eKomercyjnie.pl

Prostota i personalizacja produktu na przykładzie marki Lilou

LilouInnowacyjny pomysł to klucz do sukcesu w każdej branży. Stwierdzenie Steve’a Jobsa „think different” w sposób kompletny obrazuje od czego należy zacząć, w momencie gdy chcemy zrobić coś zupełnie innego. Począwszy od stworzenia innowacyjnego komputera, na sznurku z zawieszką i grawerem skończywszy.

Magdalena Mousson-Lestang połączyła ze sobą dwie bardzo ważne cechy, które są zarazem wyznacznikami obecnych trendów, nie tylko tych z branży „modowej”. Trendy te to prostota i personalizacja. Przepis na sukces okazał się bardzo prosty: sznurek i zawieszka. Oba elementy wykonane z bardzo dobrych materiałów, połączone z niebywałą precyzją w całość.

Ale to nie wszystko. Klient sam decyduje o kształcie i surowcu, z jakiego zawieszka ma być wykonana, o kolorze i grubości sznurka, i co najważniejsze, o grawerze, który umieszczony jest na elemencie. To sprawia, że całość staje się indywidualnym skarbem, który upamiętnia bliską osobę, ważną datę, czy motto, którym chcemy się kierować. Na naszym rynku branża personalizująca produkt jest ciągle na etapie raczkowania. Niemniej warto cieszyć się z sukcesów firm takich, jak Lilou.

Skąd pomysł na taką biżuterię? Jak sama właścicielka i twórczyni marki mówi – z życia. Na rynku europejskim podobne gadżety już występowały, jednak Mousson-Lestang wzbogaciła pomysł o ręczny grawer (jedną z cech, na które zwraca się uwagę podczas wyboru pracowników salonów Lilou jest ładny charakter pisma). Sam pomysł pojawił się, gdy w życiu twórczyni pojawili się jej synowie, a medaliki z ich imionami stały się dla niej swoistymi talizmanami.

„Biżuteria i akcesoria stworzone specjalnie dla Ciebie, dla niego i dla dziecka. Pozwalają Wam zapisać najwspanialsze chwile” – w tym tkwi tajemnica sukcesu marki. Marki i zarazem samej właścicielki, która została nagrodzona przez magazyn Glamour tytułem „Kobieta roku 2010 – Kreatywna w biznesie”.

Lilou

Pierwsze bransoletki zostały wykonane ręcznie, przez właścicielkę, dla przyjaciół. Z czasem powstała strona internetowa, a następnie dwa salony – w Warszawie i Poznaniu. Obecnie marka Lilou tworzy powoli sieć swoich sklepów stacjonarnych, jest już ich siedem (dwa w Warszawie, w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Gdańsku). Do tego sprzedaż prowadzona jest w sklepie internetowym, który jest po prostu świetny. Dzięki przejrzystości i prostocie witryny, każdy użytkownik odnajduje się w niej bardzo szybko.

Na wielki plus zasługuje również generator produktu, dzięki któremu klient może wybrać każdy detal, a po skonfigurowaniu poznać cenę. Można również skorzystać z gotowców.

Lilou

Sukces Lilou to również obecność marki „na salonach” i w prasie. Najpierw nieśmiało, polskie celebrytki pokazywały się ze sznuerczkami od Lilou na imprezach, ale z czasem zainteresowanie wzrosło. Marka Lilou gości na nadgarstkach Pauliny Holtz, Bogny Sworowskiej, a ostatnio nawet Kasi Tusk (która otrzymała bransoletkę na swoje urodziny od przyjaciół i jak sama napisała na swoim blogu, „ma już dla mnie znaczenie sentymentalne”). Gwiazdozbiór Lilou to swoiste ambasadorki marki. Na stronie marki zamieszczone są krótkie wyjaśnienia, dlaczego ten produkt jest tak wyjątkowy.

Anna_Wendzikowska

Lilou objęło również mecenat nad projektami Dawida Wolińskiego, który stworzył dla marki torebkę.

Lilou

Bo owszem – Lilou to nie tylko bransoletki. W ofercie firma ma również szale, torebki, organizery, rękawiczki i wiele innych zwykłych gadżetów, które po opatrzeniu w odpowiedni grawer, stają się dla klienta symbolem.

Lilou_akcesoria

Marka pojawia się również na łamach czasopism, przede wszystkim tych skierowanych do kobiet, ale również w takich, jak Newsweek, Top Gear (Lilou oferuje również biżuterię personalizowaną dla mężczyzn) czy Polityka. Ostatnim ogromnym sukcesem Lilou była informacja w brytyjskim Vogue, w którym zachęcano do odwiedzania sklepów warszawskich.

Lilou wspiera również wiele akcji charytatywnych. Patronowała m. in. akcji „Piękno w Zdrowiu”, pomagała fundacji Rak’N’Roll, Ex Animo, WOŚP. Dla fundacji DKMS powstała nawet zawieszka w kształcie puzzla (jednocześnie jest to symbol fundacji), który wszedł do stałej oferty firmy.

Wszystkie te działania, zarówno na salonach, w czasopismach, jak i podczas dużych akcji charytatywnych sprawiają, że o Lilou się mówi. I na ogół są to pozytywne i pełne zachwytów opinie. Oczywiście, w sieci grasują negatywne komentarze dotyczące wygórowanej ceny dla sznurka z zawieszką oraz nudnego trendu dla „bananowych” nastolatek, ale Lilou prze przez nie dalej. Produkty mają grono oddanych fanów, a na facebookowym profilu powstała spora społeczność. Obecnie to ponad 59 tysięcy lajkujących.

Lilou_Facebook

Wśród cech pozytywnych na FB Lilou należy podkreślić przede wszystkim szybki kontakt z administratorem, który udziela rzeczowych odpowiedzi na wszystkie pytania, przejrzystość i piękne zdjęcia prezentowane w galerii, które są również przykładami, jak można wystylizować swoją bransoletkę. Na profilu Facebookowym pokazywane są również wszystkie nowości, a od czasu do czasu pojawiają się konkursy. To również platforma do zbierania opinii na temat dalszego rozwoju.

Lilou_galeria

Czy więc marka Lilou jest klasycznym przykładem na to, że można zrobić „COŚ z niczego”? Czy personalizacja zwykłego produktu sprawia, że staje się on zupełnie wyjątkowy? Czy zatem identyfikowanie siebie z daną rzeczą stanie się wkrótce sposobem na pozyskanie klienta? Z pewnością na każde z tych pytań można odpowiedzieć „Tak”. Lilou jest firmą, która rozwija się bardzo dobrze, a jej sukcesy i dalsze pomysły świadczą o tym, że nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.









Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Certum.pl

Krótki opis: CERTUM – wydawca m.in. podpisu elektronicznego i certyfikatów SSL, służących do bezpiecznego przesyłania danych online.

Gwarancja bezpieczeństwa: CERTUM PCC (Powszechne Centrum Certyfikacji) – jednostka organizacyjna Unizeto Technologies. Jedyne centrum certyfikacji w Polsce, należące do grona głównych, światowych, zaufanych centrów certyfikacji (CA). Jedyny polski podmiot wydający certyfikaty SSL, które są uznawane jako zaufane w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych i systemach operacyjnych.

Certyfikat jakości WebTrust (potwierdzany audytem Ernst&Young) stanowiący gwarancję, że CERTUM PCC spełnia najwyższe światowe standardy w zakresie: bezpieczeństwa, prywatności, integralności transakcji, dostępności, poufności oraz wiarygodności. CERTUM jest pierwszym centrum certyfikacji w Europie Środkowej (i jednym z pierwszych 15 na całym świecie), które zdobyło certyfikat WebTrust Extended Validation.

Oferta firmy: Świadczone przez CERTUM PCC usługi certyfikacyjne bazują na własnej technologii Infrastruktury Klucza Publicznego (ang. Public Key Infrastructure):

  • bezpieczny podpis elektroniczny (certyfikat kwalifikowany) – podpisy elektroniczne znajdują zastosowanie w przypadku składania oświadczenia woli. Mogą być wykorzystywane w kontaktach z administracją publiczną oraz w relacjach biznesowych, np.: e-deklaracje, e-faktury, do korespondencji z ZUS, UFG, GIIF, GIODO
  • certyfikaty SSL – przeznaczone do zabezpieczenia serwerów www i szyfrowania danych. Certyfikaty SSL stanowią wypełnienie obowiązku zabezpieczania transmisji danych osobowych, jaki na właścicieli stron www nakłada Ustawa o Ochronie Danych osobowych
  • certyfikaty ID – przeznaczone do podpisywania i szyfrowania poczty i plików, logowania do serwisów www i aplikacji
  • certyfikaty CodeSigning – przeznaczone do cyfrowego podpisywania oryginalnego kodu aplikacji, co umożliwia odbiorcom zweryfikowanie integralności danych na podstawie cyfrowego podpisu
  • certyfikaty VPN – przeznaczone do budowania bezpiecznych, wirtualnych sieci korporacyjnych oraz tworzenia wirtualnych sieci prywatnych VPN
  • weryfikacja statusu certyfikatów niekwalifikowanych w trybie on-line (OCSP), ocena poprawności podpisanych elektronicznie dokumentów (WebNotarius), wystawianie poświadczenia nadania i odbioru przesyłanych elektronicznie danych.
  • usługi Elektronicznego Urzędu Podawczego (EUP)

Klienci: Alior Bank, Almatur, Cefarm, Kantoria, Kaspersky Lab, Merlin, Oponeo, PKP Intercity, Sodexo, Yves Rocher

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 20 kwiecień 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie | Wzrost sprzedaży przez urządzenia mobilne w Wielkiej Brytanii | Dwucyfrowy wzrost sprzedaży internetowej we Francji | E-commerce w Chinach – wyzwania logistyczne | Sukces Fab.de w Niemczech i Austrii | Przychody w e-commerce | eBay i jego zarobki w I kwartale 2012 roku.

Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie »
Zanox.pl opublikował najnowszy raport „Mobile Performance Barometer” podsumowujący zakupy mobilne w Europie w 2011 roku. Z raportu wynika, że 50% transakcji przez urządzenia mobilne jest zawieranych za pośrednictwem iPadów. Polska jest na drugim miejscu (zaraz za Hiszpanią) pod względem wykorzystania systemów Android do e-zakupów (44%). Co ciekawe, nasz kraj rozwija się najszybciej w Europie – wzrost rynku m-commerce wynosi 722%.

Wzrost sprzedaży przez urządzenia mobilne w Wielkiej Brytanii »
Sprzedaż mobilna w Wielkiej Brytanii wzrosła w ciągu roku o 254% – tak wynika z raportu Interactive Media in Retail Group, które przeanalizowało ponad 100 brytyjskich e-detalistów. Mimo wysokiej stopy wzrostu sprzedaży, wskaźnik konwersji dla urządzeń mobilnych wynosi 1,4% i jest wciąż niższy w porównaniu z tradycyjnymi PC – 4,13%.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży internetowej we Francji »
Związek branżowy Feved opublikował sprawozdanie podsumowujące francuski rynek e-commerce w 2011 roku. Francja po raz kolejny udowodniła swoją silną pozycję wśród europejskich liderów e-commerce. Sprzedaż internetowa w tym kraju wzrosła o ponad 22% do sumy 37,7 mld euro, natomiast liczba kupujących w sieci sięgnęła 30 mln – z których co piąty wydaje na produkty średnio 1250 euro.

E-commerce w Chinach – wyzwania logistyczne »
Niedawno na łamach serwisu publikowaliśmy artykuł o tym Jak będzie wyglądał rynek e-commerce w Chinach w 2016 roku. Okazuje się, że wraz z gwałtownym wzrostem sprzedaży, rośnie obawa czy dostawcy podołają organizacji coraz większej ilości paczek zamawianych przez Internet. O współczesnych wyzwaniach logistycznych chińskiego rynku e-commerce, pisze w swoim artykule Chee Wee Gan – dyrektor firm transportowych Greater China. Zapraszam do lektury.

Sukces Fab.de w Niemczech i Austrii »
Feb.de, opublikował nowe dane dotyczące swojej sytuacji na rynku w Niemczech i Austrii po przejęciu w lutym 2012 roku niemieckiego serwisu zakupów grupowych Casacanda. Okazuje się, że firma radzi sobie całkiem dobrze. Na dzień dzisiejszy ma już 500 tys. użytkowników (o 300 tys. więcej niż w marcu 2012r.) oraz miesięczne przychody w wysokości ponad 1,5 mln euro.

Przychody w e-commerce »
Prezentacja autorstwa Tomasza Karwatki – CEO Divante, na temat przychodów w e-commerce. Znajdziecie w niej m.in. porównanie cen online oraz offline, przykłady prezentacji produktów, a także pojęcie skutecznej dywersyfikacji. Zapraszam do obejrzenia.

eBay i jego zarobki w I kwartale 2012 roku »
eBay przedstawił swoje zarobki w I kwartale 2012 roku. Okazuje się, że wyniki przeszły oczekiwania samych analityków. Zysk na jedną akcję wyniósł 0,55 dolara, natomiast przychody wzrosły o 29% osiągając 3,3 mld dolarów. Spółka zarobiła w I kwartale łącznie 570 mln dolarów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)