Zakupy w internecie coraz częściej bez gotówki

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Z roku na rok przybywa w Polsce internautów (obecnie jest ich ponad 18 milionów). Wraz ze wzrostem tej liczby rośnie grono chętnych na e-zakupy. Ponad połowa kupujących deklaruje, że bez żadnych obaw korzysta przy tej okazji z płatności internetowych. Najchętniej wybieraną formą płatności jest natomiast przelew bankowy – wynika z badań PayU przeprowadzonych wśród użytkowników Allegro.

Wartość internetowego handlu w ubiegłym roku sięgnęła 15 mld zł. Co trzeci internauta robi zakupy w e-sklepach przynajmniej raz w miesiącu, co dziesiąty przynajmniej raz na dwa tygodnie.

Najchętniej przelewem

Najczęściej wybieraną formą płatności internetowych jest przelew bankowy, na wybór tego rozwiązania wskazało ponad 78 proc. ankietowanych. Zapłacić za towar bezpośrednio przy odbiorze woli zaledwie 9 proc. osób, które wzięły udział w badaniu.

Najbezpieczniej z Agentem Rozliczeniowym

Zakupy w internecie pozwalają zaoszczędzić czas, a także pieniądze. Kupujący w sieci są jednak coraz bardziej wymagający i oczekują także większej szybkości i jakości obsługi. Co trzeci internauta, który wziął udział w badaniu zwraca więc uwagę także na firmę umożliwiającą płacenie przez internet.

Warto za każdym razem sprawdzić czy operator płatności internetowych jest Agentem Rozliczeniowym – mówi Maciej Szmigiel z PayU. – Status Agenta Rozliczeniowego oznacza, że firma, która pośredniczy w płatnościach, podlega nadzorowi Prezesa NBP. Świadczone przez nią usługi spełniają więc najwyższe standardy bezpieczeństwa – takie same, jakie są stosowane w bankowości elektronicznej – dodaje.

Duży wpływ na decyzję o nabyciu towaru w danym sklepie internetowym ma także wiarygodność sprzedawcy. Aż 43 proc. badanych potwierdza, że nie ryzykuje zakupów w niesprawdzonych sklepach i wybiera te, do których ma już zaufanie.

Większa świadomość kupujących

O zwiększonej świadomości internautów na temat zakupów w sieci świadczą odpowiedzi na pytanie o to, na co zwracają uwagę podczas płacenia za nie. 1 ankietowanych najpierw upewnia się czy w danym sklepie możliwa jest płatność z ich banku. Co piąta osoba sprawdza zabezpieczenia płatności. Respondenci zwracają uwagę także na czas przelewu oraz szukają sprawdzonych marek oferujących płatności internetowe.

Artykuł powstał na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego na zlecenie PayU S.A. wśród kupujących na Allegro. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie najaktywniejszych użytkowników tej platformy w kwietniu br.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę