepach, wspomnimy o badaniach rynku e-commerce Barometr E-shopper 2017 oraz o nowych regulacjach VAT.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Czarny piątek to nadal cebula deal?

Badania Deloitte pokazują, że w Polsce Czarny Piątek to w większości „sztuczne” wyprzedaże, którym daleko do amerykańskiego święta. Analiza ponad 800 ofert sklepów internetowych pokazała, że różnica cen w porównaniu do tygodnia poprzedzającego Black Friday wynosiła od 0 do 2%. Część sklepów wręcz podwyższyła ceny na Czarny Piątek (na wybrane produkty), licząc na to, że konsumenci się nie zorientują. Magiczne 10, 20, czy nawet 30% rabatu było tylko psychologicznym zagraniem bazującym na tym, że zawyżono kwoty do zapłaty. Według analizy Deloitte w przypadku 72% produktów cena nie zmieniła się, a tylko w przypadku 16% spadła. Tego typu zagrania ze strony sprzedawców zniechęcają klientów do zakupów, gdyż coraz więcej z nich wie, jaką faktyczną wartość mają oferowane produkty.

Dzień Darmowej Dostawy 2017

5 grudnia 2017 eKomercyjnie po raz kolejny zorganizowało Dzień Darmowej Dostawy. W tym roku akcja przyciągnęła ponad 1800 sklepów. W ich ofercie nalazło się ponad 6 milionów produktów, które można było nabyć bez kosztów doręczenia. W tym roku zostanie przygotowany specjalny raport podsumowujący całą akcję, będzie on dostępny za darmo dla wszystkich zainteresowanych osób. Znajdą się w nim między innym porady, case studies, a także dane liczbowe pokazujące, jak duże było zainteresowanie całą akcją. Więcej o samym raporcie i jego dostępności będzie można przeczytać już wkrótce.

Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl , TopOnline, OKTAWAVE, Raiffeisen POLBANK, Paczka w Ruchu oraz CoffeeDesk.pl

Nowa odsłona badań rynku e-commerce DPDgroup – Barometr E-shopper 2017

DPDgroup przeprowadziła drugą edycję ogólnoeuropejskich badań preferencji konsumenckich, Barometr E-shopper. Prezentują one najnowsze trendy w e-commerce dotyczące zachowań konsumentów w internecie. Z raportu wynika, że sprzedaż online cały czas zachowuje wysoką dynamikę wzrostu. Na popularności zyskują przede wszystkim zakupy międzynarodowe, a Europejczycy coraz chętniej dokonują transakcji za pomocą urządzeń mobilnych. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Polacy kupują w zagranicznych e-sklepach

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie PayU, które dotyczyło zachowań zakupowych Polaków, znaleźć można informację na temat zakupów transgranicznych. Aż 41% e-klientów skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a 59% z nich dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesiącu. Jak wynika z badania, w zagranicznych sklepach internetowych polscy e-konsumenci wydają średnio 1 282 zł miesięcznie. Bardzo chętnie w takich serwisach kupujemy ubrania, elektronikę oraz biżuterię. Zakupy robimy między innymi w chińskim AliExpress, a także w e-sklepach z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Nietrafione upominki na święta

Z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie eBay wynika, że na święta co trzecia osoba otrzymuje przynajmniej jeden niechciany podarunek. Średnio każdy z nas kupuje 7 upominków i wydaje na nie około 530 zł. Gdzie trafia te 30% niechcianych podarków? 42% osób deklaruje, że zachowuje niechcianą rzecz, by nie robić przykrości darczyńcy, tylko co 10 ankietowany sprzedaje prezent np. na portalach aukcyjnych. Z badania przeprowadzonego przez eBay wynika, że należy przede wszystkim celować w takie podarunki, które odzwierciedlają zainteresowania i osobowość obdarowanego. Aż 46% respondentów przyznaje, że właśnie taki prezent otrzymałoby najchętniej.

Nowe regulacje dotyczące VAT przyjęto w Brukseli – mają duże znaczenie dla e-commerce

Nowe regulacje przewidują między innymi, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Ponieważ większość produktów, które są obecnie importowane spoza UE, wwożona jest na teren Unii bez podatku VAT, postanowiono przerzucić odpowiedzialność na platformy internetowe za zebranie podatku od sprzedaży, która się u nich odbywa. Ma to ukrócić niezgodne z prawem praktyki, gdyż szacuje się, że oszustwa na podatku VAT w sprzedaży na odległość w UE wynoszą 5 mld euro rocznie. Postawiono też na kompleksową obsługę internetowych handlowców, a także zwolnienie ich z konieczności oddzielnej rejestracji VAT w każdym z państw członkowskich, w którym sprzedają oni swoje towary. To tylko część z nowych regulacji, a wszystkie wejdą w życie za niewiele ponad 3 lata.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nowa odsłona badań rynku e-commerce DPDgroup – Barometr E-shopper 2017

DPDgroup przeprowadziła drugą edycję ogólnoeuropejskich badań preferencji konsumenckich, Barometr E-shopper. Prezentują one najnowsze trendy w e-commerce dotyczące zachowań konsumentów w internecie. Z raportu wynika, że sprzedaż online cały czas zachowuje wysoką dynamikę wzrostu. Na popularności zyskują przede wszystkim zakupy międzynarodowe, a Europejczycy coraz chętniej dokonują transakcji za pomocą urządzeń mobilnych.

Najważniejsze wnioski:

  • Doświadczenie zakupowe online: większość nabywców online uważa swoje ostatnie doświadczenia zakupowe za „bardzo pozytywne, a proces zakupowy za „łatwy”.
  • E-zakupy międzynarodowe: wzrasta segment zakupów międzynarodowych, szczególnie produktów pochodzących z Chin. Rynek ten ma nadal spory potencjał wzrostu, ponieważ 1/3 nabywców online rozpatruje możliwość dokonywania zakupów w sklepach zagranicznych w przyszłości.
  • M-commerce: coraz więcej zakupów online dokonywanych jest za pośrednictwem smartfonów. Przodują w tym duzi nabywcy i tzw. „millenialsi”.
  • Doręczenia: dom jest nadal najczęściej wybieranym miejscem doręczenia, lecz rośnie zainteresowanie innymi opcjami, takimi jak punkty nadania i odbioru, sklepy i paczkomaty.
  •  Lokalne strategie: preferencje w zakresie doręczeń i płatności istotnie różnią się pomiędzy krajami. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, detaliczni sprzedawcy internetowi powinni koncentrować się na potrzebach lokalnego rynku.

– Tegoroczny raport podkreśla wyraźny potencjał, jaki stanowią zakupy transgraniczne. Jest on skorelowany z lokalnymi preferencjami konsumentów i określonymi potrzebami danego rynku. Zauważalny jest także znaczący wzrost zakupów dokonanych przez urządzenia mobilne, który wynika z coraz powszechniejszego dostosowania platform e-sklepów do smartfonów. Kolejnym ważnym wnioskiem płynącym z raportu jest konieczność zapewnienia doskonałego doświadczenia w podczas pierwszych zakupów w nowym e-sklepie, co zwiększa szansę na późniejszą lojalność konsumenta – komentuje Jean-Claude Sonet, członek zarządu DPDgroup.

Według badań Barometr E-shopper 2017, w Polsce udział zakupów internetowych w całościowym handlu wynosi już 12,4%, przy średniej europejskiej wynoszącej 11,3%. 58% Polaków zadeklarowało, że przynajmniej raz w miesiącu kupuje w sieci (2 pkt proc. więcej niż rok temu). Najpopularniejszymi produktami kupowanymi w internecie są – podobnie jak przed rokiem – buty, odzież i książki. Polacy najchętniej zamawiają przesyłki do domu (82%) i automatów paczkowych (33%). Na popularności zyskują punkty nadania i odbioru (wzrost do 15%) Z raportu wynika, że zakupy na zagranicznych serwisach zakupowych stanowią 15,6%.

– Badania wykazują, że rynek e-commerce w Polsce cały czas się rozwija i zyskuje większą popularność u konsumentów. Natomiast zwyczaje i oczekiwania klientów nie zmieniają się gwałtownie. Cały czas za najważniejsze uznajemy jasno określone koszty dostawy, a przesyłki najczęściej odbieramy w domu – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Duzi nabywcy nadal napędzają rynek e-commerce

Osoby dokonujące częstych zakupów w sieci („duzi klienci”) reprezentują 1/3 nabywców online w Europie i dokonują 86% wszystkich zakupów internetowych. Konsumenci wykazują lojalność wobec e-sklepów. Zakupy dokonywane są zazwyczaj na znanych stronach internetowych, do których kupujący mają zaufanie – dotyczy to wszystkich kategorii produktów.

W tym roku raport po raz pierwszy uwzględnia również kategorię produktów spożywczych. Około 14% klientów sklepów internetowych (12% w Polsce) oraz 30% dużych nabywców kupuje świeżą żywność i napoje online.

Coraz więcej nabywców w Europie robi zakupy na zagranicznych stronach internetowych

W tym roku ponad połowa klientów sklepów internetowych zdecydowała się na zakupy w serwisach zagranicznych, co stanowi 2% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zakupy dokonane w zagranicznych e-sklepach stanowią niemalże 1/5 (19,2%) całościowego handlu online.

Prawie 1/3 nabywców planuje w niedługiej przyszłości swoje pierwsze zakupy zagraniczne, co oznacza spory potencjał wzrostu w segmencie e-zakupów międzynarodowych w Europie.

Spośród nabywców, którzy w 2017 roku kupowali w zagranicznych serwisach, około 67% wybrało sklepy zlokalizowane w Europie, tyle samo kupowało w serwisach zlokalizowanych na innych kontynentach. 39% klientów sklepów internetowych w Europie wybrało serwisy w sąsiednich krajach. 44% nabywców wybrało Chiny, a 31% – USA.

Według raportu, większość kupujących (81%) była zadowolona ze swoich doświadczeń zakupowych w serwisach zagranicznych.

Nabywcy w Europie oczekują wygody i elastyczności

Kupujący online składają zamówienia za pomocą różnych urządzeń. Rośnie liczba e-zakupów dokonywanych przez smartfony (39%), szczególnie wśród dużych nabywców i millenialsów, lecz laptopy/komputery stacjonarne nadal pozostają najpopularniejszymi urządzeniami wykorzystywanymi w tym celu. Nabywcy nie ograniczają się wyłącznie do jednej aplikacji, a 43% z nich uważa, że tzw. strona responsywna jest jednym z istotnych kryteriów decydujących o dokonaniu zakupu.

Preferowane metody płatności i doręczenia znacznie różnią się pomiędzy krajami w Europie. Klienci oczekują dostępności wielu opcji, które pozwolą im znaleźć dogodne dla siebie rozwiązanie, takich jak możliwość doręczenia nie tylko do domu, lecz również do punktów nadania i odbioru lub sklepu. Dostępne są również nowe usługi takie jak szybkie doręczenie oraz śledzenie przesyłki online

We Francji 58% nabywców regularnie korzysta na przykład z punktów nadania i odbioru, podczas gdy średni odsetek w Europie wynosi 17%. W Estonii rekordową popularnością cieszą się paczkomaty. Aż 80% nabywców wybiera tę opcję doręczenia – średnia europejska wynosi 8%. 69% nabywców w Rumunii preferuje płatność za pobraniem i odsetek ten znacznie przekracza średnią europejską wynoszącą 13%.

***

Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadziła firma Kantar TNS w okresie od 1 czerwca do 3 lipca 2017 r. Próby przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja).

Badaniem objęto wyłącznie internautów powyżej 18 roku życia, którzy od stycznia 2017 roku złożyli i otrzymali co najmniej jedno zamówienie online.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)