Raport „Mobile commerce w Polsce 2013”

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 1 października 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Słyszymy głosy, że mobile commerce w Polsce jeszcze nie istnieje. Jeśli będziemy sugerować się danymi, reprezentatywnymi dla wszystkich Polaków, dowiemy się z nich, że kupowanie produktów on-line przez telefon komórkowy deklaruje faktycznie tylko 3 proc. rodaków (dane TNS Polska, Mobile Life 2013). Gdyby zawęzić grupę respondentów tylko do Internautów, odsetek ten będzie niewiele wyższy i wyniesie 7 proc. Czy to jest mało? Tylko pozornie.

Należy bowiem wiedzieć, że najchętniej pobieraną aplikacją mobilną przez Polaków jest aplikacja o charakterze commerce’owym. To aplikacja mobilna Allegro, której łączna liczba pobrań ze wszystkich systemów operacyjnych, na które jest dostępna, przekroczyła właśnie 2 miliony pobrań. Takim wynikiem nie może pochwalić się jeszcze żadna inna polska aplikacja mobilna.

Wczoraj premierę ma raport „Mobile commerce w Polsce 2013”, który jest skierowany do osób i firm, które poszukują liczb charakteryzujących polski rynek m-commerce, a także porad, na co zwrócić uwagę, jeśli chce się w swoim biznesie efektywnie wykorzystać ten nowy kanał.

okladka_raport_mcommerce2013

Z raportu można się dowiedzieć, że:

  • tylko 15 na 100 największych polskich e-sklepów posiada serwis zoptymalizowany pod urządzenia mobilne,
  • polskie zakupy mobilne dokonują się w większości na tabletach, nie na telefonach komórkowych,
  • lider płatności mobilnych wyłoni się w Polsce za 2 lata,
  • kanał mobilny to tylko kolejne miejsce do wykonania tych samych zakupów, których klient dokonuje na desktopie czy w tradycyjnym sklepie,
  • jakie są bariery w rozwoju polskiego rynku m-commerce,
  • czym charakteryzuje się m-konsument,
  • którzy polscy dostawcy oprogramowania e-commerce posiadają już w swojej ofercie rozwiązania przychylne m-commerce,
  • jak w 10 krokach wprowadzić e-sklep do świata rozwiązań mobilnych,
  • jakie są argumenty za i przeciw wdrożeniu aplikacji mobilnych dla sklepów internetowych,
  • jakie są argumenty za i przeciw implementowaniu do sklepów idei RWD,
  • ilu Polaków posiada tablety i ilu z nich dokonuje na nich zakupy,
  • ilu jest aktywnych użytkowników aplikacji Nokaut Skaner, ile przychodów z urządzeń mobilnych generuje sklep Answear.com, o ile zwiększyła się konwersja w NICIsklep.pl po redesignie RWD, ile osób dziennie korzysta z aplikacji Multikino, ile kart i kuponów promocyjnych pobieranych jest przez blue pocket, ilu jest zarejestrowanych użytkowników jest w SkyCash, itp. itd.

Po szczegółowe uzupełnienie powyższych informacji należy sięgnąć do raportu „Mobile commerce w Polsce 2013”. Jest to jedna z nielicznych publikacji, poświęconych w całości polskiemu m-commerce’owi.

Raport można pobrać za darmo ze strony jestem.mobi – klikajcie tutaj »

Autorami raportu są Monika Mikowska i Mariusz Wesołowski. eKomercyjnie.pl jest patronem medialnym publikacji.

Źródło: informacja prasowa

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!