eKomercyjnie.pl

Psychologia konsumenta – statystyki i nawyki kupujących w e-sklepach [infografika]

Twórcy sklepów internetowych zdają sobie sprawę z tego, że klient robiący zakupy w sieci należy do grupy najbardziej wymagających konsumentów i w tym sensie jest dla nich sporym wyzwaniem. Dlatego zgłębienie psychologii konsumenta powinno być istotnym elementem budowania biznesu w branży e-commerce.

Pomocna w przeprowadzeniu diagnozy dopasowania e-sklepu do oczekiwań użytkowników jest infografika przygotowana przez vouchercloud.pl, serwis z kuponami rabatowymi takich marek jak answear.com, Empik czy Smyk. Infografika prezentuje zachowania i motywacje klientów stojące za wyborami podczas ich zakupów w sieci.

Dzięki przytoczonym statystykom można dowiedzieć się m.in. kto częściej porzuca zakupy – kobiety czy mężczyźni, a także poznać przyczyny takiego stanu rzeczy. Wśród powodów, dla których konsumenci przerywają transakcję kupna, najczęstszymi są: ukryte koszty oraz obowiązek założenia konta. Pozostałe czynniki to np. zbyt długo trwająca procedura finalizacji zakupów bądź niesprecyzowane zasady dostawy. Infografika dostarcza też wiedzy o podejściu klienta do kwestii przesyłki, która okazuje się istotna dla blisko 60% kupujących w sieci. Warto dowiedzieć się, na ile ważna dla e-nabywców jest wysokość kosztów wysyłki oraz termin dostarczenia produktu. Twórcy infografiki na przykładzie newslettera pokazują również, że założenia i pomysły sprzedawców mogą czasem rozmijać się z potrzebami konsumentów.

Wniosek nasuwa się sam: zmiana perspektywy – z pozycji sprzedawcy na pozycję konsumenta – pomoże zidentyfikować błędy w funkcjonowaniu sklepu, naprawić niedociągnięcia, usprawnić funkcjonowanie strony, co w efekcie podniesie jej atrakcyjność i przyciągnie klientów.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją opisywanej infografiki:

psychologia-konsumenta-infografika

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. 53 % rezygnuje z zakupu bo koszty wysyłki są za niskie ?! Nie da się ludziom dogodzić …

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Usprawnij zarządzanie sprzedażą w Internecie z PlusIT

PlusITE-commerce w Polsce rozwija się nieprzerwanie od wielu lat. By nadążyć za zmianami na rynku, a także rozwojem konkurencji, małe i średnie przedsiębiorstwa, które stanowią około 90% podmiotów w branży e-commerce, muszą szukać coraz bardziej innowacyjnych i efektywnych rozwiązań. Jest to w szczególności istotne biorąc pod uwagę kapitał i możliwości, jakimi dysponują największe firmy w tej branży np. Grupa Allegro, Groupon, Neo24 czy też Empik. Takim rozwiązaniem jest PlusIT.

PlusIT jest platformą wsparcia i zarządzania sprzedażą prowadzoną przez sklepy online oraz portale aukcyjne. Uwzględnia to zautomatyzowane planowanie i kontrola stanów magazynowych, procesów wysyłkowych a wszystkie te funkcje dostępne z poziomu przyjaznej dla użytkownika oraz funkcjonalnej aplikacji internetowej. Takie możliwości stanowią kluczową przewagę na rynku, dzięki której małe i średnie przedsiębiorstwa mogą konkurować z dużymi podmiotami.

Jest o co konkurować. Według oficjalnych danych około 65% Polaków korzysta z internetu, co stanowi liczbę ponad 22,4 miliona użytkowników. Połowa z nich aktywnie kupuje produkty i usługi za pośrednictwem sieci. Co prawda sprzedaż online stanowi na razie 4% całkowitej sprzedaży detalicznej, jednak od 2012 roku wartość ta rośnie z roku na rok o 25 do 30%. W roku 2014 wielkość rynku e-commerce w Polsce szacuje się na 7,17 miliarda euro.
Z potencjału, jaki stoi za tymi liczbami zdaje sobie sprawę wielu przedsiębiorców. Liczba sklepów online w naszym kraju szacuje się na aż 12 tysięcy. By konkurować na tak dużym rynku potrzeba odpowiednich argumentów. Biorąc pod uwagę powiązanie sieci z nowoczesnymi technologiami to właśnie zautomatyzowanie procesów powiązanych ze sprzedażą stanowi klucz do sukcesu.

PlusIT oferuje możliwość ewidencji prowadzonej sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji elektronicznej, usługi sprawdzania bieżącej oferty dystrybutorów, funkcje umożliwiającą integrację sklepu oraz najpopularniejszych portali aukcyjnych, automatyczne fakturowanie, generowanie raportów sprzedażowych dotyczących jakościowych i ilościowych wskaźników sprzedaży jak również usługi zarządzania procesami dostawy.

Oferta proponowana dla przedsiębiorców jest elastyczna i dostosowana do ich potrzeb. Wyróżnia ona trzy abonamenty: w wersji Standard za 40 zł/miesiąc, w wersji Abonament+ za 70zł/miesiąc oraz Exclusive za 105zł/miesiąc. By przekonać użytkowników do platformy możliwy jest również dostęp do testów beta. PlusIT za rozsądne pieniądze oferuje rozwiązania, które pomogą w rozwoju firmy i zwiększaniu zysków. Jak mówi stara maksyma: „kto nie spróbuje, nie wygrywa!”.

Więcej informacji na oficjalnej stronie PlusIT pod adresem www.plusit.pl.

footerue

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Skąpiec.pl i Opineo.pl przejęte przez portal Onet.pl

onet-logoOnet, będący częścią Ringier Axel Springer Media AG, sfinalizował właśnie transakcję kupna 80 proc. udziałów w porównywarce cen Skąpiec.pl oraz serwisie do zbierania opinii Opineo.pl. Oba podmioty były kiedyś na celowniku Grupy Nokaut, jednak do transakcji nie doszło. Dzięki przejęciu Onet będzie rozwijać swoje portfolio na rynku serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe.

Skąpiec.pl umożliwia użytkownikom porównywanie ofert sprzedawców internetowych oraz znalezienie najlepszych ofert zakupu produktów. Firma działa od 2004 i udostępnia informacje o milionach produktów oraz ich cenach. W marcu br. serwis odwiedziło 2,1 mln internautów, którzy wykonali na nim 18,3 mln odsłon (w tym 1,6 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 6 minut 37 sekund.

Opineo.pl działa od 2006 roku i jest to serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów, firm i usług. Obok blisko 4 mln recenzji klientów, udostępnia on również informacje o sprzedawcach internetowych oraz o asortymencie z bazy ponad 32 tys. e–sklepów i firm. Jak podają wyniki Megapanelu, w marcu bieżącego roku serwis odwiedziło 550 tys. internautów, którzy wg wewnętrznych statystyk serwisu wykonali na stronie 2,3 mln odsłon.

Dzięki przejęciu Onet będzie rozwijać swoje portfolio na rynku serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Jako lider polskich mediów online, docierający do ponad 70 proc. wszystkich internautów w Polsce, wykorzysta swój zasięg i wiedzę o rynku do budowania silnej pozycji obydwu podmiotów, wśród konsumentów i partnerów biznesowych.

Robert Bednarski, Prezes Zarządu Grupy Onet.pl:

„Najbliższe lata będą stały pod znakiem dynamicznego rozwoju serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Obydwie firmy idealnie wpasowują się w obraną przez nas strategię dywersyfikacji przychodów. Poszukiwaliśmy mocnych partnerów, którzy umożliwiliby nam rozwój w tym segmencie. I znaleźliśmy. Zarówno Skąpiec.pl jak i Opineo.pl to bardzo dobre produkty stworzone i prowadzone przez mocny zespół. Obie spółki notują doskonałą dwucyfrową dynamikę wzrostu. Wykorzystując nasz zasięg, będziemy dalej wzmacniać obydwa produkty”.

Mariusz Janiszewski, Prezes Zarządu Skąpiec.pl: „Wraz z transakcją otwierają się przed nami nowe szanse na dalszy rozwój. Onet to od lat wiarygodny i sprawdzony partner w biznesie, lider mediów online. To też ogromne zaplecze technologiczne oraz lata doświadczenia w tworzeniu pionierskich rozwiązań dla użytkowników i reklamodawców. Jesteśmy przekonani, że łącząc nasze kompetencje, uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję”.

Paweł Kucharzak, Prezes Zarządu Opineo.pl: „Szybki rozwój biznesu stał się impulsem do poszukiwania inwestora, który zapewni spółce dalszy wzrost. Internetowe portfolio Onetu z pewnością pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję lidera w segmencie serwisów opinii oraz dalej się rozwijać. Patrzymy na zachodzące zmiany jako na olbrzymią szansę, możliwość powiększenia skali i zasięgu naszego działania. 7 mln użytkowników odwiedzających serwisy Onetu każdego dnia to niezwykły potencjał, jaki z pewnością wykorzystamy”.

Założyciele spółek Mariusz Janiszewski (Skąpiec.pl) i Paweł Kucharzak (Opineo.pl) pozostają mniejszościowymi udziałowcami i będą dalej kierować firmami jako Prezesi Zarządów. Kwoty transakcji nie została ujawniona.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)