Rozwój platformy sklepowej na przykładzie, czyli Selly.pl podsumowuje 2011 rok

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Powoli kończymy już cykl podsumowań poprzedniego roku, które przygotowali przedstawiciele firm działających w branży e-commerce i od jutra ruszamy na eKomercyjnie.pl z nowymi materiałami. Tym razem swoje podsumowanie podesłał Mariusz Połowczuk, który założył i rozwija platformę sklepową Selly.pl.

Podsumowanie 2011 roku: Selly.pl

Rok 2010 na platformie sklepów Selly Shop to miesiące ciężkiej pracy całego zespołu, za co wszystkim dziękuję. Najważniejszymi wydarzeniami w mijającym roku były głównie integracje z zewnętrznymi systemami, a koniec roku to konkurs zorgranizowany wspólnie z PayU. W listopadzie znacznie obniżony został próg kosztów na indywidualne rozbudowy poprzez wprowadzenie niskiego abonamentu Selly Standard (więcej informacji o tym m.in. tutaj).

Platforma wystartowała w sierpniu 2010 roku, jednak już w kwietniu 2011 roku stała się rentowna. Stało się to tak szybko dzięki odpowiedniemu modelowi biznesowemu, który nie zakładał jedynie przychodów z abonamentów ale także z indywidualnych zamówień na rozbudowy sklepów.

Koniec roku 2011 zamykamy ilością sklepów przekraczającą 130. Jednak nie ilość sklepów była dla nas najważniejsza, a dostarczenie zadowolenia Klientom i to z pewnością się udało.

Cieszy nas bardzo mała liczba sklepów, które rezygnowały z działalności – było ich jedynie dwanaście w ciągu całego roku. Trafiają więc do nas przeważnie świadomi sprzedawcy, którzy nie mogli się odpowiednio rozwijać na innych platformach lub nie stać ich było na dedykowane rozwiązanie, a specyfika ich działalności wymagała indywidualnego podejścia.

W 2011 roku wykonaliśmy dokładnie 110 aktualizacji oprogramowania, w tym wprowadziliśmy 12 nowych integracji z systemami zewnętrznymi. Na koniec 2011 roku wszystkie sklepy platformy posiadały w sumie:

  • produktow w ofercie: 776 545
  • sprzedanych produktów: 42 493
  • złożonych zamówień: 19 359
  • wartość sprzedanych produktów: 9 023 750 zł
  • średni miesięczny transfer: 449 GB

Najważniejsza jest teraz przyszłość. Już w styczniu wydamy sklepy na Facebook, które będą miały ciekawą funkcjonalność aukcji na tym portalu.

Pod koniec stycznia planujemy opublikować mobilną wersję sklepu, ale także ta usługa będzie czymś ciekawym wyróżniała się od konkurencji.

W lutym planujemy integracje z aukcjami eBay, Paczkomatami, systemem wysyłki wiadomości SMS. Następnie powrocimy do szeregu mniejszych aktualizacji i nowych integracji w zależności od aktualnych potrzeb Klientów.

Dziękujemy wszystkim Klientom za zaufanie i życzymy sukcesów.

Mariusz Połowczuk
Selly.pl





Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę