eKomercyjnie.pl

Raport DPDgroup: 96 proc. zadowolonych z e-zakupów

Według badań Barometr E-shopper*, przeprowadzonych przez TNS Kantar na zlecenie DPDgroup aż 96 proc. ankietowanych jest zadowolonych z ostatnich zakupów internetowych. Zwiększa się konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi, które muszą szukać nowych sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Analizy wskazują, że wśród kluczowych czynników budowania przewagi, znajdują się sposób dostarczenia przesyłki i obsługa klienta na tzw. „ostatniej mili”.

E-zakupy coraz popularniejsze

Według badań DPDgroup średni udział transakcji online we wszystkich zakupach dokonywanych w Europie wynosi 9,6 proc. Do średniej ogólnej przyczyniają się przede wszystkim następujące kraje: Wielka Brytania, Niemcy, Austria i Polska. Z raportu wynika także, że, ponad połowa (51 proc.) Europejczyków kupuje w sklepach online co najmniej raz w miesiącu, realizując średnio 16 transakcji w roku.

– Dla Polski współczynniki te są nieco wyższe – 56 proc. respondentów dokonuje zakupów raz w miesiącu, przeciętnie 18 razy w roku. Pokazuje to, że popularność e-zakupów w naszym kraju jest wyższa niż średnia europejska – podkreśla Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Po pierwsze – dostawa

Wraz z rozwojem rynku sklepy internetowe szukają sposobu odróżnienia się od konkurencji. E-sklepy powinny przede wszystkim maksymalnie uprościć tzw. „ścieżkę zakupową” eliminując ograniczenia związane z doręczeniem czy płatnością. Dużą rolę w procesie pozyskania i zatrzymania klienta odgrywa logistyka. Jak pokazują badania, sklepy internetowe powinny oferować wybór spośród kilku opcji doręczenia.

Wygodne płatności

Elektroniczne formy płatności stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów, przy czym charakterystyczne dla naszej części Europy jest regulowanie należności za przesyłkę w formie pobrania. Tego rodzaju płatności są bardzo rozpowszechnione na Węgrzech i Słowacji, ale również są popularne w naszym kraju. DPD Polska uwzględniła tę lokalną preferencję i w ostatnim czasie jako pierwsza na rynku wprowadziła dwa nowatorskie rozwiązania usprawniające regulowanie płatności za pobranie.

– Postanowiliśmy zapewnić wygodę polskim odbiorcom i pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy możliwość realizacji należności u kuriera za pomocą karty płatniczej. Od kwietnia można także na tych samych terminalach zapłacić przez system BLIK. Nie zawsze mamy przy sobie gotówkę, a kartę czy telefon już tak. Swoboda decyzji, jak zapłacimy za przesyłkę, bardzo podnosi komfort odbiorcy – dodaje Rafał Nawłoka.

Poza granicami kraju

Według badania Barometr e-shopper już ponad połowa konsumentów przynajmniej raz dokonała zakupów w zagranicznym e-sklepie. Jest to wyraźny trend, do którego powinien dostosować się polski sektor e-commerce. Poszukiwanie klientów na rynkach ościennych to decyzja strategiczna, która z jednej strony otwiera nowe szanse, z drugiej zaś rodzi kolejne wyzwania związane z koniecznością spełnienia wysokich standardów, również tych w obszarze logistyki.

Przedsiębiorstwa potrzebują solidnego partnera, który zapewni nie tylko szybkie i bezpieczne doręczenia w każde miejsce na świecie, lecz także pomoże uporać się z formalnościami wymaganymi w międzynarodowym e-handlu. Firmy, które dysponują rozległą siecią kurierską w Europie oferują swoim klientom międzynarodowe usługi logistyczne, dzięki którym przesyłki mogą trafić w ręce odbiorów nawet już następnego dnia.

W drodze do pełnej satysfakcji

Według badań Barometr E-shopper DPDgroup aż 96 proc. uczestników badania dobrze ocenia ostatni zakup, co potwierdza ich wysoki poziom satysfakcji. 91 proc. zapewnia, że wróci do e-zakupów w najbliższym czasie. Co więcej, 3 na 4 nabywców online uważa, że proces składania zamówienia był prosty.

– Sklepy internetowe robią bardzo dużo, by przekonać do siebie potencjalnych nabywców i zatrzymać przy sobie tych, którzy chociaż raz dokonali transakcji na ich witrynie. Od pewnego czasu to nie cena jest podstawowym kryterium wyboru danego e-sklepu, ale szybka i elastyczna wysyłka kurierska. Ważny jest również dokładny opis produktu i intuicyjność nawigacji strony internetowej. Rynek jest dzisiaj na takim etapie swojego rozwoju, że dalsze dążenie e-sklepów do klarownego wyróżnienia się na tle konkurencji będzie wymagało jeszcze większej kreatywności niż dotychczas – zapewnia Rafał Nawłoka.


*Raport Barometr E-shopper powstał na podstawie badań przeprowadzony przez TNS Kantar pomiędzy 19 września a 7 października 2016 roku, na grupie niemal 24 tys. respondentów, w 21 krajach Europy. Badaniem zostało objętych ponad 1000 osób z Polski. Jest to największe badanie rynku e-commerce realizowane wśród europejskich konsumentów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #25

Zapraszamy do lektury dwudziestej piątej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o tym, jak rozwija się Whole Foods pod skrzydłami Amazona, jakie wygląda rynek mobile oraz o tym, że Allegro ponownie zmienia cenniki.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Amazon czerpie korzyści z zakupu Whole Foods. Rośnie sprzedaż online

Nie ma co ukrywać – zakup Whole Foods był dla Amazona strzałem w dziesiątkę. Spółka czerpie z tej transakcji same korzyści. Przede wszystkim wzrosła sprzedaż artykułów spożywczych przez Internet.

Amazon wydał na Whole Foods 13,7 mld USD, a w dniu finalizacji transakcji ogłosił ogromną akcję obniżania cen w sklepach Whole Foods na wybrany asortyment. Obniżki sięgały nawet 43 procent. Poza tym Amazon umieścił w swoim e-sklepie ok. 2 tys. nowych produktów, które pochodzą z oferty zakupionej marki. Pierwszego tygodnia, według szacunków, sprzedaż nowych towarów wyniosła ok. 500 tys. USD.

Imponuje także szybkość, z jaką Amazon zaczął sprzedaż produktów Whole Foods online. Na ogół integracja tego typu zajmuje kilka miesięcy.

Amazon wykonał bardzo strategiczny i przemyślany ruch, jeśli chodzi o branżę zakupów internetowych, a wydanie 13,7 mld USD to inwestycja, która może odmienić cały e-commerce. Posunięcie godne podziwu. Obserwujmy ten temat dalej.

Badanie: Mobile to nowy król

61 proc. posiadaczy smartfonów zagląda do swojego urządzenia w ciągu 5 minut po przebudzeniu. Urządzenia mobilne wiele mówią o naszym życiu, zainteresowaniach, geolokalizacji, a do 2021 roku ilość generowanych przez urządzenia mobilne danych ma przekroczyć połowę zettabajta rocznie. W Polsce aż 79 procent internautów w wieku 15+ korzysta ze smartfonów. Marketerzy uważają, że to bardzo dobrze stargetowana grupa docelowa.

W Polsce dostęp do Internetu ma ok. 63 procent społeczeństwa. 8 na 10 internautów posiada smartfona. Urządzenia mobilne są lubiane, a ich popularność ciągle rośnie. Odgrywają one ważną rolę w naszym życiu. Komunikujemy się przy ich pomocy z bliskimi, korzystamy z mediów społecznościowych, robimy zdjęcia, oglądamy filmy i słuchamy muzyki.

Dane o życiu i zainteresowaniach użytkowników smartfonów to niezły kąsek dla marketerów. Połączenie tych rekordów z danymi demograficznymi, a także informacjami, które zbierane są przy pomocy komputerów i laptopów, dają gotową receptę i pomysł na to, co komu sprzedawać. Trudno więc się dziwić, że „hurtownie” danych i firmy, które zajmują się analityką big data, to najlepiej rozwijające się gałęzie IT.

Takie informacje są bardzo cenne dla osób zajmujących się marketingiem. Pozwalają one na precyzyjne targetowanie reklamy, szczególnie w kanale mobilnym, gdyż aż 71 procent użytkowników uważa go za kluczowy. Wydatki na działania promocyjne kierowane na smartfony i tablety w ciągu ostatnich 2 lat wzrosły o prawie 53 procent. Niedługo kampanie na urządzenia mobilne przekroczą budżety na kampanie desktopowe.

W 2021 roku na świecie połączonych z siecią ma być aż ok. 11,6 miliarda urządzeń mobilnych. Jest to najszybciej rozwijający się kanał i szacuje się, że już niedługo to za jego pośrednictwem będzie dokonywana większość transakcji.

Przypominamy: 2021 to już za 4 lata. Niecałe 4 lata. Jeśli więc nie jesteś jeszcze „mobilny”, czas to zmienić.

Allegro wprowadza kolejne zmiany w cennikach

Kolejne zmiany na Allegro. Tym razem dotyczą one wystawiania i sprzedaży towarów w kategorii Motoryzacja oraz Zdrowie i Uroda.

Zmiany wynikają z nowej polityki cenowej serwisu. Zlikwidowana została opłata za wystawienie, a na to miejsce pojawiła się prowizja. W zależności od podkategorii, waha się ona od 6 do 10 proc.

Zmiany wprowadzone zostały 7 września.

Serwis powiększył także liczbę darmowych fotografii, które można dodać do ogłoszenia, o 2.

E-commerce w Rosji warty 16 mld euro w 2017 roku

Handel elektroniczny w Rosji w pierwszej połowie tego roku został oszacowany na 498 miliardów rubli, czyli ok. 7,2 miliarda euro. To wzrost o ok. 22 procent w skali roku. Szacuje się, że pod koniec 2017 rosyjski sektor handlu detalicznego wart będzie ok. 16 mld euro.

Co ciekawe, handel transgraniczny ma się jeszcze lepiej. Tu wzrost wynosi ok. 34 proc. w skali roku.

Rosjanie pokochali zakupy online w Chinach. Rynek ten wybiera ok. 90 proc. internautów szukających towarów za granicą. Po nim znajduje się Unia Europejska (4 procent) i Stany Zjednoczone (2 procent).

Amazon, Otto i Zalando dominują w Niemczech

Handel detaliczny u naszych sąsiadów zdominowany został przez 3 marki: Amazon, Otto i Zalando. Firmy te razem stanowią ok. 44 procent całkowitej sprzedaży w niemieckim e-handlu.

Rok temu 100 największych firm, które znalazły się w niemieckim e-commerce, sprzedało produkty za pośrednictwem Internetu o łącznej wartości 27,4 mld euro. W stosunku do 2012 roku zaliczono wzrost o 12 procent. Tylko Amazon, Otto i Zalando zgarnęły razem ok. 12 mld euro: Amazon 8,1 mld euro, Otto 2,7 mld euro, a Zalando 1,1 mld euro.

Topowa trójka wiele mówi o tym, co dzieje się na rynku e-commerce. Po pierwsze, firmy te mają ogromne bazy klientów, co daje im przewagę konkurencyjną. Po drugie – inwestują sporo w rozwój technologii, reklamę, a także produkty. Po trzecie: cieszą się dobrą opinią. Trudno więc się dziwić, że to właśnie te brandy wyznaczają kierunek reszcie.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #24

Zapraszamy do lektury już dwudziestej czwartej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o tym, jak rozwija się Postmates, jakie potrzeby transportowe mają Polacy oraz jak rozwija się handel elektroniczny w Danii, we Włoszech i Szwecji.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Postmates rozszerza Unlimited, subskrypcję prime-style, do 250 tys. kupców


Postmates to startup, który szturmem podbił rynek i wart jest 600 milionów dolarów. Dlaczego? 35-minutowa dostawa jedzenia z restauracji kusi wielu klientów. Wszystko, prosto i sprawnie, odbywa się za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Obecnie Postmates załatwia 3 miliony dostaw miesięcznie w Stanach Zjednoczonych. Firma ma w planach osiągnięcie miliarda dolarów przychodu w 2018 roku. Obecnie markę obsługuje 100 tys. osób w 200 miastach.

Unlimited, program lojalnościowy marki, zapewnia bezpłatną dostawę zamówień po wykupieniu abonamentu za 9,99$ miesięcznie. Obejmuje on swoim zasięgiem 250 tys. restauracji i innych lokalizacji, a przy okazji pozwala obniżyć minimalną wartość zamówienia do 20 dolarów.

Postmates obniża opłaty także poza usługą Unlimited. Zamówienie od partnerów marki (jest ich 12 tys.) kosztować ma niespełna 4 dolary, bez dodatkowych opłat na terenie kraju. Zakupy poza siecią – podstawowa usługa Postmates – ma kosztować 5,99$, a maksymalna opłata ma wynosić 20 dolarów. Innymi słowy: odległość nie będzie uwzględniona w cenie dostawy.

Zdecydowanie to dość interesujący ruch. Ekspansja firmy zaczęła się 18 miesięcy temu, od momentu uruchomienia opcji Unlimited (aktualnie Postmates Plus Unlimited). Objęła ona początkowo tylko 10 tys. kupców o minimalnym zamówieniu 30$.

W tym momencie z usługi Unlimited korzysta 10% klientów. Z każdym rokiem przybywa ok. 50 tys. nowych abonentów. Przeciętna wartość zamówienia oscyluje w okolicach 35 dolarów. Postmates zakłada, że z biegiem czasu jeszcze bardziej obniży koszty.

Co ciekawe, ostatnie newsy dotyczące marki mówią, że firma zwolniła menadżerów miast, ponieważ chce bardziej obniżać ceny i wprowadzić centralizację, która będzie oparta na pracy kierowników niższych szczebli. Mówi się także o międzynarodowych ruchach. Czas pokaże, czy decyzje te były trafione.

Furgonetka Giełda działa już rok i pokazuje, jakie potrzeby transportowe mają Polacy


Potrzebujemy transportu mebli – takie dane podała Furgonetka Giełda w raporcie, który podsumował pierwszy rok działalności tej firmy.

Furgonetka Giełda to serwis łączący osoby, które poszukują sprawdzonego transportu dużych i nietypowych przesyłek, z firmami, jakie profesjonalnie oferują takie usługi. W ciągu roku pojawiło się prawie 15 tys. zleceń transportowych, a 2,5 tys. współpracujących z serwisem przewoźników pokonało 2 mln kilometrów, by je zrealizować.

Serwis ten to przede wszystkim ukłon w stronę tych, którzy szukają firm przewożących duże, ponadgabarytowe i niestandardowe przesyłki. Problem z takim rodzajem transportu pojawiał się od dłuższego czasu i Furgonetka Giełda wypełniła tę lukę. Co miesiąc w serwisie pojawia się ok. 1,5 tys. nowych ogłoszeń, rośnie także ilość zleceń, a plan firmy zakłada, by w ciągu następnych 12 miesięcy zwiększyć je aż trzykrotnie.

Spore zainteresowanie pojawiło się także ze strony firm transportowych. Co miesiąc przybywa ok. 250 przewoźników.

Według raportu firmy aż 32% zleceń dotyczy przewozu mebli. Drugą grupą są m.in. palety towarowe, materiały budowlane, a trzecią maszyny i sprzęt. 76% transportów realizowanych jest na terenie kraju. Przewóz zagraniczny dotyczy głównie takich kierunków, jak Wielka Brytania, Niemcy i Irlandia.

Firma jest na etapie dynamicznego rozwoju, więc inwestuje w nowe funkcjonalności i usługi. Planuje także nową odsłonę aplikacji mobilnej, w której ulepszony zostanie system wyceny zleceń. Ma powstać także Strefa Przewoźnika z promocjami i rabatami dla firm przewozowych.

Handel elektroniczny w Danii: 15,5 mld euro w 2017 roku


E-commerce w Danii wyceniany jest na 15,5 miliarda euro. Oznacza to, że obrót w sektorze B2C wzrósł o 15% w stosunku do roku 2016.

Aż 82% Duńczyków kupuje online. Głównie to konsumenci pomiędzy 16 a 24 rokiem życia oraz pomiędzy 35 a 44 rokiem życia.

Duńczycy preferują sklepy z odzieżą, obuwiem i biżuterią. W tych kategoriach wydali prawie 2 miliardy euro.

Wzrasta także liczba sklepów, które znajdują się w strefie online. 10 największych detalistów w Danii to: Zalando, Amazon, Saxo, eBay, H&M, Coop, Bilka, Elgiganten, CDON i DSB.

Zakupy transgraniczne stanowią ok. 32% wszystkich zamówień. Główne cele to Wielka Brytania, Niemcy, Chiny, USA i Szwecja. Duńczycy na ogół wybierają sklepy zagraniczne z powodu niższych cen, większego asortymentu i braku dostępu do danego towaru w kraju.

Handel elektroniczny we Włoszech: 22,4 mld euro w 2017 roku

Włochy zaliczają wzrost o 14% w stosunku do roku poprzedniego. E-handel w tym kraju rozwija się wolno, ale sukcesywnie. Przekroczenie poziomu 22 miliardów euro to całkiem niezły wynik.

83% Włochów było online zeszłym roku, a w tym liczba ta ma wzrosnąć do 96%.

Włosi w ciągu roku wydają 1382 euro na zakupy online. Grupa wiekowa 35-44 jest największą wśród e-kupujących. Co ciekawe: Włosi bardzo cenią aplikacje zakupowe. Głównie wybierają AliExpress, eBay, Amazon i Wish. Jeśli zaś chodzi o metody płatności, to króluje PayPal i karty kredytowe.

Handel elektroniczny w Szwecji: 11,5 mld euro w 2017 roku


Handel elektroniczny w Szwecji rozwija się we wszystkich kategoriach. W stosunku do zeszłego roku zaliczył on wzrost o 9%.

94% Szwedów korzysta z Internetu. Podczas zakupów najczęściej wybierane są produkty z kategorii elektronika, książki, ubrania, odzież. Oczywiście, rządzi także Ikea. Ciekawe, czemu?

ShopRank, czyli przegląd sklepów internetowych z całego świata

Na koniec prasówki zapraszamy Czytelników do odwiedzenia serwisu ShopRank, który jest wyszukiwarką firm ecommerce z Europy. Jego autorzy zbierają ze sklepów internetowych takie dane jak ich ruch, to kiedy zostały założone, wielkość fan page Facebooka, z jakich technologii korzystają i wiele innych.

Projekt niedawno wystartował, ale ma już całkiem pokaźną bazę (700 tys. adresów) i cały czas dodawane są nowe, choć zdarzają się przypadki, gdy popularnych sklepów zwyczajnie brakuje. Gdy użytkownik jest zainteresowany oglądnięciem detalów danego sklepu, albo filtrowaniem po wielu kategoriach, wtedy musi się zalogować (co jest aktualnie darmowe). Warto zerknąć!

 

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Sempai.pl
Sempai.pl
– od ponad 11 lat pomagamy naszym Klientom osiągać jak najwyższe zyski ze sprzedaży online. Działamy w obszarze marketingu w wyszukiwarkach internetowych, świadcząc usługi z zakresu SEO, PPC i analityki webowej. Jako certyfikowany Partner Google PREMIUM specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych w zakresie marketingu konwersji. Najlepsza Agencja Generująca Sprzedaż wg Ekomersów 2016.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)