eKomercyjnie.pl

Jak promować sklep internetowy wykorzystując trendy typu Snapchat czy Pokemon GO?

skyshopJak budować społeczność wokół marki? To pytanie zadaje sobie większość właścicieli sklepów internetowych. Wyróżnienie na tle konkurencji standardowymi kanałami może być trudnym i długotrwałym procesem. Dlatego warto jest obserwować trendy wśród użytkowników mediów i wykorzystywać je do promocji e-sklepu. Do niedawna nowatorskim narzędziem pozyskiwania nowych odbiorców był Snapchat. Obecnie ogromną popularnością cieszy się gra Pokemon Go. Specjaliści ze Sky-Shop.pl podpowiadają na przykładzie tych dwóch nowych mediów, jak nadążyć za zmieniającymi się trendami w reklamie sklepów internetowych.

AdvertisementReklama

Snapchat

Ta aplikacja mobilna używana jest do wysyłania zdjęć i krótkich filmików. Każdy przekaz może być wyświetlany przez odbiorcę do 10 s, dzięki czemu materiały nie muszą być dopracowane tak jak w przypadku innych social mediów – Facebooka czy Instagrama. Fotografie i nagrania mogą być edytowane za pomocą podpisów, grafik czy filtrów, co zwiększa ich atrakcyjność.

Snapchat został stworzony w 2011 roku i jest popularny na całym świecie. Korzysta z niego ponad 100 milionów użytkowników. Zgodnie z najnowszymi badaniami SW Research dla agencji Think Kong, 5 milionów polskich Internautów może komunikować się za pomocą tego medium. Jednak tylko 24 % użytkowników aplikacji to osoby dorosłe powyżej 18 roku życia. Prawie 80 % wysyłających snapy to nastolatkowie, z którymi trzeba komunikować się w specyficzny sposób.

Osoby urodzone po 1995 r. należą do pokolenia Z. Jakie są ich cechy? „Zety” są praktycznie uzależnione od Internetu, dlatego istotny jest dla nich unikalny content. Ponadto są rządni wrażeń i pragną zrobić karierę od razu. Jeżeli dołoży się do tego zestawienia przymiotów cyfrowe pokolenie Y czyli tzw. milenialsów, wyjdzie mieszanka wybuchowa. W przypadku gdy pokolenia Z i Y są w Twojej grupie docelowej, to posiadanie konta na Snapchacie jest obowiązkowe!

Chociaż ze Snapchata w naszym kraju korzystają głównie nastolatkowie, to w przyszłości udział innych grup wiekowych może się znacznie zwiększyć, podobnie jak było z Instagramem. Pomimo, że tzw. Inst jest konkurencyjną aplikacją do Snapchata, to dobrze się one uzupełniają. Dlatego wiele firm w Polsce, chociażby Coca-Cola, od dłuższego czasu wykorzystują obie te aplikacje mobilne do promocji i zdobywają zaangażowanych odbiorców.

Nie masz jeszcze konta na Snapchacie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć na potrzeby potencjalnych Klientów, to powinieneś je założyć! Jak komunikować się poprzez tę aplikację z odbiorcami? Wysyłaj zdjęcia lub wideo, które pokazują pracę w Twoim sklepie internetowym „od kuchni”. Dzięki temu ocieplisz swój wizerunek i dasz konsumentom wrażenie interakcji. Ponadto możesz organizować konkursy, udostępniać kupony promocyjne czy przedstawiać i testować nowe produkty.

snap

 

Spraw, aby odbiorcy snapów czuli się docenieni- traktuj ich indywidualnie, informuj o nowościach jako pierwszych. Zaprocentuje to tym, że użytkownicy aplikacji poczują związek z Twoją marką, co przełoży się z kolei na większą sprzedaż produktów. Snapchat możesz również wykorzystać do współpracy z blogerami czy influencerami.

Jak zdobyć odbiorców Twojego kanału? Przede wszystkim udostępnij nazwę konta na stronie internetowej Twojego sklepu oraz na Facebooku. Pamiętaj, że tylko zsynchronizowanie kanałów przekazu przynosi efekty.

Pokemon GO

Trendy w komunikowaniu szybko się zmieniają – po zaledwie kilku dniach od premiery gry, Pokemon Go stało się częściej używane w tej samej grupie wiekowej niż Snapchat. Aplikację tę na systemy Android i iOS stworzyła firma Niantic. Na czym polega? Gracze szukają w realnym świecie za pomocą urządzeń mobilnych pokemonów. Następnie łapią stworki, mogą również je trenować i nimi walczyć.

Pokemon-Go-screenshot-001

Chociaż gra miała premierę początkiem lipca, ściągnęło ją już na swoje urządzenia aż 30 milionów osób na całym świecie. Pokemon Go stało się oficjalnie najpopularniejsza grą mobilną w Stanach Zjednoczonych. Początkowo aplikacja dostępna była jedynie w niektórych państwach, dlatego fani popularnej bajki anonimowej ściągali ją logując się w innych, dostępnych językach. Z czasem gra weszła na rynek europejski, w tym oficjalnie 16 lipca do Polski.

Użytkownikami Pokemon Go są głównie dzieci i młodzież, jednak ze względu na sentyment do mangi, ściągają ją także starsi konsumenci. Pojawienie się gry przełożyło się na zamieszenie w Internecie – w social mediach, na portalach, forach itd. Dlatego firmy zaczęły wykorzystywać trend pokemonów do promocji.

Jak Ty możesz spożytkować modę na Pokemon Go? Jeżeli masz oprócz sklepu internetowego punkt stacjonarny, to po ściągnięciu gry, sprawdź czy w pobliżu występują stworki do łapania. Możliwe, że Twój budynek jest PokeStop lub Gym czyli miejscami gdzie kolejno gracze mogą zyskiwać dodatkowe przedmioty lub walczyć z innymi użytkownikami aplikacji. Jeżeli tak jest, to udostępnij zdjęcia stworków na swoich kanałach lub napisz, że Twój sklep jest specjalną lokalizacją.

screen facebook

 Źródło: Facebook

Ponadto możesz także wykupić w grze za około 5 zł przedmiot Incense. Dzięki niemu na pół godziny w Twoim punkcie pojawi się więcej pokemonów, a Ty będziesz mógł wcześniej poinformować o tym fanów przez Facebooka i witrynę e-sklepu. Zainteresowani nie tylko będą mieli szansę na złapanie stworków, ale i zapoznanie się z Twoją ofertą. Możesz również przygotować specjalne promocje dla osób, które zdobędą pokemona, co dodatkowo zachęci je do zrobienia zakupów.

To tylko przykłady na to jak możesz wykorzystać dzisiaj trend Pokemon Go do promocji Twojego biznesu. Użyj wyobraźni i kreuj własne działania! W przyszłości prawdopodobnie będziesz mógł wykupić sponsorowane miejsce w grze do reklamy Twojego biznesu, dzięki czemu np. w Twoim realnym sklepie będzie więcej stworków do złapania.

Skąd czerpać inspiracje?

W dobie nowych technologi praktycznie codziennie pojawiają się kanały komunikowania czy aplikacje. Niektóre z nich stają się popularne i modne. Jeżeli chcesz wiedzieć, co piszczy w sieci i jak powinieneś dotrzeć do Twojej potencjalnej grupy docelowej, śledź portale branżowe, fora i media społecznościowe. Możliwe, że Twoi Klienci sami wskażą Ci dalszy rozwój i nowe media do komunikowania. Pamiętaj jednak, że zanim zaczniesz przekazywać treści za pomocą jakiegoś kanału, powinieneś sprawdzić, czy przez niego dotrzesz do Twojego odbiorcy. Nie zapomnij też o prowadzenia kont w tradycyjnych social mediach, takich jak: Facebook, Instagram czy Pinterest, ponieważ cały czas się rozwijają. Obserwuj trendy i nie bój się nowych wyzwań!

O Autorze
Specjaliści z Sky-Shop.pl – platformy sklepów internetowych, która spełni Twoje oczekiwania.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dlaczego systemy e-commerce tyle kosztują? Płatne vs darmowe rozwiązanie

Autorem poniższego materiału jest Łukasz Plutecki z AtomStore.

Zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy często zadają nam pytanie, dlaczego mają płacić za postawienie sklepu internetowego skoro mogą korzystać z wielu darmowych rozwiązań dostępnych w sieci. Jednak wystarczy krótka rozmowa, aby dowiedzieć się, że potrzebują rozbudowanego systemu, który w zintegrowany sposób realizuje funkcje kilku narzędzi oraz dodatkowo fachowego wsparcia i doradztwa – co wykracza poza możliwości bezpłatnych rozwiązań.

Na przykładzie AtomStore przeanalizujemy, za co dokładniej płacą właściciele e-sklepów oraz dlaczego wydając więcej na początku, summa summarum ponoszą mniejsze koszty od tych tych właścicieli e-sklepów, którzy wybierają dużo prostsze i tańsze odpowiedniki.

Porównajmy teraz koszt miesięczny systemu AtomStore w pakiecie PRO umożliwiającym stworzenie sklepu z katalogiem 10 tys. produktów do “darmowego” rozwiązania na serwerze VPS.

Miesięczny abonament AtomStore w pakiecie PRO wynosi 399zł. Z kolei aby hostować system typu Prostashop lub Magento na serwerze wirtualnym czy VPS – trzeba liczyć się z kosztem minimum 50 zł miesięcznie. Za co zatem dodatkowo płaci właściciel sklepu internetowego decydujący się na AtomStore?

Po pierwsze – silnik sklepu internetowego

Podstawą każdego systemu e-commerce jest katalog produktów, umożliwiający budowanie zaawansowanej bazy z ofertą sklepu. Większość systemów udostępnia tu zbliżone funkcjonalności, m.in. elastyczne drzewko kategorii, możliwość przypisania produktów do wielu kategorii, tworzenie towarów z wariantami, definiowanie atrybutów czy sortowanie produktów. Ponadto każdy system e-commerce posiada koszyk oraz pozwala na składanie zamówień).

Jakie zatem dodatkowe funkcjonalności w tym zakresie otrzymamy w ramach AtomStore, które niekoniecznie dostępne są w każdym z popularnych silników lub wymagają zakupu dodatkowych modułów?

  • Możliwość sprzedaży produktów wirtualnych (mp3, e-booki) oraz ich automatycznej dystrybucji.
  • Możliwość tworzenia zestawów produktowych, w tym zestawów otwartych umożliwiających wybór przez klienta produktów w zestawie, np. laptop + 1 z 5 toreb do wyboru.
  • Zarządzanie stronami docelowymi.
  • Konfiguracja dostępnych typów sortowań, domyślnego sortowania (w tym rozróżnienie na różne sklepy i kategorie), reindeksacja bazy umożliwiająca przyspieszenie działania katalogu z dużą liczbą produktów, filtrów i atrybutów.
  • Wiele sklepów (multistore).
  • Możliwość tworzenia dynamicznych list produktowych, które znacząco ułatwiają zarządzanie dużym katalogiem, tworzenie promocji, wysyłkę newsletterów, zarządzanie landing pages itp.

Aby uzyskać dostęp do podobnych funkcji, właściciel sklepu musiałby zamówić dodatkowe moduły lub dokupić rozszerzenia. Przyjmijmy, że byłby to niewielki koszt zakupu i aktualizacji w wysokości 3 000 zł + VAT. W okresie 3 lat daje nam to koszt ok. 80zł/m-c.

Z pozostałego kosztu abonamentu miesięcznego AtomStore odejmując tę kwotę pozostaje kwota 269zł / m-c.

Po drugie – wyszukiwarka z podpowiedziami

Wyszukiwarka w sklepie to jedna z najistotniejszych funkcji ułatwiających klientowi dotarcie do produktu. Większość systemów e-commerce udostępnia klientom jej proste wbudowane odpowiedniki, natomiast w przypadku potrzeby dostosowania mechanizmów wyszukiwania do potrzeb sklepu konieczna jest implementacja rozwiązań typu FactFinder czy Solr lub zaawansowane zmiany w silniku sklepu. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami wdrożenia lub utrzymania.

System AtomStore pozwala na zaawansowaną konfigurację wyszukiwarki, w tym m.in.

  • konfigurację pól, po jakich ma być wyszukiwany produkt (nazwa, producent, kategoria, tagi, opis),
  • konfigurację sposobu wyszukiwania po kategoriach: tylko liście, pełne ścieżki,
  • wybór atrybutów, które będą uwzględniane w wyszukiwarce,
  • wyszukiwanie po kodzie produktu, fragmencie kodu,
  • ustawienie sposobu wyszukiwania po frazach złożonych,
  • wybór domyślnego sortowania.

Oprócz tego w systemie AtomStore w standardzie dostępny jest mechanizm podpowiedzi – zarówno produktowych w wyszukiwarce, jak i producentów i kategorii.

atomstore-1

Podpowiedzi w wyszukiwarce

Przyjmijmy, że koszt modyfikacji wyszukiwarki, uwzględniający dodanie dodatkowych pól i podpowiedzi do wyszukiwania oraz zmiana sposobu sortowania wyniesie jednorazowo 1 500 zł. W okresie 3 lat daje to kwotę około 40zł / m-c.

Z pozostałej miesięcznej opłaty za Atomstore AtomStore zostaje kwota 229zł / m-c.

Po trzecie – rozbudowana integracja z Allegro

AtomStore posiada zaawansowaną integrację z serwisem Allegro.pl. Moduł ten pozwala praktycznie całkowicie wyeliminować konieczność logowania się do panelu Allegro oraz wykonywanie ręcznych operacji. Właściciel sklepu może w pełni zautomatyzować obsługę sprzedaży, korzystając z takich funkcji, jak:

  • szybkie wystawianie aukcji – kopiowane są tytuły, opisy i zdjęcia, z możliwością edycji przez administratora,
  • wystawianie wielu produktów na raz,
  • planowanie aukcji,
  • usuwanie i edycja aukcji z poziomu panelu sklepu,
  • automatyczne kończenie aukcji w przypadku braku towaru na magazynie,
  • indywidualny cennik dla aukcji wystawianych na Allegro,
  • szablony umożliwiające dostosowanie wyglądu aukcji do wybranej kategorii,
  • galeria automatycznie osadzona w szablonie aukcji,
  • dodatkowe pola z opisem produktu – wyświetlane tylko na aukcji,
  • automatyczne ponawianie aukcji z opcją aktualizacji ilości i ceny,
  • automatyczne ponawianie aukcji, gdy została ona zamknięta automatycznie z powodu braku dostępności,
  • sprzedaż do wyczerpania zapasów,
  • obsługa wielu kont Allegro.

Dzięki dwustronnej komunikacji sklepu z systemem Allegro do sklepu importowane są następujące dane:

  • zamówienia – tworzone są rezerwacje, dokumenty WZ,
  • dane klientów, którzy kupili towar w systemie Allegro (do wysyłki oraz faktury),
  • płatności dokonane za pomocą systemu formularzy PayU.

System AtomStore może także generować faktury oraz listy przewozowe dla transakcji zrealizowanych w serwisie Allegro.pl.

atomstore-2

Grupowe wystawienie ofert w Allegro

Koszt podstawowego pakietu aplikacji umożliwiającego integrację z systemem sklepu i zarządzania sprzedażą na Allegro wynosi 30zł / m-c – przy czym w AtomStore nie ma limitów dotyczących ilości transakcji.

Z pozostałego kosztu miesięcznego AtomStore w wysokości otrzymujemy kwotę 199zł / m-c.

Po czwarte – rekomendacje produktowe i personalizacja

System AtomStore posiada wbudowany moduł rekomendacji wykorzystujący ślad, jaki każdy klient pozostawia w sklepie. Historia przeglądanych przez niego produktów i kategorii oraz zrealizowane zakupy wykorzystywane są do generowania rekomendacji produktowych.

Zaawansowany algorytm sprawdza, jakie produkty oglądał dany użytkownik i porównuje je do zachowań pozostałych klientów. Dzięki temu możliwe jest wygenerowanie rekomendacji w obszarze:

  • polecanych produktów na karcie produktu,
  • listy ostatnio oglądanych produktów,
  • nowości i promocji,
  • listy “rekomendowane produkty”,
  • newslettera,
  • potwierdzenia dodania produktu do koszyka.

Moduł personalizacji posiada zaawansowaną konfigurację, dzięki czemu można go dostosować zarówno do potrzeb małych, jak i średnich i dużych sklepów internetowych.

atomstore-3

Rekomendacje na stronie Ogrodosfera

Systemy SaaS generujące rekomendacje produktowe dla sklepów z 10 tys. produktów i 100 tys. wizytami miesięcznie kosztują od 100 do 300 zł/m-c. Przyjmijmy niższy wariant ceny czyli 150 zł/m-c.

Odejmując tę kwotę, miesięczny koszt związany z korzystaniem z systemu Atomstore zostaje zmniejszony do tylko 49 zł.

Po piąte – zaawansowane narzędzia marketingowe

AtomStore to jeden z najbardziej rozbudowanych systemów pod względem posiadanych narzędzi marketingowych i promocyjnych. Dostępne są między innymi:

  • promocje typu happy hours,
  • promocje wiązane (kup produkt z listy A, dostaniesz B w cenie -XX%; kup 2 produkty z listy Z, dostaniesz Y w cenie -XX%),
  • zestawy produktowe oraz zestawy otwarte (kup laptopa ABC i wybierz jedną z toreb – otrzymasz -3% na zestaw),
  • kupony rabatowe,
  • bony,
  • mechanizm landing pages,
  • gratisy do produktów,
  • gratisy do koszyka,
  • program lojalnościowy,
  • moduł testów A/B.

atomstore-4

Gratisy do kwoty w koszyku Preorder

Dodanie tych mechanizmów do standardowego systemu jest często niemożliwe lub wymaga dużych nakładów finansowych. Załóżmy, iż właściciel sklepu wydał na rozbudowę i dostosowanie mechanizmów promocji tylko 3 000zł + VAT. W okresie 3 lat daje nam to około 80zł/m-c.

Pomniejszając koszt miesięcznego abonamentu AtomStore o tę kwotę, pozostaje już tylko – 31 zł. Pojawia nam się już konkretna oszczędność!

Po szóste – newsletter z personalizacją, marketing automation

Moduł newslettera w systemie AtomStore to zaawansowane narzędzie dostosowane do wymogów sklepu internetowego. Co więcej, został on wyposażony w funkcje unikalne dla e-commerce. pozwalające na precyzyjne targetowanie, np. wysyłkę do klientów, którzy:

  • dokonali zakupu w ciągu ostatnich 30 dni,
  • kupili dany produkt, produkt danego producenta, produkt z danej kategorii,
  • oglądali, ale nie kupili,
  • z wybranej lokalizacji,
  • odwiedzających sklep w określonym przedziale czasu.

Ponadto dzięki modułowi personalizacji system może sam dobierać produkty zgodnie z zainteresowaniem klienta.

Moduł newslettera posiada także:

  • integrację z mechanizmem kuponów rabatowych,
  • statystyki mailingu,
  • automatyczną wysyłkę i planowanie newslettera,
  • zarządzanie grupami użytkowników,
  • system graficznych szablonów,
  • możliwość konfiguracji wysyłki (godzina, częstotliwość oraz ilość wiadomości w jednym pakiecie).

AtomStore to także opcja marketing automation, która pozwala łatwo zdefiniować najważniejsze typy wiadomości generowanych do klientów, np.:

  • przypomnienia o porzuconym koszyku,
  • przypomnienia o produktach powiązanych do zakupionych towarów,
  • przypomnienia o produktach cyklicznych (np. karma dla kota co 30 dni),
  • powiadomienia o produktach ponownie dostępnych,
  • informacje/przypomnienia do klientów, którzy zarejestrowali się i nie logowali/nie kupowali w sklepie przez X dni,
  • powiadomienia o punktach do wykorzystania w programie lojalnościowym.

atomstore-5

Targetowanie newslettera w systemie AtomStore

Ile kosztują popularne programy do wysyłki newslettera z opcjami marketing automation? Z ograniczeniem do 10 tys. wiadomości miesięcznie może to być koszt na poziomie 150-300zł.

Wybierając AtomStore właściciel sklepu oszczędza już od 200 do 300 zł/m-c!

Po siódme – gwarancje i aktualizacje oraz support

Dzierżawiąc system AtomStore, klient otrzymuje szeroki pakiet wsparcia – przez cały okres umowy. Obejmuje on m.in.:

  • aktualizację systemu (o tym jak wiele funkcji, poprawek i zmian pojawia się w AtomStore można się przekonać, czytając blog AtomStore),
  • gwarancję na system,
  • dostęp do BOK i wsparcie konsultanta.

Warto podkreślić, iż w AtomStore każdy klient ma przydzielonego konsultanta – oznacza to, iż na jego pytania i wątpliwości odpowiedzi udziela zawsze ta sama osoba. Jakie daje to przewagi nad innymi platformami?

W innych systemach klienci obsługiwani są najczęściej przez dział BOK, w którym pracuje wiele osób niezwiązanych stale z klientami. Potrafią oni szybko odpowiedzieć na proste pytania, jednak nie znają dokładnie konfiguracji i specyfikacji biznesu klienta.

W AtomStore konsultanci pracują z klientem przez cały okres trwania umowy, a zmiany konsultantów są bardzo rzadkie. Dzięki temu znają oni dokładnie dany sklep i potrafią doradzić klientowi, a nie tylko udzielić standardowej odpowiedzi. Ile kosztowałaby taka usługa w przypadku wdrożenia systemu open source? :)

Po ósme – święty spokój

Jak wynika z przeprowadzonej analizy, wyższy koszt początkowy może prowadzić do większych oszczędności w dalszej perspektywie czasowej – zwłaszcza w przypadku systemów e-commerce. Oczywiście mali sprzedawcy, którzy dopiero raczkują w e-commerce, nie będą potrzebowali zaawansowanych systemów rekomendacji czy marketing automation, gdyż mają zbyt mały ruch na stronie. Jednak w przypadku średnich i dużych sklepów wykorzystanie takich rozwiązań jest koniecznie i szybko generuje efekty w postaci wzrostu konwersji czy wartości koszyka.

Bardzo istotną wartością dodaną w przypadku wyboru systemu AtomStore jest brak konieczności koordynowania działania wszystkich tych systemów. Wybierając AtomStore klient otrzymuje gotowy, zintegrowany system. Może rozpocząć sprzedaż bez konieczności szukania dodatkowych narzędzi, specyfikowania zakresu prac, testowania integracji itp. Może skupić swoją uwagę na budowie katalogu, działaniach marketingowych i sprzedaży!

Podsumowanie

Jak przedstawia się koszt dzierżawy systemu AtomStore w stosunku do równie złożonego systemu zbudowanego w oparciu o prostszy system np. open source? Poniżej przedstawiono zestawienie najważniejszych kosztów w ujęciu miesięcznym:

atomstore-tabelka

 

lukasz-pluteckiŁukasz Plutecki – współwłaściciel firmy NetArch, specjalizującej się we wdrożeniach systemów e-commerce oraz marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Od 2011 zarządza rozwojem systemu AtomStore. Autor wielu artykułów między innymi w serwisie eKomercyjnie.pl, współautor książek “E-Commerce Manager” oraz “Sklep internetowy od A do Z”. Prowadzi także bloga o tematyce e-commerce pod adresem www.plutecki.net.

AdvertisementReklama

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak przenieść sklep internetowy na nową platformę? Infografika krok po kroku

Jak przenieść sklep internetowy na nową platformę bez straty klienta? Jakie czynności należy wykonać, aby pomimo migracji zachować ciągłość widoczności sklepu w wynikach organicznych Google oraz nie stracić budżetu zaplanowanego w ramach kampanii Adwords? Firmy Sempai oraz Atomstore przygotowały ciekawą infografikę, która przedstawia krok po kroku kluczowe aspekty wprowadzenia takiej zmiany.

AdvertisementReklama

Migracja sklepu internetowego krok po kroku

Poniżej znajdziesz dokładnie przedstawione kroki, jakie powinieneś wykonać, aby uniknąć typowych problemów i zakończyć proces migracji sukcesem. Informacje zostały zebrane w ramach listy zadań do wykonania – checklisty. Przeprowadzając migrację, warto zachować proponowaną przez nas kolejność. Wszystkie rekomendacje bazują na doświadczeniach, zaczerpniętych z projektów, przy których uczestniczyły wspomniane powyżej firmy, często dołączając, gdy pojawiły się jakieś problemy i trzeba było ratować sytuację.

Infografika:

migracja-platformy-krok-po-kroku

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

3 komentarzy do tekstu

  1. Przenosiłem swoją stronę w połowie 2015r na platformę atomstore, niestety ze średnim póki co skutkiem. Cieżko powiedzieć gdzie został popełniony błąd, gdyż powierzając ten proces atomstore oraz sempai oczekiwałem kompleksowej usługi. Trudno być zarówno sprzedawcą jak i specem od: mapowania, przekierowań itd… Ładna infografika, niestety trochę oderwana od rzeczywistości.

    Odpowiedz ↓

  2. Marek Szekely

    Panie Maciej Mroczek,
    Ja z kolei mam inne doświadczenie. Migruje średnio 1 sklep w miesiącu i nie znalazłem do tej pory drugiej platformy w Polsce z takim poziomem usług. Proszę mi uwierzyć, nie zajmuję się małymi klientami.
    Trzeba zadać szereg pytań często niewygodnych w 90% moich diagnoz wynik zawsze jest ten sam. Niewystarczające przygotowanie po stronie inwestora.

    Odpowiedz ↓

  3. MIeliśmy okazję przenieść naszego klienta na Atomstore. Z racji, że był to pierwszy raz z tym oprogramowaniem nie obyło się bez kłopotów. Dobry support ze strony wydawcy oprogramowania pomógł w rozwiązaniu wszystkich problemów i ostatecznie klient był zadowolony

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)