Testy produktów zwiększają zaufanie do sklepu

Branding w e-commerce
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Większość badań potwierdza, że konsument w sieci kieruje się trzeba głównymi wskaźnikami, kolejno są to: opinie znajomych (63%), opinie na forach internetowych (61%) oraz informacjami zamieszczane na specjalistycznych serwisach internetowych (46%) (źródło: „Stosunek Polaków do reklam”, Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi dla serwisu poznajomosci.pl, 2010)

Wykorzystując tę wiedzę, Conrad Electronic już od pięciu miesięcy z powodzeniem wdraża kolejne odsłony swojego programu testów – Conrad Tester. Dotychczas w pięciu edycjach do rąk testerów trafiły 42 produkty. Do końca roku Conrad Electronic planuje zorganizować kolejne pięć edycji. W sumie 100 produktów zostanie przetestowanych przez użytkowników Forum Conrad, którzy zgłoszą swoją chęć wypróbowania sprzętu z oferty sklepu.

Kto testuje?

Conrad Electronic postawił na użytkowników zainteresowanych techniką. Specjalnie dla Programu Tester powstało Forum Conrad, które oprócz miejsca zgłaszania się do testów, jest również miejscem wymiany opinii o produktach, technice, a także miejscem, w którym każdy użytkownik może bezpośrednio skontaktować się ze sklepem.

Poprzez promocję testów różnymi nośnikami (mailing, Facebook, G+, reklamy bannerowe itp.) użytkownicy serwisu oraz klienci sklepu są zapraszani do jego aktywnego współtworzenia. Ci, którzy wykażą zainteresowanie są wybierani na testerów. Po okresie testowania mają możliwość zatrzymania produktu dla siebie za symboliczną złotówkę.

Program Tester doceniony przez użytkowników i ekspertów

Dzięki programowi Conrad Tester, sklep zwiększył zasięg grupy docelowej oraz wzmocnił swój wizerunek sklepu dbającego o klientów i wysoką jakoś obsługi. Wyszedł bowiem z założenia, że najlepszą oceną jakości produktów prezentowanych w sklepie jest opinia samych użytkowników. Przyglądając się wykonanemu przez obiektywną osobę testowi, realnym fotografiom i filmikom ukazującym rzeczywiste zachowanie produktu, łatwiej podjąć decyzję o chęci jego posiadania.

Sklep został również doceniony w raporcie Kryształy Symetrii plasując się w TOP10 najbardziej innowacyjnych stron e-commerce w Polsce. W uzasadnieniu Jury czytamy: „Na uwagę zasługuje również wynagrodzenie zniżkami za zapisywania się na newsletter czy darmowe produkty w zamian za stworzenie przez użytkownika rozbudowanej recenzji/testu.” (źródło: http://www.krysztalysymetrii.pl/). Jak sam sklep sugeruje na swoim blogu: To jeszcze nie koniec!

Źródło: Conrad Electronic

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
05.07.2023

Reputacja marki w e-commerce: dlaczego monitoring opinii klientów jest kluczowy?

Robert Walkowski

Robert Walkowski

Digital Marketing Specialist
brandly360.com

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę