eKomercyjnie.pl

Usprawnij zarządzanie sprzedażą w Internecie z PlusIT

PlusITE-commerce w Polsce rozwija się nieprzerwanie od wielu lat. By nadążyć za zmianami na rynku, a także rozwojem konkurencji, małe i średnie przedsiębiorstwa, które stanowią około 90% podmiotów w branży e-commerce, muszą szukać coraz bardziej innowacyjnych i efektywnych rozwiązań. Jest to w szczególności istotne biorąc pod uwagę kapitał i możliwości, jakimi dysponują największe firmy w tej branży np. Grupa Allegro, Groupon, Neo24 czy też Empik. Takim rozwiązaniem jest PlusIT.

PlusIT jest platformą wsparcia i zarządzania sprzedażą prowadzoną przez sklepy online oraz portale aukcyjne. Uwzględnia to zautomatyzowane planowanie i kontrola stanów magazynowych, procesów wysyłkowych a wszystkie te funkcje dostępne z poziomu przyjaznej dla użytkownika oraz funkcjonalnej aplikacji internetowej. Takie możliwości stanowią kluczową przewagę na rynku, dzięki której małe i średnie przedsiębiorstwa mogą konkurować z dużymi podmiotami.

Jest o co konkurować. Według oficjalnych danych około 65% Polaków korzysta z internetu, co stanowi liczbę ponad 22,4 miliona użytkowników. Połowa z nich aktywnie kupuje produkty i usługi za pośrednictwem sieci. Co prawda sprzedaż online stanowi na razie 4% całkowitej sprzedaży detalicznej, jednak od 2012 roku wartość ta rośnie z roku na rok o 25 do 30%. W roku 2014 wielkość rynku e-commerce w Polsce szacuje się na 7,17 miliarda euro.
Z potencjału, jaki stoi za tymi liczbami zdaje sobie sprawę wielu przedsiębiorców. Liczba sklepów online w naszym kraju szacuje się na aż 12 tysięcy. By konkurować na tak dużym rynku potrzeba odpowiednich argumentów. Biorąc pod uwagę powiązanie sieci z nowoczesnymi technologiami to właśnie zautomatyzowanie procesów powiązanych ze sprzedażą stanowi klucz do sukcesu.

PlusIT oferuje możliwość ewidencji prowadzonej sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji elektronicznej, usługi sprawdzania bieżącej oferty dystrybutorów, funkcje umożliwiającą integrację sklepu oraz najpopularniejszych portali aukcyjnych, automatyczne fakturowanie, generowanie raportów sprzedażowych dotyczących jakościowych i ilościowych wskaźników sprzedaży jak również usługi zarządzania procesami dostawy.

Oferta proponowana dla przedsiębiorców jest elastyczna i dostosowana do ich potrzeb. Wyróżnia ona trzy abonamenty: w wersji Standard za 40 zł/miesiąc, w wersji Abonament+ za 70zł/miesiąc oraz Exclusive za 105zł/miesiąc. By przekonać użytkowników do platformy możliwy jest również dostęp do testów beta. PlusIT za rozsądne pieniądze oferuje rozwiązania, które pomogą w rozwoju firmy i zwiększaniu zysków. Jak mówi stara maksyma: „kto nie spróbuje, nie wygrywa!”.

Więcej informacji na oficjalnej stronie PlusIT pod adresem www.plusit.pl.

footerue

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Skąpiec.pl i Opineo.pl przejęte przez portal Onet.pl

onet-logoOnet, będący częścią Ringier Axel Springer Media AG, sfinalizował właśnie transakcję kupna 80 proc. udziałów w porównywarce cen Skąpiec.pl oraz serwisie do zbierania opinii Opineo.pl. Oba podmioty były kiedyś na celowniku Grupy Nokaut, jednak do transakcji nie doszło. Dzięki przejęciu Onet będzie rozwijać swoje portfolio na rynku serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe.

Skąpiec.pl umożliwia użytkownikom porównywanie ofert sprzedawców internetowych oraz znalezienie najlepszych ofert zakupu produktów. Firma działa od 2004 i udostępnia informacje o milionach produktów oraz ich cenach. W marcu br. serwis odwiedziło 2,1 mln internautów, którzy wykonali na nim 18,3 mln odsłon (w tym 1,6 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 6 minut 37 sekund.

Opineo.pl działa od 2006 roku i jest to serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów, firm i usług. Obok blisko 4 mln recenzji klientów, udostępnia on również informacje o sprzedawcach internetowych oraz o asortymencie z bazy ponad 32 tys. e–sklepów i firm. Jak podają wyniki Megapanelu, w marcu bieżącego roku serwis odwiedziło 550 tys. internautów, którzy wg wewnętrznych statystyk serwisu wykonali na stronie 2,3 mln odsłon.

Dzięki przejęciu Onet będzie rozwijać swoje portfolio na rynku serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Jako lider polskich mediów online, docierający do ponad 70 proc. wszystkich internautów w Polsce, wykorzysta swój zasięg i wiedzę o rynku do budowania silnej pozycji obydwu podmiotów, wśród konsumentów i partnerów biznesowych.

Robert Bednarski, Prezes Zarządu Grupy Onet.pl:

„Najbliższe lata będą stały pod znakiem dynamicznego rozwoju serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Obydwie firmy idealnie wpasowują się w obraną przez nas strategię dywersyfikacji przychodów. Poszukiwaliśmy mocnych partnerów, którzy umożliwiliby nam rozwój w tym segmencie. I znaleźliśmy. Zarówno Skąpiec.pl jak i Opineo.pl to bardzo dobre produkty stworzone i prowadzone przez mocny zespół. Obie spółki notują doskonałą dwucyfrową dynamikę wzrostu. Wykorzystując nasz zasięg, będziemy dalej wzmacniać obydwa produkty”.

Mariusz Janiszewski, Prezes Zarządu Skąpiec.pl: „Wraz z transakcją otwierają się przed nami nowe szanse na dalszy rozwój. Onet to od lat wiarygodny i sprawdzony partner w biznesie, lider mediów online. To też ogromne zaplecze technologiczne oraz lata doświadczenia w tworzeniu pionierskich rozwiązań dla użytkowników i reklamodawców. Jesteśmy przekonani, że łącząc nasze kompetencje, uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję”.

Paweł Kucharzak, Prezes Zarządu Opineo.pl: „Szybki rozwój biznesu stał się impulsem do poszukiwania inwestora, który zapewni spółce dalszy wzrost. Internetowe portfolio Onetu z pewnością pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję lidera w segmencie serwisów opinii oraz dalej się rozwijać. Patrzymy na zachodzące zmiany jako na olbrzymią szansę, możliwość powiększenia skali i zasięgu naszego działania. 7 mln użytkowników odwiedzających serwisy Onetu każdego dnia to niezwykły potencjał, jaki z pewnością wykorzystamy”.

Założyciele spółek Mariusz Janiszewski (Skąpiec.pl) i Paweł Kucharzak (Opineo.pl) pozostają mniejszościowymi udziałowcami i będą dalej kierować firmami jako Prezesi Zarządów. Kwoty transakcji nie została ujawniona.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

10 rozwiązań w Google AdWords, o których e-commerce powienien wiedzieć

google-adwords-abcSystem Google AdWords jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się narzędziem e-marketingowym. Z miesiąca na miesiąc rozszerza się o spory zestaw nowych elementów, usprawnień, rozszerzeń. Wszystko to jest odpowiedzią amerykańskiego giganta na zmieniającą się rzeczywistość e-marketingową, zarówno pod kątem ilości kanałów promocyjno-sprzedażowych, jak i (związanych z tym) nowych, bardziej złożonych zachowań konsumenckich.

W przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy system AdWords uległ ulepszeniu kilkadziesiąt razy. To tylko obrazuje skalę tego, co obecnie dzieje się w jednym z kluczowych obszarów e-marketingu, jakim jest reklama w wyszukiwarce. Wśród tych usprawnień i nowych rozwiązań w łonie AdWords można znaleźć także takie, którymi w szczególności powinien zainteresować się biznes działający na pograniczu online i offline, czyli e-handel. Według danych zebranych pod koniec 2013 roku przez comScore, 78% zapytań mobilnych w wyszukiwarce ma swoje przełożenie w zakupie w fizycznym sklepie.

Do grona tych dedykowanych i najnowszych rozwiązań dla sfery e-commerce w obszarze marketingu w wyszukiwarce należy zaliczyć:

1. Conversion Import

Umożliwia wykorzystanie informacji sprzedażowych z fizycznego sklepu do działań płatnych w Google’u. Dzięki temu rozwiązaniu będzie można lepiej zrozumieć zależności pomiędzy działaniami w sferze offline i online. A przede wszystkim ułatwa rozeznanie się w tym, jak wygląda ścieżka zakupowa obecnego klienta, którego uwaga jest rozproszona na wiele kanałów. I tym samym pozwala lepiej przygotować kolejne kampanie, aby były bardziej efektywne.

01-ConversionImport

2. Dynamiczny remarketing Product Lising Ads (PLA)

Można zauważyć, iż jednym z celów Google jest doprowadzenie do synergii swoich reklamowych kanałów z remarketingiem. Do tej pory marki oraz firmy mogły korzystać z: Remarketing List for Search Ads (RLSA) czy też działań remarketingowych do “pokrewnych” odbiorców. Oprócz nich Google przygotował specjalne narzędzie stworzone dla handlu. Jest nim dynamiczny remarketing Product Lising Ads (PLA), który wcześniej widniał pod nazwą Dynamic Remarketing for Retail Advertisers (DRRA).

Usługa ta umożliwia planowanie reklam graficznych w wyszukiwarce na bazie wcześniejszych zachowań użytkowników, którzy wchodzili na witrynę internetową reklamodawcy. Wyświetlany przekaz marketingowy może być dopasowany do konkretnych zachowań odbiorców zarejestrowaych na stronie www (np. tylko przeglądali zawartość, porzucili towary w koszyku, kupili wcześniej produkt i powrócili do sklepu). Dzięki temu rozwiązaniu firmy mają szansę trafiać z bardziej adekwatnymi ofertami reklamowymi do swojej grupy odbiorców.

02-dynamiczny-remarketing-PLA

3. Auction Insight Report

Handel czy też branża detaliczna to obszary o niezwykłej rywalizacji. Skrupulatna analiza konkurencji jest tam chlebem powszednim. Google stara się odciążyć firmy z tych obszarów. A to dzięki Auction Insight Report – rozwiązaniu, które umożliwia porównanie skuteczności reklamy w wyszukiwarce w wykonaniu różnych firm. W prosty sposób pozwala na analizowanie kampanii (lub każdej z nich), jak i słowa kluczowe. Dzięki czemu można inspirować się tym, co konkurencja robi w wymyślaniu nowych, bardziej skutecznych rozwiązań.

03-AuctionInSight

4. Review Extensions

Od lat wszelkie badania pokazują, że pod kątem źródeł wiarygodności informacji o produktach bezapelacyjnie pierwsze miejsce dzierżą opinie oraz recenzje innych użyktowników w sieci. To one nierzadko ostatecznie decydują o tym, czy klient kupi ten czy inny towar. Z tej wagi Google doskonale zdaje sobie sprawę. Od dłuższego czasu testuje on (na razie głównie w kampaniach anglojęzycznych) możliwość umieszczania kolejnej linijki w płatnej reklamie w Google’u. Służyłaby ona do ulokowania opini o towarze lub usłudze, jaka ukazała się w portalu branżowym lub opiniotwórczym magazynie.

04-ReviewExtensions

5. Rekomendacje od społeczności

Rozwój (w ostatnich latach) mediów społecznościowych dobitnie pokazuje znaczenie opini innych ludzi w internecie. Przecież jednym z głównych motywów korzystania z nich to chęć bycia w kontakcie ze znajomymi. Google chce upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Wykorzystać ten fakt do zachęcenia marek do aktywności na łamach Google+. Firmy, które będą prowadziły skrupulatnie swój profil na tej platformie społecznościowej giganta z Mountain View, mogą liczyć na nagrodę – dodatkową linijkę w swojej reklamie AdWords. Wyświetlać się w niej będzie informacja o tym, że “(nazwa firmy) ma xx obserwatorów w Google+”. Według Google’a dzięki temu elementowi firma może liczyć na lepszy wynik CTR oscylujący w granicach 1-5%.

05-SocialExtension

6. Shared Endorsements

Kolejne rozwiązanie związane z Google+. Pod koniec 2013 roku Google postanowił, że opinie o lokalach, sklepach, które pojawiają się w jego ekosystemie, wykorzysta jako dodatkowy element do działań płatnych. Na przykład – nasz znajomy szuka sklepu z rowerami w Google’u, do którego jest zalogowany. Okazuje się, że jakiś czas temu polubiliśmy profil sklepu rowerowego na Google+, który właśnie reklamuje się w wyszukiwarce. Naszemu znajomemu będzie się pojawiać reklama tego miejsca pokazująca nasze personalne polubienie. Dodatkowo, jeżeli wystawimy naszą recenzję temu sklepowi, to ona także ukaże się w płatnym linku naszego znajomego. Mechanizm przypomina nieco “Sponsored Stories” dostępne na Facebooku.

06-SharedEndorsement

7. In-Market Buyers

Ten element pozwoli rozpoznać i wyłuskać tych internautów, którzy wchodząc na stronę www sklepu intensywnie rozglądają się na niej rozważając nabycie danego produktu lub usługi. Za pomocą analiz zachowań konsumenckich z witryny www, Google potrafi ocenić, jaki jest stopień konwersji u poszczególnych odbiorców. Segmentacja konsumentów opiera się przy pomocy kategorii zainteresowań – jednego z podstawowych elementów prowadzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarce. In-Market Buyers potrafi rozróżnić nowych klientów od tych starych. Na przykład mechanizm Google zauważył, iż osoby, które regularnie wchodzą na strony www marek samochodowych, przeważnie nie mają intencji zakupowych, bo są właścicielami aut. Na razie to rozwiązanie jest testowane na anglojęzycznych kampaniach.

07-InMarketBuyers

8. Trusted Stores

W połowie 2012 roku Google chciał w sposób szczególny wyróżnić te podmioty ze sfery handlu i sprzedaży detalicznej, które mogą pochwalić się najlepszą obsługą klienta i szybką dostawą towaru pod wskazany adres. W związku z czym stworzył on program certyfikacyjny pt. „Trusted Stores”, który nagradzał takie firmy. Obecnie został on zintegrowany z systemem AdWords. I tak sklepom i firmom, które posiadający taki certyfikat i reklamują się w wyszukiwarce, będą pojawiać się gwiazdki (maksymalnie pięć) świadczące o ich pozycji w obsłudze klienta. Czyli kolejny element pozwalający uwiarygodnić markę w oczach odbiorców. Na razie ta integracja jest dostępna w kilku europejskich krajach (Niemcy, Francja, Wielka Brytania).

08-TrustedStores

9. Estimated Total Conversion

Jest to zupełnie nowe, wręcz nowatorskie podejście do śledzenia i analizy konwersji. Odpowiada ono na zachowania współczesnego konsumenta, który nie korzysta wyłącznie z jednego urządzenia w celu nabycia produktu. Coraz częściej jego intencje zakupowe odbywają się na pograniczu świata offline i online. Jego ścieżka zakupowa staje się wieloetapowa i wielowymiarowa. Według najnowszych danych z końca 2013 roku, 56% amerykańskich konsumentów cechuje bycie “multichannel”.

Dlatego też w skład Estimated Total Conversion wchodzą mechanizmy związane z wielokanałową ścieżką zakupową (cross-device conversions) oraz działaniami w sferze offline (wizyty w sklepie) oraz na pograniczu (mobile).

09-EstimatedTotalConversion

10. Communication Ad Extensions

Obok reklamy w wyszukiwarce inną, równie popularną formą marketingu internetowego wśród handlu i sfery retail jest poczta elektroniczna (email). Google testuje od jakiegoś czasu możliwość zapisania się na listę mailingową firmy. Odpowiednie pole wyświetla się jako dodatkowa pozycja w płatnej reklamie w wyszukiwarce.

10-CommucationAdExtension

 

Autorem powyższego artykułu jest Dariusz Zaniecki – Head of Tracking & Search Analytics w Ingenious Technologies Polskaoficjalna strona.

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Zapowiada się ciekawie. Oczywiście zanim te narzędzia znajdą swoje stałe miejsce na polskim rynku minie pewnie jeszcze trochę czasu. AdWords to potężne narzędzie – niestety na przestrzeni lat okazuje się co raz droższe.

    Odpowiedz ↓

  2. @MARCIN Z KOPERTEO.PL, cóż za wszystko trzeba płacić ;) Nie ma darmowych obiadów.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)