eKomercyjnie.pl

Rework – jedna z książek, którą MUSI przeczytać każdy właściciel e-biznesu

Rework książka

Niezależnie od tego czy prowadzisz sklep internetowy czy rozwijasz serwis z treścią czy tworzysz online’owe aplikacje (albo robisz wszystko naraz), rekomenduje Ci zapoznanie się z bardzo niestandardową książką biznesową – Rework. Po lekturze (powtórzonej chyba kilkanaście razy w ciągu ostatnich 3 lat) czuję się zobowiązany do polecenia tej pozycji wszystkim osobom, które mają cokolwiek wspólnego z prowadzeniem własnej firmy. Zwłaszcza, że wreszcie jest dostępna w polskiej wersji.

Rework to książka napisana przez Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Hanssona – założycieli firmy Basecamp (dawniej 37signals), która zajmuje się tworzeniem internetowych aplikacji do zarządzania projektami (Basecamp), kontaktami (Highrise), organizowania biznesu (Backpack) czy komunikacji (Campfire), przy czym najbardziej zajmują się tym pierwszym. Oprócz tego chłopaki robią tonę innych rzeczy, od prowadzenia fajnych prezentacji na różnych konferencjach do pisania firmowego bloga (ponad 150 tys. czytelników w RSS!), chociaż ostatnio trzeba przyznać, że publikują rzadziej.

W założeniach Rework opisuje filozofię działania, która sprawiła, że od 1999 roku systematycznie rozwijają swój biznes i osiągają sukces w tym, czym się zajmują. Wiedzy teoretycznej w Rework praktycznie nie ma – książka powstała dzięki praktycznym doświadczeniom właścicieli firmy.

O tym, że całość podoba się Czytelnikom świadczy to, w przez dłuższy czas była bestsellerem w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Wreszcie trafiła do Polski i też zajmuje pierwsze miejsca na liście najczęściej kupowanych książek w księgarni Onepress.

Co sprawia, że Rework jest książką, którą musi przeczytać każdy właściciel biznesu?

Popatrzcie na kilka konkretnych wskazówek, które wyciągniecie z tej lektury:

  • Zamiast uczyć się na błędach i wyciągać doświadczenia z porażek, skup się na wygrywaniu. Sukces to prawdziwa amunicja do działania.
  • Twoja firma wcale nie musi rosnąć i rozwijać się w sensie liczby pracowników. Dobierz dla niej idealny rozmiar.
  • Wystartuj ze swoim projektem, zacznij coś robić. Brak czasu to żadna wymówka.
  • Szukanie inwestora do Twojego projektu powinno być planem ostatecznym. Wydawanie nieswoich pieniędzy jest proste i uzależniające. Zarabianie na swoim trudniejsze, ale niesie za sobą większą nagrodę.
  • Uruchamiaj biznesy, a nie startupy – niech od początku generują przychody i – najlepiej – zyski.
  • Rób mniej niż Twoja konkurencja i rób to mądrzej.
  • Spróbuj sprzedawać projekty tworzone dla potrzeb swojego biznesu (np. 37signals oprócz tworzenia oprogramowania piszą książki, itd.).
  • Spotkania są toksyczne i zabierają mnóstwo czasu.
  • Wysypiaj się (brak snu to brak kreatywności i niestandardowego myślenia – nikt nie ma na to siły).
  • Pozwól swoim klientom, aby byli więksi niż Twoja firma.
  • Nie bój się zdradzać swoich sekretów – bądź jak najlepszy szef kuchni pokazujący innym, jak gotować.
  • Informacje prasowe to SPAM.

Powyższe przykłady to oczywiście tylko część zawartości i przesłania książki. Każdy punkt jest oczywiście poparty praktycznym przykładem, a cała pozycja pokazuje, że bez skomplikowanego biznesplanu też da się prowadzić biznes. Dla osób, które znały 37signals czy Basecampa przed wydaniem książki większość z opisanych rzeczy może wydawać się powtarzaniem tego, co David i Jason często opowiadali wcześniej. Mimo wszystko warto przeczytać ten poradnik dla zebrania wszystkich myśli w jedno miejsce.

Dlaczego polecam Rework? Ponieważ w sporym stopniu wyznawałem tę filozofię, zanim jeszcze ją poznałem:) Ponieważ (pomimo tego, że mieszkam w kraju nad Wisłą), mam podobne, a wielu miejscach wręcz identyczne podejście do prowadzenia swojej firmy i jej rozwijania.

Miłośnicy długich spotkań i pisania skomplikowanych biznesplanów mogą liczyć na szok po lekturze. I o to w tej książce chodzi. W dzisiejszych czasach firmę można prowadzić zupełnie inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Warto przestawić myślenie. Książka daje solidnego, motywacyjnego kopniaka w nowym kierunku.

rework-okladka

kup-onepresskup-dropi

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Tablica.pl zmienia się w OLX.pl

Najpopularniejszy serwis ogłoszeń lokalnych w Polsce zmienia nazwę na OLX.pl. Tym samym dołącza do grupy 107 serwisów ogłoszeniowych działających pod tą marką na całym świecie.  Nazwę OLX przejmują również inne należące do grupy Naspers serwisy ogłoszeniowe w Rumunii, Bułgarii, Kazachstanie, na Białorusi i na Węgrzech. Rebranding obejmuje wprowadzenie nowej nazwy i logotypu, bez zmian pozostaje wygląd serwisów i mechanizm działania. Serwis OLX.pl będzie nadal darmowy i lokalny.

Serwis Tablica.pl łączy siły z OLX, najpopularniejszą marką serwisów ogłoszeń lokalnych, działającą na szybko rozwijających się rynkach na całym świecie. Serwis w domenie OLX.pl będzie działać na takich samych zasadach jak do tej pory, umożliwiając użytkownikom szybkie i darmowe wystawianie ogłoszeń w internecie, również za pomocą urządzeń mobilnych.

– Zmiana nazwy serwisu to jedyna zmiana z perspektywy użytkowników. Nadal będą mogli korzystać z tej samej dobrze znanej i lubianej platformy, która przez ostatnie lata była ulepszana pod kątem ich potrzeb. Stając się częścią globalnej rodziny OLX będziemy mogli wymieniać się wiedzą z praktykami z całego świata, co z pewnością przełoży się na dalszy rozwój naszego serwisu i przyniesie więcej korzyści użytkownikom – mówi Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający serwisu OLX.pl, który od początku kierował też serwisem Tablica.pl.

Tablica.pl jest nie tylko liderem serwisów z bezpłatnymi ogłoszeniami, ale też jednym z największych serwisów w Polsce – w styczniu tego roku serwis odwiedziło 7 mln unikalnych użytkowników (wg. Megapanel PBI/Gemius), a w rankingu SimilarWeb na najpopularniejsze serwisy zajmuje 8 miejsce w kraju. Teraz jako OLX.pl i z tym samym zespołem, który stoi za dotychczasowym sukcesem serwisu, nadal będzie realizował swoją misję ułatwiania lokalnego handlu.

olx-sg

Serwis, tak jak do tej pory, będzie pełnić rolę pośrednika, który dzięki zamieszczanym ogłoszeniom pozwala sprzedawać, kupować lub wymieniać się przedmiotami i usługami między osobami z najbliższej okolicy. Przekazanie przedmiotu ogłoszenia i finalizacja transakcji nadal odbywać się będą poza serwisem. Taka formuła sąsiedzkiego handlowania szybko przypadła do gustu Polakom, którzy co kilka sekund zamieszczali w serwisie Tablica.pl nowe ogłoszenie, a w ciągu trzech lat dodali ich już ponad 38,5 mln.

Użytkownicy OLX.pl będą mogli nadal umieszczać ogłoszenia bez opłat i sprzedawać bez prowizji. Zmiana nazwy stała się też okazją do zaprezentowania nowej wersji mobilnej serwisu, która teraz zarówno w formie aplikacji, jak i strony lekkiej zapewnia jeszcze większą wygodę użytkowania. Zmiany podyktowane są coraz większym zainteresowaniem mobilnymi wersjami serwisu – korzysta z nich już co trzeci użytkownik.

OLX w Polsce i na świecie

Serwisy pod marką OLX odwiedza miesięcznie ponad 140 milionów osób w 107 krajach na całym świecie, co sprawia że OLX jest obecnie wiodącą marką wśród serwisów ogłoszeń lokalnych na rynkach rozwijających się, takich jak Indie, Brazylia, Portugalia czy Tajlandia. Połączenie serwisów OLX z Grupą Naspers wspiera strategię zwiększania zasięgu marki OLX i umacniania jej pozycji na świecie.

Nazwa OLX pochodzi od określenia „online exchange” i w pełni oddaje istotę funkcjonowania nowoczesnych internetowych serwisów ogłoszeniowych. Ponadto, jest rozpoznawalna w komunikacji globalnej. Proces rebrandingu będzie następował stopniowo, dlatego obok nowej nazwy pojawi się logo Tablica.pl, tak aby wszyscy użytkownicy mogli się do tej zmiany przyzwyczaić.

Proces zmiany nazwy na OLX wsparty jest w każdym kraju przygotowaną lokalnie kampanią reklamową uwzględniającą preferencje i uwarunkowania danego rynku. W Polsce reklama nawiązuje do bardzo znanego telewizyjnego teleturnieju „Koło fortuny”, w roli głównej występuje Wojciech Pijanowski.

tablica-olx-infografika

Źródło: Grupa Allegro

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Daria Kaszuba

    Teraz trudno połapać się już do kogo należy ta firma. Raz była z jakimś sherlokiem, potem Allegro, a teraz OLX. Po co wprowadzać tyle zmian skoro nie mają one żadnego wpływu dla użytkownika, oprócz utrudnienia mu wymowy i skojarzenia funkcji serwisu? Wolę już korzystać z alternatywnych stron jak gratka, czy sprzedajemy.pl, ponieważ nie muszę się martwić, że za pół roku zmienią się one na nic nie mówiący skrót literek.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Sklep internetowy od A do Z – najlepsza drukowana książka o handlu w Internecie od eKomercyjnie.pl

Chcesz mieć większe zyski, niższe koszty i dużo więcej wolnego czasu? To jest książka dla Ciebie. Jeśli masz sklep internetowy, lub dopiero chcesz go założyć, przeczytaj koniecznie praktyczną książkę Sklep internetowy od A do Z – dowiesz się z niej jak zwiększać zyski, zmniejszać koszty i… będziesz patrzeć, jak Twój biznes rozwija się każdego dnia!

Zbuduj swój wymarzony sklep internetowy w oparciu o wiedzę praktyków! Lektura obowiązkowa dla każdego, kto zajmuje się handlem w Internecie.

Sklep internetowy od A do Z. Kompendium eKomercyjnie.pl składa się z dziewięciu rozdziałów wypełnionych wiedzą i praktycznym podejściem do zagadnień związanych z rozwijaniem własnego sklepu internetowego. To kompleksowy zbiór najlepszych poradników i artykułów, jakie ukazały się na eKomercyjnie.pl od 2008 roku. Wszystkie teksty są odpowiednio pogrupowane w zagadnienia tematyczne i uaktualnione z myślą o Tobie i Twoim biznesie.

sklep-internetowy-okladka
zamow-ksiazke
Na aż 320 stronach znajdziesz dziewięć obszernych rozdziałów:

  1. Budowa skutecznego e-sklepu
  2. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu
  3. Logistyka
  4. Obsługa klienta
  5. Rozwój sklepu
  6. Promocja sklepu
  7. Pozycjonowanie i promocja sklepu w wyszukiwarkach
  8. Trendy w e-commerce
  9. Case studies

Partnerzy książki:

  • Shoper.pl – profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego.
  • Siodemka.pl – ekspresowe usługi kurierskie dla Twojej firmy!

Dziewięć obszernych rozdziałów wypełnionych wiedzą i praktycznym podejściem do zagadnień związanych z rozwijaniem własnego sklepu internetowego.

Sześć lat różnych internetowych doświadczeń od 23 praktyków e-commerce, zebranych w jednym miejscu dla Ciebie!

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z handlem internetowym czy już masz doświadczenie w tej dziedzinie, w książce od eKomercyjnie.pl znajdziesz praktyczne wskazówki dla siebie. Od zakładania e-sklepu, przez jego optymalizację, aż po efektywną promocję i wykorzystanie najnowszych branżowych trendów – każde z tych zagadnień szczegółowo opisano na łamach „Sklep internetowy od A do Z”!

Kto powinien przeczytać tę książkę?

Każdy, kto:

  • Szuka ciekawych przykładów, a nie suchych definicji.
  • Potrzebuje konkretnych wskazówek, co poprawić w sklepie internetowym.
  • Zamierza otworzyć sklep internetowy.
  • Chce pogłębiać swoją wiedzę o e-commerce.

Szczegóły

Tytuł: Sklep internetowy od A do Z. Kompendium eKomercyjnie.pl
Redakcja: Krzysztof Bartnik, Ewa Bartnik
Liczba stron: 320
Format: 165 x 235
ISBN: 978-83-63635-06-0

sklep-internetowy-okladka
zamow-ksiazke





Autor wpisu

9 komentarzy do tekstu

  1. Super że takie książki powstają, szkoda tylko że czegoś takie nie ma odnośnie portali internetowych.
    W internecie prawie nie ma informacji jak pozyskać wartościowych użytkowników na portal, jak ich motywować do działania itp.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz ↓

  2. nie ma wersji elektronicznej?

    Odpowiedz ↓

    1. Krzysztof Bartnik

      W tym momencie tylko druk, ale z darmową dostawą w dowolne miejsce w Polsce! :) Niedługo ruszy wersja elektroniczna, ale czekamy jeszcze na formaty mobi i epub.

      Odpowiedz ↓

  3. Kupię tą książkę swoim adminom zajmującym się obsługą strony naszego sklepu. Czy można otrzymać fakturę za tą książkę?

    Odpowiedz ↓

    1. Krzysztof Bartnik

      Wystawiamy fvat – zapraszam do sklepu w celu zamówienia! :)

      Odpowiedz ↓

  4. Czy książka jest do nabycia w jakimś sklepie, czy tylko u Państwa przez internet?

    Odpowiedz ↓

    1. Krzysztof Bartnik

      Na ten moment tylko u nas, ale wysyłkę robimy od ręki! :)

      Odpowiedz ↓

  5. Paweł Chrzanowski

    Kiedy ruszacie z e-bookiem?

    Odpowiedz ↓

  6. Karol Rybicki

    Ja nawet czasami wolę wydania papierowe, stare dobre czasy przypominają się. Wartościowa lektura zapowiada się.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)