eKomercyjnie.pl

38-procentowy wzrost obrotów Trusted Shops w 2012 roku

Trusted ShopsTrusted Shops przeprowadził certyfikację ponad 14.000 sklepów internetowych, umacniając tym samym pozycję lidera w zakresie znaków jakości dla e-sklepów w Europie. Dodatkowo na głównych rynkach, czyli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i w Polsce, przedsiębiorstwo odnotowało ponadprzeciętny wzrost obrotów. W porównaniu do poprzedniego roku przychody były o 38 procent wyższe. Założyciel i prezes Trusted Shops, Jean-Marc Noël, zapowiada wejście firmy na nowe rynki europejskie w 2013 roku.

Reklama

Decydujące czynniki, które przyczyniły się do sukcesu firmy to rozwój działalności na arenie międzynarodowej oraz ciągła optymalizacja procesów. W 2012 roku Trusted Shops rozszerzył działalność o Hiszpanię i Wielką Brytanię. Ponadto, Trusted Shops nawiązał współpracę z IMRG, związkiem branżowym brytyjskich sprzedawców internetowych przyznającym znak jakości ISIS (Internet Shopping is Safe). Integracja klientów ISIS z Kryteriami Jakości Trusted Shops zostanie w pełni zakończona w lipcu 2013 roku.

Rozwój firmy ma odzwierciedlenie również w liczbie pracowników. W Trusted Shops pracuje już 160 osób, podczas gdy na początku 2012 roku firma zatrudniała jeszcze 120 osób. Oznacza to 30-procentowy wzrost w skali roku. Większość nowych pracowników została zatrudniona w dziale certyfikacji. To tutaj ponad 30 prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym zajmuje się sprawdzaniem sklepów internetowych.

„Powiększyliśmy nasz zespół ekspertów, aby zagwarantować wysoki standard usług. Na potrzeby każdego obsługiwanego przez nas rynku będziemy zatrudniać lokalnych pracowników, którzy specjalizują się w prawie dotyczącym e-commerce oraz w prawach konsumentów“ – powiedział założyciel i prezes Trusted Shops, Ulrich Hafenbradl.

Kontynuacja rozwoju na arenie międzynarodowej

„Naszym celem jest umocnienie pozycji Trusted Shops jako lidera na rynku certyfikacji sklepów internetowych” – stwierdził Jean-Marc Noël, nakreślając strategię Trusted Shops. „W dalszym ciągu będziemy inwestować w nowe kraje. W tym roku planujemy rozpoczęcie działalności we Włoszech, Belgii i Holandii“.

Od 2013 roku Trusted Shops przeprowadza również certyfikację sklepów kierujących ofertę do wszystkich krajów Unii Europejskiej. W związku z tym opracowaliśmy katalog kryteriów, który opiera się na obowiązującym prawie UE. W ten sposób Trusted Shops aktywnie wspiera starania Unii, by popularyzować transgraniczne zakupy w sieci poprzez ujednolicenie praw konsumentów i prawa w zakresie handlu internetowego.

Warto również wspomnieć, że certyfikat Trusted Shops uzyskały marki znane w całej Europie. Oprócz międzynarodowych sklepów takich jak Zalando, Bon Prix, Redcoon i Topdeq w minionym roku do grona klientów dołączyli Limango, Asos, Butlers i GAP. „Znak jakości jest stałym elementem zarządzania marką w internecie” – wyjaśnia prezes Thomas Karst. Także duże sklepy optymalizują swoje modele biznesowe poprzez zastosowanie rozwiązań w zakresie zaufania takich jak znak jakości, gwarancje i opinie o sklepie. Te elementy są niezbędne przede wszystkim do prowadzenia sprzedaży za granicą, ponieważ poważni gracze konkurują często z małymi niszowymi sklepami” – dodał Karst.

Źródło: Trusted Shops

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Platformy sklepowe – przegląd nowości (styczeń 2013)

Czas na nową listę najważniejszych nowości wdrożonych w ramach platform sklepowych, które działają na polskim rynku. Dzięki poniższemu zestawieniu możemy wspólnie śledzić rozwój konkretnego oprogramowania, co bez wątpienia ma duże znaczenie podczas jego wyboru dla swojej firmy. Zapraszamy wszystkich dostawców rozwiązań e-commerce do kontaktu z nami. Poniższe zestawienie obejmuje styczeń 2013 roku.

Reklama

iStore.pl
Na platformie sklepowej iStore.pl dostępna jest komercyjna wersja integratora z Pocztą Polską – programu ENPP Connector. Rozwiązanie pozwala na import zamówień ze sklepu, grupowe przypisywanie szablonów do zamówień, Dodawanie zamówień do wysyłki i przesłanie danych do systemu poczty, co znacznie usprawnia cały proces. Szczegóły działania programu opisano tutaj.

Shoper
Shoper udostępnił bezpłatną aplikację do zarządzania e-sklepem w wersji mobilnej. Aplikacja została przygotowana na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Całość daje możliwość prowadzenia e-działalności w nowoczesny i wygodny sposób, dając kontrolę nad obszarem zamówień oraz produktów w e-sklepie z poziomu smartfona. Więcej informacji na ten temat podano tutaj.

Shoplo
W sklepach Shoplo.com pojawiła się tzw. dwukierunkowa integracja z Allegro, dzięki której można szybko wystawiać produkty w ramach tego serwisu oraz obsługiwać zamówienia sprzedaży na aukcjach. Wszystko w jednym panelu. Od stycznia każdy sklep otrzymuje również od razu wersję mobilną, dostosowaną do smartfonów. Firma wprowadziła również program partnerski dla resellerów, grafików i programistów, aplikację SEO Report 2.0 oraz integrację z Sofort Banking.

IAI-Shop
Dzięki wprowadzeniu integracji z usługą Marketplace należąca do międzynarodowego giganta Amazona i dopracowaniu integracji z zagranicznymi serwisami aukcyjnymi grupy Allegro i eBay, IAI-Shop.com ułatwia sklepom ekspansję na rynki zagraniczne. Pojawiły się maski sklepów w języku niemieckim i angielskim oraz integracja z porównywarkami Google Shopping, Kelkoo i LeGuide. Wprowadzono opcję automatycznego wyliczania kursów walut, drukowanie paragonów fiskalnych w różnych walutach i integrację z Google Wallet czy Nochex. Za pomocą integracji z międzynarodowymi przesyłkami DHL (w oparciu o WebAPI DHL) i Europaczką, operatorzy sklepów mogą sprawniej realizować zamówienia zagraniczne.

cStore
Oprogramowanie cStore.pl doczekało się kolejnej aktualizacji, tym razem do wersji 4.3. Wprowadzono w niej możliwość definiowania etapów zamawiania w ścieżce zakupowej, szybsze dodawanie produktów do koszyka bezpośrednio ze strony głównej lub listy produktów + nowy motyw graficzny. Uaktualniono również obsługę plików CSV (opcje dodania do importu, exportu kolumny produkty i stałe cechy).

WellCommerce
Platforma WellCommerce.pl przygotowała obustronną integracja z platformą aukcyjną Allegro. Dodatkowo, w ramach firmy stworzono dedykowany dział do obsługi i wsparcia sklepów, wprowadzono nowy system zgłaszania poprawek i błędów, a także ukazały się nowe poradniki systemowe.

Selly
W sklepach działających na Selly.pl pojawiła się integracja z systemem eNadawca Poczty Polskiej, który usprawnia przygotowanie różnych rodzajów przesyłek pocztowych. W pełni automatyczny sposób można wygenerować etykiety na przesyłki, zmienić statusy zamówień i wysłać o tym fakcie informację do klientów poszczególnych sklepów.

RedCart
RedCart.pl przygotował nowe narzędzie o nazwie Manager Paczek, które pozwala na zarządzanie procesem wysyłania paczek, a ponadto daje pełną kontrolę nad każdą wysyłką. Wprowadzono też szybką możliwość ukrywania regulaminu w wynikach wyszukiwania Google oraz integrację z systemem Wiarygodnych Opinii o sklepach internetowych, który prowadzi serwis Opineo.pl.

eCommerce24h
Dostawca oprogramowania eCommerce24h.pl opracował w styczniu aktualizację systemu wielomagazynowego. Dodano na przykład możliwość szybkiej aktywacji/dezaktywacji systemu wielomagazynowego w konfiguracji magazynów, zmodyfikowano formularz dodawania produktu do zamówienia, czy sposób zapisywania produktu pochodzącego z różnych magazynów w zamówieniu.

Ebexo
Platforma Ebexo.pl wzbogaciła się o nowe integracje: Azymut, SalesMedia, NetSales, Raty mBank, iFirma. Ponadto znacznie rozbudowana narzędzia SMS (m.in. powiadamianie o nowych zamówieniach w sklepie, powiadamianie klientów o zamianach statusów zamówień, czy opcja kontakt SMS z klientem, dostępna w mini CRM w ebexo.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pytania i odpowiedzi o e-commerce: Czy e-sklep może publikować zdjęcia produktów znalezione w Internecie?

Najwyższej jakości zdjęcia produktów odgrywają w Internecie kluczową rolę – nawet najlepszy opis nie przyciągnie uwagi klienta tak skutecznie, jak prezentacja wizualna. W związku z tym producenci zwykle umieszczają na swoich stronach fotografię produktową, która imponuje profesjonalizmem i jakością oraz… kusi, aby z niej korzystać do własnych potrzeb. Czy sprzedawcy detaliczni mogą swobodnie korzystać ze zdjęć publikowanych w Internecie przez producentów?

Reklama

W jakich sytuacjach prawo autorskie chroni fotografię?

Zdjęcia produktów, podobnie jak inne fotografie, podlegają ochronie wynikającej z prawa autorskiego. Fotografie są bowiem uznawane za „utwory”, tzn. stanowią przejaw działalności twórczej (kreacyjnej) o indywidualnym charakterze.

Warto podkreślić, że objęcie zdjęcia ochroną nie zależy od tego, czy jest ono opatrzone symbolem „©” – copyright, nazwiskiem lub pseudonimem autora, czy też danymi osoby (instytucji) dysponującej prawami majątkowymi do zdjęcia. Dla powstania ochrony prawem autorskim nie jest również konieczne zastrzeżenie zdjęć w jakiejś instytucji, czy umieszczenia w urzędowym rejestrze. A zatem należy domniemywać, że każde znalezione w Internecie zdjęcie, niezależnie od źródła i tego co przedstawia, wyklucza możliwość wykorzystania go w jakikolwiek sposób bez zgody autora bądź podmiotu dysponującego majątkowymi prawami autorskimi do niego, chyba że wyraźnie postanowiono inaczej (np. w regulaminie danego serwisu internetowego).

Co za tym idzie, nie można mówić o dorozumianej zgodzie na wykorzystanie zdjęcia w sytuacji, kiedy na stronie internetowej nie ma żadnych informacji na temat przysługujących do niego praw autorskich. Tego faktu nie zmienia również sytuacja, w której właściciel strony www (np. sklepu) publikuje obok zdjęcia źródło, tj. nazwisko autora lub inną stronę internetową, z której pozyskał takie zdjęcie, w tym stronę www producenta danego produktu.

Prawo chroni również zdjęcia w serwisach zagranicznych

Co w przypadku fotografii znalezionych w zagranicznych serwisach www? Ochrona przewidziana w polskich przepisach o prawie autorskim rozciąga się również na fotografie, które zostały wykonane przez autorów zagranicznych oraz takie, które są publikowane na stronach internetowych innych niż polskie. Dzieje się tak, ponieważ Polska zawarła wiele umów i przystąpiła do konwencji międzynarodowych, które przewidują, że osoba pokrzywdzona naruszeniem jej praw autorskich może ich dochodzić w oparciu o polskie przepisy. Oznacza to, że w przypadku pobrania zdjęcia z zagranicznej strony internetowej należy liczyć się z tym, że osoba mająca do niego prawa może poszukiwać ochrony na drodze postępowania sądowego w Polsce.

W tym zakresie przysługują jej również analogiczne roszczenia jak autorom pochodzącym z Polski. Osoba taka może zatem żądać m.in.:

  • zaniechania naruszania,
  • usunięcia skutków naruszenia,
  • odszkodowania bądź zadośćuczynienia,
  • wydania uzyskanych korzyści.

Nie zapominajmy jednak, że wyżej opisana odpowiedzialność z tytułu naruszenia praw autorskich (w oparciu o polskie przepisy i przed polskim sądem) nie jest jedyna. Może się bowiem okazać, że za naruszenie praw autorskich odpowiadać będzie się w oparciu o prawo obce i przed obcym sądem (w szczególności kiedy twórca nie jest obywatelem jednego z krajów skupionych w EFTA). Jako przykład może posłużyć Facebook, którego regulamin mówi, że spory są rozstrzygane w sądzie stanowym lub federalnym hrabstwa Santa Clara (USA).

Jak legalnie pozyskać zdjęcia?

Mimo powyższych zastrzeżeń, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby autor zdjęcia lub instytucja, do której ono należy, wyrażali zgodę na wykorzystanie fotografii. W przypadku zdjęć produktów, w większości przypadków powinno to leżeć w interesie producenta, ale zawsze trzeba się upewnić, czy polityka firmy to uwzględnia. Niekiedy na stronach producentów można znaleźć zakładki z materiałami do komercyjnego wykorzystania. W tym zakresie nie ma jednak reguły, dlatego przed każdym pobraniem zdjęcia należy skrupulatnie zapoznać się z treścią strony.

Poszukiwania należy z pewnością rozszerzyć poza strony polskich oddziałów danych firm. Zdarza się bowiem, że ten sam producent zastrzega różne warunki korzystania z materiałów zamieszonych na swoich stronach internetowych w różnych krajach. Pobranie zdjęcia z zagranicznej strony nie stanowi naruszenia polskiego prawa, o ile na takiej stronie producent to dopuszcza, nawet jeżeli to samo zdjęcie jest zastrzeżone przez polski oddział tej samej firmy.

Może się jednak zdarzyć, że na stronie internetowej znajduje się wyraźne zastrzeżenie, że zawartych na niej treści nie można w ogóle wykorzystywać do celów komercyjnych lub brak jest informacji w tym zakresie. W takiej sytuacji jedyna możliwość to zwrócenie się bezpośrednio do producenta z prośbą o zgodę na wykorzystanie materiałów. Można to zrobić e-mailowo.

Czy zdjęcia prasowe można wykorzystać w sklepie internetowym?

Udostępnianie treści zawartych na stronach internetowych dla celów komercyjnych należy odróżnić od udostępniania ich dla celów prasowych. Z tych ostatnich mogą bowiem korzystać jedynie podmioty określone w prawie prasowym. Zazwyczaj producenci tworzą w tym zakresie oddzielną zakładkę na stronie opisaną np. „Dla prasy”. Zdjęcia prasowe są również często rozsyłane e-mailem wprost do dziennikarzy i później z łatwością można je znaleźć na stronach informacyjnych o produktach. Zdjęcia prasowe produktów nie dają jednak automatycznie możliwości wykorzystania ich w sklepie internetowym.

Zdjęcia produktów można także znaleźć w serwisach gromadzących i udostępniających fotografie (np. Flickr.com). Takie strony często pozwalają na określenie zakresu możliwości wykorzystania danego zdjęcia. Niestety, nigdy nie ma pewności, że osoba zamieszczająca w Internecie zdjęcie z licencją na jego komercyjne wykorzystanie sama dysponuje prawami autorskimi do tej fotografii.

 

Autorem powyższego materiału jest Sebastian Bobrowski, Dyrektor Finansowy inFakt – firmy oferującej księgowość z dostępem do dokumentów i finansów w aplikacji online, darmowym kurierem i profesjonalną obsługą księgową.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)