eKomercyjnie.pl

Wygodne doręczenia przed świętami – Kurier przyjazny obiorcy i e-commerce

Głównym zadaniem kuriera jest dostarczenie paczki do adresata – w terminie i w idealnym stanie. Bezpośredni kontakt z kurierem, elastyczność i możliwość wyboru sposobu uregulowania płatności za pobranie to elementy, które sprawiają, że doręczenie jest dla odbiorcy bezproblemowe i po prostu znacznie wygodniejsze.

Pełne ręce roboty

Kurierzy DPD Polska dostarczają codziennie ok. 450 tys. paczek. Od połowy listopada jest ich jeszcze więcej. Na każdego kuriera przypada co najmniej 60-70 paczek, a w czasie szczytu np. w okresie świątecznym, znacznie powyżej 100. Te statystyki są imponujące, jednak dla odbiorcy nie są najważniejsze. Według badań Barometr E-shopper 2016, które w ubiegłym roku przeprowadziła w całej Europie DPDgroup, dla konsumentów najistotniejsze są szybkie doręczenie, informacja o statusie przesyłki i możliwość zmiany terminu przyjazdu kuriera. Sklepy internetowe z kolei dążą to tego, aby ich klienci, czyli odbiorcy przesyłek, nie mieli powodów do narzekań. Innymi słowy, szybkie, wygodne i skuteczne doręczenie w miłej atmosferze jest ostatnim akcentem w procesie zakupu internetowego i to właśnie ten moment decyduje często o tym, z jakim wrażeniem pozostanie konsument i czy ponownie wróci na stronę e-sklepu.

Indywidualne podejście i pełna elastyczność

Odbiorcy chcą otrzymać przesyłkę w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, a kurier ma do doręczenia na konkretnej trasie kilkadziesiąt paczek. Jak to pogodzić? DPD znalazła rozwiązanie. Jest nim usługa Predict, czyli powiadomienie sms lub e-mail, które po pierwsze daje precyzyjną informację o planowanym przedziale czasowym doręczenia, a po drugie zawiera imię kuriera i telefon do niego, co bardzo ułatwia wzajemny kontakt.

– Uważamy, że nie ma nic lepszego w relacjach klient-kurier od bezpośredniego kontaktu. Klient otrzymuje nie tylko informację o przedziale godzinowym dostarczenia przesyłki, lecz także numer telefonu kuriera i jego imię. Dzięki temu obie strony mogą osobiście ustalić szczegóły dostarczenia przesyłki. W ten sposób skracamy dystans i ułatwiamy doręczenie – wyjaśnia Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska.

Bez gotówki – bez problemu

Polacy bardzo polubili kartę płatniczą jako sposób płacenia za towary i usługi. Dlaczego nie dać im możliwości skorzystania z niej także przy odbiorze przesyłki? W naszej części Europy płatność za zakupy internetowe bezpośrednio u kuriera jest bardzo popularna i dlatego DPD Polska jako pierwsza firma na rynku wyposażyła kurierów w terminale do regulowania płatności kartą lub przez system BLIK.

– Wygoda to podstawowe oczekiwanie odbiorcy, dlatego pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy możliwość regulowania należności u kuriera za pomocą karty płatniczej i przez system BLIK. Nie zawsze mamy przy sobie gotówkę, a kartę czy telefon już tak. Swoboda decyzji, jak zapłacimy za przesyłkę, zdecydowanie podnosi komfort odbiorcy – dodaje Łukasz Zembowicz

Jeszcze innym przykładem elastycznego podejścia do wymagań odbiorcy jest sieć punktów nadań i odbiorów Pickup. Obejmuje ona dziś niemal 2000 placówek w całej Polsce i jest stale rozwijana. Punkty Pickup lokalizowane są w dogodnych miejscach, do których po drodze mają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy paczek.

Zwrot w dobrym kierunku

Zakupy w internecie są popularne dlatego, że można je zrealizować w każdym miejscu i o każdej porze. Wprawdzie opisy i fotografie artykułów wyeksponowanych w e-sklepach są coraz dokładniejsze, to nie unikniemy sytuacji, w których kupiony przedmiot trzeba wymienić lub zwrócić. Zgodnie z dyrektywą unijną wzmacniającą prawa konsumenta, która obowiązuje od 25 grudnia 2014 r., konsumenci mają możliwość zwrotu towaru zakupionego w Internecie bez podawania przyczyn w ciągu dwóch tygodni od daty jego otrzymania. Od wprowadzenia nowych przepisów liczba zwrotów w e-commerce obsługiwanych przez firmy kurierskie systematycznie wzrasta.

DPD Polska w odpowiedzi na potrzeby odbiorców poszła o krok dalej, wprowadzając w trzech punktach Pickup nowość – przymierzalnie, w których na miejscu można przymierzyć odzież i w razie konieczności od razu nadać zwrot. Takie punkty oddano do dyspozycji konsumentów w Gdyni, Katowicach i w kompleksie biznesowym przy ulicy Wołoskiej w warszawskiej dzielnicy Mokotów. Kolejnym udogodnieniem jest udostepnienie możliwości bezgotówkowego zwrotu towarów. Dzięki tej usłudze odbiorcy mogą łatwo i bez dodatkowych kosztów zwrócić zakupy do sklepu internetowego.

Spotkaj się z kurierem w sobotę

Podczas szczytu paczkowego dzienne wolumeny przesyłek są znacznie większe, nawet o 60% niż w pozostałej części roku. Już w połowie listopada DPD Polska przestawia się na przedświąteczne procedury. Na czas szczytu paczkowego firma zwiększa zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Wszystko po to, aby doręczenia odbywały się płynnie, także w przedświąteczne soboty. Skuteczność doręczeń zależy jednak nie tylko od kuriera czy pogody za oknem. Bardzo ważne jest, aby zamówienie w sklepie internetowym zostało złożone z odpowiednim wyprzedzeniem. Warto także upewnić się, czy zamawiany towar jest w magazynie i, co bardzo ważne, czy w zamówieniu internetowym zostały wpisane prawidłowe i kompletne dane odbiorcy.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak przygotować się do Dnia Darmowej Dostawy?

Dzień Darmowej Dostawy 2017 odbędzie się w tym roku 5 grudnia. To właśnie tego dnia, klienci będą mogli zrobić zakupy w e-sklepach i nie zapłacą za wysyłkę towarów. Jak co roku zapraszamy sklepy wzięcia udziału w naszej akcji. Dołączenie jest bezpłatne. Sklepy można dodawać bezpośrednio na stronie Dnia Darmowej Dostawy. O tym, dlaczego warto dołączyć do akcji oraz jak się na nią przygotować przeczytacie poniżej.

Czym jest Dzień Darmowej Dostawy

Nazwa akcji jednoznacznie wskazuje na charakter promocji. DDD zwyczajowo przypada na pierwszy poniedziałek po Czarnym Piątku. Black Friday to amerykańska tradycja, która od kilku lat z powodzeniem przeniosła się także na Polski rynek i przyciąga duży ruch w sklepach zarówno stacjonarnych jak i internetowych. Dzień Darmowej Dostawy to z kolei duża szansa na zwiększenie wartości koszyka w Twoim sklepie (na konferencji eDelivery 2016 podano, że darmowa wysyłka w branży FMCG podnosi wartość koszyka aż o 20%).

Dlaczego warto brać w nim udział?

Data Dnia Darmowej Dostawy przypadająca na 5 grudnia sprawia, że rzesza klientów decyduje się wtedy na przedświąteczne zakupy. Z badania IQS przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent, że co czwarty Polak prezenty kupuje właśnie online i przeciętnie wydaje na nie około 300zł, a co piąty rodak wyda na nie aż 1000zł. Warto więc postarać się, żeby pieniądze te zostały właśnie w Twoim portfelu. Biorąc pod uwagę kwoty istnieje niewielka szansa (a z pewnością mniejsza, niż w pozostałe okresy w roku), że wartość koszyka będzie niższa niż koszt dostawy.

Dane liczbowe

Z badań konsumenckich przeprowadzonych w 2016 przez blip.pl wynika, że aż 65% Polaków podczas robienia zakupów przedświątecznych online korzysta z różnych promocji i kuponów rabatowych, a jednym z trzech najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupu jest czas i cena dostawy produktów.  Łącząc te informacje, nie dziwią wskazania raportu z Dnia Darmowej Dostawy z 2015roku, z których wynika, że standardowy ruch na stronach biorących w nich udział sięgał nawet 500%, a ilość zamówień zwiększała się nawet 200%. Znacząco większych się także wskaźnik konwersji stanowiący o tym ile wizyt na stronie zakończyło się ostatecznie zakupem. Dodatkowo, ponad 70% przedsiębiorców było nie tylko zadowolonych z udziału w Dniu Darmowej Dostawy, ale także deklarowało udział w kolejnych edycjach.

Czego nie robić przed i w czasie Dnia Darmowej Dostawy

Przede wszystkim – nie zawyżać cen rekompensując sobie tym samym koszty wysyłki. Wprawne oko klientów z pewnością to wyłapie i szybko opuści Twoją stronę w poszukiwaniu korzystniejszej ceny. Ponad wszystko – nie łamać danej klientowi obietnicy. Kiedy już zdecydujesz się na wzięcie udziału w tej akcji promocyjnej – dostawa po prostu musi być darmowa!

Jak się przygotować technicznie?

Pierwszym etapem przygotowań powinno być „sprawdzenie własnego podwórka” – czyli dopięcie wszystkich spraw technicznych. Twój serwer musi być przygotowany na większe obciążenie i działać bez zarzutu. Pamiętaj, że ograniczone czasowo akcje promocyjne sprzyjają niecierpliwości klientów, którzy dręczy „uciekający czas” i zrezygnują z zakupów, jeśli z ich etapów coś nie zadziała. Ponadto, ważna jest także jak najlepsza obsługa klienta ze strony sklepu. Prawdopodobnie potrzebować będziesz większej ilości doradców lub pracowników w biurze telefonicznej obsługi klienta, jeśli takie prowadzisz. Dzień Darmowej Dostawy może okazać się prawdziwym sprawdzianem Twojej firmy i w żadnym wypadku nie możesz pozwolić sobie na obniżenie jakości usług. Licz się także z tym, że większa sprzedaż to także większa ilość wysyłek, więc prawdziwy młyn może zacząć się następnego dnia, kiedy wszystkie produkty będzie trzeba przygotować do dostarczenia. Klienci nie będą wyrozumiale patrzeć na przeciągający się czas dostawy.

Jak przygotować klientów?

Dobra promocja to klucz do sukcesu podczas Dnia Darmowej Dostawy – klienci muszą o nim wiedzieć. Po pierwsze zadbaj o swoich subskrybentów i wykorzystaj media społecznościowe, aby poinformować swoją grupę docelową. Wykorzystaj portale publikujące tabele, które sklepy biorą udział w Dniu Darmowej Dostawy. Możesz także zgłosić nieodpłatnie swój sklep do udziału w Dniu Darmowej Dostawy 2017 organizowanego przez eKomercyjnie Sp. z o.o. – akceptując regulamin i wypełniając obowiązki oraz ogólne postanowienia akcji, możesz liczyć na publikację logo na głównej stronie Dnia Darmowej Dostawy. Co więcej, organizator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu jak najlepszego wypromowania Akcji wśród konsumentów zainteresowanych zakupami w internecie (w tym publikacje w mediach tradycyjnych i elektronicznych).

Dzień Darmowej Dostawy to z pewnością spora szansa dla większości sklepów. Pamiętaj jednak o dokładnej, chłodnej kalkulacji. Przeanalizuj wartość swoich produktów i ich relacje do cen wysyłek. Odpowiednie przygotowanie, analiza oraz obserwacja konkurencji pozwoli Ci na uniknięcie niepotrzebnych błędów i zwiększenie swoich zysków – być może, dzięki nienagannej obsłudze, uda Ci się także zdobyć nowych, lojalnych klientów.


Dzień Darmowej Dostawy 2017

Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl , TopOnline, OKTAWAVE, Raiffeisen POLBANK, Paczka w Ruchu oraz CoffeeDesk.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

DPD Polska po raz kolejny najlepszym dostawcą według konsumentów i Ceneo.pl

DPD Polska zdobyła ponownie pierwsze miejsce w rankingu Ceneo.pl. Firma utrzymała uzyskany w ubiegłym roku tytuł najlepszego dostawcy działającego na polskim rynku e-commerce. Ranking został opracowany na podstawie opinii konsumentów – użytkowników największej w Polsce porównywarki cen i ofert Ceneo.pl. W pięciostopniowej skali DPD Polska uzyskała 4,8 punktu, a skłonność do polecania jej usług wyniosła 97%.

Ranking najlepszych dostawców powstał na podstawie ocen zebranych przy pomocy formularza Zaufanych Opinii na portalu Ceneo.pl. Program ten bada wiarygodność i jakość polskich e-sklepów opierając się na internetowych ankietach wypełnianych przez klientów, którzy dokonali zakupów w sklepie internetowym. Konsumenci oceniają nie tylko zakupiony produkt, ale również każdy aspekt dostarczenia przesyłki: szybkość dowozu, stan paczki, elastyczne podejście kuriera do czasu i miejsca odbioru przesyłki, kontakt z kurierem, opcję sprawdzenia statusu przesyłki oraz możliwość realizacji różnych form płatności w przypadku odbioru za pobraniem (karta płatnicza, gotówka).

– Bardzo nas cieszy wygrana w rankingu Ceneo.pl, ponieważ ten wynik zależy wyłącznie  od ocen najbardziej wymagającego jury, czyli konsumentów – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

– Przywiązujemy dużą wagę do jakości naszych usług. DPD Polska doręcza ponad 100 mln przesyłek rocznie, a naszym celem jest, aby każda z nich została dostarczona na czas i w idealnym stanie. Takie sukcesy, jak pierwsze miejsce w rankingu Ceneo, pozwalają nam myśleć o sobie jako o dostawcy pierwszego wyboru. Nie bez znaczenia dla tej oceny jest bezpośredni kontakt odbiorcy z kurierem, możliwość zapłacenia za pobranie kartą czy BLIKiem, a także gęsta sieć punktów nadania i odbioru Pickup  – dodaje Rafał Nawłoka.

Ceneo.pl to najpopularniejsza porównywarka cen i ofert w Polsce, a także drugi co do wielkości serwis zakupowy w Polsce. Co miesiąc serwis odwiedza ponad 11 mln internautów. Ceneo.pl to także największa polska baza opinii o sklepach i produktach.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)