Rynek m-commerce – analiza i ciekawe prognozy na kolejne lata

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 11 stycznia 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Czy zastanawialiście się, ilu klientów ogólnie robi zakupy e-sklepach poprzez urządzenia mobilne? Może sami korzystacie z tego rodzaju rozwiązań? Okazuje się, że rynek ten ma bardzo duży potencjał, o czym może świadczyć raport dostarczony przez eMarketer. Dotyczy on niestety tylko USA, ale daje ogólny zarys całej sytuacji. Warto przyjrzeć się tym informacjom, bo, tak jak zawsze, „moda” na m-commerce dotrze też do naszego kraju, a w przypadku niektórych serwisów e-commerce – już dotarła.

Wartość zakupów dokonanych przy pomocy urządzeń mobilnych w 2012 roku wyniosła 24,66 milionów dolarów. Jest to praktycznie 81% więcej niż w roku poprzednim, gdy kwotę tą oszacowano na 13,66 miliona dolarów. Oparto się na sprzedaży produktów poprzez telefony, tablety i inne urządzenia mobilne. Podana wartość nie zawiera w sobie danych ze sprzedaży biletów na różnego rodzaju środki komunikacji, oraz kosztów podróży. eMarketer szacuje, że do 2016 roku wzrośnie on do 86 milionów dolarów.

Wskaźnik sprzedaży m-commerce w 2011 roku wynosił 7% całkowitego rynku e-commerce w Ameryce. W 2012 wzrósł on do 11%, a szacuje się, że przy tym tempie wzrostu wyniesie około 24% w 2016 roku.

Na wspomniane 24,66 miliona dolarów składa się: 13,86 miliona z zakupów dokonanych z  tabletów, 9,86 miliona z zakupów dokonanych za pomocą telefonach komórkowych, oraz 0,96 miliona dolarów z innych urządzeń mobilnych. Raport ten jest też pewną prognozą na przyszłe lata, a czy się sprawdzi okaże się za rok lub dwa lata.

Jeśli jesteście ciekawi całego raportu, to możecie go przeczytać tutaj: link.

 

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!