eKomercyjnie.pl

Startuje Akademia Ecommerce – darmowe centrum wiedzy o ehandlu

shoplo-logoKilka dni wystartowała Akademia Ecommerce Shoplo – miejsce, w którym każdy e-sprzedawca za darmo uzyskuje dostęp do materiałów od największych specjalistów sprzedaży internetowej. Tylko teraz, w jednym miejscu, e-przedsiębiorcy znajdą setki artykułów nt. marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, aspektów prawnych i wszelkich innych praktycznych porad nt. prowadzenia sklepu online. Ponadto, w ramach Akademii dostępne będą także liczne ebooki, whitepapery i video-porady oraz będzie możliwość zapisania się na darmowe kursy i webinary nt. esprzedaży.

AdvertisementReklama

Więcej niż blog

Akademia Ecommerce to więcej niż blog czy portal o tematyce sprzedaży online – tylko tutaj e-sprzedawca znajdzie całą bazę materiałów, poczynając od artykułów i whitepaperów, przez case studies, kończąc na ebookach czy video-poradnikach. Wszystkie materiały przygotowane są przez najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie – wliczając w to prezentacje Google, PayPala czy GetResponse, dostępne dla e-przedsiębiorców zupełnie za darmo. Co więcej, treści opracowywane są pod kątem rożnego stopnia zaawansowania, dzięki czemu każdy znajdzie tam wskazówki dla siebie – niezależnie, czy dopiero zaczyna w ecommerce, czy jest doświadczonym sprzedawcą.

Poza możliwością dostępu do gotowych materiałów, w ramach Akademii każdy może posłuchać i porozmawiać z największymi specjalistami ecommerce dzięki bezpłatnym webinarom. Pierwszy z nich odbędzie się już 20.11 i będzie dotyczył zmian w prawie ecommerce. Oprócz webinarów, prowadzone będą także darmowe mailowe kursy edukacyjne, podczas których uczestnicy będą cyklicznie otrzymywać kolejne lekcje na dany temat, bezpośrednio na swoją skrzynkę e-mail (premiera pierwszego kursu nt. Google Analytics już w grudniu!).

To, co wyróżnia Akademię Shoplo to również dostęp do wiedzy wprost od praktyków ecommerce – a więc osób posiadających własne sklepy, które skutecznie sprzedają. W ramach serii wywiadów uczestnicy Akademii dowiedzą się, jaki jest ich przepis na sukces oraz co mogą zrobić, aby go powtórzyć. Poznają także wskazówki od innych przedsiębiorców związanych z ebiznesem, którzy zdradzą, jak rozwijać własną działalność gospodarczą.

Akademia została przygotowana w technologii RWD, dzięki czemu edukacja jest możliwa z poziomu każdego urządzenia, 24h na dobę, gdziekolwiek jesteś. akademia.shoplo.com

akademia-shoplo

Wszystko, aby sprzedawać więcej

Skąd wziął się pomysł na Akademię? Jak mówi Agnieszka Lekszycka, Marketing Manager Shoplo.com, Mając na co dzień kontakt z właścicielami e-sklepów, zauważyliśmy, że największym problemem w rozkręceniu biznesu jest dla nich brak wiedzy. E-przedsiębiorcy nie wiedzą, jak przyciągnąć ruch do sklepu czy jak powinien wyglądać jego regulamin Postanowiliśmy więc dostarczyć im niezbędnej wiedzy, aby mogli skutecznie sprzedawać w sieci. Tak też się stało – w ramach Akademii sprzedawcy internetowi znajdą materiały dotyczące wszystkich aspektów związanych z ecommercem – od prawa i logistyki, przez marketing, generowanie sprzedaży i promowanie sklepu, po aspekty prawne, UX i analitykę.

Otwarcie Akademii Ecommerce idealnie wpisuje się w nową strategię Shoplo.com jako kompleksowego narzędzia do e-sprzedaży. Platforma, poza możliwością otworzenia własnego sklepu, swoim klientom oferuje także inne, komplementarne usługi jak: fulfillment, wsparcie sprzedaży dzięki promocji w Shoplo Market oraz narzędzia do multichannel’u. Teraz, do tego pakietu dołączy kolejny element – edukacja – aby każdy, nawet zupełnie początkujący, mógł od zaraz zacząć sprzedawać w sieci.

Zapisz się do Akademii: akademia.shoplo.com

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dlaczego warto zainwestować w unikalne opisy produktów?

opiszemyWaga unikalnych opisów produktów czy jakichkolwiek treści na stronie www nie jest dziś tajemnicą. Każdy, kto jeszcze o tym nie wie znalazł się w dobrym miejscu, w którym postaram się Państwu przybliżyć jak ważne dla właściciela sklepu internetowego powinny być wszystkie treści zamieszczane na stronie.

AdvertisementReklama

Google skutecznie walczy z tzw. duplicate content, czyli inaczej ze zduplikowaną treścią. Pokazało to niejednokrotnie, np. 21 maja 2014 czy ok 26. Września 2014, kiedy to wprowadzono kolejną aktualizację algorytmu Panda 4.0 i z pewnością na tym się nie zakończy, ponieważ walka ze SPAM’em rozpoczęła się już dawno na dobre. Pierwsza aktualizacja w zamyśle miała ukarać strony z niewielką ilością treści (lub jej brakiem), jak i ze zduplikowanymi tekstami czy automatycznie wygenerowanymi przez robota. Duże strony www, które wydawać by się mogło są na takie coś przygotowane, straciły nawet do 70 %. Natomiast druga aktualizacja „doceniła” strony, które w międzyczasie zaczęły pracować nad zmianą treści na unikalną.

Obserwując to, co dzieje się w „Google Zoo” można wywnioskować, że walka o unikalne treści wysokiej jakości będzie trwała w najlepsze.

Strony internetowe, które zawierają skopiowane opisy produktów wg. Google są bezwartościowe i nie ma sensu pokazywać ich internautom. Przez to mogą być skutecznie pomijane w wynikach wyszukiwania lub być daleko, na końcu kolejki.

Dlaczego warto?

Przede wszystkim ze względu na obniżenie kosztów związanych z pozycjonowaniem strony w przyszłości. Zadbanie o unikalne opisy produktów już na początku naszej działalności sprawi, że nasz budżet nie zostanie nadszarpnięty w przyszłości, a nasz sklep www będzie dobrze przygotowany od pierwszych miesięcy. Strony z unikalnymi treściami są lepiej traktowane przez Google, co przekłada się na wyszukiwanie organiczne i większą liczbę zamówień.

Drugim argumentem jest fakt, że internauci przed dokonaniem zakupu szukają informacji na temat danego produktu, chcą go porównać i podjąć decyzję. Skopiowane opisy np. od producenta mogą być krótkie, napisane nieprzystępnym językiem i jednym słowem niewystarczające. Pisząc własne opisy lub zlecając je wykwalifikowanym copywriterom możemy opisy wzbogacić i napisać je językiem dopasowanym do odbiorcy.

Ponadto unikalny opis, którego klient nie znajdzie nigdzie indziej, posiadający wartościową i rzeczową charakterystykę skutecznie przekona go do skorzystania właśnie z naszej oferty, a nie z oferty konkurencji.

Zlecić czy pisać samodzielnie?

Przede wszystkim warto zastanowić się, czy mamy na to czas i czy potrafimy pisać. Niejednokrotnie spotkałam się z sytuacją, gdy klient mający szeroką wiedzą na temat swoich produktów niestety nie potrafił pisać krótkich form reklamowych. Przez co opisy wyglądały komicznie i raczej niczego by nie sprzedały.

Dlatego warto pomyśleć nad zleceniem opisów doświadczonym copywriterom, co pozwoli zaoszczędzić nasz czas i m.in. pieniądze. Ponadto zawsze wychodzę z założenia, że lepiej zająć się czymś, na czym się znamy, a to czego nie potrafimy zlecamy profesjonalistom.

Czym powinny charakteryzować się dobre opisy produktów:

  • Rzetelność – opisy powinny opisywać prawdziwe cechy i właściwości produktu. Nie mogą wprowadzać klientów w błąd, ponieważ może doprowadzić to do problemów prawnych i jednocześnie do utraty klientów.
  • Emocje – zwykle kupujemy pod wpływem chwili i emocji, rzadziej nasze zakupy są przemyślane i zaplanowane. Dlatego treść opisów powinna odwoływać się do naszych emocji i pragnień.
  • Zwięzłość – opisy powinny mieć odpowiednią długość, ani za krótkie, ani zbyt długie. Jeśli będą zbyt krótkie może wpłynąć to zarówno na widoczność naszej strony w Google, jak i na porzucenie strony przez klienta. Zbyt długie nie będą czytane przez klientów. Profesjonalny copywriter wie, jakiej długości powinien być opis produktu, który rzeczowo wyczerpuje temat.
  • Język – każda branża w e-commerce różni się od siebie na wielu płaszczyznach, również na tej, dotyczącej języka używanego w opisach produktów. Inaczej pisze się opisy dla sklepu z odzieżą dla kibiców, a zupełnie inaczej będą wyglądały opisy w sklepie dla mam. Jest to istotne, ponieważ podkreśla znajomość klientów i sprawia, że czują się oni traktowani indywidualnie. Oczywiście poprawność stylistyczna i gramatyczna jest tak oczywista, że uznałam iż nie trzeba o niej zbyt wiele mówić.
  • Słowa kluczowe – tworząc unikalną treść dla swojego sklepu nie można zapomnieć o słowach kluczowych. Tutaj problem może pojawić się w ich naturalnym wprowadzeniu do całej treści. Nie jest to proste dla kogoś, kto na co dzień się tym nie zajmuje, lecz doświadczony copywriter nie powinien mieć z tym problemu.
  • Pożądanie – nie jest tajemnicą, że kupujemy różnego rodzaju towary, bo po prostu ich pożądamy. Kupno dostarcza klientowi nie tylko satysfakcji, ale również i adrenaliny. Sam proces kupna nie daje klientowi konkretnego dobra materialnego, ale spełnia jego marzenia (np. kupno drogiego szamponu zwiększającego objętość, nie daje czystych włosów, lecz spełnia kobiece marzenie o pięknych włosach, niczym aktorka z reklamy).Dlatego dobry opis powinien uwzględnić potrzeby konsumentów i na nie odpowiedzieć.
  • Korzyści – ten element powiązany jest z pożądaniem. W dobrym, unikalnym opisie należy podkreślić, jakie korzyści i profity z kupna i posiadania danego produktu będzie miał nasz klient. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ należy wówczas wejść w skórę klienta.
  • Akcja – twórcy opisów bardzo często zapominają o jednym z podstawowych elementów, który powinien znaleźć się w każdym opisie – jest nim wezwanie do akcji (ang. Call-to-action). Bardzo często prosty zwrot przekonuje klienta do skorzystania z oferty i dokonania zakupu lub do skontaktowania się ze sprzedawcą, co dodatkowo zwiększa szansę sprzedaży.

Innymi słowy brak unikalnych opisów czy pozostawienie pustych miejsc na stronie może być przysłowiowym „strzałem w stopę”. Wszystkie unikalne treści wpływają na moc naszej strony oraz jej jakość. Jeśli chcemy, aby była wysoka nie możemy zlekceważyć tego elementu, który składa się na całość poprawnego działania naszego sklepu. W przeciwnym razie pozycjonowanie może nas słono kosztować, a nie będzie przynosiło efektów.

Autor: Aleksandra Żyłkowska – Opiszemy-produkty.pl – od kilku lat zawodowo zajmuje się dostarczaniem unikalnego kontentu głównie dla sklepów internetowych – opisów produktów/tekstów blogowych/tekstów wysokiej jakości.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dzień Darmowej Dostawy 2014 odbędzie się 2 grudnia! Zapisz swój sklep jak najszybciej!

ddd2013-logoW tym roku eKomercyjnie.pl już po raz piąty organizuje Dzień Darmowej Dostawy – akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem. Poniżej znajdziecie więcej informacji odnośnie DDD, który tym razem odbędzie się 2 grudnia br. (wtorek).

Każdy dzień w akcji to DARMOWE kliki dla Twojego sklepu, dlatego zapisz się już teraz!

AdvertisementReklama

Czym jest Dzień Darmowej Dostawy (w skrócie DDD)?

Głównym celem akcji Dzień Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci (jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów). Darmowa dostawa dobrze przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów.

W czasie Dnia Darmowej Dostawy 2014 (2 grudnia) sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości*, sposobu płatności i metody dostawy.

* Tak jak rok temu, sklepy mogą wprowadzić minimalnej wartość zamówienia realizowanego z darmową dostawą – chodzi o kwotę 20 zł brutto. Oczywiście Ty sam decydujesz czy wprowadzasz taki limit (informując o tym swoich Klientów) czy nie. To ograniczenie ma rozwiązać problem zamówień za 5 zł kurierem za pobraniem.

Jakie są najważniejsze warunki uczestnictwa w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2014?

  1. Zaoferowanie klientom darmowej dostawy zamówień złożonych 2 grudnia br, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności czy metody dostawy.
  2. Rejestracja sklepu internetowego na stronie http://www.dziendarmowejdostawy.pl/
  3. Wysłanie do własnej bazy klientów informacji o tym, że sklep uczestniczy w DDD wraz z odnośnikiem do głównej strony akcji.
  4. Promocję DDD na stronach sklepu oraz w kanałach dotarcia do klienta, które posiada sklep (np. Facebook).

Szczegółowe warunki określa Regulamin Akcji DDD, z którym należy się zapoznać przed podjęciem decyzji o uczestnictwie w akcji.

Ile to kosztuje?

Sklepy NIC nie płacą za uczestnictwo w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2014. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie.

W tym roku pozostawiliśmy na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna).

Jak DDD jest (i będzie) promowany w tym roku?

W przypadku promocji Dnia Darmowej Dostawy stawiamy na te same pomysły, co przy okazji poprzednich edycji. Akcję będą promować wszyscy partnerzy wydarzenia, same sklepy internetowe, mamy też agencję PR (Lawenda PR) do docierania z przekazem do „dużych” mediów.

Ogólnie robimy wszystko, żeby o DDD dowiedziało się jak najwięcej osób i żeby 2 grudnia złożyli jak najwięcej zamówień w sklepach uczestniczących w akcji. Przez wszystko rozumiem informacje prasowe, wywiady w radiu, mailingi do dużych baz e-mailowych konsumentów, itd.

W tym roku partnerem akcji jest m.in. Grupa Wirtualna Polska, która zagwarantowała publikację o akcji w swoich serwisach internetowych. Dodatkowo, mamy już zamówione mailingi do 1,5 mln odbiorców (!), które będą wysyłane od soboty do wtorku włącznie. Liczymy zatem na poprawienie wyniku z poprzedniego roku.

Jakie były efekty Dnia Darmowej Dostawy w 2013 roku?

W ubiegłorocznym Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów. Stanowiło to najlepszy wynik w czteroletniej historii tej akcji w Polsce. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4%), „Uroda i zdrowie” (12,4%), „Odzież, dodatki” (12,3%), „Dla Dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,7%).

liczba-sklepow-ddd2013

W trakcie trwania akcji z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl zostało zarejestrowanych ponad 2 mln kliknięć do sklepów. Z kolei w dniach 1-3 grudnia oficjalna strona Dnia Darmowej Dostawy zanotowała aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy średnio spędzali na niej 4 minuty i 49 sekund. Liczba odsłon zbliżyła się do 0,5 mln.

Akcja była szeroko nagłośniona przez media ogólnopolskie i regionalne. Dzień Darmowej Dostawy wzbudził tak duże zainteresowanie klientów, że część sklepów podjęła decyzję o przedłużeniu akcji o kilka, a nawet kilkanaście godzin.

Zapraszamy po darmowe kliknięcia :)

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to zapraszam Cię do udziału w Dniu Darmowej Dostawy. Każdy dzień w akcji to DARMOWE kliki dla Twojego sklepu.

Działając razem powinniśmy przebić się z komunikatem o wygodzie zakupów w sieci do mediów tradycyjnych i skłonić ludzi do wybierania e-sklepów zamiast tradycyjnych placówek handlowych. O to chyba nam wszystkim chodzi :))

ZAPRASZAM!

dodaj-ddd2014

Link do formularza rejestracyjnego dla sklepów »

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)