eKomercyjnie.pl

Serwisy tematyczne dla sklepu internetowego – dlaczego warto je prowadzić?

Autorką poniższego poradnika jest Aleksandra Gruca-Endzel, która jako redaktor internetowy (www.redaktorinternetowy.pl) pomaga sklepom internetowym dobrze zaprezentować swoją ofertę wobec klientów.

Prowadząc sklep internetowy, oprócz bieżących działań związanych z obsługą klientów stale zastanawiamy się nad zwiększeniem wielkości sprzedaży. Umiejętne wykorzystanie informacji, których nasi potencjalni klienci i tak poszukują w internecie może stać się jednym z czynników realnie wpływających na jej wzrost. Co zyskujemy, tworząc serwisy tematyczne dla naszego sklepu?

1. Dywersyfikacja ruchu

Jako właściciele sklepów korzystamy z różnych metod zwiększenia ruchu: pozycjonowania, reklamy w Google AdWords, mediów społecznościowych, porównywarek cen czy newsletterów.
Wobec rosnącego znaczenia wartościowych treści możemy również wykorzystać możliwości, jakie dają nam serwisy tematyczne, przygotowywane na potrzeby konkretnego sklepu. W jaki sposób mogą one pomóc w rozwoju sklepu i umocnieniu jego pozycji w internecie?

Przykład: sklep oferujący zabawki dla dzieci w różnym wieku może posiadać dodatkowe serwisy o takiej tematyce jak:

  • rozwój dziecka (etapy rozwoju, zdobywane umiejętności, związane z nimi zadania rodziców),
  • prezenty dla dzieci (dobierane w zależności od wieku, zainteresowań, płci),
  • zabawki bezpieczne dla alergików,
  • gry i zabawki edukacyjne wspomagające rozwój poszczególnych umiejętności.

2. Dostosowanie do różnych grup docelowych

Jeśli sprzedajemy produkty przeznaczone np. dla różnych grup (zawodowych, wiekowych, miłośników danej dyscypliny), możemy przygotować serwisy tematyczne dla każdej z tych grup. Mogą to być odwołania do charakterystycznej terminologii, mniej lub bardziej specjalistyczne opisy czy zwrócenie uwagi na szczegóły ważne jedynie dla pasjonatów.

3. Wizerunek eksperta

W internecie można już kupić wszystko – w każdej branży, wedle dostępnego budżetu, z wybraną opcją zapłaty, odbioru, a nawet sposobu zapakowania produktu (jeśli ma to być prezent). Konkurowanie ceną z innymi sklepami na dłuższą metę nie wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Zamiast niego warto wprowadzić do swojej strategii systematyczne budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Serwis tematyczny, w którym użytkownik najpierw pozna naszą wiedzę na temat produktów, zorientowanie w nowościach czy najlepsze rozwiązania, dla naszego sklepu może okazać się doskonałą rekomendacją.

gram-pl-serwis

Gram.pl – przykład serwisu tematycznego powiązanego ze sklepem

4. Prezentacja zastosowania produktu

Sam sklep czy platforma ze względu na swoje ograniczenia nie zawsze dają możliwość pełnego zaprezentowania danego produktu. Mogą to być warianty zastosowania, pokazanie danego produktu „w akcji” (np. w formie video), szczegóły dotyczące konserwacji lub czyszczenia przedmiotu czy rekomendacje związane z jego charakterystycznymi cechami. Serwis tematyczny idealnie nadaje się do przybliżenia takich informacji klientom, którzy i tak szukają ich w internecie.

5. Większe grono potencjalnych klientów

Jeśli zdecydujemy się na umieszczenie w takim serwisie praktycznego poradnika do pobrania, związanego tematycznie z oferowanymi przez nas produktami, zyskujemy dodatkowo możliwość zgromadzenia adresów mailowych osób zainteresowanych obszarem naszego działania.

6. Własne linki i zaplecze SEO

Zlecając pozycjonowanie sklepu zewnętrznej firmie korzystamy z linków umieszczonych przez agencję na ich własnych serwisach zapleczowych. Rozwiązując umowę, tracimy linki, zaplecze i prędzej czy później – wypracowane pozycje. Własne serwisy tematyczne dają nam możliwość długofalowej pracy nad pozycjami sklepu niezależnie od firm zewnętrznych. Warto pamiętać, by nasze serwisy znajdowały się na innym koncie hostigowym niż sklep, by miały różne adresy IP i różne domeny.

7. Serwisy tematyczne w top 10 – dodatkowe ścieżki prowadzące do sklepu

Serwis z treścią wartościową dla użytkowników również może znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google w sąsiedztwie linków prowadzących do naszego sklepu. Możemy o to zadbać, tworząc treści atrakcyjne dla czytelników, a jednocześnie zoptymalizowane pod kątem SEO. Wówczas klient trafia do nas z kilku różnych miejsc. A jeśli zdarzyłoby się, że strona sklepu będzie miała problem z filtrem w Google (na przykład z powodu niewłaściwego pozycjonowania) i na jakiś czas przestanie się wyświetlać na pierwszych stronach wyników, nie musimy z tego powodu tracić klientów. Dzięki serwisom tematycznym nadal będą mogli do nas trafić.

mniammniam

MniamMniam.pl – przykład serwisu tematycznego powiązanego ze sklepem

8. Kształt, miejsce i koszt reklamy

Decydując się na jakąkolwiek formę reklamy w innych serwisach internetowych, wykupujemy np. bannery reklamowe, zazwyczaj na określony czas emisji czy ilość wyświetleń. Dłuższy czas korzystania z bannerów wiąże się ze sporymi kosztami. Mając własne serwisy tematyczne możemy wybrać taką formę, która będzie najskuteczniejsza (możemy, a nawet powinniśmy to przetestować), a jednocześnie nie będzie się wiązała z dużymi wydatkami dla nas.

9. Samofinansowanie

Jako właściciele serwisów tematycznych z wartościową treścią sami również możemy stać się wydawcami, decydującymi o doborze reklam innych, niekonkurencyjnych firm czy sklepów. Dzięki temu całkowicie eliminujemy koszty związane z utrzymywaniem danego serwisu.

Wniosek jest jeden – dzięki wartościowym, przemyślanym, dobrze zaplanowanym i zoptymalizowanym serwisom tematycznym nasz sklep może jedynie zyskać. I to w bardzo konkretnym wymiarze.

 

Dla wszystkich Czytelników eKomercyjnie.pl, którzy do końca września zamówią w RedaktorInternetowy serwis tematyczny, jest przygotowany specjalny rabat 20%. Zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj też:







Autor wpisu

3 komentarzy do tekstu

  1. Rewelacyjny artykuł. Zapisuję najważniejsze kwestie i niebawem zaczynam budować portal contentowy :)

    Odpowiedz ↓

  2. Serwisy tematyczne mogą sprowadzić dużo ruchu, ale trzeba się dużo napracować albo dużo zapłacić za stworzenie :).

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Grupa PWN stawia na rozwój e-commerce

pwn-logoPWN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku wydawniczym, wzmacnia swą pozycję na rynku e-commerce oraz rozbudowuje kompetencje technologiczne związane ze sprzedażą treści cyfrowych. W skład e-commerce Grupy PWN wchodzą takie podmioty jak: Ravelo.pl, Lideria.pl, Księgarnia Internetowa PWN.pl, Ibuk.pl oraz serwis społecznościowy BiblioNETka.pl.

Obecnie trwa konsolidacja wszystkich aktywów e-commerce pod wspólną marką – Ravelo. Spółka Ravelo jest odpowiedzialna w Grupie PWN za sprzedaż w kanale internetowym oraz koordynowanie działań i projektów, związanych z e-commerce w ramach Grupy.

Z dniem 01 sierpnia 2014r., na stanowisko Prezesa Zarządu spółki Ravelo Sp. z o.o. została powołana Dorota Bachman.

– Grupa PWN zamierza zbudować silną pozycję w branży e-commerce. Jako Spółka Ravelo będziemy dążyć do doskonałości operacyjnej i procesowej. Planujemy oferować najszerszy asortyment produktów, szybko reagować na potrzeby klientów i dynamicznie zmieniający się rynek handlu internetowego w Polsce. Grupa PWN ma szansę stać się liczącym graczem w branży e-commerce. Ma wiele możliwości rozwoju i naprawdę solidne zaplecze. – mówi Dorota Bachman. Ravelo poszukuje nowych partnerów oraz najlepszych specjalistów w branży e-commerce, którzy chcą aktywnie współpracować przy realizacji naszych planów biznesowych – dodaje Dorota Bachman

Dorota Bachman posiada wieloletnie doświadczenie w branży e-commerce, jako menedżer odpowiedzialny za kompleksowy rozwój serwisów i strategię marketingową: empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl. Wcześniej zatrudniona w AGORA SA na stanowisku Dyrektora ds. Transakcji i E-commerce, gdzie zarządzała obszarami e-commerce, reklamy efektywnościowej i kontekstowej. W AGORA SA pełniła także funkcję szefa serwisów rekrutacyjnych i edukacyjnych. Była odpowiedzialna za całościowy rozwój serwisu GazetaPraca.pl i serwisów wertykalnych, jak również serwisu GazetaEdukacja.pl oraz powiązanej z nim platformy e-learningowej.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Divante.pl

Krótki opis: Divante wspiera firmy w tworzeniu, rozwijaniu i optymalizacji nowych kanałów sprzedaży. Pracujemy dla sklepów internetowych, producentów, dystrybutorów i sieci handlowych. Wdrażamy rozwiązania eCommerce, integrujemy systemy, projektujemy i realizujemy działania marketingowe.

Oferta firmy: Dysponujemy wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu, badaniu i ulepszaniu eBiznesu. Twórcy Divante od 1998 roku współtworzyli wiele internetowych biznesów. To doświadczenie pozwala nam podejść do problemów w sposób pragmatyczny. Aktywnie włączamy się w edukację rynku i promocję idei w które wierzymy.

Inwestujemy w spółki rozszerzające nasze kompetencje eCommerce. Do spółek Divante należą:

Divante jest częścią OEX Business Services, która oferuje klientom kompleksowe wsparcie procesów sprzedażowych i marketingowych oraz szeroko pojętą obsługę back-office.

Nasz zespół wywodzi się z firm badawczych, agencji interaktywnych i reklamowych, firm informatycznych. Wierzymy, że interdyscyplinarność jest katalizatorem kreatywności. Budujemy produkty w metodologii User-Centered Design.

Opłata licencyjna: nie dotyczy
Opłata instalacyjna: nie dotyczy
Opłata za opracowanie grafiki sklepu: zależnie od sklepu
Opłata za kodowanie sklepu: zależnie od sklepu/ 30 – 35 EUR/h
Opłaty abonamentowe: brak
Konieczność podpisania umowy: tak
Dostęp do kodu źródłowego sklepu: tak
Czas potrzebny do wykonania sklepu: zależnie od sklepu 1 – 15 miesięcy

Dodatkowe informacje:





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)