eKomercyjnie.pl

Jak przygotować się do Dnia Darmowej Dostawy?

Dzień Darmowej Dostawy 2017 odbędzie się w tym roku 5 grudnia. To właśnie tego dnia, klienci będą mogli zrobić zakupy w e-sklepach i nie zapłacą za wysyłkę towarów. Jak co roku zapraszamy sklepy wzięcia udziału w naszej akcji. Dołączenie jest bezpłatne. Sklepy można dodawać bezpośrednio na stronie Dnia Darmowej Dostawy. O tym, dlaczego warto dołączyć do akcji oraz jak się na nią przygotować przeczytacie poniżej.

Czym jest Dzień Darmowej Dostawy

Nazwa akcji jednoznacznie wskazuje na charakter promocji. DDD zwyczajowo przypada na pierwszy poniedziałek po Czarnym Piątku. Black Friday to amerykańska tradycja, która od kilku lat z powodzeniem przeniosła się także na Polski rynek i przyciąga duży ruch w sklepach zarówno stacjonarnych jak i internetowych. Dzień Darmowej Dostawy to z kolei duża szansa na zwiększenie wartości koszyka w Twoim sklepie (na konferencji eDelivery 2016 podano, że darmowa wysyłka w branży FMCG podnosi wartość koszyka aż o 20%).

Dlaczego warto brać w nim udział?

Data Dnia Darmowej Dostawy przypadająca na 5 grudnia sprawia, że rzesza klientów decyduje się wtedy na przedświąteczne zakupy. Z badania IQS przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent, że co czwarty Polak prezenty kupuje właśnie online i przeciętnie wydaje na nie około 300zł, a co piąty rodak wyda na nie aż 1000zł. Warto więc postarać się, żeby pieniądze te zostały właśnie w Twoim portfelu. Biorąc pod uwagę kwoty istnieje niewielka szansa (a z pewnością mniejsza, niż w pozostałe okresy w roku), że wartość koszyka będzie niższa niż koszt dostawy.

Dane liczbowe

Z badań konsumenckich przeprowadzonych w 2016 przez blip.pl wynika, że aż 65% Polaków podczas robienia zakupów przedświątecznych online korzysta z różnych promocji i kuponów rabatowych, a jednym z trzech najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupu jest czas i cena dostawy produktów.  Łącząc te informacje, nie dziwią wskazania raportu z Dnia Darmowej Dostawy z 2015roku, z których wynika, że standardowy ruch na stronach biorących w nich udział sięgał nawet 500%, a ilość zamówień zwiększała się nawet 200%. Znacząco większych się także wskaźnik konwersji stanowiący o tym ile wizyt na stronie zakończyło się ostatecznie zakupem. Dodatkowo, ponad 70% przedsiębiorców było nie tylko zadowolonych z udziału w Dniu Darmowej Dostawy, ale także deklarowało udział w kolejnych edycjach.

Czego nie robić przed i w czasie Dnia Darmowej Dostawy

Przede wszystkim – nie zawyżać cen rekompensując sobie tym samym koszty wysyłki. Wprawne oko klientów z pewnością to wyłapie i szybko opuści Twoją stronę w poszukiwaniu korzystniejszej ceny. Ponad wszystko – nie łamać danej klientowi obietnicy. Kiedy już zdecydujesz się na wzięcie udziału w tej akcji promocyjnej – dostawa po prostu musi być darmowa!

Jak się przygotować technicznie?

Pierwszym etapem przygotowań powinno być „sprawdzenie własnego podwórka” – czyli dopięcie wszystkich spraw technicznych. Twój serwer musi być przygotowany na większe obciążenie i działać bez zarzutu. Pamiętaj, że ograniczone czasowo akcje promocyjne sprzyjają niecierpliwości klientów, którzy dręczy „uciekający czas” i zrezygnują z zakupów, jeśli z ich etapów coś nie zadziała. Ponadto, ważna jest także jak najlepsza obsługa klienta ze strony sklepu. Prawdopodobnie potrzebować będziesz większej ilości doradców lub pracowników w biurze telefonicznej obsługi klienta, jeśli takie prowadzisz. Dzień Darmowej Dostawy może okazać się prawdziwym sprawdzianem Twojej firmy i w żadnym wypadku nie możesz pozwolić sobie na obniżenie jakości usług. Licz się także z tym, że większa sprzedaż to także większa ilość wysyłek, więc prawdziwy młyn może zacząć się następnego dnia, kiedy wszystkie produkty będzie trzeba przygotować do dostarczenia. Klienci nie będą wyrozumiale patrzeć na przeciągający się czas dostawy.

Jak przygotować klientów?

Dobra promocja to klucz do sukcesu podczas Dnia Darmowej Dostawy – klienci muszą o nim wiedzieć. Po pierwsze zadbaj o swoich subskrybentów i wykorzystaj media społecznościowe, aby poinformować swoją grupę docelową. Wykorzystaj portale publikujące tabele, które sklepy biorą udział w Dniu Darmowej Dostawy. Możesz także zgłosić nieodpłatnie swój sklep do udziału w Dniu Darmowej Dostawy 2017 organizowanego przez eKomercyjnie Sp. z o.o. – akceptując regulamin i wypełniając obowiązki oraz ogólne postanowienia akcji, możesz liczyć na publikację logo na głównej stronie Dnia Darmowej Dostawy. Co więcej, organizator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu jak najlepszego wypromowania Akcji wśród konsumentów zainteresowanych zakupami w internecie (w tym publikacje w mediach tradycyjnych i elektronicznych).

Dzień Darmowej Dostawy to z pewnością spora szansa dla większości sklepów. Pamiętaj jednak o dokładnej, chłodnej kalkulacji. Przeanalizuj wartość swoich produktów i ich relacje do cen wysyłek. Odpowiednie przygotowanie, analiza oraz obserwacja konkurencji pozwoli Ci na uniknięcie niepotrzebnych błędów i zwiększenie swoich zysków – być może, dzięki nienagannej obsłudze, uda Ci się także zdobyć nowych, lojalnych klientów.


Dzień Darmowej Dostawy 2017

Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl , TopOnline, OKTAWAVE, Raiffeisen POLBANK, Paczka w Ruchu oraz CoffeeDesk.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

DPD Polska po raz kolejny najlepszym dostawcą według konsumentów i Ceneo.pl

DPD Polska zdobyła ponownie pierwsze miejsce w rankingu Ceneo.pl. Firma utrzymała uzyskany w ubiegłym roku tytuł najlepszego dostawcy działającego na polskim rynku e-commerce. Ranking został opracowany na podstawie opinii konsumentów – użytkowników największej w Polsce porównywarki cen i ofert Ceneo.pl. W pięciostopniowej skali DPD Polska uzyskała 4,8 punktu, a skłonność do polecania jej usług wyniosła 97%.

Ranking najlepszych dostawców powstał na podstawie ocen zebranych przy pomocy formularza Zaufanych Opinii na portalu Ceneo.pl. Program ten bada wiarygodność i jakość polskich e-sklepów opierając się na internetowych ankietach wypełnianych przez klientów, którzy dokonali zakupów w sklepie internetowym. Konsumenci oceniają nie tylko zakupiony produkt, ale również każdy aspekt dostarczenia przesyłki: szybkość dowozu, stan paczki, elastyczne podejście kuriera do czasu i miejsca odbioru przesyłki, kontakt z kurierem, opcję sprawdzenia statusu przesyłki oraz możliwość realizacji różnych form płatności w przypadku odbioru za pobraniem (karta płatnicza, gotówka).

– Bardzo nas cieszy wygrana w rankingu Ceneo.pl, ponieważ ten wynik zależy wyłącznie  od ocen najbardziej wymagającego jury, czyli konsumentów – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

– Przywiązujemy dużą wagę do jakości naszych usług. DPD Polska doręcza ponad 100 mln przesyłek rocznie, a naszym celem jest, aby każda z nich została dostarczona na czas i w idealnym stanie. Takie sukcesy, jak pierwsze miejsce w rankingu Ceneo, pozwalają nam myśleć o sobie jako o dostawcy pierwszego wyboru. Nie bez znaczenia dla tej oceny jest bezpośredni kontakt odbiorcy z kurierem, możliwość zapłacenia za pobranie kartą czy BLIKiem, a także gęsta sieć punktów nadania i odbioru Pickup  – dodaje Rafał Nawłoka.

Ceneo.pl to najpopularniejsza porównywarka cen i ofert w Polsce, a także drugi co do wielkości serwis zakupowy w Polsce. Co miesiąc serwis odwiedza ponad 11 mln internautów. Ceneo.pl to także największa polska baza opinii o sklepach i produktach.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #35

Zapraszamy do lektury trzydziestej piątej prasówki e-commerce, w której znajdziecie informacje o szczegółach porozumienia PE i UE w zakresie międzynarodowego e-handlu oraz nowego programu platformy eBay w Polsce. Przeczytacie również o świątecznych zakupach w Internecie, znaczeniu Black Friday w naszym kraju, wzroście sprzedaży sieci Whole Foods czy transgranicznym obliczu handlu wirtualnego.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Wzrost sprzedaży Whole Foods

Sprzedaż Whole Foods wzrosła najbardziej w ciągu ostatnich dwóch lat (o ok. 4,4% rok po roku). Jak wiadomo, sieć niedawno została przejęta przez serwis Amazon, który rozpoczął od obniżenia cen produktów w sklepach Whole Foods. Trudno stwierdzić, czy było to bezpośrednią przyczyną wzrostu sprzedaży, nie ulega jednak wątpliwości, że inicjatywa ta zwiększyła popularność linii Whole Foods w sieci.

Wirtualne prezenty

Zgodnie z analizą Deloitte, coraz większy odsetek Polaków świąteczne prezenty kupuje przez Internet, a nasz kraj znajduje się w czołówce państw, których obywatele preferują wirtualne zakupy. Statystyki pokazują, że online kupujemy przede wszystkim produkty multimedialne. W tym roku aż 42% środków przeznaczonych na zakup świątecznych podarków trafi na konta e-sklepów. Do zakupów przez Internet przekonuje nas wygodna dostawa domowa oraz fakt, że dokonywać zakupów możemy o każdej porze dnia i nocy. Aż 52% respondentów z Polski deklaruje poszukiwanie w Internecie towarów niedostępnych w tradycyjnym sklepie. Sklepy stacjonarne wciąż jednak wygrywają z internetowymi, jeżeli chodzi o zakup produktów żywnościowych oraz kosmetycznych.

Nowy program portalu eBay

Wzorem takich krajów jak: USA, Niemcy, Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania, nasz kraj będzie wkrótce korzystał z programu „Okazje” działającego na platformie eBay. Program przeznaczony jest dla e-sprzedawców, którzy chcą zareklamować swe produkty, zarówno na rodzimym, jak i zagranicznym rynku. Zakładka „Okazje” ma gwarantować szybką i darmową wysyłkę towarów. Sprzedawcy wystawiają w programie określoną liczbę produktów w obniżonych cenach aż do wyczerpania zapasów magazynowych. Rabaty sięgają od 20 do 90%. Programem objęte są głównie produkty z działów: moda i uroda, dom, i ogród, elektronika. Wystawianie przedmiotów jest bezpłatne, sprzedawcy płacą jedynie prowizję w wysokości 1,7% wartości wystawianych przedmiotów. Program „Okazje” to młodszy brat funkcjonującego już programu „eBaymag” obsługującego aukcje międzynarodowe.

Black Friday w Polsce- okazja czy fikcja?

Badania Gemius/PBI wykazały, iż podczas Czarnego Piątku 2016 r. strony e-sklepów odwiedziło 5,3 mln osób, czyli 20% Internautów. Dla porównania Cyber Monday przyciągnął wtedy 4,7 mln klientów e-sklepów (18%), a Dzień Darmowej Dostawy- 4,1 mln (16%). Analizując jednak cały rynek e-commerce w Polsce, nie tylko sklepy internetowe, należy stwierdzić, że zestawienie to rysuje się zupełnie odwrotnie. Przede wszystkim z tego punktu widzenia największą popularnością cieszył się poniedziałek, 14 listopada- wówczas odnotowano reakcję aż 7,5 mln użytkowników Internetu (30%). W tym zestawieniu wśród świąt internetowego handlu pierwsze miejsce zajął Cyber Monday- Black Friday i Dzień Darmowej Dostawy wypadły dużo gorzej. Te dane dowodzą, że Czarny Piątek nie jest jeszcze w Polsce postrzegany jako szczególna okazja cenowa, lecz Polacy traktują ten dzień jak jedną z wielu promocyjnych okazji.

DPD Polska po raz kolejny najlepszym dostawcą według konsumentów i Ceneo.pl

DPD Polska zdobyła ponownie pierwsze miejsce w rankingu Ceneo.pl. Firma utrzymała uzyskany w ubiegłym roku tytuł najlepszego dostawcy działającego na polskim rynku e-commerce. Ranking został opracowany na podstawie opinii konsumentów – użytkowników największej w Polsce porównywarki cen i ofert Ceneo.pl. W pięciostopniowej skali DPD Polska uzyskała 4,8 punktu, a skłonność do polecania jej usług wyniosła 97%.

Europejscy kupujący na rynku międzynarodowym

Aż 54% europejskich e-klientów dokonuje zakupów w systemie transgranicznym, co stanowi 2%-owy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Zgodnie z najnowszym raportem DPDgroup ok 14% wszystkich kupujących online w Europie zamawia przez Internet świeżą żywność i napoje, a ponad połowa europejskich e-konsumentów dokonała w tym roku transakcji na zagranicznych stronach internetowych. Widoczny jest trend zgodnie z którym zakupy wewnątrzeuropejskie tracą na znaczeniu na rzecz transakcji dokonywanych za pośrednictwem chińskich portali (wśród nich potentatem jest AliExpress). Coraz częściej ponadto zakupy dokonywane są przy użyciu smartfonów, a aż 43% respondentów za ważne kryterium wyboru serwisu sprzedażowego uważa dostosowanie jego ustawień do wymogów urządzeń mobilnych. Badania ilustrują także, iż w Europie coraz powszechniejsze staje się korzystanie z paczkomatów- jest to szczególnie popularne we Francji, gdzie przesyłki odbiera w ten sposób 58% e-klientów. Statystyki pokazują zatem nowy transgraniczny wymiar wirtualnego handlu.

Porozumienie PE i UE o nieblokowaniu handlu zagranicznego

Nowe prawo ma przeciwdziałać tzw. geoblokowaniu, czyli udaremnianiu konsumentom z Unii dokonywania zakupów za pomocą serwisów zagranicznych. Porozumienie gwarantuje swobodę kupowania na wspólnym europejskim rynku, co do tej pory było utrudnione. Klienci często byli automatycznie przekierowywani na strony rodzimych producentów, których towary niejednokrotnie okazywały się droższe od zagranicznych. Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 30% wirtualnych klientów uskarżało się na to, że nie mogli swobodnie zamówić odzieży sportowej i innych akcesoriów w zagranicznych sklepach niestacjonarnych. Państwa członkowskie powoływały się na ochronę interesów rodzimych sprzedawców. Z kolei Parlament Europejski sprzeciwiał się ograniczeniu wolności konsumentów unijnych na rynku. Osiągnięto jednak kompromis, a nowe prawo ma zostać wdrożone na okres dwuletni, po upływie którego zostanie dokonana ocena funkcjonowania takiego systemu. Co istotne, nowe prawo nie nakłada na e-sprzedawców obowiązku fizycznego dostarczania zamówionych towarów, klienci będą mogli skorzystać z usług innych dostawców.

Już za 8 dni odbędzie się Dzień Darmowej Dostawy 2017


Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2017. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem. W tej chwili do akcji zgłosiło się ponad 1200 polskich e-sklepów.

Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl , TopOnline, OKTAWAVE, Raiffeisen POLBANK, Paczka w Ruchu oraz CoffeeDesk.pl

Rekordowy Black Friday w OleOle.pl

24 listopada 2017 roku był prawdziwie rekordowym piątkiem w historii sklepu internetowego OleOle.pl. Z tej okazji pracownicy sklepu zebrali najciekawsze dane i przygotowali autorską infografikę.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)