Rozwój platformy sklepowej na przykładzie, czyli Selly.pl podsumowuje 2011 rok

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 10 stycznia 2012
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Powoli kończymy już cykl podsumowań poprzedniego roku, które przygotowali przedstawiciele firm działających w branży e-commerce i od jutra ruszamy na eKomercyjnie.pl z nowymi materiałami. Tym razem swoje podsumowanie podesłał Mariusz Połowczuk, który założył i rozwija platformę sklepową Selly.pl.

Podsumowanie 2011 roku: Selly.pl

Rok 2010 na platformie sklepów Selly Shop to miesiące ciężkiej pracy całego zespołu, za co wszystkim dziękuję. Najważniejszymi wydarzeniami w mijającym roku były głównie integracje z zewnętrznymi systemami, a koniec roku to konkurs zorgranizowany wspólnie z PayU. W listopadzie znacznie obniżony został próg kosztów na indywidualne rozbudowy poprzez wprowadzenie niskiego abonamentu Selly Standard (więcej informacji o tym m.in. tutaj).

Platforma wystartowała w sierpniu 2010 roku, jednak już w kwietniu 2011 roku stała się rentowna. Stało się to tak szybko dzięki odpowiedniemu modelowi biznesowemu, który nie zakładał jedynie przychodów z abonamentów ale także z indywidualnych zamówień na rozbudowy sklepów.

Koniec roku 2011 zamykamy ilością sklepów przekraczającą 130. Jednak nie ilość sklepów była dla nas najważniejsza, a dostarczenie zadowolenia Klientom i to z pewnością się udało.

Cieszy nas bardzo mała liczba sklepów, które rezygnowały z działalności – było ich jedynie dwanaście w ciągu całego roku. Trafiają więc do nas przeważnie świadomi sprzedawcy, którzy nie mogli się odpowiednio rozwijać na innych platformach lub nie stać ich było na dedykowane rozwiązanie, a specyfika ich działalności wymagała indywidualnego podejścia.

W 2011 roku wykonaliśmy dokładnie 110 aktualizacji oprogramowania, w tym wprowadziliśmy 12 nowych integracji z systemami zewnętrznymi. Na koniec 2011 roku wszystkie sklepy platformy posiadały w sumie:

  • produktow w ofercie: 776 545
  • sprzedanych produktów: 42 493
  • złożonych zamówień: 19 359
  • wartość sprzedanych produktów: 9 023 750 zł
  • średni miesięczny transfer: 449 GB

Najważniejsza jest teraz przyszłość. Już w styczniu wydamy sklepy na Facebook, które będą miały ciekawą funkcjonalność aukcji na tym portalu.

Pod koniec stycznia planujemy opublikować mobilną wersję sklepu, ale także ta usługa będzie czymś ciekawym wyróżniała się od konkurencji.

W lutym planujemy integracje z aukcjami eBay, Paczkomatami, systemem wysyłki wiadomości SMS. Następnie powrocimy do szeregu mniejszych aktualizacji i nowych integracji w zależności od aktualnych potrzeb Klientów.

Dziękujemy wszystkim Klientom za zaufanie i życzymy sukcesów.

Mariusz Połowczuk
Selly.pl





Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!