eKomercyjnie.pl

Psychologia konsumenta – statystyki i nawyki kupujących w e-sklepach [infografika]

Twórcy sklepów internetowych zdają sobie sprawę z tego, że klient robiący zakupy w sieci należy do grupy najbardziej wymagających konsumentów i w tym sensie jest dla nich sporym wyzwaniem. Dlatego zgłębienie psychologii konsumenta powinno być istotnym elementem budowania biznesu w branży e-commerce.

Pomocna w przeprowadzeniu diagnozy dopasowania e-sklepu do oczekiwań użytkowników jest infografika przygotowana przez vouchercloud.pl, serwis z kuponami rabatowymi takich marek jak answear.com, Empik czy Smyk. Infografika prezentuje zachowania i motywacje klientów stojące za wyborami podczas ich zakupów w sieci.

Dzięki przytoczonym statystykom można dowiedzieć się m.in. kto częściej porzuca zakupy – kobiety czy mężczyźni, a także poznać przyczyny takiego stanu rzeczy. Wśród powodów, dla których konsumenci przerywają transakcję kupna, najczęstszymi są: ukryte koszty oraz obowiązek założenia konta. Pozostałe czynniki to np. zbyt długo trwająca procedura finalizacji zakupów bądź niesprecyzowane zasady dostawy. Infografika dostarcza też wiedzy o podejściu klienta do kwestii przesyłki, która okazuje się istotna dla blisko 60% kupujących w sieci. Warto dowiedzieć się, na ile ważna dla e-nabywców jest wysokość kosztów wysyłki oraz termin dostarczenia produktu. Twórcy infografiki na przykładzie newslettera pokazują również, że założenia i pomysły sprzedawców mogą czasem rozmijać się z potrzebami konsumentów.

Wniosek nasuwa się sam: zmiana perspektywy – z pozycji sprzedawcy na pozycję konsumenta – pomoże zidentyfikować błędy w funkcjonowaniu sklepu, naprawić niedociągnięcia, usprawnić funkcjonowanie strony, co w efekcie podniesie jej atrakcyjność i przyciągnie klientów.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją opisywanej infografiki:

psychologia-konsumenta-infografika

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. 53 % rezygnuje z zakupu bo koszty wysyłki są za niskie ?! Nie da się ludziom dogodzić …

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)