eKomercyjnie.pl

Prasówka ecommerce #39

To już nasza trzydziesta dziewiąta prasówka ecommerce. W tym tygodniu z racji wolnego poniedziałku przenieśliśmy ją na środę. Dziś przeczytacie między innymi o naszych preferencjach zakupowych w grudniu, oraz o tym, że Kaufland rezygnuje z e-sklepów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

W grudniu najchętniej kupowaliśmy w poniedziałki


Jak wynika z raportu RTB House, grudzień był dla e-handlowców bardzo gorącym okresem. Jeszcze nie ucichły wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday, a już rozpoczął się Dzień Darmowej Dostawy, klienci kupowali też upominki na Mikołaja oraz Gwiazdkę. E-sklepy w ostatnim miesiącu roku najchętniej odwiedzaliśmy w poniedziałki. Sprzedawcy zanotowali wzrosty odwiedzin nawet o 17%, a klienci dokonali zakupów nawet o 38% częściej, niż wynosi średnia.
Najgorszymi dniami w grudniu dla ecommerce były soboty. Trochę to nie dziwi, wtedy bowiem często odwiedzamy stacjonarne placówki, robiąc ostatnie przedświąteczne zakupy. Najniższe wskaźniki ma dzień wigilijny, gdy e-sklepy odwiedza nawet 28% osób mniej. Ciekawostką jest, że w pozostałych miesiącach najczęściej odwiedzamy platformy zakupowe w niedzielę, ale transakcji dokonujemy w dni robocze. Robimy tak między innymi dlatego, że kupując na początku tygodnia mamy pewność, że otrzymamy paczkę przed kolejnym weekendem.

Nowe centrum dystrybucji IKEA


IKEA uruchamia nowe Centrum Dystrybucji w Jarostach – jest to placówka, która ma być kolejnym elementem rozwoju strategii e-commerce dla tej marki. Do tej pory klienci IKEA złożyli prawie 14000 zamówień telefonicznych oraz internetowych na produkty sieci. Ich łączna wartość przekroczyła ponad 25 milionów złotych. Atrakcyjna jest między innymi cena dostawy, gdyż nie przekracza ona 50 zł dla paczek do 50 kilogramów.

W e-sklepach wydaliśmy średnio 190 zł na prezenty

Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2017” wynika, że ankietowani 42% swojego budżetu na upominki wydali w e-sklepach. Ponad połowa badanych za prezenty kupione w sieci płaci przy pomocy karty kredytowej lub portfela elektronicznego. 40% osób wybiera sklepy stacjonarne, gdzie za zakupy płaci gotówką. W tym roku na podarunki wydaliśmy średnio 451 zł, czyli około 51% całego świątecznego budżetu. 38% Polaków nie kupuje już w ogóle w placówkach stacjonarnych upominków dla bliskich, a wybiera jedynie sklepy online.

Kaufland jednak bez e-sklepów?

Około rok temu Kaufland uruchomił w Berlinie sklep internetowy, który miał być pierwszym krokiem w działaniach ecommerce. Klienci mogli za jego pomocą kupować żywność oraz produkty FMCG z dostawą do domu. Sieć zapowiedziała jednak, że z końcem grudnia usługa ta zostanie zamknięta, ponieważ jest nierentowna. Patrick Kaudewitz, prezes zarządu firmy Kaufland, informuje, że model sprzedaży internetowej został dobrze przyjęty przez klientów, ale nie spełnił oczekiwań biznesowych. Założeniem było utrzymanie cen w sklepie stacjonarnym oraz online na tym samym poziomie. W ofercie było około 8,5 tysiąca produktów, a dostawy realizowane były od poniedziałku do soboty do 7 do 22. Niestety pomimo ciepłego przyjęcia sklepu przez klientów poziom sprzedaży był na tyle niski, że utrzymanie tego rozwiązania wymagało nowych nakładów finansowych lub podniesienia cen, co jest sprzeczne z polityką marki.

AliExpress jednym z najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce

Z danych PBI/Gemius wynika, że w ostatnich miesiącach oferty na AliExpress.com przeglądało 4–5 mln osób miesięcznie. Daje mu to miejsce w dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-handlu w Polsce. Nie odstraszają nas długi czas oczekiwania oraz ryzyko kupienia podrobionych produktów, przyciągają nas okazyjne ceny artykułów elektronicznych, ubrań, gadżetów oraz wielu innych.

Do zakupów online przekonują nas między innymi szybkie przelewy

Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” pokazuje, że szybkie i bezpieczne płatności są dla nas głównym powodem, jaki zachęca do dokonania zakupów. 62% ankietowanych przyznaje, że wielokrotnie kierowało się tym kryterium. Poczucie bezpieczeństwa i motywację do zakupów dają także: płatność przy odbiorze na poczcie (39%) lub u kuriera (36%). Najmniej do zakupów zachęcają nas płatności mobilne (np. za pomocą kodów QR) oraz płatności ratalne i z odroczonym terminem.

Działalność CSR DPD Polska – podsumowanie roku 2017

Z początkiem ubiegłego roku DPDgroup ogłosiła międzynarodową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, Driving Change. W programie zostały określone obszary działań CSR dla wszystkich podmiotów należących do międzynarodowej grupy. DPD Polska wpisuje się w te założenia i aktywnie wspiera lokalne społeczności, promuje przedsiębiorczość, działa na rzecz środowiska i prowadzi przyjazną logistykę miejską. W 2017 roku firma powołała do życia także Fundację DPD Polska, której cele obejmują pomoc społeczną i charytatywną na rzecz kurierów i współpracowników. Pełne podsumowanie znajduje się tutaj.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Działalność CSR DPD Polska – podsumowanie roku 2017

Z początkiem ubiegłego roku DPDgroup ogłosiła międzynarodową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, Driving Change. W programie zostały określone obszary działań CSR dla wszystkich podmiotów należących do międzynarodowej grupy. DPD Polska wpisuje się w te założenia i aktywnie wspiera lokalne społeczności, promuje przedsiębiorczość, działa na rzecz środowiska i prowadzi przyjazną logistykę miejską. W 2017 roku firma powołała do życia także Fundację DPD Polska, której cele obejmują pomoc społeczną i charytatywną na rzecz kurierów i współpracowników.

– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważnym elementem strategii większości liczących się firm na świecie. Jest to wyraz dbałości nie tylko o wyniki biznesowe przedsiębiorstwa, ale także o jego otoczenie rozumiane jako środowisko naturalne, miasta, w których żyjemy i lokalną społeczność. Firmy potwierdzają w ten sposób, że są częścią całego ekosystemu i w swojej działalności uwzględniają różne współzależności z otoczeniem. Działalność kurierska wymaga korzystania z transportu kołowego lub lotniczego. Towarzyszy jej emisja dwutlenku węgla, dlatego firmy logistyczne na czele z DPDgroup na różne sposoby dążą do redukcji i kompensaty nadmiernej emisji. Inną przestrzenią działalności CSR są miasta, które starają się ograniczyć ruch kołowy i zanieczyszczenie powietrza. Wreszcie, ostatnią są społeczności, którym oferujemy zaangażowanie w projekty charytatywne i wspieranie przedsiębiorczości – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Bliżej społeczności

DPD Polska prowadzi wiele projektów społecznych. Wśród nich warto wymienić program „Kierunek Samodzielność” realizowany wspólnie z Towarzystwem Nasz Dom i adresowany do młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych, uczącej się w ostatnich klasach szkół średnich.

– Mamy za sobą już dwie edycje programu i jesteśmy mocno przekonani o zasadności tych działań – mówi Małgorzata Maj, rzeczniczka prasowa DPD Polska. – Podopieczni domów dziecka współpracujących z Towarzystwem Nasz Dom mają szansę wywalczyć kurs lub szkolenie, które pomogą im uzyskać wymarzony zawód i ułatwią start w dorosłe życie. Dzięki własnej motywacji młodzi ludzie z mniej „uprzywilejowanych” środowisk biorą sprawy w swoje ręce i precyzują własne plany. My z kolei mamy satysfakcję z tego, że mając świadomość, jak trudno jest wejść w dorosłość, dajemy wsparcie w kształtowaniu ważnych kompetencji życiowych – dodaje Małgorzata Maj.

Firma także stale współpracuje m.in. z Lubelskim Hospicjum im. Małego Księcia, gdzie wspiera „Zakręconą akcję”, zapewniając transport kilkunastu ton nakrętek zbieranych w ramach wsparcia finansowego celów statutowych dla tej instytucji.

DPD Polska realizuje lokalne projekty społeczne angażując do tego swoich pracowników. Zgłaszają oni inicjatywy, które po spełnieniu określonych warunków mogą otrzymać dotację od DPD. W ten sposób, przy oddolnym zaangażowaniu prowadzonych jest wiele projektów w całej Polsce.

Bliżej społeczności to także wiele inicjatyw sponsoringowych DPD Polska. Firma chętnie angażuje się w promocję sportu i zdrowego stylu życia, stąd m.in. współpraca z Fundacją Maraton Warszawski – sponsoring PZU Maratonu i Półmaratonu Warszawskiego. Ponadto DPD Polska dołączyła do programu Firma Przyjazna Bieganiu angażując w aktywny udział w biegach około 50 pracowników DPD Polska.

Innowacyjna przedsiębiorczość

Postulat „Innowacyjna przedsiębiorczość” polega na kształtowaniu ducha przedsiębiorczości w firmie i poza nią. Kierując się tym przesłaniem, DPD Polska drugi raz z rzędu była partnerem Fundacji Nowych Technologii, organizatora konkursu naukowego E(x)plory. Program E(x)plory jest największą w Polsce inicjatywą wpierającą utalentowaną młodzież w realizacji innowacyjnych projektów naukowych oraz promującą ich osiągnięcia na arenie międzynarodowej. DPD jest partnerem logistycznym wydarzenia i fundatorem nagród specjalnych.

Postulat „Innowacyjna przedsiębiorczość” realizowany jest także w ramach współpracy przy organizacji rejsu „Zobaczyć morze”, skierowanego do osób z dysfunkcją wzroku. Niepełnosprawni członkowie załogi otrzymują wsparcie w kształtowaniu przydatnych kompetencji życiowych, pozwalających im pewniej funkcjonować w otaczającym świecie.

Oprócz tego DPD Polska kontynuuje współpracę z platformą crowdfundingową wspieram.to przy projekcie „Sto na start” polegającym na wyszukiwaniu ciekawych projektów biznesowych i wspieraniu ich pakietem stu darmowych przesyłek.

Przyjazna logistyka miejska

DPDGroup podejmuje starania, aby wzrost obsługi e-commerce jak najmniej wpływał na życie w miastach. Grupa rozwija narzędzia i usługi, które dają więcej możliwości nadawcom i odbiorcom przesyłek. Usługa Predict pozwala precyzyjnie określić moment doręczenia przesyłki i ułatwia kontakt z kurierem. Klient może także zawitać do punktu Pickup, żeby nadać lub odebrać paczkę wtedy, kiedy mu to najbardziej odpowiada. Punkty nadania i odbioru Pickup w Gdyni i Katowicach doręczają przesyłki za pomocą samochodów elektrycznych, a warszawska placówka – rowerami na prąd. Dzięki tym rozwiązaniom logistyka miejska jest bardziej racjonalna, a mieszkańcy miast mniej narażeni na skutki ruchu kołowego w centrach.

Neutralni dla środowiska

DPD dąży do tego, aby każda paczka została doręczona bez szkody dla środowiska naturalnego. Celem DPDgroup jest zredukowanie poziomu CO2 przed 2020 r. o 10% na każdą paczkę. Grupa dba także o jakość swojej floty samochodowej, gdyż nowsze pojazdy charakteryzują się niższą emisją spalin. Dowodem na skuteczne działania DPDgroup w redukcji CO2 tzw. raport o postępie dla United Nations Global Compact (Communication on Progress; COP), z którego wynika, że jej zaangażowanie w utrzymanie neutralności dla środowiska jest wyjątkowe i wynosi 5% europejskiego rynku dobrowolnego offsetu węglowego. DPDgroup realizuje swoje cele w trzech etapach – po pierwsze, pomiar emisji CO2 wynikającej z działalności kurierskiej, po drugie redukcja emisji poprzez optymalizację tras i zwiększenie skuteczności ostatniej mili i po trzecie kompensacja poprzez zakup tzw. kredytów węglowych oraz projekty kompensacyjne prowadzone we współpracy ze spółką EcoAct, ekspertem w dziedzinie działań proekologicznych. Jeden z projektów kompensacyjnych zlokalizowany jest w Polsce i polega na wykorzystywaniu odpadów węglowych z elektrociepłowni do budowy dróg. W ostatnim czasie grupa zadecydowała o wsparciu projektu polegającego na wykorzystaniu biomasy jako paliwa w jednej z brazylijskich fabryk słodyczy. Ponadto DPDgroup kompensuje emisję CO2 poprzez wsparcie projektów energetycznych w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii, Turcji i Indiach.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka ecommerce #38

To już 38 prasówka e-commerce. Dziś przeczytacie między innymi o kolejnym rekordzie Poczty Polskiej, oraz o zachowaniach klientów w okresie przedświątecznym. Napiszemy też o nowym sklepie Carrefour w Warszawie, który łączy rozwiązania off i online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska chwali się kolejnym rekordem

Przed Świętami chcemy, aby nasze upominki i życzenia dotarły do adresatów na czas. Poczta Polska podaje, że w ostatni poniedziałek obsłużyła 600 tysięcy przesyłek – to aż o 40% więcej niż miało to miejsce podczas listopadowych poniedziałków. To już tak naprawdę ostatnia chwila na to, aby paczki i kartki trafiły do adresatów przed świętami. Jak możemy przeczytać na stronie Poczty Polskiej, „liczba przesyłek nadawanych w okresie przedświątecznym przez klientów Poczty Polskiej wzrosła w tym roku o kilkadziesiąt procent w porównaniu do 2016 roku. Do przedświątecznego szczytu paczkowego Poczta przygotowywała się odpowiednio wcześniej. Zatrudniono ponad 1300 pracowników sezonowych do sortowni oraz placówek pocztowych oraz ok. 500 kurierów w całej Polsce.” Do tak dużej ilości przesyłek przyczyniła się między innymi branża e-commerce. W 2016 roku zamówienia internetowe wygenerowały ponad 180 milionów paczek, w tym roku liczba ta wyniesie na pewno więcej niż 200 milionów.

Jak kupujemy online?

Z raportu „E-commerce Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” jasno wynika, że lubimy kupować online. Klienci dzielą się jednak na dwie grupy. Jedni wolą poszukać towaru w Internecie, ale zakup finalizują offline – do takich zachowań przyznaje się 48% osób kupujących elektronikę, 48% kupujących farmaceutyki oraz 45% zainteresowanych materiałami budowlanymi. Od dłuższego czasu mamy też do czynienia z drugą grupą osób, które wolą najpierw oglądają towary offline, a potem kupują je często taniej online. Tego typu tendencje deklaruje 41% ankietowanych.

Kiedy kupujemy upominki świąteczne?

Badanie Kantar Millward Brown pokazuje, że nie lubimy kupować prezentów świątecznych. Aż 49% ankietowanych zakupy robi na ostatnią chwilę i tylko 7% z nas robi je z dużym wyprzedzeniem. 88% badanych deklaruje swoją niechęć do transakcji tego rodzaju. Głównymi przyczynami są: zatłoczone sklepy – 61% odpowiedzi, zachowanie innych klientów – 54%, brak czasu – 46%.

67% ankietowanych deklaruje, że często decyduje się lub zastanawia się nad zakupami upominków online. Zaletami tego typu działań są: uniknięcie tłoku, oszczędność czasu, możliwość zamówienia towaru z zagranicy. Decydując się na shopping online, zwracamy coraz częściej uwagę na politykę zwrotów. Między innymi chodzi o to, czy jest możliwość oddania nietrafionego prezentu i czy poniesione zostaną z tego tytułu dodatkowe opłaty, np. koszt nadania przesyłki zwrotnej.

Allegro obchodzi 18 urodziny

13 grudnia 1999 roku powstało Allegro. Właśnie minęło 18 lat od tego dnia. Początkowo był to aukcyjny pchli targ, teraz możemy mówić o miejscu, gdzie firmy mogą oferować swoje produkty i rozwijać swoją sprzedaż e-commerce. Dla 71% Polaków to jedna z najpopularniejszych platform zakupowych. Odwiedza ją ponad 17 milionów osób miesięcznie, dziennie na Allegro robi zakupy ponad 300 tysięcy klientów, a konto ma tam 20 milionów Polaków. Przez 18 lat istnienia platformy wystawiono 3,8 miliardów ofert i sprzedano 2,4 miliardów przedmiotów. W 2017 roku każdej minuty sprzedano średnio 740 produktów. Z wyszukiwarki serwisu w ciągu miesiąca korzysta się 1,2 mld razy. 90% wszystkich ofert to produkty nowe, wystawiane przez profesjonalnych sprzedawców, oferujących gwarancję i wsparcie pozakupowe.

CarrefourPRO w Warszawie

14 grudnia w CH Atrium Promenada w Warszawie Carrefour otworzył nowy sklep stacjonarny. Różni się on jednak od typowych placówek tego typu między innymi dlatego, że sklep łączy rozwiązania cyfrowe oraz te znane do tej pory w standardowych sklepach. Jeśli w placówce nie znajdziemy jakiegoś produktu, możemy go zamówić przy pomocy aplikacji lub interaktywnych ekranów, które rozlokowane są w sklepie. W ten sposób będzie można domówić produkty z bazy 16,5 tys. produktów spożywczych dostępnych na eCarrefour.pl oraz ponad 6 tys. produktów niespożywczych. Zamówienia takie będą dostarczane pod wybrany adres w Warszawie lub do Coolomatów, czyli specjalnych punktów odbioru Carrefour. W sklepie znajdziemy także rozwiązania Scan&Go, co przyśpieszy proces zakupowy i pozwoli nam uniknąć kolejek. W nowym sklepie udostępniono również usługę click & collect dla osób, które złożą zamówienia online.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)