eKomercyjnie.pl

Skąpiec i Opineo na razie poza Grupą Nokaut

W ostatni wtorek Grupa Nokaut zakończyła przydział akcji w ofercie publicznej. Wartość oferty wyniosła ponad 31 mln zł, w tym wartość akcji nowej emisji ponad 20 mln zł. Za zdobyte środki firma planowała w pierwszej kolejności przejąć serwisy Skąpiec.pl oraz Opineo.pl, jednak tuż przed Targami eHandlu w Poznaniu wymienione przed chwilą firmy zdecydowały się na razie pozostać poza Grupą Nokaut S.A.

O decyzjach poinformowano w oficjalnych oświadczeniach:

Oświadczenie Skąpiec.pl dotyczące sprzedaży udziałów Grupie Nokaut S.A.

W związku z zakończeniem przydziału w ofercie publicznej akcji spółki Grupa Nokaut S.A., Skąpiec.pl Mariusz Janiszewski informuje:

Z uwagi na spełnienie się warunku rozwiązującego Umowy Inwestycyjnej z dnia 26 października 2011, zawartej między Panem Mariuszem Janiszewskim i spółką Grupa Nokaut S.A., podjęto decyzję o wstrzymaniu procesu sprzedaży udziałów.

Jednocześnie informujemy, że w przyszłości nie wykluczamy wznowienia rozmów dotyczących wejścia serwisu Skapiec.pl w skład nowo tworzonej grupy e-commerce, należącej do debiutującej na GPW Grupa Nokaut S.A.

Skąpiec.pl jest, pod względem przychodów i zysków, drugą największą w Polsce porównywarką cen w sklepach internetowych. Przychody firmy za 2011 rok przekroczyły 8,5 mln zł, a zysk netto 2,28 mln złotych.

Mariusz Janiszewski
Dyrektor Zarządzający Skapiec.pl

oraz

Oświadczenie Zarządu Opineo Sp. z o.o. dotyczącego sprzedaży udziałów Grupie Nokaut S.A.

W związku z zakończeniem przydziału w ofercie publicznej akcji spółki pod firmą Grupa Nokaut S.A. Zarząd Opineo Sp. z o.o., będącej właścicielem serwisu Opineo.pl, informuje, iż z uwagi na spełnienie się warunku rozwiązującego Umowę Inwestycyjną zawartą między Opineo Sp. z o.o. i spółką Grupa Nokaut S.A. w dniu 26 października 2011 r., podjęto decyzję o wstrzymaniu procesu sprzedaży udziałów spółce Grupa Nokaut S.A.

Zarząd spółki jednocześnie informuje, że w przyszłości nie wyklucza wznowienia rozmów dotyczących wejścia serwisu Opineo.pl w skład nowo tworzonej grupy e-commerce należącej do debiutującej na GPW Grupy Nokaut S.A.

Paweł Kucharzak
Prezes Zarządu Opineo Sp. z o.o.

Tuż po przesłaniu powyższych oświadczeń do mediów, w branży e-commerce pojawił się szereg różnych komentarzy na ten temat.

Grupa Nokaut S.A. również wydała oficjalne oświadczenie:

Mimo tego, że – zgodnie z informacjami zamieszonymi w obowiązującym prospekcie emisyjnym – opcje nabycia Skąpiec.pl i Opineo.pl wygasły, cieszy nas dzisiejsza deklaracja ze strony serwisów co do woli kontynuowania rozmów. Odbieramy to jako szansę finalizacji transakcji na warunkach korzystnych dla wszystkich akcjonariuszy Grupy Nokaut.

O powrocie do rozmów i ich przebiegu będziemy informowali adekwatnie do zasad przewidzianych w prawie. W naszej strategii budowania wartości spółki zamierzamy przede wszystkim kierować się interesem naszych akcjonariuszy.

O jakim warunku mowa w powyższych oświadczeniach? Otóż w prospekcie emisyjnym Grupy Nokaut S.A. był zapis mówiący o tym, że firma przejmie Skąpca i Opineo pod warunkiem pozyskania z oferty publicznej nie mniej niż 25 mln zł. Tego nie udało się dokonać. Wspomniane przedsiębiorstwa miały być przejmowane częściowo przez gotówkę, a cześciowo przez akcje Grupy Nokaut i stąd wynikał taki zapis.

Na pewno nie jest to dobra informacja dla wcześniej ogłoszonych planów firmy założonej Wojciecha Czarneckiego i Michała Jaskólskiego, ale też nie można wykluczyć wypracowania nowych porozumień w sprawie przejęcia Skąpca i Opineo – zwłaszcza, że wszystkie podmioty zadeklarowały chęć do dalszych rozmów.

W prospekcie emisyjnym jest zapis, że jeżeli nie uda się zrealizować celu nr 1 (zapłaty gotówkowej części nabycia porównywarki cen Skąpiec.pl i platformy Opineo.pl) to zarezerwowane środki zostaną przeznaczone na inne cele i decyzję w tej sprawie poznamy oficjalnie w formie raportu bieżącego. Cel 2 podany przez Grupę Nokaut to inwestycje w oprogramowanie (modernizacja, rozwój wersji mobilnych, system płatności elektronicznych, rozwój SklepyFirmowe.pl), a cel 3 to ekspansja rynkowa (budowa marki i wyjście poza granice Polski). Zobaczymy, jak dalej rozwinie się sytuacja.

„Na osłodę” Grupie Nokaut udało się w pełni zastąpić porównywarkę cen Tanio.pl od Wirtualnej Polski – po wpisaniu tego adresu do przeglądarki zostaniemy automatycznie przeniesieni na Nokaut.pl.

W piątek serwis wrócił też na listę wyników wyszukiwarki Google po ręcznym filtrze nałożonym pod koniec stycznia.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Jak przygotować się do zmian na Facebooku?

Autorką poniższego wpisu jest Urszula Holik – marketing communication specialist
w firmie NETFACE.

Oś czasu już 30 marca zostanie wprowadzona na wszystkich fanpage’ach funkcjonujących w ramach Facebooka. Planowane zmiany będą stanowiły spore wyzwanie dla administratorów firmowych profili. Co zrobić, by maksymalnie wykorzystać nowy wygląd stron oraz ułatwić fanom nawigację?

Co zniknie?

Największa zmiana dotyczy samego menu, które zostanie przeniesione z lewej części ekranu, na pasek wyświetlający się w skróconej formie w prawym górnym rogu. Prezentowane będą tylko 4 pierwsze zakładki, zaś pozostałe wyświetlą się po ręcznym rozszerzeniu dostępnych opcji. Taka zależność zwiększa konieczność zaangażowania się fanów w przeglądanie profilu oraz wymusza bardziej świadome, intencjonalne korzystanie z fanpage. Nowy wygląd pociąga za sobą również rezygnację z tak lubianych przez marketerów landing tabów. „Fani wchodzący na profil nie trafią więc na stronę powitalną, lecz od razu będą mogli przeglądać zawartość całej tablicy. Taka zmiana może stanowić utrudnienie dla marek prowadzących regularne promocje, konkursy czy oferujących kupony rabatowe” – Zauważa Michał Chołuj z Netface. Informacja o tym będzie bowiem ukryta w gąszczu innych wpisów, stąd wzrost znaczenia regularnego i przemyślanego moderowania profilu – dodaje.

Co się pojawi?

Jedną z nowości jest panel administratora, który w rozbudowanej formie został umieszczony na samej górze strony. W jego skład wchodzą m.in. działy z powiadomieniami, informacja o nowych osobach, które dołączyły do profilu oraz skrócone statystyki strony. Największa zmiana, jaka czeka na użytkowników Facebooka to prezentowanie wpisów na tablicy w formie osi czasu. Posty pojawiające się na tablicy są uporządkowane w sposób chronologiczny, jednak ważniejsze wpisy można wyróżnić za pomocą specjalnego znacznika, który wyświetli się po najechaniu kursorem na odpowiedni post. Takie rozwiązanie pozwala na „przeklejanie” ważniejszych informacji na górną część osi czasu, co w przypadku rewolucyjnych zmian w menu może znacząco ułatwić fanom odnajdywanie informacji na stronie oraz sam proces nawigacji.

Nowością jest również dość ciekawa funkcja wysyłania prywatnych wiadomości bezpośrednio do administratorów profilu. Odpowiedni dział znajduje się po prawej stronie. Funkcję tę, można jednak wyłączyć, choć z perspektywy działań marketingowych, takie rozwiązanie jest bardzo korzystne. Nieco bardziej oswojoną już zmianą jest sam Timeline, wyświetlający się w formie dużego zdjęcia w tle.

Ostatnia ciekawostka to możliwość zmiany nazwy samego fanpage. By tego dokonać wystarczy zgłosi taką prośbę do Facebooka, wypełniając specjalny formularz, w którym oprócz sugerowanej nowej nazwy podamy też przyczynę zmiany.

Na co uważać?

Brak landing tabów może skłaniać do wykorzystania zdjęcia znajdującego się na Timeline do celów marketingowych. Tu jednak pojawiają się dość pokaźne ograniczenia w postaci regulaminu Facebooka, który wyraźnie zabrania zamieszczania w tym miejscu informacji handlowych (w tym powiadomień o zniżkach, promocjach, czy ofertach specjalnych na stronie producenta), danych kontaktowych, odniesień do natywnych funkcji Facebooka (w tym znacznika lubię to) oraz wpisów nakłaniających fanów do podjęcia określonego rodzaju aktywności (kliknij, polub, zrób, zamów). Niestosowanie się do tych wymogów może skutkować nawet usunięciem profilu.

Bilans zysków i strat

Przed 30 Marca zmiana wyglądu strony na nowy jest dobrowolna. Po tym czasie, oś czasu zostanie wprowadzona automatycznie, niezależnie od woli i opinii administratorów. Na koniec warto jednak przeanalizować korzyści i słabe strony planowanych zmian.

Jedną ze zdecydowanych korzyści jest nowy wygląd wizualny, a co za tym idzie, większa estetyka samej strony. Timeline może uatrakcyjnić profil, zaś zwiększenie miejsca na treść (z dotychczasowych 520 px na 810 px) umożliwia lepsze wyeksponowanie contentu w ramach profilu. Ułatwieniem w nawigacji jest mimo wszystko nowe menu – duże, czytelne i wyraźnie odgraniczone ikony menu pozwalają na bardziej precyzyjną nawigację, a w tym korzystanie z serwisu za pomocą urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe. Co ciekawe, wygląd ikon można zmienić, klikając na znacznik „ołówka” oraz rozszerzając dostępne opcje.

Wreszcie, ostatni plus to łatwiejsze odszukiwanie starszych postów za pomocą specjalnej osi po lewej stronie oraz możliwość promowania nowych wpisów.

Nie brakuje też jednak minusów – jednym z kluczowych jest brak strony powitalnej, która zostaje zepchnięta do typowych HTML-owych zakładek. Oznacza to, że zarówno fani jaki i nowe osoby, od razu mają dostęp do treści zamieszczanych na tablicy. Problem to również skrócony format samego menu. Fani, którzy nie rozszerzą paska nawigacyjnego, być może nie dowiedzą się o naszych promocjach czy specjalnie przygotowanych aplikacjach.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Saleup.pl – nowa platforma z wyprzedażami sprzętu outdoorowego

Pod adresem www.saleup.pl ruszyła platforma, która daje niepowtarzalną możliwość zakupu niezbędnego sprzętu sportowego i turystycznego w wyjątkowo atrakcyjnych cenach, nie ruszając się sprzed ekranu komputera. Serwis uruchomili właściciele sklepu internetowego Outdoorzy.pl.

Platforma Saleup.pl jest adresowana do wszystkich, którzy są entuzjastami gór i outdooru, kochają wyprzedaże i są zmęczeni ciągłym przeglądaniem sklepów internetowych w poszukiwaniu promocji. W saleup.pl wszyscy entuzjaści gór i wspinaczki znajdą w jednym miejscu wszystkie gorące okazje w cenach obniżonych nawet o 70%.

Na platformie prezentowana jest oferta produktów, którą chętni mogą nabyć tylko w ściśle określonym czasie i liczbie. Zarówno czas trwania wyprzedaży danych produktów oraz ich liczba są na bieżąco prezentowane na stronie. Po upływie wskazanego czasu dany produkt zostaje zastąpiony przez kolejny, znajdujący się w kolejce ofert. Taki sposób wyprzedaży, oparty na z góry określonej ilości produktów i stosunkowo szybkiej decyzji klienta, umożliwia stosowanie bardzo dużych zniżek. Wygrywa ten kto potrafi szybko podejmować decyzję.

Dla przykładu, w serwisie oferowane są narty dostępne w cenie obniżonej o 45 procent. Wyprzedaż dotyczy siedmiu par nart. Na ich zakup klient ma pół godziny. Po upływie tego czasu oferta zostaje zakończona i jednocześnie zastąpiona przez kolejny produkt główny, np. namiot z 50-procentową zniżką, a następnie plecak tańszy o 37 procent.

Co ważne, oferta platformy www.saleup.pl dotyczy tylko towaru fizycznie dostępnego w magazynie. Dzięki temu wysyłka nie potrwa dłużej niż 48 godzin a klient nie musi się martwić, czy dostawca na pewno wywiąże się z umowy, jak to niejednokrotnie ma miejsce w przypadku różnego rodzaju serwisów wyprzedażowych.

Źródło: Outdoorzy.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)