eKomercyjnie.pl

Prowadzisz blog dla sklepu internetowego, ale nikt go nie czyta? Zmień to!

wzrost-organicznyZachęcony wypowiedziami specjalistów od marketingu internetowego decydujesz się na uruchomienie bloga w swoim e-sklepie. W końcu jest to jeden z kluczowych elementów content marketingu, którego nie można bagatelizować. Ale co w sytuacji, gdy publikowane wpisy nie przynoszą oczekiwanych efektów, niewiele osób je czyta i nie przekładają się na wyższą konwersję sprzedaży?

Prowadzenie bloga jest jednym z ważnych elementów marketingu internetowego, które daje mnóstwo korzyści, łącznie ze zwiększeniem wyników sprzedażowych. Wielu właścicieli e-sklepów z entuzjazmem więc publikuje kolejne i kolejne wpisy, dzięki którym – przynajmniej taką mają nadzieję – zachęcą potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Gdy jednak po pewnym czasie nie widzą większej aktywności ze strony użytkowników, zastanawiają się w czym tkwi błąd. A okazuje się, że na popularność publikowanych artykułów ma wpływ wiele czynników.

Zastanawiasz się, jak zwiększyć czytelnictwo prowadzonego bloga? Zacznij od początku…

1. Dokonaj optymalizacji SEO wpisów

Brak poprawnej optymalizacji wpisów pod kątem SEO może być jednym z powodów niedużego ruchu na stronie. Na co należy zwrócić uwagę?

  • Odpowiedni dobór słów kluczowych

Jeśli w postach nie pojawiają się odpowiednie słowa kluczowe (popularne wśród internautów), istnieje duże prawdopodobieństwo, że artykuły publikowane na Twoim blogu docierają do potencjalnych klientów w znacznie mniejszym stopniu. Nie przesadzaj jednak z nadmiernym nagromadzeniem fraz, ponieważ tzw. keyword stuffing zmniejsza czytelność artykułu i jest traktowane przez Google jako spam. Jeżeli nie wiesz, jakie frazy umieścić, skorzystaj z planera słów kluczowych Google Adwords, który wskaże Ci najpopularniejsze słowa kluczowe z Twojej branży.

Dopilnuj, aby najważniejsze słowo kluczowe znalazło się w tytule artykułu!

  • Nagłówki, śródtytuły, pogrubienia

Tytuł artykułu musi się znaleźć obowiązkowo w znaczniku H1-H6 (najlepiej jak będzie to H1).

Istotne znaczenie ma również umieszczenie śródtytułów w treści, z wykorzystaniem znaczników H1-H6. Nie tylko poprawią one przejrzystość artykułu, ale wpłyną pozytywnie na widoczność artykułu w Google.

Ponadto dla najważniejszych myśli czy słów kluczowych stosuj pogrubienia.

  • Uzupełnienie meta tagów, opisywanie zdjęć

Warto uzupełnić również meta tagi (meta title, meta descriptions), które będą unikalne dla każdego artykułu.

Zwróć uwagę także na dodanie do wszystkich zdjęć artybutów ALT i TITLE z opisem co przedstawia zdjęcie. Opis powinien też zawierać słowo kluczowe, ale tylko wtedy gdy pasuje do opisu – nic na siłę.

  • Wewnętrzne linkowanie

Pamiętaj, aby w tekście znalazły się odnośniki do innych wpisów na blogu. Jeśli poruszasz w artykule jakiś wątek, który bardziej szczegółowo już opisywałeś na blogu, to podlinkuj do niego. Dla klienta to wartość dodana, bo może dowiedzieć się więcej o danym zagadnieniu, a i Google docenia naturalne linkowanie wewnętrzne.

  • Przyjazny adres url

Dobrze jest zadbać również o adres URL artykułu. Jeżeli masz wpływ na jego kształt, niech będzie on po prostu tytułem artykułu i niech zawiera najważniejsze słowo kluczowe.
Jeśli do tej pory nie optymalizowałeś swoich tekstów na blogu, to jak najszybciej zrób to we wszystkich wpisach.

2. Starannie dobieraj tematy

Grunt to zaciekawić czytelnika. Musisz więc poświęcić sporo czasu na dobór odpowiednich tematów, które przyciągną uwagę. Jak tego dokonać?

  • Analiza najpopularniejszych słów kluczowych

Do tego pomocne będą narzędzia Google:

– planer słów kluczowych w Google Adwords:

planer-slow-kluczowych
– sugestie słów kluczowych w wyszukiwarce:

sugestie-slow-wyszukiwarka

  • Bądź na czasie

Pisz artykuły, które mogą się odnieść do bieżących wydarzeń. W tym czasie na tych tematach skupia się duża uwaga ludzi, dlatego warto z tego skorzystać i przyciągnąć większą liczbę czytelników na bloga. Na przykład:

– Prowadzisz sklep rtv i niedługo zaczynają się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Może warto napisać artykuł: “Telewizor dla kibica. Jaki wybrać? ”
– Prowadzisz drogerię. Artykuł pod tytułem “Najlepsze sposoby na uchronienie swojej skóry przed poparzeniem słonecznym”, w sam raz nadaje się do opublikowania przed okresem wakacyjnym.
– Zbliża się koncert Madonny w Polsce. “5 faktów z życia Madonny, o których nie miałeś pojęcia” – taki artykuł na blogu sklepu z płytami na pewno cieszyłby się sporym zainteresowaniem.

  • Dobierz treść do grupy docelowej

Poznając jej oczekiwania i potrzeby, dostarczysz im użyteczną treść, zwiększając czytelnictwo bloga i częstotliwość odwiedzin.

Z jakimi pytaniami najczęściej zwracają się Twoi klienci do Ciebie? Wykorzystaj to i pisz o tym na blogu.

Przeglądaj fora internetowe z Twojej branży i sprawdzaj o co ludzie pytają, z czym mają problemy. Wykorzystaj te pytania w swoich artykułach.

  • Poradnikowa forma artykułów

Oprócz rozrywki, ludzie w internecie szukają porad, będących odpowiedzią na stawiane przez nich pytania. Pamiętaj, żeby pisać z myślą o użytkownikach, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące ich zagadnienia. Jeśli w ciekawy sposób przedstawisz rozwiązanie konkretnego problemu, zwiększysz zainteresowanie czytelników.

Szczególnie jest to istotne w sklepach internetowych, gdzie często klient rezygnuje z zakupu, ponieważ nie wie co wybrać. Wyobraźmy sobie klienta, który chce kupić telewizor. Wchodzi do działu telewizory, gdzie widzi setki ofert. Jest skołowany i wychodzi. A gdyby tak na stronie sklepu po wejściu do kategorii “telewizory” znalazł link do artykułu na blogu na temat wyboru telewizora – szczegółowy poradnik, na co zwracać uwagę przed kupnem, opis najważniejszych zagadnień i technologii, a na końcu przykład kilku sugerowanych modeli. Czyż wtedy nie będzie większe prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu?

I najważniejsze. Skup się na kliencie, na rozwiązaniu jego problemów, a nie na swoich produktach i ich nachalnej promocji.

3. Promuj blog w social media i na stronie sklepu

Nawet najlepszy artykuł nie wzbudzi zainteresowania czytelników, jeśli nie będzie odpowiednio wypromowany. Dlatego wykorzystaj moc portali społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+), dzieląc się wartościową treścią. Na tablicy w swoich profilach umieszczaj linki prowadzące do konkretnego artykułu blogowego. Jeżeli artykuł będzie naprawdę interesujący, bardzo szybko rozprzestrzeni się po sieci – niczym wirus.

Pamiętaj, aby pod każdym wpisem umieścić przyciski do mediów społecznościowych – po to, by czytelnicy mogli od razu polecić artykuł.

Dobrym sposobem na promocję jest umieszczenie w artykule wypowiedzi osobny znanej, autorytetu w danej branży. Jeśli ta osoba pochwali się na swoim profilu tym artykułem, to automatycznie może on trafić do kolejnej, dużej grupy internautów.

Monitoruj ciągle fora, blogi, media społecznościowe, gdzie ludzie mówią o Twojej branży. Może pytają o coś, na co odpowiedź mogą znaleźć na Twoim blogu? Warto im podsunąć link do konkretnego artykułu. Tylko pamiętaj – nie spamuj, nie bądź nachalny, bo skutek może być przeciwny do zamierzonego.

Wykorzystaj narzędzia, które będą za Ciebie na bieżąco sprawdzać, gdzie mówi się o Twojej branży. Bardzo ułatwi Ci to pracę. Z polskich narzędzi warto spróbować np. brand24.pl i sentione.pl
Pamiętaj, aby informacja o blogu znalazła się na stronie sklepu. Ale samo umieszczenie linka do bloga w menu to za mało, nie każdy go zauważy. Możesz zrobić sekcję najnowszych wpisów, a nawet na stronie kategorii czy produktu umieścić linki do wpisów ściśle związanych z tą kategorią, produktem.

4. Monitoruj bloga i wyciągaj wnioski

Warto na blogu zainstalować narzędzie pozwalające na analizę statystyk (np. Google Analytics). Dzięki temu możliwe będzie monitorowanie wpisów i wyciąganie wniosków. Sprawdzisz, które artykuły cieszą się największą popularnością, a które nie są czytane w ogóle, pod którymi wpisami jest najwięcej komentarzy, a które mają najwięcej udostępnień.

Jeżeli chcesz uzyskać korzyści z prowadzenia bloga, cały czas eksperymentuj i monitoruj zachowania użytkowników. Dzięki temu dowiesz się, które treści i w jakiej formie najczęściej przyciągają czytelników – Twoich potencjalnych klientów.

 

Autorem powyższego artykułu jest Izabela Gorzkowska z agencji Sagomedia.pl, specjalizującej się w copywritingu internetowym, content marketingu i prowadzeniu blogów firmowych.

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Dzieki za dobre slowo! :) polecamy się!

    Odpowiedz ↓

  2. Właśnie zaczęliśmy pisać bloga, porady się przydadzą, wielkie dzięki!

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Responsywne sklepy internetowe Shoper

shoper_logoNajnowsza wersja oprogramowania Shoper (5.5.4) wprowadza responsywną skórkę graficzną sklepu – tym samym Shoper jest kolejnym na polskim rynku oprogramowaniem do prowadzenia sklepu internetowego, które w tak intensywnym stopniu wykorzystuje technologię Responsive Web Design. 

Badania rynkowe TNS Polska informują o tym, że niemal połowa Polaków posiada smarftony, a 64% spośród badanych wykorzystuje je do przeglądania Internetu – oznacza to, że coraz więcej zachowań konsumenckich zmierza w kierunku wykorzystania najnowszych technologii w codziennych procesach – w tym też zakupowych. Dlaczego więc nie zapewnić konsumentom komfortu dokonywania zakupów z wykorzystaniem urządzeń typu tablet czy smarfton?

Technologia RWD ujednolica wizerunek sklepu internetowego. Elastyczność rozwiązania sprawia, że wyświetlanie się sklepu automatycznie dostosowuje się do urządzenia aktualnie wykorzystywanego przez użytkownika. Przy okazji tworzenia sklepu w technologii RWD zoptymalizowaliśmy kod, co zaowocowało przyspieszeniem jego działania. Ponadto poprawiliśmy usability. Wdrożenie zrealizowaliśmy w odpowiedzi na potrzeby klientów. Zastosowanie RWD pozwoliło nam również przygotować grunt pod tegoroczne innowacje w platformie Shoper – mówi Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

Oprogramowanie Shoper zostało zaudytowane pod kątem SEO przez trzech branżowych ekspertów: Krzysztof Marzec, Artur Strzelecki oraz Paweł Gontarek (AKA Zgred.pl). EDISONDA wykonała audyt użyteczności.

shoper-rwd-front

Jakie znaczenie dla e-sklepu ma zastosowanie technologii RWD?

  1. Atrakcyjność wyglądu sklepu – niezależnie od urządzenia, na którym wyświetlany jest sklep nawigacja jest przyjemna i wygodna dla użytkownika.
  2. Wygoda – nie ma potrzeby różnicować treści i tworzyć oddzielnych stron mobilnych pod różne urządzenia.
  3. Nowoczesne zastosowanie technologii – co z punktu widzenia najaktywniejszej grupy w sieci jest bardzo istotne.

Wygląd sklepu ma znaczenie – atrakcyjność wizualna jest czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe konsumentów. Nowy moduł zarządzania wyglądem pozwala optymalizować koszty związane z wizerunkiem sklepu. Wraz z wprowadzeniem front-endu sklepu w technologii RWD, dodane zostały także rozwiązania, dzięki którym właściciel e-sklepu może samodzielnie zarządzać poszczególnymi elementami graficznymi takimi, jak: tło, wielkość, kolor i rodzaj zastosowanej czcionki.

Ponadto najnowsza wersja Shoper wprowadza szereg usprawnień przygotowanych na podstawie zgłoszeń Klientów Shoper.

Oprogramowanie Shoper to kompleksowe narzędzie do prowadzenia sklepu internetowego, z którego korzysta już ponad 10 000 firm. Dostawcą rozwiązania jest DreamCommerce SA.

Źródło: informacja prasowa





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

MDX Marketing

Krótki opis: MDX Marketing to agencja reklamowa z ponad 8 letnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. Agencja świadczy usługi z zakresu doradztwa marketingowego i strategicznego, a także wielopoziomowe zarządzanie marką.

Długi opis: Trafność, twórczość i strategia – to właśnie te słowa określają MDX Marketing. Działamy wielopoziomowo, a w swojej ofercie posiadamy między innymi:

  • Marketing 360°
  • Online marketing
  • Kampanie social media
  • Marketing nieruchomości
  • Realizacja eventów
  • Identyfikacja wizualna
  • Realizacja stoisk targowych

Dodajmy do tego wsparcie jednej z największych grup marketingowych – MDX, a otrzymamy zupełnie nowe i optymalne podejście do marketingu.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)