Warsztaty E-commerce Pro #2 w Warszawie – relacja z wydarzenia

Autor tekstu Dawid Marut
Opublikowano 7 listopada 2012
Kategoria Artykuły
Czas czytania: 3 min

W dniach 18-19 października w Warszawie odbyły się drugie Warsztaty E-commerce Pro, których organizatorem było eKomercyjnie.pl. Partnerem szkolenia była firma kurierska Siódemka S.A., która przygotowała dla uczestników pakiety powitalne.

Zaprosiliśmy trójkę znanych wykładowców, posiadających wieloletnie doświadczenie w handlu internetowym. W pierwszy dzień swoją wiedzą podzielili się Krzysztof Bartnik oraz Marcin A. Dobkowski, drugi dzień przeznaczony był zaś na prezentację Pawła Królaka. Zasada szkoleń organizowanych przez eKomercyjnie jest prosta: minimum teorii, sama praktyka, na dodatek poparta własnymi doświadczeniami i przykładami z prowadzonej przez wykładowców działalności. Tak też było tym razem!

Szkolenie rozpoczął Krzysztof Bartnik. W prezentacji pt. „Lepszy marketing i większa sprzedaż w Twoim sklepie” przeanalizował szereg elementów, których ulepszenie w sklepie internetowym może się przełożyć na wzrost sprzedaży. Omówił ciekawe case-study oraz najlepsze praktyki z polskich i zagranicznych sklepów internetowych. Pokazał również, jakie są obecnie trendy (także te, o których jeszcze nie jest głośno) na polskim rynku e-handlu.

Po przerwie obiadowej rozpoczęła się druga część wykładów pt. „Bezpieczeństwo prawne Twojego sklepu”, prowadzona przez Marcina A. Dobkowskiego – prawnika i współwłaściciela dwóch znanych księgarni internetowych. Marcin skupił się na klauzulach niedozwolonych oraz pozwach, które otrzymało ponad 2000 polskich sklepów. Każdy z uczestników otrzymał także gotowy do wdrożenia, bezpieczny regulamin sklepu. Ta część jego wykładu była małym poradnikiem i odpowiadała na pytania, co zrobić, kiedy zostaniemy pozwani w związku z niedozwolonymi zapisami w regulaminie.

Po części prawnej przeszedł do ostatniego w tym dniu wykładu pt. „Jak krok po kroku zbudować e-firmę?” Na przykładzie Madbooks.pl opowiedział o wszystkich aspektach zakładania e-biznesu. Na tej podstawie słuchacze mogli wyciągnąć wnioski dla swojego biznesu i zobaczyć, jak planować rozwój, gdzie inwestować pieniądze oraz w jaki sposób zabezpieczyć się przed firmami, które chcą od nas wyciągnąć pieniądze.

Drugi dzień warsztatów, pt. „Dobrze naoliwiona maszyna”, poświęcony był na wykłady Pawła Królaka. Pod tym tytułem kryje się kilka obszernych zagadnień, które złączone razem były kompletną recepturą na sukces firmy. Bardzo ciekawe było to, iż wykłady te były momentami zupełnym przeciwieństwem przekazu zaprezentowanego dzień wcześniej przez Marcina A. Dobkowskiego. Dzięki temu uczestnicy mieli możliwość porównania dwóch różnych punktów widzenia i wyciągnięcia z prezentacji tego, co okaże się najlepsze dla nich.

Partner Warsztatów E-commerce Pro #2:

Siódemka S.A. powstała w 1998 roku. Obecnie jej strukturę tworzy 40 lokalnych oddziałów oraz zespól 3000 pracowników i kurierów. Firma świadczy usługi kurierskie i logistyczne, dostosowane do unikalnych potrzeb kilkunastu tysięcy klientów na terenie całego kraju. Siódemka oferuje usługi w serwisie lokalnym i krajowym, doręczając do przedsiębiorstw i osób prywatnych ponad 1,5 miliona paczek miesięcznie. Jest liderem w zakresie wdrażania nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych, zapewniających automatyzacje i skuteczne zarządzanie procesem obsługi przesyłek. Należą do nich takie rozwiązania, jak: WebMobile7, Mobile7, Tracking Allegro, WebPack7, 7 Office Ship Control, 7 Business Ship Control.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #14. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!