eKomercyjnie.pl

Jak przenieść sklep internetowy na nową platformę? Infografika krok po kroku

Jak przenieść sklep internetowy na nową platformę bez straty klienta? Jakie czynności należy wykonać, aby pomimo migracji zachować ciągłość widoczności sklepu w wynikach organicznych Google oraz nie stracić budżetu zaplanowanego w ramach kampanii Adwords? Firmy Sempai oraz Atomstore przygotowały ciekawą infografikę, która przedstawia krok po kroku kluczowe aspekty wprowadzenia takiej zmiany.

Reklama

Migracja sklepu internetowego krok po kroku

Poniżej znajdziesz dokładnie przedstawione kroki, jakie powinieneś wykonać, aby uniknąć typowych problemów i zakończyć proces migracji sukcesem. Informacje zostały zebrane w ramach listy zadań do wykonania – checklisty. Przeprowadzając migrację, warto zachować proponowaną przez nas kolejność. Wszystkie rekomendacje bazują na doświadczeniach, zaczerpniętych z projektów, przy których uczestniczyły wspomniane powyżej firmy, często dołączając, gdy pojawiły się jakieś problemy i trzeba było ratować sytuację.

Infografika:

migracja-platformy-krok-po-kroku

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

3 komentarzy do tekstu

  1. Przenosiłem swoją stronę w połowie 2015r na platformę atomstore, niestety ze średnim póki co skutkiem. Cieżko powiedzieć gdzie został popełniony błąd, gdyż powierzając ten proces atomstore oraz sempai oczekiwałem kompleksowej usługi. Trudno być zarówno sprzedawcą jak i specem od: mapowania, przekierowań itd… Ładna infografika, niestety trochę oderwana od rzeczywistości.

    Odpowiedz ↓

  2. Marek Szekely

    Panie Maciej Mroczek,
    Ja z kolei mam inne doświadczenie. Migruje średnio 1 sklep w miesiącu i nie znalazłem do tej pory drugiej platformy w Polsce z takim poziomem usług. Proszę mi uwierzyć, nie zajmuję się małymi klientami.
    Trzeba zadać szereg pytań często niewygodnych w 90% moich diagnoz wynik zawsze jest ten sam. Niewystarczające przygotowanie po stronie inwestora.

    Odpowiedz ↓

  3. MIeliśmy okazję przenieść naszego klienta na Atomstore. Z racji, że był to pierwszy raz z tym oprogramowaniem nie obyło się bez kłopotów. Dobry support ze strony wydawcy oprogramowania pomógł w rozwiązaniu wszystkich problemów i ostatecznie klient był zadowolony

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Odpowiedz na „Maciej MroczekCancel Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Polski m-commerce na tle innych krajów: w 2016 roku obroty sięgną 1 miliard EUR

Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków – to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30% e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie RetailMeNot, największego na świecie centrum zakupów online, udostępniającego kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.

Reklama

Według tego raportu obroty polskiego m-commerce wzrosły w 2015 roku ponad dwukrotnie (109%). Jego wartość w 2016 roku osiągnie już 1 miliard euro. Jak duża jest to część obrotów całego naszego rynku e-commerce? Szacuje się, że na każde 6 euro wydane online przez Polaków, 1 euro przepłynie przez tablety lub smartfony. W 2016 roku polski e-klient pójdzie na „mobilne” zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro. W sumie, w przeliczeniu na jednego kupującego mobilnie, będzie to przeciętnie 128 euro.

„Dynamikę polskiego m-commerce pokazuje fakt, że w latach 2013-2016 jego obroty zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. 28 procent polskich e-klientów zrobiło w zeszłym roku zakupy poprzez smartfony lub tablety. Te liczby potwierdzają, że urządzenia mobilne również w Polsce coraz częściej nie tylko pełnią funkcję swoistego asystenta zakupów – m-kupujący szukają na nich między innymi informacji o produktach i porównują ceny między sklepami, lecz również są ważnym kanałem sprzedaży,” – mówi Mike Lester, Vice President and General Manager, New Markets w RetailMeNot. „Polski rynek m-commerce ma ogromny potencjał i spodziewamy się, że w przyszłości będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Ogromną rolę w jego rozwoju odgrywają działania przedsiębiorców, mające na celu stałą optymalizację mobilnych zakupów, poprzez między innymi zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu sklepów internetowych oraz ułatwianiu płatności smartfonami lub tabletami” – dodaje.

O badaniu

Międzynarodowe badanie e-commerce zostało przeprowadzone w styczniu 2016 roku przez RetailMeNot we współpracy z Centre for Retail Research w 10 krajach (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Kanada, Holandia, Polska, Szwecja, Hiszpania i USA). Zawiera obszerne dane statystyczne, analizę statystyk i prognoz dotyczących handlu, telefoniczne wywiady z wiodącymi sprzedawcami, jak również reprezentatywne badania użytkowników, w tym tysiąca respondentów z Polski. Zgodnie z metodologią OECD, „handel detaliczny“ w ramach tego raportu obejmuje sprzedaż dóbr klientom końcowym poprzez sklepy stacjonarne i Internet, z wyjątkiem gastronomii, pojazdów samochodowych, benzyny i materiałów napędowych, biletów (wejściówek), podróży, ubezpieczeń, a także produktów bankowych i finansowych.

Infografika z podsumowaniem badania:

mcommerce-polska-innekraje

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Odpowiedz na „Maciej MroczekCancel Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Konferencja eDelivery 2016 o logistyce oraz obsłudze klienta w e-handlu

konferencja-logistyka

27 września br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się konferencja eDelivery. Impreza ma na celu przybliżenie znaczenia logistyki w e-commerce oraz zagadnień z nią związanych. Skierowana jest nie tylko do osób związanych bezpośrednio z logistyką, ale również do wszystkich, zainteresowanych tym tematem.

Zgodnie z hasłem przewodnim, eDelivery to jedyna konferencja o logistyce przeznaczona nie tylko dla logistyków, ale także dla właścicieli e-sklepów, dyrektorów, m.in. marketingu i sprzedaży, menedżerów oraz praktyków e-commerce. Prelegenci, w czasie swoich wystąpień będą starali się przedstawić różne podejścia do logistyki oraz ukazać, w jaki sposób podejmowane przez nich decyzje wpłynęły na sprzedaż w sklepie, lojalność klientów oraz ich zadowolenie z dokonanych transakcji.

– Pokażemy konkretne przykłady wdrożeń, powiemy czym jest dropshipping, oraz opowiemy o najnowszych trendach i rozwiązaniach, które wpływają na sprzedaż Odpowiemy również na wiele nurtujących nas wszystkich pytań, m.in. czy darmowa dostawa to w dzisiejszych czasach warunek konieczny, czy obsługa zwrotów musi być trudna oraz jak zorganizować logistykę w modelu sprzedaży wielokanałowej – tłumaczy Piotr Szymczak, Chief Sales & Marketing Officer w Grupie Furgonetka, która jest organizatorem konferencji.

Istotnym jest fakt, że aż połowa agendy eDelivery została przygotowana w formie case studies. Ma to pozwolić uczestnikom na zapoznanie się z rzeczywistymi sytuacjami, dzięki którym najefektywniej można poznać różne modele strategii i przyjętych działań biznesowych. Chodzi o to, aby goście zdobyli jak najwięcej konkretnej wiedzy i wynieśli gotowe rozwiązania, które wpłyną na zwiększenie prowadzonej przez nich sprzedaży.

konferencja-warto

– Bywamy na wielu konferencjach branżowych. Doszliśmy do wniosku, że wciąż zbyt mało mówi się na nich o logistyce, a także rozwiązaniach, które wpływają na jakość obsługi klienta. Chcemy to zmienić, przedstawić ten temat w sposób ciekawy i przystępny. Tak, aby skorzystali na tym wszyscy – także osoby, które jeszcze nie do końca rozumieją, jakie korzyści przynoszą dobrze skonstruowane procesy związane z realizacją zamówień – dodaje Piotr Szymczak.

Do tej pory organizatorzy ujawnili nazwiska trzech mówców. To Rafał Cheliński, kierownik e-commerce w Poczcie Polskiej, który przybliży zmiany zachodzące na rynku dostaw i opowie o zagadnieniu click&collect, Wojciech Latoszek, właściciel sklepu z gadżetami 4Gift.pl. Opowie on o tym, czemu zdecydował się na rozwiązanie typu delivery automation, oraz jak wpłynęło to na czas realizacji zamówień i koszty związane z ich obsługą. Trzecim jest Paweł Fornalski z IAI Shop, który przybliży różnice w organizacji magazynu, który wysyła 200 i 2000 paczek. Konferencję poprowadzi Sławomir Rajch, konferansjer, a przede wszystkim znany ze swojej charyzmy specjalista z zakresu e-commerce i logistyki. Patronat nad konferencja objął serwis eKomercyjnie.pl.

Udział w eDelivery2016 jest płatny. Dla osób, które zgłoszą się do końca maja przygotowano cenę promocyjną – 249 zł (z VAT). Do 31 sierpnia trzeba będzie zapłacić 369 zł (z VAT), po tym terminie – 489 zł (z VAT). Liczba biletów jest ograniczona.

Więcej infromacji znajdziecie na oficjalnej stronie wydarzenia – klikajcie tutaj.

Reklama

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Odpowiedz na „Maciej MroczekCancel Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)