eKomercyjnie.pl

Wyniki finansowe Groupon.com za 2011 rok i ostatni kwartał: olbrzymie przychody i milionowe straty

Groupon.com po raz pierwszy od wejścia na amerykańską giełdę opublikował swoje wyniki finansowe. Jak idzie największemu na świecie serwisowi zakupów grupowych? Bardzo dobrze, jeżeli nie uwzględnimy comiesięcznych olbrzymich wydatków i regularnie notowanej straty…

Firma, której szefem jest Andrew Mason, miała w całym 2011 roku przychody na poziomie 1,6 miliarda USD (wzrost o 419% w porównaniu do 2010 r.). W tym czasie firma wygenerowała stratę na poziomie 350 milionów USD, głównie przez agresywną politykę inwestowania poza granicami USA (7 tys. z 10 tys. zatrudnianych pracowników ogółem działa w innych krajach). Gdyby liczyć same Stany Zjednoczone, to Groupon wypracowałby zysk na poziomie 22 mln USD.

Jeżeli chodzi o ostatni kwartał, to Groupon miał przychody na poziomie 506 milionów USD (+194%) i zanotował stratę w wysokości 42,7 mln USD (rok wcześniej było to aż 379 mln USD, więc firma radzi sobie teraz „lepiej”). W firmie jest 1,1 miliarda USD gotówki. Zawrotne liczby :)

Zachodni analitycy wskazują na to, że największy na świecie serwis zakupów grupowych zmniejsza też swoje wydatki na marketing – w ostatnim kwartale wydał „tylko” 156 mln USD. Sam Andrew Mason ujawnił, że teraz firma próbuje skuteczniej nakłaniać dotychczasowych użytkowników do kolejnych transakcji, a nie tylko skupiają się na pozyskiwaniu nowych.

Warto jeszcze wspomnieć o liczbie aktywnych użytkowników. Groupon ma ich obecnie ponad 33 mln (+275% w porównaniu do poprzedniego roku i +20% w porównaniu do poprzedniego kwartału). Dla przypomnienia, firma pozyskała z amerykańskiej giełdy 700 mln USD na dalszy rozwój.

Niedawno Groupon ogłosił również przejęcie Adku – startupu z San Francisco założony przez trzech byłych inżynierów Google’a, który specjalizuje się w przetwarzaniu informacji o zakupach klientów, a z jego usług korzystają takie firmy, jak Zappos, Ebay i Amazon.

Źródło: VentureBeat / TechCrunch / The Wall Street Journal

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Lektury e-przedsiębiorcy: Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi?

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW„Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi” to kolejne, trzecie wydanie książki duetu Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka. Opisywana pozycja jest praktycznym poradnikiem dla tych, którzy chcą skutecznie wypozycjonować swoją stronę bez angażowania do tego profesjonalnych agencji. Przedstawia solidne podstawy zarówno dla początkujących, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-marketingiem, jak i dla tych bardziej zaawansowanych użytkowników prowadzących profesjonalne serwisy internetowe.

AdvertisementReklama

Autorzy podzielili publikację na dwie części. W pierwszej wyjaśniają podstawy, opisują m.in. w jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW oraz jak odpowiednio dobierać słowa kluczowe do treści serwisu. Wraz z upływem stron, przechodzą do poważniejszych zagadnień o indeksacji witryn, śledzeniu ruchu, potencjalnych błędach i zagrożeniach oraz nieetycznych sposobach pozycjonowania. Oprócz tego, przedstawiają zasady działania i tworzenia skutecznych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach przy pomocy takich usług, jak OnetBoxy, AdKontekst czy AdWords.

Całość napisana jest w przejrzysty i czytelny sposób. Zawiera wiele przykładowych skryptów, które każdy może wykorzystać w praktyce. Warto zaznaczyć, że wskazówki podane przez autorów są oparte na ich wieloletnim doświadczeniu w tej branży, tym bardziej mogą być cennym uzupełnieniem wiedzy Czytelnika.

Podsumowując, książka zawiera kompleksową i wyczerpującą wiedzę o zagadnieniu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, która pozwoli początkującym Czytelnikom zapoznać się z podstawami, a zaawansowanym ugruntować i poszerzyć aktualną wiedzę. Książkę czyta się jednym tchem. Serdecznie ją polecam.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

ShopCamp 3.1 – agenda spotkania

Już za 10 dni rozpocznie się kolejny cykl spotkań ShopCamp. Co możemy powiedzieć na pewno – zainteresowani e-handlem otrzymają mocne merytoryczne wsparcie. Jeżeli jeszcze zastanawiacie się, czy 18. lutego pojawić się w Poznaniu, zapoznajcie się z Agendą spotkania, którą prezentujemy poniżej.

AdvertisementReklama

Zobacz prezentacje i wideo z poprzednich ShopCampów »

W programie:

12:00 Adam Zygadlewicz, Fundacja Polak 2.0, Targi eHandlu 2012

12:20 Dagmara Kruszewska, Payment Network: „Rola online banking w płatnościach internetowych w Europie”

12:45 Marek Wojciechowski: “O emocjonalnej narracji w sprzedaży”

13:10 Paulina Kiełbus, BigChina.pl: “Jak wyszukać dobrego sprzedawcę w Chinach”

13:35 Sebastian Suma, NetArch: “Pozycjonowanie sklepu za darmo. Co sprzedawca może zrobić sam?”

14:45 Marcin Moska, Divante: “Dobre praktyki e-mail marketingu na przykładzie Praktiker.pl”

15:10 Jarosław Banacki, Cyfrowe.pl: “Układanka e-commerce. Każdy element ma znaczenie- na podstawie doświadczeń Cyfrowe.pl”

15:35 Jakub Dodot, Cogision: “Narzędzia służące do wykrywania błędów użyteczności w serwisach e-commerce”

16:00 Paweł Małkowski, SwiezoPalona.pl: “Case study SwiezoPalona.pl”

16:25 ShopCamp Arena: 5-minutowe, otwarte prezentacje ciekawych projektów i inicjatyw. Swojego udziału w ShopCamp Arena nie trzeba zgłaszać wcześniej, a forma prezentacji jest dowolna.

Ideą ShopCampu jest edukowanie w zakresie tego, co dla branży e-commerce naprawdę ważne. Dlatego każde kolejne spotkanie niesie ze sobą świeże spojrzenie i pokazuje nowe trendy sprzedaży w Internecie. Branża to docenia, dlatego zapowiada swój liczny udział w najbliższym spotkaniu. Zarejestrować może się każdy, poprzez formularz dostępny na stronie: http://shopcamp.pl/.

ShopCamp odbędzie się w przyszłym tygodniu, 18. lutego w Słodowni w Starym Browarze. Mecenasem trzeciego cyklu spotkań ShopCamp jest Platforma iStore.pl. Partnerem merytorycznym ShopCamp jest firma NetArch. Partnerem wspierającym spotkanie jest Payment Network.

Źródło: Fundacja Polak 2.0

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)