Raport Opineo 2011/2012, czyli jaki jest aktualny poziom usług polskiego e-handlu

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 27 kwietnia 2012
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Serwis zbierający opinie o sklepach internetowych i produktach Opineo.pl razem z porównywarką cen Skapiec.pl oraz BIG Infomonitor (wydawcą certyfikatu „Firma Wiarygodna Finansowo”) wypuścił właśnie piątą edycję niezależnego rankingu sklepów internetowych. Raport Opineo 2011/2012 stanowi odzwierciedlenie poziomu jakości usług polskiego handlu internetowego.

Podobnie jak w poprzednich wydaniach, w najnowszej publikacji oprócz rankingów podzielonych na trzy głównie części („Mega sklepy”, „Sklepy średniej wielkości” oraz „Młode Wilki”), przygotowano także zestawienia dotyczące najlepszych sklepów w wybranych kategoriach:

  • Dla Dzieci
  • Motoryzacja
  • Odzież i Obuwie
  • Apteka
  • Zegarki i Biżuteria
  • Zdrowie i Uroda
  • Żywność
  • Dom i Wnętrze
  • Książki
  • Artykuły zoologiczne

Raport Opineo.pl skierowany jest do Klientów, którzy regularnie dokonują zakupów przez internet i tych, którzy dopiero rozpoczynają kupowanie w sieci, właścicieli sklepów internetowych oraz porównywarek cenowych oraz pasaży handlowych.

Obrazu całości dopełnia kilka artykułów – od poradnika konsumenta, przez łączenie handlu online i offline, do rankingu najlepiej ocenianych firm kurierskich na Opineo.

Krótki fragment raportu na zachętę:

Oczekiwania konsumentów i grzechy sprzedawców

Choć handel on-line wzbija się na coraz wyższy poziom profesjonalizmu, sprzedawcy nadal popełniają wiele błędów. Co więcej, ten sam zestaw potknięć powtarzany jest od lat. Dodatkowo, można zauważyć powiększającą się przepaść między najlepszymi sklepami, a tymi z końcówki peletonu. Wynika to z faktu, że najlepsi szybko dostosowali swoją logistykę do
wyśrubowanych wymagań klientów, tym samym jeszcze bardziej uwypuklając wszelkie niedociągnięcia pozostałych sprzedawców.

Najczęściej pojawiającym się motywem wśród negatywnych opinii jest zbyt długi czas realizacji zamówienia. Prawie 70% z przeanalizowanych opinii o charakterze negatywnym charakteryzowało się właśnie takim wspólnym mianownikiem. Zdarza się, że kupujący czekają na przesyłkę ponad dwa tygodnie. A bywa, że i miesiąc. Sklep, który nie radzi sobie z terminowością, może zapomnieć o kolejnych klientach.

Innym poważnym problemem jest brak w sklepowym magazynie towaru prezentowanego na stronie sprzedawcy. W praktyce oznacza to, że sklep ma zakusy na oferowanie bardzo szerokiej palety produktów, których (najczęściej z przyczyn logistycznych), nie jest w stanie sprowadzić w odpowiednim czasie. Wciąż pokutuje przeświadczenie właścicieli sklepów, że najważniejsze jest zdobycie zamówienia klienta, a potem jakoś się uda z nim dogadać. Nic bardziej mylnego. Niezadowolony klient stanowi dla sklepu o wiele większe zagrożenie niż jego brak.

Raport Opineo 2011/2012 dostępny jest do pobrania pod tym adresem. Zapraszamy do lektury.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!