Świat Czytników uruchamia porównywarkę cen e-booków - eKomercyjnie.pl : eKomercyjnie.pl

eKomercyjnie.pl

Świat Czytników uruchamia porównywarkę cen e-booków

15 marca wystartowała pierwsza polska porównywarka cen e-booków. Pod adresem ebooki.swiatczytnikow.pl można sprawdzić, czy nasz ulubiony autor został już wydany w formie elektronicznej. Jeśli tak, serwis podpowie, skąd najbardziej opłaca się ściągnąć jego książki.

– Przy decyzji, gdzie kupić książkę elektroniczną nie zawsze najważniejsza jest cena – mówi Robert Drózd, twórca serwisu i autor Świata Czytników. – Często ważniejsze jest to, czy format, w którym kupimy e-booka pasuje do urządzeń, na których będziemy go czytali. Ale dla wielu osób liczy się przede wszystkim to, czy książka nie jest sprzedawana z zabezpieczeniami DRM, które utrudniają korzystanie z niej. W wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscu znajdują się pliki bez takich zabezpieczeń.

Na początku serwis przeszukuje około 42 tysięcy e-booków, pochodzących z ośmiu księgarni. Są wśród nich potentaci polskiego rynku tacy jak Nexto i Virtualo, są też małe wydawnictwa jak Escape Magazine. Dla miłośników klasyki literatury w serwisie znalazły się też darmowe e-booki z Wolnych Lektur. Prowadzone są rozmowy z kolejnymi księgarniami.

– Jeszcze pół roku temu taki serwis nie mógłby powstać, gdyż nie było czego porównywać – twierdzi Robert Drózd. – Jednak od grudnia ubiegłego roku widzimy ofensywę polskich e-booków. W zasadzie nie ma dnia, gdy nie ukazują się nowe tytuły. Cieszy mnie to, że wydawcy nie czekają z założonymi rękami na wejście Amazonu, ale coraz częściej podejmują sami inicjatywę.

Serwis ma obecnie charakter publicznej bety, jednak według pierwszych komentarzy, już w tym momencie wypełnia dużą lukę na rynku e-booków w Polsce. – Na początku lutego poprosiliśmy czytelników o sugestie co do rozwoju Świata Czytników w serwisie Sugester. Propozycja stworzenia porównywarki dla e-booków znalazła się na pierwszym miejscu spośród około 30 pomysłów. Prace nad serwisem trwały 3 tygodnie.

Porównywarka powstała wokół Świata Czytników, który jest polskim centrum informacji na temat czytników książek elektronicznych. W lutym 2012 Świat Czytników miał ponad pół miliona odsłon i 80 tys. unikalnych użytkowników (dane: Google Analytics).

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Amazon.com przejmuje Kiva Systems – logistyka i zaplecze w handlu internetowym ma olbrzymie znaczenie

Już od dłuższego czasu w centrach logistycznych należących do Amazon.com pracowały roboty należące do firmy Kiva Systems i skutecznie usprawniały tam procesy związane z pakowaniem przesyłek. Dzisiaj oficjalnie ogłoszono zakup producenta robotów przez wspomnianego giganta e-commerce – firma Jeffa Bezosa zapłaci za Kiva Systems aż 775 milionów USD (w gotówce).

Rozwiązania Kiva Systems mają dalej usprawniać zaplecze logistyczne Amazon.com. Przedstawiciele obu podmiotów zapewniają, że Kiva dalej będzie obsługiwać zewnętrzne firmy, w których wykorzystywane są roboty. Sam skłaniam się bardziej ku temu, że ostatecznie z Kiva Systems będą korzystały jedynie marki należące do Amazonu, a zautomatyzowany w ten sposób magazyn będzie kolejnym elementem przewagi nad konkurencją. Według danych, do których udało mi się dotrzeć, firma Kiva Systems miała przychody roczne na poziomie ponad 100 milionów USD i rosła w tempie 80-100% w skali roku (zapotrzebowanie na usługi ciągle rośnie).

Jak roboty stworzone i zarządzane przez Kiva Systems działają w praktyce? Wszystko wyjaśnia poniższy filmik:

Roboty Kiva Systems są z powodzeniem wykorzystywane m.in. w należącej do Amazonu firmie Quidisi (właściciel Diapers.com)

a także w Zappos.com:

We wszystkich materiałach słychać wypowiedzi o tym, jak roboty z Kiva Systems znacząco usprawniły pracę w magazynach należących do gigantów e-commerce. Główne korzyści związane z wykorzystaniem tego systemu to:

  • Szybsze komplementowanie poszczególnych zamówień.
  • Mniej błędów związanych z rozkładaniem towaru na półkach i przy pakowaniu.
  • Mniej wypadków w magazynie.
  • DUŻE oszczędności na kosztach pracy ludzi (wypłaty, urlopy, itd.).

[AKTUALIZACJA] Zapraszam też do obejrzenia prezentacji Micka Mountza (Kiva Systems) z TEDx w Bostonie. Opowiada o logistyce w sklepie internetowym („jak to zrobić lepiej?”) i jeszcze dokładniej wyjaśnia zastosowanie robotów:

Źródło: Venture Beat / Mashable / Internet Retailer

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 19 marzec 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Co może oznaczać wejście Amazonu do Polski – 7 dobrych i złych rzeczy | Jak fiskus sprawdza handlujących w Internecie? | Założyła e-sklep z domowymi fartuszkami | Deichmann otwiera sklep online | Wystartowała porównywarka e-booków. Ambitny projekt, który pokazuje jak wiele jest jeszcze do zrobienia | Po buty do internetu. Kuszą niższe ceny i brak kolejek | Na co skarżą się konsumenci którzy podróżują i kupują w UE?

Co może oznaczać wejście Amazonu do Polski – 7 dobrych i złych rzeczy »
Artykuł autorstwa Roberta Drózda, przedstawiający 7 najbardziej prawdopodobnych rzeczy jakie czekają nas po wejściu Amazona do Polski. Wśród nich m.in. brak polskich e-booków, tańszy Kindle Classic, darmowa dostawa oraz współpraca z Pocztą Polską.

Jak fiskus sprawdza handlujących w Internecie? »
Urzędnicy mają coraz lepsze sposoby, aby skutecznie namierzać nieuczciwych e-sprzedawców uchylających się od płacenia podatków. Artykuł przedstawia główne metody jakie stosuje fiskus podczas kontroli sklepów internetowych. Warto przeczytać.

Założyła e-sklep z domowymi fartuszkami »
Oto przykład Polki, która swoją największą życiową pasję połączyła z handlem internetowym. Agata Leszczyńska to właścicielka pierwszego sklepu internetowego, który oferuje oryginalne fartuszki umilające kobietom prace domowe. Wszystkimi aspektami firmy, od finansów do projektowania najnowszych kroi zajmuje się praktycznie sama. Inspirujące :)

Deichmann otwiera sklep online »
Niemiecki sklep obuwniczy Deichmann, otwiera pierwszy sklep internetowy. Oprócz bogatego asortymentu butów i dodatków, oferuje wiele opcji płatności oraz bezpłatną dostawę zakupów od kwoty 49 zł.

Wystartowała porównywarka e-booków. Ambitny projekt, który pokazuje jak wiele jest jeszcze do zrobienia »
19 marca wystartowała pierwsza porównywarka cen e-booków w ramach serwisu ŚwiatCzytników.pl, skupiająca ponad 42 tysiące e-booków. Portal zapełnia lukę na rynku e-commerce i pokazuje jak wiele jest jeszcze do zrobienia w handlu e-bookami.

Po buty do internetu. Kuszą niższe ceny i brak kolejek »
Polacy coraz chętniej kupują ubrania i buty przez Internet. Mimo trudności jakie wynikają np. z braku obejrzenia czy przymierzenia produktów, konsumenci nadal kierują się niższą ceną oferowaną w sieci, a także wygodą i zaoszczędzonym czasem. Według eksperta Pawła Lipca, wartość rynku e-commerce w tej branży stale rośnie. Szacunki na 2012 r. sięgają już 31 mld zł, natomiast w przyszłym roku mają osiągnąć nawet 33 mld złotych.

Na co skarżą się konsumenci którzy podróżują i kupują w UE? »
15 marca przepadł Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowało najczęstsze skargi jakie pojawiły się w 2011 roku. Okazuje się, że ponad 57 % z nich związanych było z umowami zawieranymi przez Internet.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)