Zakupy w sieci, odbiór w realu – Merlin.pl rozbudowuje sieć partnerskich punktów odbioru

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

O wyborze e-sklepu decydują nie tylko szerokość oferty i atrakcyjne ceny. Kluczowym czynnikiem są koszty dostawy i możliwość osobistego odbioru. Dlatego też merlin.pl stale rozbudowuje sieć partnerskich punktów odbioru. Ostatnio umożliwił bezpłatny odbiór osobisty w kolejnych 8 placówkach, w ramach współpracy nawiązanej z siecią Mail Boxes Etc.

Choć Polacy lubią kupować przez internet, to zamówienia i tak najchętniej odbieraliby osobiście. Dlaczego? Daje to klientom większe poczucie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku zakupów w małych, nieznanych sklepach. Chętniej zdecydują się na pierwszy zakup, jeśli mogą dokonać płatności przy odbiorze i uniknąć ewentualnego zniszczenia paczki w transporcie. Ale odbiór osobisty to kluczowy element nie tylko w przypadku niewielkich sprzedawców i okazjonalnych zakupów.

Z analizy zachowania stałych klientów merlin.pl wynika, że nawet dla co dziesiątego badanego najważniejszą zaletą sklepu jest możliwość bezpłatnego odbioru zamówienia. Poza oszczędnością na kosztach przesyłki, znaczenie ma tutaj wygoda. Odbiór w naziemnej placówce sklepu oznacza brak konieczności oczekiwania w domu na kuriera czy listonosza.

„Pierwszy punkt odbioru otworzyliśmy w 2005 roku, początkowo pełnił rolę salonu firmowego, w którym można było kupić nowości”
– mówi Bartosz Lewiński, Dyrektor Pionu Obsługi Klienta. Szybko jednak zaczęto w nim wydawać paczki i w ciągu dwóch lat otwarto jeszcze kolejne firmowe punkty: jeden w Piasecznie i trzy w strategicznych punktach Warszawy, które nadal funkcjonują. „Dzisiaj stawiamy jednak na współpracę z partnerskimi sieciami, które mają bardzo dobrze zlokalizowane placówki w całej Polsce. Pozwala to zbudować bazę klientów poza Warszawą oraz zachęcić ich do częstszych zakupów.” – dodaje Lewiński.

W październiku 2011 roku sklep nawiązał współpracę z siecią Mail Boxes Etc., uruchamiając odbiór w trzech placówkach we Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu. „Ogromnym atutem MBE jest lokalizacja, punkty znajdują się w centrach miast, gdzie łatwo dotrzeć komunikacją publiczną, w większości przypadków zapewniamy też miejsca parkingowe.” – mówi Łukasz Osyra, Manager sieci MBE.

Merlin.pl zdecydował się na poszerzenie współpracy i ostatnio udostępnił odbiór zamówień w punktach MBE w Zielonej Górze, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i dodatkowo w 3 punktach w Warszawie. „Otwarcie nowych punktów umożliwiło nam objęcie zasięgiem kluczowych województw. Cały czas jednak analizujemy rozkład geograficzny wysyłanych paczek i jeśli odkryjemy nowe, rokujące lokalizacje, na pewno rozważamy otwarcie kolejnych punktów.” – zapewnia Dyrektor.

Źródło: Merlin.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę