eKomercyjnie.pl

Prawne aspekty sprzedaży w Internecie – nowy poradnik od eKomercyjnie.pl

Jak poprawnie wypełnić formularz zgłoszeniowy bazy danych osobowych w GIODO? Jak napisać regulamin sklepu internetowego zgodny z prawem? Jakie ustawy trzeba znać w kontekście handlu w sieci? Co zrobić w momencie otrzymania pozwu dotyczącego klauzul niedozwolonych? Potrzebujesz wzoru odpowiedzi na pozew? Na te i wiele innych pytań odpowiada nasz najnowszy poradnik (ebook) – Prawne aspekty sprzedaży w Internecie, autorstwa Marcina A. Dobkowskiego i redakcji eKomercyjnie.pl.

Reklama

Prawne aspekty sprzedaży w Internecie to jedyna tego typu publikacja, poświęcona wszystkim najważniejszym zagadnieniom prawnym dotyczącym handlu w sieci oraz e-commerce. Książkę przygotowano w trzech formatach: PDF, ePub i Mobi. 

 

Wstęp do ebooka Prawne aspekty sprzedaży w Internecie:

Jeszcze do lipca 2011 roku prawo w kontekście sprzedaży w Internecie było traktowane bardzo ogólnikowo. Właściciele sklepów czy osoby handlujące na Allegro znały przepisy jedynie w bardzo podstawowym zakresie, a do poszczególnych ustaw sięgano dopiero w sytuacji awaryjnej (problematyczny klient czy konflikt z dostawcą). Umowy z różnymi partnerami podpisywano na początku bez zrozumienia i jakichkolwiek negocjacji biznesowych, zaś obowiązek posiadania regulaminu bardzo często był „odfajkowywany” na zasadzie kopiuj-wklej ze strony dużego sklepu. Niektórzy zapominali nawet o podmianie danych firmowych na własne…

Wszystko zmieniła afera z wezwaniem do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych oraz kilka tysięcy pozwów złożonych w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nagle okazało się, że brak przestrzegania odpowiednich przepisów w kontekście handlu elektronicznego może powodować realne straty finansowe. Przedsiębiorcy, zamiast poświęcać swój czas zwiększaniu przychodów i zysków, zajęli się konsultacjami z prawnikami i pisaniem odpowiedzi na pozwy.

Wielu sprzedawców internetowych sądzi, że ewentualne problemy z prawem ich akurat nie dotyczą. Zmieniają swoje zdanie dopiero w momencie otrzymania listu poleconego z sądu, z wyraźnie oznaczoną na kopercie sygnaturą akt. Wtedy jest już za późno i zaczyna się ta sama ścieżka, przez którą przechodził bohater ósmego rozdziału…

Nasza książka powstała w jednym, konkretnym celu: razem z Marcinem A. Dobkowskim chcemy przekazać Ci wszystkie najważniejsze informacje dotyczące prawnych aspektów sprzedaży w Internecie: listę ustaw, przepis na dobry regulamin, najważniejsze wytyczne dotyczące zwrotów i reklamacji; krok po kroku omówić zgłaszanie bazy danych osobowych do GIODO, a nawet udostępnić jedną z wielu możliwych odpowiedzi na pozew złożony w SOKiK. To wszystko znajdziesz w środku!

Jak wygląda ebook Prawne aspekty sprzedaży w Internecie? Oto kilka przykładowych fragmentów:

1) Wprowadzenie / podstawowe zagadnienia

2) Porady dotyczące zawierania umów i podstawy negocjacji

3) Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym

4) Krok po kroku: wypełnianie formularza zgłoszeniowego GIODO!

5) Problemy z klauzulami niedozwolonymi na autentycznym przykładzie

Ebook „Prawne aspekty sprzedaży w Internecie” kosztuje jedyne 29,90 zł i jest dostępna w najpopularniejszych formatach charakterystycznych dla publikacji internetowych: PDF, ePub i Mobi. Całość można kupić na stronie http://sklep.ekomercyjnie.pl/ ».

Spis treści poradnika Prawne aspekty sprzedaży w Internecie (106 stron):

  • Wstęp
  • Rozdział 1: Podstawowe zasady, lista ustaw oraz obowiązek informacyjny
    • Podstawowe zasady
    • Akty prawne szczególnie ważne dla właściciela e-sklepu
    • Obowiązek informacyjny
  • Rozdział 2: Podstawy negocjacji i zawierania umów
    • Wstęp do negocjacji i zawierania umów B2B
    • Umowy z dostawcami i firmą kurierską
    • Umowa najmu, umowa kredytu
    • Wypowiadanie umów
  • Rozdział 3: Reklamacje i zwroty – co powinien wiedzieć każdy sprzedawca?
     
  • Rozdział 4: Jak chronić dane osobowe klientów w sklepie internetowym?
     
  • Rozdział 5: Krok po kroku: formularz rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO
     
  • Rozdział 6: Jak samodzielnie napisać regulamin, nie będąc prawnikiem?
    • Skąd się biorą klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów?
  • Rozdział 7: Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów – przykłady i wyjaśnienia
     
  • Rozdział 8: Stowarzyszenie Sprawiedliwi i Moralni PROkonsumenci vs MałyPorządnySklep.pl
     
  • Rozdział 9: Wzór odpowiedzi na pozew
     
  • O autorze poradnika
  • O eKomercyjnie.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Rynek m-commerce – analiza i ciekawe prognozy na kolejne lata

Czy zastanawialiście się, ilu klientów ogólnie robi zakupy e-sklepach poprzez urządzenia mobilne? Może sami korzystacie z tego rodzaju rozwiązań? Okazuje się, że rynek ten ma bardzo duży potencjał, o czym może świadczyć raport dostarczony przez eMarketer. Dotyczy on niestety tylko USA, ale daje ogólny zarys całej sytuacji. Warto przyjrzeć się tym informacjom, bo, tak jak zawsze, „moda” na m-commerce dotrze też do naszego kraju, a w przypadku niektórych serwisów e-commerce – już dotarła.

Reklama

Wartość zakupów dokonanych przy pomocy urządzeń mobilnych w 2012 roku wyniosła 24,66 milionów dolarów. Jest to praktycznie 81% więcej niż w roku poprzednim, gdy kwotę tą oszacowano na 13,66 miliona dolarów. Oparto się na sprzedaży produktów poprzez telefony, tablety i inne urządzenia mobilne. Podana wartość nie zawiera w sobie danych ze sprzedaży biletów na różnego rodzaju środki komunikacji, oraz kosztów podróży. eMarketer szacuje, że do 2016 roku wzrośnie on do 86 milionów dolarów.

Wskaźnik sprzedaży m-commerce w 2011 roku wynosił 7% całkowitego rynku e-commerce w Ameryce. W 2012 wzrósł on do 11%, a szacuje się, że przy tym tempie wzrostu wyniesie około 24% w 2016 roku.

Na wspomniane 24,66 miliona dolarów składa się: 13,86 miliona z zakupów dokonanych z  tabletów, 9,86 miliona z zakupów dokonanych za pomocą telefonach komórkowych, oraz 0,96 miliona dolarów z innych urządzeń mobilnych. Raport ten jest też pewną prognozą na przyszłe lata, a czy się sprawdzi okaże się za rok lub dwa lata.

Jeśli jesteście ciekawi całego raportu, to możecie go przeczytać tutaj: link.

 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak wysyłać 2000 paczek co 17 sekund? Zobacz jak wygląda centrum logistyczne UPS Worldport

W czasach, gdy zakupy przez Internet sprowadzają się do kilku szybkich kliknięć, nawet nie myślimy o tym, jaką drogę musi przebyć zamówiona paczka, zanim dotrze do naszego domu lub biura. Czy nie zastanawia Was to, jakim cudem przesyłka nadana w Stanach Zjednoczonych już po kilkunastu godzinach może „zapkukać” do naszych drzwi? Portal engadget.com postanowił to sprawdzić.

Reklama

Na „odstrzał” poszedł port lotniczy w Louisville, należący do firmy UPS. To miejsce, do którego dostarczane są paczki z ponad 220 krajów na świecie. Na ogromnym obszarze znajduje się 70 hangarów dla samolotów oraz magazyny potrafiące przesortować 416,000 paczek na godzinę. To właśnie flota samolotowa jest największą siłą UPS. W chwili obecnej jest to 230 samolotów zróżnicowanych pod względem wielkości, a co za tym idzie także tonażu.

Dlaczego wybrano Louisville? Głównym czynnikiem są sprzyjające warunki pogodowe oraz blisko położone magazyny dużych sklepów np. Zappos.com. UPS postawiło na samowystarczalność, zatrudnia całą masę ekspertów różnych dziedzin, aby cały proces dystrybucji był jeszcze sprawniejszy. Mowa tu między innymi o meteorologach, czuwających nad bezpiecznym przelotem samolotów firmy. Dzięki stałej kontroli pozwala to unikać niespodziewanych zjawisk pogodowych, mogących wpłynąć na terminowość dostaw.

W 1982 roku sortownia mogła „przetworzyć” 2000 paczek w ciągu całej nocy, dzisiaj tą samą ilość sortuje się w 17 sekund! Cały system jest zautomatyzowany i opiera się na kodach i skanerach. W chwili obecnej 99,9994% paczek jest automatycznie posortowanych co jest wynikiem wręcz idealnym, ale nadal zdarzają się przypadki gdy trzeba paczkę sprawdzić ręcznie (chodzi o około 15, 000 paczek na każdy przesortowany milion).

W ciągu jednego dnia roboczego w magazynach potrafi przebywać jednocześnie 1,6 miliona przesyłek, ale w najgorętszych świątecznych okresach liczba ta dochodzi nawet do 3,6 miliona. Więcej na temat możecie przeczytać tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)