eKomercyjnie.pl

Prasówka ecommerce #41

Zapraszamy do lektury 41 prasówki e-commerce. W tym tygodniu przeczytacie między innymi o tym, że w grudniu do Polski dostarczona została ogromna liczba przesyłek z Chin, oraz o tym, że zakaz handlu w niedziele może być ogromną szansą dla e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

W grudniu 3 razy więcej przesyłek z Chin

Jak podaje Poczta Polska w ostatnim czasie wzrosła liczba przesyłek z chińskich portali zakupowych. W listopadzie 2017 roku było ich o 100% więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku, zaś w grudniu już o blisko 200% więcej. W informacji prasowej Poczty Polskiej przeczytamy: „Po podpisaniu 22 września 2017 roku przez Pocztę Polską i China Post Group China Post Group wstępnego porozumienia dotyczącego transportu przesyłek drogą lądową, polski operator pocztowy zaczyna odgrywać ważną rolę  w wymianie handlowej między Azją a Unią Europejską”.

Poczta Polska podpisała porozumienie z Krajową Administracją Skarbową Ministerstwa Finansów, które dotyczy współpracy w zakresie odprawy celnej przesyłek pocztowych, a które usprawniło cały proces obsługi celnej na pocztowym ruchu międzynarodowym.

Zakupy w 60 sekund w sieci Asda

Asda jest jedną z największych sieci sklepów na Wyspach. Cały czas inwestuje ona w rozwiązania omnichannel oraz poprawienie jakości obsługi klienta. Jednym z nowych rozwiązań jest umożliwienie zakupów w systemie click and collect nawet w czasie 60 sekund. Postawiony w Manchesterze automat do obsługi jest w fazie testów, a przy jego pomocy nie tylko można odebrać zakupy, ale także je zwrócić. Mieści on w sobie maksymalnie 500 paczek, a z jego usługi skorzystało 1,5 tysiąca klientów. Podobne urządzenia znajdują się na rynku amerykańskim i należą do sieci Walmart.

Z automatów Asda będą mogli korzystać także klienci dokonujący zakupów w innych sklepach, takich jak Asos czy Decathlon.

Zakaz handlu w niedzielę szansą dla e-commerce?

Uchwalenie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele oznacza, że od 1 marca 2018 roku w każdym miesiącu będą zaledwie dwie niedziele handlowe. Od 1 stycznia 2019 roku już tylko jedna, a od 2020 r. niedzielny handel będzie możliwy tylko siedem razy w roku. Za złamanie zakazu sklepom grozi od tysiąca do 100 tys. złotych kary. Cały czas nie była pewna przyszłość e-handlu, ale po wielu zmianach okazało się, że obostrzenia nie obejmą sklepów internetowych. W dużym skrócie dla nich sprzedaż nadal może trwać cały rok.

Jak można konkurować ze sklepami stacjonarnymi? Przede wszystkim może dojść do sytuacji, w której sklepy stacjonarne otworzą się wreszcie na kanały cyfrowe, a dodatkowo może się okazać, że rozwiązania omnichannel przyjdą z pomocą. Ci, którzy jeszcze nie byli w pełni przekonani, czy powinni ruszyć ze sprzedażą internetową, powinni zrobić to właśnie teraz.

16% europejskich firm sprzedaje produkty lub usługi online

Według badań Eurostatu w sprzedaż online w Europie od kilku lat utrzymuje się na poziomie około 16% i jest stabilna. Możemy zauważyć niewielkie skoki, ale są one okresowe. 97% firm, które sprzedały produkty online w roku 2017 zrobiło to do klientów z tego samego kraju, 44% dodatkowo sprzedało produkty do klientów z innych krajów UE, a 28% do klientów spoza Unii Europejskiej. Przyczynami niższej sprzedaży produktów dla klientów spoza danego kraju są przede wszystkim bariery logistyczne oraz językowe.

M-commerce w Wielkiej Brytanii

Według badań po raz pierwszy liczba zakupów online dokonywane za pomocą telefonów komórkowych przewyższyła tą dokonywaną przy pomocy tabletów. W 2017 roku 49,7% wszystkich zamówień w UK dokonano za pomocą smartfonów. Zakłada się, że do 2021 roku wartość ta będzie wynosiła 56%. Wszystko dlatego, że telefony są na wyspach bardziej popularne niż tablety. Sprzedaż ecommerce w UK powinna osiągnąć wartość 95 miliardów euro, co stanowi 19% całkowitej sprzedaży w tym kraju. Dodatkowo mówi się, że do 2021 roku ponad 25% wszystkich sprzedawców offline otworzy kanał online, aby móc konkurować z innymi graczami na tej platformie sprzedaży.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #40

Zapraszamy do lektury czterdziestej prasówki e-commerce, w której zamieściliśmy informacje o nowej ofercie Poczty Polskiej dla e-sprzedawców, opiniach internautów jako ważnym czynniku marketingowym dla sklepów internetowych oraz o tym, ile kosztowały brytyjskie święta. Możecie ponadto przeczytać o udziale unijnych firm w wirtualnym rynku, rozszerzeniu działalności Packhelp, a także o obrotach na holenderskim rynku e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Polecony eCommerce

1 stycznia 2018 r. Poczta Polska wprowadziła nową usługę dla e-sprzedawców – Polecony eCommerce, czyli przesyłki z gwarantowaną datą doręczenia w pakiecie z opakowaniami firmowymi. Takie zestawy zawierają po 5, 30, 50 i 100 sztuk o następujących gabarytach: szerokość 210mm x długość 300mm x grubość 50mm. Sprzedawcy internetowi mogą w ten sposób nadać produkty ważące maksymalnie 1 kilogram. Czas doręczenia standardowej przesyłki eCommerce wynosi do 3 dni roboczych, natomiast Polecony eCommerce Priorytet (jeżeli zostanie nadany do godziny 15) dostarczany jest już następnego dnia roboczego. Proces rejestracji tego typu przesyłek jest całkowicie zautomatyzowany. Aplikacja eNadawca pozwala szybko obsłużyć wysyłkę towarów do sporej liczby klientów, skraca również czas generowania dokumentów pocztowych. Poczta Polska oferuje aż 8 rodzajów pakietów, w zależności od potrzeb sprzedających i kupujących. Oferta ma obowiązywać do końca roku lub do wyczerpania zapasów (pakiety zakupione w czasie obowiązywania usługi mogą zostać wykorzystane do 31.03.2019 r.). Zastosowane rozwiązanie to jedna z wielu zmian następujących na nieustannie rozwijającym się rynku e-commerce.

Rekomendacje internautów na wagę złota

Analiza przeprowadzona przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej pokazuje, że decydując się na skorzystanie z oferty sklepu internetowego, często sugerujemy się opiniami innych. Dla 50% klientów to istotne kryterium. Szczególnie kierują się nim osoby w przedziale wiekowym 35-49 lat. Dla młodszych respondentów (w wieku 15-24 lata) bardziej liczą się walory graficzne witryn internetowych. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem techniki CAWI (computer-assisted web interview) w elektronicznej ankiecie. Przepytano 1500 osób w wieku od 15 lat wzwyż. Dane pochodzą z kwietnia 2017.

Świąteczne oszczędności w UK

Jak podaje serwis Retail Economics, tegoroczne święta upłynęły na wyspach pod znakiem oszczędności. 47% konsumentów w Wielkiej Brytanii deklaruje, że w ubiegłych latach w tym samym okresie wydało więcej pieniędzy. Mniejsze utargi detalistów mogą być spowodowane rozmaitymi czynnikami, takimi jak: wzrost inflacji po Brexicie i obniżka dochodów, masowe zakupy podczas Black Friday, czy śnieżyca zniechęcająca w okresie świątecznym do wyjścia z domu i ruszenia do sklepów stacjonarnych. Zdecydowanie większą popularnością cieszyło się kupowanie online. Brytyjczycy najczęściej robili zakupy za pośrednictwem Amazona, kupowali też w sklepach: Asda, Tesco oraz Marks&Spencer.

Unijne firmy podbijają Internet

Widoczna w UE cyfryzacja rynku na coraz szerszą skalę ma ułatwiać dokonywanie transakcji transgranicznych. Zgodnie ze statystykami Eurostatu, jedna na sześć europejskich firm zatrudniających co najmniej 10 osób dokonała w 2016 r. sprzedaży produktu lub usługi w trybie online. Większość z tych przedsiębiorstw oferuje towary i usługi obywatelom kraju, w którym prowadzą działalność, lecz 44% firm sprzedających online dotarło do obywateli innych państw Unii, a 28% dokonywało transakcji także z klientami spoza tego kręgu. Pod wieloma względami jest to dobry sposób na rozszerzenie i zsynchronizowanie oferty handlowej dostępnej dla szerszego grona odbiorców, jednakże prawie dwa na pięć przedsiębiorstw sprzedających online napotkało na przeszkody, jak np. bariery językowe czy nieopłacalne koszty wysyłki. Średnia sprzedaż w unijnych firmach działających w Internecie wynosi 16%. Sprzedaż utrzymuje się na wyższym poziomie w takich państwach, jak: Irlandia (26%), czy Szwecja (25%). W Polsce współczynnik ten jest niższy, ponieważ wynosi 9%.

Nowy wymiar Packhelp

Polski startup, znany producent opakowań, rozszerza swą działalność, wkraczając do kolejnych krajów (Francja, Włochy, Czechy i Hiszpania). Marka staje się rozpoznawalna dzięki lokalizowaniu stron internetowych w poszczególnych krajach. Obecnie działają witryny firmy w siedmiu różnych językach. Kolejne zostaną uruchomione w roku 2018. Ma to na celu pozyskanie większej ilości klientów za sprawą spersonalizowania oferty i dostosowania jej do indywidualnych potrzeb. Packhelp uruchomił już aplikację mobilną, która pomaga sprzedawcom i innym osobom w projektowaniu oraz dopasowywaniu odpowiednich opakowań do towarów, jakie mają zostać przesłane. Wkrótce firma planuje również wypuścić na rynek nowe produkty, m.in. funkcjonalne torby i koperty.

Zyski branży e-commerce w Holandii

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 r. w Holandii wydano online 15,7 miliarda Euro, zaś w ostatnim kwartale już ok. 7 miliardów, widoczna jest zatem tendencja wzrostowa. Takie dane przekazało holenderskie stowarzyszenie e-commerce Thuisiwnkel.org. Oznacza to wzrost o 14% w stosunku do roku 2016. Duży udział w tych rekordowych notowaniach mają coraz chętniej i liczniej obchodzone święta, takie jak Czarny Piątek i Dzień Singla.

Furgonetka podsumowuje 2017 rok

2,5 mln nadanych przesyłek i 100 tysięcy nowych klientów. Tak w dużym skrócie wyglądał rok 2017 w Furgonetka. Liczba nadanych za jej pośrednictwem paczek wzrosła o 60% w stosunku do poprzedniego roku, udało się jej zdobyć prawie 100 tysięcy nowych klientów. W tym roku broker zintegrował się z 10 przewoźnikiem, a kolejne pojawią się już wkrótce.

Jak można przeczytać na blogu Furgonetka: „Obecnie współpracuje z nami ponad 3 tysiące firm transportowych. W serwisie pojawiło się ponad 20 tysięcy zleceń, a nasi przewoźnicy, realizując je, przejechali prawie 3 miliony kilometrów. Średnio miesięcznie na giełdzie pojawia się 1,5 tysiąca ogłoszeń i rejestruje się 250 nowych przewoźników. Nasze statystyki pokazują, że jest bardzo duże zapotrzebowanie przede wszystkim na transport mebli – aż 32% wszystkich zleceń w serwisie dotyczy tej kategorii produktów.” Całe podsumowanie dostępne jest tutaj.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka ecommerce #39

To już nasza trzydziesta dziewiąta prasówka ecommerce. W tym tygodniu z racji wolnego poniedziałku przenieśliśmy ją na środę. Dziś przeczytacie między innymi o naszych preferencjach zakupowych w grudniu, oraz o tym, że Kaufland rezygnuje z e-sklepów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

W grudniu najchętniej kupowaliśmy w poniedziałki


Jak wynika z raportu RTB House, grudzień był dla e-handlowców bardzo gorącym okresem. Jeszcze nie ucichły wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday, a już rozpoczął się Dzień Darmowej Dostawy, klienci kupowali też upominki na Mikołaja oraz Gwiazdkę. E-sklepy w ostatnim miesiącu roku najchętniej odwiedzaliśmy w poniedziałki. Sprzedawcy zanotowali wzrosty odwiedzin nawet o 17%, a klienci dokonali zakupów nawet o 38% częściej, niż wynosi średnia.
Najgorszymi dniami w grudniu dla ecommerce były soboty. Trochę to nie dziwi, wtedy bowiem często odwiedzamy stacjonarne placówki, robiąc ostatnie przedświąteczne zakupy. Najniższe wskaźniki ma dzień wigilijny, gdy e-sklepy odwiedza nawet 28% osób mniej. Ciekawostką jest, że w pozostałych miesiącach najczęściej odwiedzamy platformy zakupowe w niedzielę, ale transakcji dokonujemy w dni robocze. Robimy tak między innymi dlatego, że kupując na początku tygodnia mamy pewność, że otrzymamy paczkę przed kolejnym weekendem.

Nowe centrum dystrybucji IKEA


IKEA uruchamia nowe Centrum Dystrybucji w Jarostach – jest to placówka, która ma być kolejnym elementem rozwoju strategii e-commerce dla tej marki. Do tej pory klienci IKEA złożyli prawie 14000 zamówień telefonicznych oraz internetowych na produkty sieci. Ich łączna wartość przekroczyła ponad 25 milionów złotych. Atrakcyjna jest między innymi cena dostawy, gdyż nie przekracza ona 50 zł dla paczek do 50 kilogramów.

W e-sklepach wydaliśmy średnio 190 zł na prezenty

Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2017” wynika, że ankietowani 42% swojego budżetu na upominki wydali w e-sklepach. Ponad połowa badanych za prezenty kupione w sieci płaci przy pomocy karty kredytowej lub portfela elektronicznego. 40% osób wybiera sklepy stacjonarne, gdzie za zakupy płaci gotówką. W tym roku na podarunki wydaliśmy średnio 451 zł, czyli około 51% całego świątecznego budżetu. 38% Polaków nie kupuje już w ogóle w placówkach stacjonarnych upominków dla bliskich, a wybiera jedynie sklepy online.

Kaufland jednak bez e-sklepów?

Około rok temu Kaufland uruchomił w Berlinie sklep internetowy, który miał być pierwszym krokiem w działaniach ecommerce. Klienci mogli za jego pomocą kupować żywność oraz produkty FMCG z dostawą do domu. Sieć zapowiedziała jednak, że z końcem grudnia usługa ta zostanie zamknięta, ponieważ jest nierentowna. Patrick Kaudewitz, prezes zarządu firmy Kaufland, informuje, że model sprzedaży internetowej został dobrze przyjęty przez klientów, ale nie spełnił oczekiwań biznesowych. Założeniem było utrzymanie cen w sklepie stacjonarnym oraz online na tym samym poziomie. W ofercie było około 8,5 tysiąca produktów, a dostawy realizowane były od poniedziałku do soboty do 7 do 22. Niestety pomimo ciepłego przyjęcia sklepu przez klientów poziom sprzedaży był na tyle niski, że utrzymanie tego rozwiązania wymagało nowych nakładów finansowych lub podniesienia cen, co jest sprzeczne z polityką marki.

AliExpress jednym z najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce

Z danych PBI/Gemius wynika, że w ostatnich miesiącach oferty na AliExpress.com przeglądało 4–5 mln osób miesięcznie. Daje mu to miejsce w dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-handlu w Polsce. Nie odstraszają nas długi czas oczekiwania oraz ryzyko kupienia podrobionych produktów, przyciągają nas okazyjne ceny artykułów elektronicznych, ubrań, gadżetów oraz wielu innych.

Do zakupów online przekonują nas między innymi szybkie przelewy

Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” pokazuje, że szybkie i bezpieczne płatności są dla nas głównym powodem, jaki zachęca do dokonania zakupów. 62% ankietowanych przyznaje, że wielokrotnie kierowało się tym kryterium. Poczucie bezpieczeństwa i motywację do zakupów dają także: płatność przy odbiorze na poczcie (39%) lub u kuriera (36%). Najmniej do zakupów zachęcają nas płatności mobilne (np. za pomocą kodów QR) oraz płatności ratalne i z odroczonym terminem.

Działalność CSR DPD Polska – podsumowanie roku 2017

Z początkiem ubiegłego roku DPDgroup ogłosiła międzynarodową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, Driving Change. W programie zostały określone obszary działań CSR dla wszystkich podmiotów należących do międzynarodowej grupy. DPD Polska wpisuje się w te założenia i aktywnie wspiera lokalne społeczności, promuje przedsiębiorczość, działa na rzecz środowiska i prowadzi przyjazną logistykę miejską. W 2017 roku firma powołała do życia także Fundację DPD Polska, której cele obejmują pomoc społeczną i charytatywną na rzecz kurierów i współpracowników. Pełne podsumowanie znajduje się tutaj.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)