Targi eHandlu – kto, co, gdzie i za ile?

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 8 kwietnia 2011
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

20 maja w Poznaniu odbędą się pierwsze w Polsce Targi eHandlu. Impreza przeznaczona jest dla właścicieli (i przedstawicieli) sklepów internetowych, którzy chcą poznać rozmaite usługi oraz rozwiązania wspomagające handel online. Czy warto poświęcić swój czas na wyprawę do stolicy Wielkopolski?

Moim zdaniem całą ideę targów świetnie wyjaśnił Adam Zygadlewicz, który jest prezesem fundacji Polak 2.0 (organizator wydarzenia, a także spotkań ShopCamp):

„Organizujemy Targi eHandlu po to aby rozwiązać problem właścicieli wielu sklepów internetowych. Problem ten nie różni się zbytnio od problemu zwykłego konsumenta uzbrojonego w dostęp do Internetu. Ilość rozwiązań i usług dla handlujących w Internecie jest ogromna, wybór optymalnego dostawcy nie jest łatwy. Targi to idealna platforma do fizycznego spotkania się, wymiany doświadczeń, potrzeb i oczekiwań. Dobre decyzje biznesowe nie mogą opierać się wyłącznie na opiniach wyczytanych na forach dyskusyjnych czy analizie strony internetowej dostawcy”.

Targi eHandlu odbędą się 20 maja (piątek) na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich (pawilon 11). Tam zaprezentują się dostawcy platform do e-handlu, porównywarki cen, firmy zajmujące się pozycjonowaniem, programistyczne, e-marketingowe, dostawcy usług kurierskich, wsparcia sprzedaży na Allegro czy mobile commerce. Będzie można poznać zarówno ludzi stojących za najważniejszymi w Polsce rozwiązaniami e-commerce, jak i ich plany na przyszłość.

Organizatorzy zbierają wystawćów w trzech pulach. W pierwszej puli swoje stanowiska wykupiły następujące firmy (kolejność przypadkowa):

  1. Traffica.pl
  2. Netarch.com.pl
  3. IAI-Shop.com
  4. Divante.pl
  5. Zubibu.com
  6. Godmode.biz
  7. Empathy.pl
  8. GForces.pl
  9. Studiotg.pl
  10. Szablonsklep.pl
  11. Redlink.pl
  12. Eurohermes.pl
  13. Webwizards.com
  14. GKstudio.pl
  15. Droppa.pl
  16. Handlostacja.eu
  17. Afiliant.com
  18. StarDigital.pl

Warto zaznaczyć, że dla odwiedzających targi są bezpłatne – wystarczy pobranie biletu z oficjalnej strony imprezy – www.targiehandlu.pl (ostateczny termin rejestracji to 11 maja). Dodatkowo, każdy z dostawców przedstawi swoją ofertę specjalną dla odwiedzających (np. zniżka na produkt/usługę, darmowy okres próbny).

Czy warto zatem poświęcić swój czas na wyprawę do Poznania? Tak (ale wolałbym spotkanie w sobotę:)). Potwierdzam to, co powiedział Adam – coraz więcej osób związanych z e-handlem ma spory problem przy wyborze odpowiednich kooperantów. Widać to już na samym początku, w trakcie podejmowania decyzji o zakupie platformy sklepowej, a później bywa jeszcze gorzej.

Bez wahania proponuję poświęcić jeden dzień na poznanie osób i firm, z którymi będziecie później współpracować przez kolejne miesiące (czy nawet lata). W kontakcie bezpośrednim najszybciej okaże się, czy nadajecie na tych samych falach. Wtedy decyzja o wyborze dostawcy będzie prostsza.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!