eKomercyjnie.pl

Uniwersytet Konwersji Ceneo w Krakowie – wszystkie prezentacje w jednym miejscu

Kilka dni temu opublikowałem swoją prezentację z ostatniego Uniwersytetu Konwersji Ceneo, który odbył się 24 września w Krakowie. Organizatorzy tego wydarzenia udostępnili pozostałe materiały, dlatego zapraszam do ich przejrzenia (bez wypowiedzi prelegenta to oczywiście nie to samo, ale niezależnie od tego warto sprawdzić, o czym była mowa na tym spotkaniu).

W tym momencie brakuje jedynie prezentacji opisującej nowe produkty i usługi na Ceneo, ale już niedługo powinienem zrobić update w tej sprawie.

Email Marketing w E-Commerce, czyli jak @ zamienić w $ – Maciej Ossowski (GetResponse.pl):

Analiza danych z web analytics – Mariusz Gąsiewski (ittechnology.us):

Kolejne etapy życia e-sklepu – Tomasz Jaromin (Heppin.pl):

Gdybym zakładał sklep po raz trzeci… – Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl):

Konwersja – Tomasz Karwatka (Grupa Divante):

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

GoDealla podsumowuje 365 dni zakupów grupowych w Polsce

Autorem poniższego wpisu jest Jakub Brodewicz z agregatora ofert z serwisów zakupów grupowych GoDealla.pl.

Niebawem będziemy świętować pierwsze urodziny agregatora zakupów grupowych GoDealla.pl. Serwis od dwunastu miesięcy publikuje wiele różnych raportów, dokładnie analizując polski rynek grupowy. Z okazji okrągłego roku, GoDealla.pl omówiła roczny rozwój zakupów na podstawie agregowanych ofert. Przed wami wiele ciekawych liczb.

Pierwszy punkt i zero zaskoczenia. Na salonach królują oferty z kategorii Zdrowie i uroda. Od początku działania serwis GoDealla.pl wyświetlił aż 23064 ofert z tej dziedziny, co stanowi prawie połowę wszystkich agregowanych ofert.

Łącznie przewinęło się ponad 50 000 ofert i często trafialiśmy na bardzo zachęcające – „profesjonalne zajęcia z tańca na rurze” i bardzo zaskakujące – „krowi placek za 9,50 zł”. Lista dziesięciu najdziwniejszych deali podbiła czołówki największych portali.

Obecnie co miesiąc mamy o 25% nowych ofert więcej, dlatego już zacieramy ręce na kolejne, szalone propozycje. Kto pamięta NajlepszeAlibi.pl?

Zakupy grupowe rozprzestrzeniają się z zawrotną prędkością. Przykładowo Gruper prezentuje oferty z aż 49 miast! Strasznie dużo. Naturalnie najwięcej propozycji zgarnia Warszawa (7 451 ofert dotychczas). Później mamy Kraków (3 234), Trójmiasto (2 652) i Poznań (2 640).

Przejdźmy do konkretnych liczb. W ciągu ostatnich czterech miesięcy agregowane serwisy wystawiły oferty na sumę 3 992 961,53 zł. Wystarczy, że z każdej oferty skorzystało po 13 osób i już mamy ostatnią rekordową kumulację Lotto. A jak nauczył nas bujny przykład z Łodzi, można iść w tysiąc, a konkretnie 1626 sprzedanych kuponów. Pan fryzjer zapewnił sobie pracę na długie miesiące.

Duże liczby nie robią takiego wrażenia, jak inwencja twórcza ludzi wymyślających nazwy serwisów. Mamy między innymi adeal, b2bdeal, deallx, dealonline, dealowo, fandeal, itd. Ogólnie aż 25% serwisów ma w nazwie coś związanego z „deal”, natomiast 10% poszło w „group”.

Podczas gdy powstawały nowe serwisy, stare odkrywały nową niszę – turystyka. Na GoDealla.pl pojawiło się 4436 zniżek w tej kategorii, w ciągu całego roku średnia wartość kuponu wyniosła 472 zł – czyli nie tak dużo. Oferty w większość dotyczyły dwóch noclegów pod Wrocławiem, a nie dwóch tygodni w Egipcie, jak byśmy tego chcieli.

Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie, średnia wartość kuponu wyniosła 178 zł. Wspomniana „turystyka”, „kursy i szkolenia” oraz „zdrowie i uroda” tę średnią zawyżają. Po drugiej stronie są na przykład „restauracje i kawiarnie”, gdzie średnia wartość kuponu to tylko 35 zł.

Ostro pracował też Groupon. Oferty zaciągnięte z tego serwisu stanowiły 50% wszystkich agregowanych (25 887). Później długo nic i gdzieś nieśmiało wyłaniają się Gruper, Sweetdeal i Citeam. Jak pokazał przykład ruszaj.pl od Grupy O2, czasem ostra praca nie wystarczy. Kilka miesięcy po starcie serwis ogłosił zawieszenie działalności. Polski rynek zakupów jest ciężki, dlatego coraz więcej startupów szuka własnej specjalizacji, np. konkretnej lokalizacji (np. GorzowskiGrupon i GrupowyKraków).

Ostatni rok upłynął także pod znakiem badań. GoDealla.pl wykazała niski poziom świadomości zakupów grupowych wśród przeciętnych ludzi, kiepską kondycję rynku mobilnego, problemy napotykane przy kupnie i realizacji kuponów a także duże zainteresowanie zakupami wśród polskich przedsiębiorców.

To były ekscytujące 365 dni i wszystkie znaki wskazują na to, że będzie tylko lepiej. Agregator zakupów grupowych GoDealla.pl regularnie dostarcza najnowsze oferty, prezentując przy tym różnorodne raporty, przekrojowo analizując rynek zakupów w Polsce.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prawo w ecommerce – pytania i odpowiedzi #9: Jakie przepisy regulują sprzedaż produktów cyfrowych?

Pytanie: Jakie przepisy regulują sprzedaż produktów cyfrowych? W przypadku handlu towarami materialnymi mamy znaną wszystkim „ustawę z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny”, która umożliwia klientom zwrot towaru bez podania przyczyny – czy ustawa dotyczy również produktów cyfrowych (np. ebooków w pdf)?

Odpowiedź kancelarii prawnej:
Problem ten nie jest jasno sprecyzowany w tej ustawie. Przede wszystkim sposób jej sformułowania wskazuje, iż bardziej przystosowana jest do sprzedaży towarów materialnych (rzeczy) niż usług lub produktów cyfrowych pokroju e-booka.

Wydaje się, że w tym zakresie stosować należy przepisy dotyczące usług. W przypadku zawarcia umowy na odległość na usługę 10-dniowy termin do odstąpienia liczy się od dnia zawarcia u przysługuje tak długo, jak usługa nie będzie świadczona. W przypadku usługi, która może być świadczona jedynie przez Internet (w rzeczonej sytuacji jest to przesłanie e-booka od sprzedawcy do kupującego na jego adres mejlowy), wówczas pojawia się problem z ustaleniem momentu, w którym usługa zacznie być realizowana, tj. kiedy kupujący zapozna się z e-bookiem i np. stwierdzi jego wady – przykładowo: złe przetworzenie do PDF-a itp.

Niektóre podmioty rozwiązują ten problem w ten sposób, że usługa zaczyna być świadczona po chwili zawarcia umowy lub po otrzymaniu zapłaty za usługę (np. przesłanie sms-a celem uiszczenia opłaty za dodatkowy transfer, obejrzenie filmu VOD, wykupienie jakichś treści).

W sytuacji z e-bookiem ciekawym rozwiązaniem tego problemu mogłoby być przesłanie e-booka na adres e-mail kupującego w ten sposób, że automatycznie przesłane zostanie potwierdzenie odebrania/odczytania mejla w chwili, gdy kupujący go otworzy (tę opcję obsługuje większość skrzynek pocztowych i serwisów hostujących skrzynki pocztowe dla przedsiębiorstw). Zgodnie bowiem z przepisami Kodeksu cywilnego (art. 61 Kodeksu cywilnego) „oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej”.

W zakresie oświadczeń przesyłanych drogą elektroniczną sprecyzowane zostało w § 2 tego artykułu, iż „oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią”. To domniemanie dotyczy całej treści oświadczenia woli, a więc zarówno e-maila oraz samego PDF-a (którym w tym wypadku będzie załącznik). Tym samym mając potwierdzenie otwarcia mejla, sprzedawca może twierdzić, iż jednocześnie kupujący zapoznał się z załączonym do niego e-bookiem.

Bardziej skomplikowanym, ale jeszcze pewniejszym rozwiązaniem, jest stworzenie platformy sprzedażowej, która posiadać będzie następujące właściwości. E-book po zakupie przesyłany jest na konto klienta w ramach sklepu, gdzie użytkownik może go pobrać wraz z dokonaniem automatycznego podglądu. W ten sposób można mieć pewność, że książka została otwarta, a więc usługa została spełniona.


Odpowiedzi udziela kancelaria prawna Sebastian Wawrzyniak i Wspólnicy Spółka komandytowa z Poznania, Os. Zwycięstwa 14, 61-647 Poznań, biuro: Sadowa 32, 61-657 Poznań, kancelaria@swlex.pl, (61) 827-00-17. Świadczy ona usługi na rzecz podmiotów gospodarczych, w szczególności spółek prawa handlowego – start-upów, podmiotów branży e-commerce, funduszów inwestycyjnych, w branży przede wszystkim IT, nowych technologii, konsultingu, PR.


Odpowiedź była możliwa dzięki firmom: Dwiepaczki.pl (usługi kurierskie) oraz Speed-Up Group (inwestor).

Pozostałe wpisy z serii Prawo w ecommerce – pytania i odpowiedzi:

WAŻNE! Niniejsze odpowiedzi nie stanowią porady prawnej, konsultacji prawnej ani opinii prawnej, a mają jedynie charakter konsultacyjny. Wydanie porady prawnej, konsultacji prawnej lub opinii prawnej wymaga wnikliwej analizy stanu faktycznego, w tym dokładnego zakresu działalności przedsiębiorstwa lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, a także uzyskania niekiedy informacji, które mają charakter tajemnicy przedsiębiorstwa. Mając na uwadze powyższe, spółka nie doradza żadnych zachowań zgodnych lub niezgodnych z treścią wpisu i informuje, że podjęcie lub niepodjęcie określonych działań w indywidualnej sprawie musi zostać poddane ocenie jedynie w przypadku oceny stanu faktycznego oraz prawnego dotyczącego tej sprawy. Ani spółka, ani serwis, na którym umieszczona zostaje odpowiedź nie składa żadnych zapewnień, wyraźnych czy domniemanych, co do rezultatów uzyskanych przez jakąkolwiek osobę lub podmiot w wyniku wykorzystania tejże odpowiedzi, w tym zapewnień o przydatności do określonego celu. W żadnym wypadku ani spółki, ani serwis nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za utratę korzyści lub szkody wtórne powstałe w wyniku wykorzystywania tychże odpowiedzi.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)