eKomercyjnie.pl

Rynek zakupów grupowych w Polsce ciągle rośnie

Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących „deale”, ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze – rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach.

Z danych PBI wynika, że zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych zjawisk ostatnich kilkunastu miesięcy w polskiej sieci. Pierwsze serwisy Gruper.pl oraz CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. Zaraz po nich zaczęły się pojawiać kolejne witryny.

W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy zakupów grupowych zyskały łącznie kilka milionów użytkowników, stając się tym samym jednymi z najczęściej odwiedzanych stron e-commercowych w Polsce. W październiku 2011 roku zasięg serwisów zakupów grupowych sięgał 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników wyniosła prawie 6 mln.


Źródło danych: PBI, Megapanel PBI/Gemius, internauci w wieku 7+

Także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 roku jedynie 29 proc. respondentów słyszało o serwisach zakupów grupowych, rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z serwisów. Rok wcześniej było to aż 50 proc.!


Źródło danych: sondaż PBI XII 2011, wszyscy badani (n=504)

Najwięcej wskazań notuje Groupon -75 proc. respondentów deklaruje, że zna ten serwis. Dalej plasuje się Citeam (49 proc. wskazań), Gruper (46 proc.) oraz Mydeal (33 proc.).

Źródło: Polskie Badania Internetu (PBI.org.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Konkurencja pomiędzy dostawcami zawsze działa na korzyść sprzedawcy – rozmowa z Joanną Słoń z SuperPaczka.pl

Broker usług kurierskich SuperPaczka.pl wprowadził niedawno rozbudowane API skierowane firm działających w branży e-commerce. Po tej wiadomości zapytaliśmy Joannę Słoń, dyrektora marketingu Super Paczki, o dalsze plany rozwoju firmy oraz o to, jak ogólnie postrzega rynek pośredników kurierskich. Czy jest na nim miejsce na nowe podmioty? Czym SuperPaczka wyróżnia się wśród innych firm tego typu?

AdvertisementReklama

eKomercyjnie.pl: Jakie są Wasze szacunki odnośnie wielkości rynku przesyłek kurierskich związanych z handlem internetowym?

Joanna Słoń (dyrektor marketingu SuperPaczka.pl): To rynek, który szybko się rozwija, a nie jest jeszcze do końca zagospodarowany. Sklepów internetowych jest niemal 11 tysięcy, a w 2011 zostawiliśmy w nich około 7,5 miliarda złotych. Ten rynek rośnie o minimum kilkadziesiąt procent rocznie (w 2011 roku było to 33,5%), co oznacza, że jest i będzie miejsce dla firm obsługujących przesyłki kurierskie. Jesteśmy dobrej myśli:)

Na rynku działa kilkadziesiąt firm oferujących przesyłki kurierskie. Jak chcecie się wśród nich wyróżnić?

Jest ich nawet więcej niż kilkadziesiąt. To rynek, na którym panuje prawdziwy tłok. Co chwilę powstają nowi brokerzy. Jednak nie jest to rynek dojrzały. Większość z tych firm to jednoosobowe działalności, oparte na laptopie i telefonie komórkowym właściciela. Funkcjonują jako dodatkowe zajęcie i nie mają szans na przekształcenie się w profesjonalny biznes.

My mamy dobry produkt i ludzi, którzy rzeczywiście sumiennie pracują nad implementowaniem zmian w serwisie. Na bieżąco reagują na potrzeby klientów. To coś, czego brakuje u 99% brokerów. Nad Super Paczką pracuje zespół programistów, telefony od klientów odbierają przeszkolone osoby w Dziale Obsługi Klienta, a kolejny zespół przygotowuje oferty i zajmuje się marketingiem.

I co najważniejsze: słuchamy naszych użytkowników. Dzięki temu, że technologicznie jesteśmy samowystarczalni, jesteśmy w stanie wprowadzić indywidualne rozwiązania dla osób, które podejmują z nami stałą współpracę.

Komu można polecić usługi brokera takiego jak SuperPaczka.pl? Czy to rozwiązanie tylko dla początkujących sprzedawców?

Przede wszystkim to usługa skierowana do tych, którzy chcą wysyłać paczki kurierem, ale jednocześnie zwracają uwagę na koszt, który przy standardowych cenach wysyłek kurierskich nie jest najniższy. Takie ceny wynegocjowane bezpośrednio u kuriera, często przekraczają wartość zakupionego przedmiotu, co dla sklepów, szczególnie małego e-commerce (czyli naszego podstawowego klienta) jest znaczącym czynnikiem wpływającym na decyzję dotyczącą sposobu wysyłki.

Biznes opierający się na sprzedaży wysyłkowej ma wtedy dwa wyjścia – albo będzie korzystał z mało efektywnej, zwykłej poczty albo skorzysta z usług brokera, który za niższą cenę niż u kuriera X zaoferuje mu jakość tego właśnie kuriera. Rachunek jest prosty.

Wracając do drugiej części pytania, Super Paczka została tak zaprojektowana tak, aby maksymalnie ułatwić proces składania zamówienia. Zarówno pojedynczego jak i kilkunastu, czy kilkudziesięciu naraz, więc poza początkującymi sprzedawcami dajemy bardzo dobre narzędzie do wykorzystania także w dużym e-commerce. Dla sklepów mamy też zaawansowane API.

SuperPaczka.pl oferowała niższą cenę dla sklepów, które brały udział w Dniu Darmowej Dostawy 2011. Dlaczego zdecydowaliście się na wsparcie tej inicjatywy?

Dzień Darmowej Dostawy to wydarzenie, które bezpośrednio dotyczy naszych klientów czyli branży e-commerce. Wzięliśmy udział w DDD , dlatego, że jest to znakomita inicjatywa, która przynosi korzyści zarówno sklepom jak i klientom indywidualnym. Klienci kupują taniej, bo do ostatecznego kosztu nie wlicza się przesyłki kurierskiej, a dla sklepów internetowych jest to znakomita szansa na zdobycie klientów i promocję. Super Paczka jako broker usług kurierskich była naturalnym partnerem dla takiego przedsięwzięcia, dlatego właśnie zdecydowaliśmy się zaoferować sklepom biorącym udział w DDD niższą cenę na przesyłki kurierskie Podobnie jak sklepy internetowe chcemy zdobywać nowych klientów i promować swoje usługi.

Allegro przejęło firmę kurier-online.pl i uruchomili serwis SendIt. Co sądzicie o takim kierunku działań tej firmy? Idą w dobrą stronę?

Allegro znane jest ze swojej polityki stopniowego monopolizowania kolejnych obszarów działalności na swojej platformie. Czy to działanie w dobrym kierunku? Z punktu widzenia sprzedawców nie zawsze jest to najkorzystniejsze rozwiązanie. Allegro pobiera duże prowizje od transakcji dokonywanych poprzez ich platformę. Powstaje zatem pytanie, jak będzie w przypadku SendIt? Myślę, że dopóki sprzedający na Allegro będą mogli wybierać z kim chcą wysyłać swoje zamówienia sytuacja będzie dla nich najbardziej korzystna. Konkurencja pomiędzy dostawcami zawsze działa na korzyść klienta.


Jeżeli jesteście zainteresowani ofertą dla biznesu od SuperPaczka.pl to podczas kontaktu z opisywaną firmą (preferowany e-mail na adres wspolpraca@superpaczka.pl) podajcie hasło ekomercyjnie, a otrzymacie specjalną ofertę dla Czytelników.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Grupa Nokaut podsumowuje 2011 rok i wznawia ofertę publiczną

Grupa Nokaut – czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen – wznawia ofertę publiczną. Spółka przekroczyła prognozy na 2011 rok i znacząco podwyższyła przewidywania na 2012 rok.

AdvertisementReklama

Wiodąca pozycja Grupy Nokaut na rynku porównywarek – dzięki planowanej akwizycji serwisów Skąpiec.pl i Opineo.pl oraz strategicznej umowie z Wirtualną Polską – oraz dynamiczny rozwój e-commerce i dobre wyniki finansowe za 2011 rok zapewniają spółce wysoki potencjał rozwoju w kolejnych latach.

Skonsolidowane przychody pro-forma Grupy Nokaut (tj. łącznie ze Skąpiec.pl oraz Opineo.pl) w 2011 roku wyniosły 17,4 mln zł, a zysk netto niemal 5 mln zł, co oznacza 43% wzrost w ciągu roku.

Oferta obejmuje łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A. Do obrotu wprowadzone zostaną wszystkie akcje, tj. 5.764.000 akcji serii A, 100.000 akcji serii B, nie więcej niż 1.700.000 akcji serii C o wartości nominalnej 0,10 zł każda oraz nie więcej niż 1.700.000 PDA serii C. Około 80% oferowanych akcji jest dedykowane inwestorom instytucjonalnym, a pozostała część inwestorom indywidualnym. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez 12 miesięcy.

Proces budowania księgi popytu oraz zapisy w Transzy Detalicznej prowadzone będą w dniach 17-21 lutego. Cena emisyjna i sprzedaży zostanie podana do publicznej wiadomości do 22 lutego do godz. 9.00, a zapisy w Transzy Dużych Inwestorów odbędą się w dniach 22 – 27 lutego. Przydział akcji oferowanych nastąpi do 29 lutego 2012 roku.

Oferującym akcje Grupy Nokaut jest Dom Maklerski BZ WBK SA. Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW. Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie jeszcze w I kwartale 2012 roku.

Cele emisji obejmują m. in. akwizycje portali Skąpiec.pl i Opineo.pl w części gotówkowej, inwestycje w oprogramowanie (m.in. budowę platformy transakcyjnej All-in-One oraz rozwój kanału mobilnego i systemu płatności elektronicznych), a także ekspansję rynkową. Dzięki przeprowadzonym akwizycjom Grupa Nokaut oczekuje osiągnięcia udziałów rynkowych w zakresie porównywarek cen na poziomie obecnego lidera rynku.

„Dwa ostatnie miesiące, podczas których przygotowywaliśmy się do wznowienia oferty publicznej, pozwoliły nam w praktyce upewnić się co do strategicznych założeń biznesowych Grupy po przejęciu Skąpiec.pl i Opineo.pl. Mimo braku wpływów z emisji w grudniu ubiegłego roku, przekroczyliśmy zakładane prognozy na 2011 rok, co doskonale odzwierciedla potencjał naszej spółki. Model biznesowy realizowany przez Grupę Nokaut – niestandardowy względem naszych konkurentów – sprawia, że uzyskujemy bardzo dobre marże oraz czujemy się bezpiecznie w zakresie płynności finansowej. Tym samym – w połączeniu z nowoczesnym zapleczem technologicznym, którym dysponujemy – jesteśmy w stanie zapewnić stabilność i rentowność naszego biznesu” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

Wyniki finansowe Grupy Nokaut za 2011 rok

Grupa Nokaut zrealizowała prognozy finansowe na 2011 rok, zamieszczone w Aneksie nr 1 do prospektu emisyjnego. Spółka osiągnęła przychody na poziomie 8,1 mln zł, czyli o 3,8% więcej niż prognozowała. EBITDA miała wartość 3,5 mln zł. Grupa wypracowała jednocześnie 2,6 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 4,7% względem zapowiadanych prognoz. Zysk netto Grupy wyniósł 2,1 mln zł i był o 4,2% wyższy od zapowiadanego wyniku.

Skonsolidowane przychody pro-forma Grupy Nokaut (tj. łącznie ze Skąpiec.pl oraz Opineo.pl) w 2011 roku wyniosły 17,4 mln zł, a zysk netto niemal 5 mln zł.

Jednocześnie Grupa Nokaut zakłada – zgodnie z prognozą zamieszczoną w Aneksie nr 5 do prospektu emisyjnego – że w 2012 roku osiągnie przychody na poziomie 22 mln zł i zysk netto w wysokości 7 mln zł. Ze względu na planowaną datę przejęcia (kwiecień 2012 roku) dane te nie obejmują wyników przejmowanych podmiotów – Skąpiec.pl i Opineo.pl – za 1 kwartał 2012 roku. Uwzględniając wyniki Skąpiec.pl i Opineo.pl za 1 kwartał 2012 roku, skonsolidowane przychody Grupy Nokaut w 2012 roku mogą wynieść 24,6 mln zł, a zysk netto 7,8 mln zł.

Spółka od 2008 roku notuje wysoki poziom rentowności netto, który w roku 2009, 2010 i 2011 roku wynosił blisko 30%.

Strategia Grupy Nokaut zakłada budowę silnej marki, konsolidację rynku oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym – w tym akwizycje, rozwój oferty o nowe innowacyjne i komplementarne serwisy e-commerce, jak też rozszerzenie działalności o mobilny kanał dystrybucji.

Od 1 marca 2012 roku Nokaut.pl pojawi się w jednym z największych polskich portali internetowych – Wirtualnej Polsce. Tym samym WP rezygnuje z prowadzenia Tanio.pl – swojej dotychczasowej porównywarki, udostępniając dotychczasowe miejsce Nokautowi. Grupa szacuje, że dzięki nawiązanej współpracy Nokaut.pl zyska nawet 500 000 nowych użytkowników.

Wojciech Czernecki zapowiada jednocześnie: – „Negocjujemy kolejne strategiczne umowy partnerskie, analogiczne do umowy z Wirtualną Polską, mające na celu wzrost ruchu w naszych serwisach oraz budowę świadomości marki Nokaut przy okazji modelu revenue sharing”.

Porównywarka cen Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników, 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.

Źródło: Grupa Nokaut

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)