eKomercyjnie.pl

Warto stawiać sobie wysokie cele – rozmowa z Maciejem Krauze, Pasart.pl

O tym, jak stacjonarny sklep z tkaninami zmienił się w Pasart.pl, czyli internetowy sklep z półfabrykatami biżuteryjnymi. Rozmowa z właścicielem Maciejem Krauze, który opowiada o e-biznesie, promocji w sieci i branży hand-made.

Skąd pomysł na taki asortyment?

Sprzedaż koralików i innych półfabrykatów w Internecie miała swój początek w stacjonarnych sklepach z tkaninami. 7 lat temu to był core biznes, którym się zajmowałem. W sklepie sporadycznie pojawiały się koraliki, które razem z tkaninami „na próbę” w 2005 roku zacząłem wystawiać na Allegro. Jak się szybko okazało, półfabrykaty były wówczas niszą w Internecie. Ten epizod spowodował, że zamknąłem sklepy z tkaninami, aby w całości poświęcić się sprzedaży online.

Do kogo skierowany jest Wasz sklep?

Początkowo Pasart był sklepem dla osób, które zawodowo zajmują się tworzeniem biżuterii. Konkurencyjne ceny spowodowały, że zdobyliśmy duże grono stałych klientów z tego segmentu. W dalszej kolejności skupiliśmy się na indywidualnych odbiorcach, którzy biżuterię robią dla siebie oraz na osobach, które chcą dopiero zacząć przygodę z hand made. Kupujący w naszym sklepie to głównie kobiety w wieku
15-35 lat.

Jakimi kanałami docieracie do swoich potencjalnych klientów?

Głównym źródłem ruchu dla Pasart jest Google (SEM). W zależności od sezonu, asortymentu i cen na poszczególne produkty, reklamujemy sklep w dużych portalach informacyjnych i serwisach zakupów grupowych. Mocno angażujemy się także w kontakt z klientami na Facebooku. Prowadzimy również blog, gdzie nasi Klienci prezentują swoje dzieła, opisując jednocześnie, jak biżuteria została wykonana. To dobry łącznik pomiędzy osobami zorientowanymi w branży a nowymi, które dopiero się uczą.

Na Facebooku zebraliście już ponad 7 tysięcy fanów. Czy ten kanał promocji jest w Waszym przypadku skuteczny? Jak go wykorzystujecie?

Facebook nie jest znaczącym źródłem przychodu – to około 2% obrotu. Skuteczność mierzymy tu głównie postami, like’ami oraz zaangażowaniem fanów. Z wszystkich tych mierników jesteśmy zadowoleni.

Bardzo podoba mi się pomysł z kursami dla klientów. Pokazujecie w ten sposób, jak można wykorzystać Wasz asortyment. Skąd pomysł na taki zabieg? Czy macie plany, jak go rozwijać? Czy pokazanie produktów w kursach przekłada się na sprzedaż?

Głównym napędem dla kursów jest chęć pomocy nowym klientom w zapoznaniu się z tematyką hand made’u. Wielokrotnie słyszałem, że ktoś chciałby coś dla siebie zrobić, jednak nie wie, jak się za to zabrać. Nazewnictwo poszczególnych elementów, forma wykonania czy narzędzia, jakich trzeba użyć, to dla wielu problem nie do przeskoczenia. Stąd pomysł stworzenia miejsca, gdzie można podejrzeć, „jak to jest zrobione”. Kolejny motywator to oczywiście sprzedaż prezentowanych półfabrykatów.

Większość produktów w Waszej ofercie ma cenę kilku złotych, a mniejsze komponenty do biżuterii kosztują nawet po kilkadziesiąt groszy. W branży internetowej to rzadkość. Jaka jest średnia wartość koszyka w Waszym sklepie? Co robicie, żeby klienci kupowali jednorazowo więcej produktów?

Sklep jest zbudowany w taki sposób, aby podpowiadać klientom, co dodatkowo może ich zainteresować. Cross selling to bardzo istotny element wpływający na zakup dodatkowych produktów. Aby koszyk nie był niższy niż 49 zł, proponujemy darmową wysyłkę. Dla stałych klientów mamy natomiast program lojalnościowy, który ma na celu nagradzanie za systematyczne zakupy i generowanie stałego miesięcznego obrotu. Średni koszyk to kilkadziesiąt złotych.

Czy w Waszej branży pojawia się sprzedaż sezonowa? W jaki sposób radzicie sobie ze sprzedażą w trakcie „martwych okresów”?

Branża związana z hand made przeżywa „gorący okres” w ostatnim kwartale roku. To dobry czas na zrobienie czegoś wyjątkowego na prezent. Najgorzej wypada kwiecień, jednak jest to na tyle krótki okres, że nie wymaga specjalnych nakładów reklamowych czy reorganizacji pracy.

Na razie mówiliśmy tylko o klientach indywidualnych. Czy zajmujecie się również sprzedażą hurtową? Jeżeli tak, to kim są Wasi kontrahenci? Który kanał generuje większe przychody – hurt czy detal?

Obsługujemy zarówno hurt, jak i detal, gdzie wiodącym klientem jest ten detaliczny. Odbiorcy hurtowi to głównie producenci sprzedający swoje produkty w galeriach artystycznych i na targach rękodzielniczych.

Jesteście doświadczonymi sprzedawcami. Co, Waszym zdaniem, najbardziej wpływa na sukces w e-biznesie?

Zdecydowanie ciężka praca i silne zaangażowanie w proces tworzenia wybranego e-biznesu. Poza tym, warto stawiać sobie wysokie cele – osiągnięcie 70% wielkiego celu jest bardziej znaczące, niż realizacja kilku małych. Dla samego sklepu istotna jest innowacyjność, którą rozumiem jako błyskawiczne wprowadzanie elementów niezbędnych do łatwych i szybkich zakupów.

Co w takim razie jest największym problemem?

W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, wyzwaniem jest dostosowanie biznesu do aktualnych warunków. Wybranie odpowiedniej ścieżki rozwoju lub odwrotnie – rezygnacja z niektórych rozwiązań – to zadania wymagające podjęcia ryzyka.

Jakie są Wasze plany na przyszłość? Co chcielibyście osiągnąć jeszcze w tym roku?

Pasart zmierza w kierunku poszerzenia oferty, nie tylko z branży hand made, ale także z innych branż bliskim kobietom. W tym celu, w maju otworzyliśmy się na współpracę z innymi sprzedawcami, którzy uzupełniają Pasart o asortyment, którego dotychczas nie było. Do końca roku planujemy podwoić ilość produktów dostępnych w sklepie.

Na zakończenie – Pasart.pl w liczbach to…

… 20 000 produktów, z czego ok. 14 000 to produkty innych sprzedawców. 25 pracowników, dzięki którym w lipcu obsłużyliśmy około 5 800 zamówień.


Maciej Krauze – właściciel sklepu pasart.pl. W e-commerce od 7 lat, zdobywał doświadczenie
ucząc się na własnych błędach oraz czerpiąc inspiracje z największych sklepów internetowych.
Wierzy, że cena, towar, łatwość zakupów oraz dobra obsługa klienta, to ważne elementy
w sprzedaży internetowej.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #12. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Zmiany na Allegro: mniej kategorii głównych, logowanie poprzez e-mail

Po niedawnej podwyżce opłat i prowizji dla sprzedawców, na platformie Allegro.pl wprowadzono kilka istotnych zmian. Największa nowość polega na zmniejszeniu liczby kategorii głównych serwisu do dziewięciu. Oprócz tego, pojawił się też nowy sposób logowania do konta (poprzez e-mail, a nie login).

Serwis Allegro.pl utworzył nowe działy tematyczne działy, w których znalazły się wszystkie kategorie widoczne dotychczas na stronie głównej Allegro. Listę istniejących wcześniej kategorii zastąpiono krótszą listą działów:

  • Elektronika (Fotografia; Komputery; Konsole i Automaty; RTV i AGD; Telefony i Akcesoria; Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski).
  • Moda i uroda (Biżuteria i Zegarki; Odzież, Obuwie, Dodatki; Uroda).
  • Dom i zdrowie (Delikatesy; Dom i Ogród; Nieruchomości; Zdrowie).
  • Dziecko (Dla Dzieci).
  • Kultura i rozrywka (Bilety; Filmy; Gry; Instrumenty; Książki i komiksy; Muzyka).
  • Sport i wypoczynek (Erotyka; Sport i Turystyka; Wakacje).
  • Motoryzacja (Motoryzacja).
  • Kolekcje i sztuka (Antyki i Sztuka; Kolekcje; Rękodzieło).
  • Firma i usługi (Biuro i Reklama; Przemysł; Usługi).

W oficjalnym komunikacie na temat zmian możemy przeczytać też: „Aby właściwie pogrupować oferty w nowych działach, niektóre dotychczasowe podkategorie przekształciliśmy w kategorie główne lub zmieniliśmy nazwy kategorii. Na przykład w skład działu Elektronika weszła m.in. nowa kategoria główna Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski, która zawierała się we wcześniejszej kategorii Muzyka i Instrumenty. Zmieniły się nazwy dwóch kategorii: Muzyka i Instrumenty oraz Zdrowie i Uroda – odpowiednio: Muzyka i Uroda.”

Wczoraj wprowadzono również nowy sposób logowania – zamiast loginu (nazwy użytkownika), można wpisywać adres e-mail oraz hasło do konta Allegro. Oczywiście adres e-mail musi być taki sam, jak przypisany do konta Allegro. Dalej można się jednak logować loginem.

Pod koniec sierpnia odświeżono też wygląd formularzy służących dokonywaniu zakupów. Jak podają przedstawiciele serwisu: „Jest to pierwsza z serii zmian procesu kupowania na Allegro, które będziemy wprowadzać w najbliższych miesiącach. Mają one na celu usprawnienie zakupów przez koszyk. W kolejnych etapach będziemy pracować nad obowiązkowym formularzem dostawy podczas zakupów przez koszyk oraz nad poprawą wyglądu i działania tej funkcji. Gdy koszyk spełni już Wasze oczekiwania, zastąpimy nim opcję Kup Teraz na stronie oferty.”

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Veracity

Krótki opis: Eksperci fundacji Veracity prowadzą kompleksowe audyty bezpieczeństwa sklepów internetowych. Ponadto fundacja Veracity przyznaje wybranym sklepom internetowym certyfikat „Bezpieczny Sklep” będący gwarancją bezpiecznych zakupów i poszanowania praw klienta sklepu.

Oferta firmy: Bezpieczeństwo zakupów online to kluczowy aspekt dla klientów przy wyborze sklepu internetowego. Zapewnienie klientowi i jego danym pełnego bezpieczeństwa oraz umiejętność zakomunikowania tego faktu zainteresowanym to dwie niezbędne cechy każdego sklepu internetowego dążącego do zbudowania rynku oraz przewagi konkurencyjnej.

Fundacja Veracity swoją ofertę kieruje do właścicieli i menedżerów sklepów internetowych, którym zależy na budowaniu wizerunku bezpiecznego i pewnego sklepu, służącego pozyskiwaniu nowych klientów. W tym celu fundacja Veracity prowadzi audyty bezpieczeństwa sklepów internetowych i przyznaje certyfikat „Bezpieczny Sklep” będący gwarancją bezpieczeństwa i poszanowania praw klienta sklepu. Prowadzi także działalność wydawniczą, szkoleniową, organizuje konferencje i konkursy w tym najważniejszy tzw. „Bezpiecznik Roku”.

Podczas audytu badane jest kilkadziesiąt kryteriów bezpieczeństwa sklepów Internetowych m. in. w obszarach.:

  • Ochrony danych osobowych
  • Bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • Polityki prywatności
  • Przejrzystości (regulaminy, oferta, proces sprzedaży)
  • Płatności
  • Komunikacji

Fundacja Veracity przyznaje certyfikat bezpieczeństwa w oparciu o przeprowadzoną obiektywną analizę bezpieczeństwa teleinformatycznego i prawnego. Audytorzy fundacji przeprowadzają analizę na zgodność z wymaganiami:

  • Ustawy o ochronie danych osobowych
  • Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • innych przepisów prawa polskiego i unijnego
  • dobrych praktyk w zakresie bezpieczeństwa (w tym: ISO 27001, BS 25999)
  • dobrych praktyk w zakresie komunikacji z Klientem.

Czas trwania weryfikacji: 1-2 tygodnie.

Cennik: Audyty bezpieczeństwa są bezpłatne. Proces certyfikacji jest płatny.

Szczegóły: http://veracity.pl/artykuly/2/32/Bezpieczny-Sklep

Korzyści dla sklepu:
Sklepy, które pozytywnie przejdą audyt bezpieczeństwa mogą ubiegać się o uzyskanie Certyfikatu i Znaku Bezpieczeństwa Fundacji Veracity „Bezpieczny Sklep” potwierdzającego stosowanie przez sklep najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz właściwej organizacji i dobrych praktyk w obszarze zarządzania. Udział w procesie certyfikacji to ponadto:

  • Weryfikacja zgodności działalności sklepu internetowego z obowiązującymi przepisami prawnymi
  • Raport pokontrolny zawierający wskazówki i rekomendacje dotyczące działań naprawczych i doskonalących
  • Okresowe kontrole po-audytowe
  • Silna promocja certyfikowanych firm i instytucji

Korzyści z wzięcia udziału w procesie certyfikacji:

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)