eKomercyjnie.pl

Zapraszamy na InCommerce Camp – tym razem do Krakowa

Już w środę 15 listopada odbędzie się kolejny InCommerce w Krakowie! Tym razem skupimy się na pokazaniu praktycznych case’ów, które przynoszą wyniki.

Spotkanie kierowanie jest do osób związanych z branżą e-commerce – managerów, właścicieli e-sklepów, specjalistów, firm oferujących rozwiązania dla e-sklepów i sympatyków branży e-commerce.

InCommerce to dawka wiedzy z zakresu  prowadzenia i rozwijania e-biznesu serwowana w atrakcyjnej formie – ZERO teorii, same praktyczne case’y.

Celem InCommerce jest przybliżanie uczestnikom różnych aspektów związanych z prowadzeniem e-biznesu, począwszy od wyboru i wdrożenia platformy sprzedażowej, po formy jej promocji online, a kończąc na case’ach wybranych e-sklepów.

Podczas spotkania w Krakowie będziemy bazować na samych case’ach e-sklepów. Chcemy pokazać realne działania, które przynoszą efekty. Listę prelegentów przedstawimy w najbliższym czasie. Obiecujemy praktyków z branży z wartościowymi prezentacjami 🙂

Agenda: 

18:00 Rejestracja

18:15 Monika Pabian AtomStore „Najlepsze praktyki w e-commerce – czyli w skrócie: jak stworzyć sklep, który sprzedaje!”

18:40 Marcin Stańdo Sempai “90% wzrost ruchu w serwisie Cocolita.pl przy skuteczności ROAS 1500% dzięki synergii działań SEO, PPC I CM”

19:05 Przerwa

19:25 Bartłomiej Twardosz W.Kruk “Wpływ wizerunku gwiazd na zainteresowanie marką w przełożeniu na e-commerce” – Podsumowanie kampanii opartej na wizerunku jednej z najbardziej rozpoznawalnych ambasadorek marki oraz wyzwania przed jakimi staje e-commerce w obliczu takiej kampanii”

19:50 Marcin Szczur Blue Media „Skracanie ścieżki płatności na przykładzie sklepów opartych o platformę AtomStore”

Każdy uczestnik otrzyma bloczek na darmowe piwo. W trakcie przerwy dla głodnych nie tylko wiedzy będzie też pizza 🙂

Po zakończeniu części oficjalnej zapraszamy wszystkich na wspólny networking i after party.

Na spotkanie jest wstęp wolny, po wcześniejszej rejestracji.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #33

Zapraszamy do lektury trzydziestej trzeciej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o nowej edycji Dnia Darmowej Dostawy oraz analizę zachowań klientów wybierających opcję click and collect w e-sklepach. Dodatkowo napisaliśmy o wynikach Zalando za 3 kwartał 2017 roku, a także o tym, jak e-sklepy działają na rynku europejskim.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Amazon z usługą Prime w Belgii i Holandii

To, że amerykański gigant nie ma uruchomionej holenderskiej wersji swojego sklepu, nie powstrzymuje go przed wprowadzaniem usług, które mają przekonać nowych klientów do skorzystania z platformy. Dlatego też Amazon Prime jest już dostępny dla Belgów i Holendrów. Klienci korzystający z subskrypcji mogą bezpłatnie odbierać zamówienia w domu i uzyskują dostęp do Prime Video. Abonament wynosi 3,99 euro miesięcznie lub 49 euro rocznie. Od kwietnia 2018 r. wzrośnie do 5,99 euro miesięcznie. Co ciekawe, ta sama usługa skierowana do Niemców jest droższa – muszą oni zapłacić 7,99 euro miesięcznie. Nie byłoby to dziwne, gdyby nie fakt, że Holendrzy korzystają z oferty niemieckiej wersji sklepu.

Raport – E-commerce w Europie

Ekipa ShopAlike przeprowadziła ankietę wśród 100 sklepów partnerskich z całej Europy. Pytania dotyczyły rynku e-commerce, między innymi szans i zagrożeń, jakie na nim występują. Przebadane sklepy sprzedawały różne kategorie produktów. Połowa z nich zaliczała się do branży modowej, 26% to sklepy wnętrzarskie, pozostałe zaś w swoim asortymencie posiadały kosmetyki, zabawki, sprzęt sportowy oraz turystyczny. Wśród wymienianych przez właścicieli barier utrudniających biznesy znalazły się:

  • obecność na rynku dużych, międzynarodowych graczy;
  • otoczenie prawne i podatkowe,
  • ograniczenia technologiczne.

Główne czynniki, które nadal powstrzymują konsumentów przed zakupami online są:

  • bezpieczeństwo płatności online;
  • brak kontaktu z produktem, przed jego zakupem;
  • brak odpowiedniej komunikacji ze sprzedającym.

Aby trafic do współczesnego klienta sklepy podejmują następujące działania promocyjne:

  • 86% działa aktywnie w social mediach;
  • 70% stawia na content marketing;
  • 62% współpracuje z influencerami;
  • 48% korzysta z video marketingu.

Nadal najpopularniejszym kanałem social media jest Facebook – 90% sklepów posiada tam profil, Instagram znalazł się na drugiej pozycji z 76%, Twitter – 41%, Snapchat tylko 15%

Zalando z 22,2 milionami klientów

Zalando chwali się swoimi wynikami z III kwartału tego roku. Firma zanotowała wzrost o 28,7% do 1074,7 mln euro. W trzecim kwartale 2016 było to 834,8 mln euro. W 2017 roku wzrosła też liczba e-klientów marki, których jest 22,2 miliona. Ciekawostką jest, że średnio każdy robi 3,8 zakupu w Zalando na przestrzeni 12 miesięcy. Kolejne inwestycje, w tym w infrastrukturę logistyczną, mają na celu zwiększenie jakości i tak już wysokiego poziomu obsługi, a także poprawienie działań na ostatniej mili. W Polsce marka wysłała pierwsze paczki z centrum logistycznego znajdującego się w Gryfinie koło Szczecina, drugie centrum ma powstać w Głuchowie koło Łodzi. Początek prac budowlanych jest zaplanowany na listopad 2017 roku.

Poczta wprowadza możliwość płatności kartą u swoich kurierów

3,5 tysiąca kurierów Poczty Polskiej zostało wyposażonych w terminale płatnicze, dzięki którym odbiorcy mogą zapłacić kartą za paczki pobraniowe. Transakcja może odbywać się także przy pomocy płatności BLIK. Poczta nie wprowadziła żadnych ograniczeń odnośnie nadawcy przesyłki przy tego typu płatnościach. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jest to bardzo dobre posunięcie, biorąc pod uwagę, że w 2016 roku około 30% paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej było opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia wartość takiej transakcji wynosiła 200 zł. Od października kartami za przesyłki można też zapłacić przy odbiorze paczek w każdej placówce pocztowej.

Kupujemy więcej w sklepach, które mają opcję click & collect

Raport Customer Pulse 2017 pokazuje, że lubimy robić zakupy w systemie click & collect. 42% e-klientów z Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Szwecji w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonało zakupów z tą właśnie opcją. Przeprowadzone na ponad 8 tysiącach klientów badania pokazują, że kupujący decydują się na tę opcję między innymi po to, by uniknąć opłat związanych z dostawą przesyłki. Pojawiły się jednak też niepokojące informacje – aż 56% klientów zadeklarowało, że napotkało problemy podczas odbioru przesyłek. Do najczęstszych zaliczane są: problem z odnalezieniem przesyłki przez personel w punkcie odbioru, długi czas oczekiwania na jej dostarczenie, brak wydzielonego segmentu w sklepie, w którym można odebrać zakupy. Widać, że click & collect jest popularne, ale sklepy muszą jeszcze popracować nad wdrożeniami i przeszkoleniem personelu, aby usługa dawała jeszcze większą satysfakcję kupującym.

Dzień Darmowej Dostawy 2017 już 5 grudnia


Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2017. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem.

Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Rozwiązania dla branży elektronicznej. O czym warto pamiętać?

 

Świat e-commerce wkroczył w sektor przemysłu i z powodzeniem wykorzystywany jest przez przedsiębiorstwa działające w branży elektronicznej. Klienci tej branży należą do do grupy profesjonalnych i wymagających nabywców biznesowych. Chcąc sprostać ich wymaganiom i wzmocnić przewagę rynkową przedsiębiorstwa, warto wdrożyć funkcjonalny system e-commerce, ściśle dopasowany do potrzeb branży elektronicznej.

Rozwiązania dla branży elektronicznej zapewniają kompleksową integrację z systemami magazynowo-księgowymi. Gwarantują również sprawną i automatyczną obsługę procesów transakcji hurtowych, logistycznych i windykacyjnych. System dla branży elektronicznej dysponuje również rozwiązaniami sprzedażowymi, odpowiadającymi potrzebom dystrybutorów, producentów i hurtowników oraz potrafi sprostać specyficznym wymaganiom klientów biznesowych z sektora elektroniki. Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy systemu e-commerce, dopasowane do szczególnych potrzeb branży elektronicznej.

Integracja z systemami ERP

Integracja systemu e-commerce z systemami magazynowo-księgowymi, wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie, pozwala kontrolować cały proces sprzedaży w jednym miejscu i umożliwia sprawne zarządzanie zasobami firmy. Klienci branży elektronicznej oczekują pełnych informacji o rzeczywistych stanach magazynowych, produktach i ich cenach. Udostępnienie tych informacji klientom w czasie rzeczywistym jest możliwe dzięki synchronizacji systemu sprzedaży online z systemem klasy ERP.

Minimum logistyczne

Przedsiębiorstwa działające w branży elektronicznej oferują wiele niewielkich elementów, których cena jednostkowa jest bardzo niska, przez co nieopłacalna staje się sprzedaż pojedynczych części. Istotne jest zatem wdrożenie funkcjonalności umożliwiającej wprowadzenie minimum logistycznego. Podczas składania zamówienia narzędzie to sprawdza jaka powinna być najmniejsza wartość zamówienia, zarówno dla jednego produktu, jak i dla całej transakcji. Funkcjonalność posiada wbudowany system automatycznych alertów, który informuje klienta, w przypadku niespełnienia warunku zamówienia minimum produktów. Dzięki wprowadzeniu minimum logistycznego, zredukowane zostają koszty obsługi pojedynczych zamówień oraz wyeliminowane zostają zamówienia nierentowne dla przedsiębiorstwa.

Multikoszyk

Firmy z branży elektronicznej najczęściej współpracują z licznymi partnerami biznesowymi. Warto zatem, aby system sprzedaży online dla branży elektronicznej dysponował narzędziem multikoszyka, które w znaczący sposób usprawni proces zamówień hurtowych i zwiększy możliwości zakupowe klientów. Funkcjonalność umożliwia kontrahentowi zdefiniowanie listy swoich klientów docelowych oraz pozwala na równoległe komponowanie dla nich kilku zamówień jednocześnie. Multikoszyk uwzględnia również indywidualne warunki handlowe i automatycznie przelicza rabaty cenowe. Klient ma możliwość płynnego przejścia pomiędzy docelowymi koszykami. Dzięki temu, ma przejrzysty dostęp do informacji o kompletowanym zamówieniu i jego wartości po uwzględnieniu rabatów. Każdy ze zdefiniowanych przez klienta koszyków może zostać opatrzony przez niego spersonalizowaną nazwą. Rozwiązanie to ułatwia identyfikację konkretnego koszyka i skraca czas kompletowania zamówienia.

Rozbudowana karta produktu

Kolejnym dedykowanym rozwiązaniem dla branży elektronicznej jest rozbudowana karta produktu ze szczegółowym opisem. Klienci B2B oczekują, że system udostępni im pełną nazwę, kod oraz szczegółową specyfikację produktu i nazwę producenta. Nabywcy z branży elektronicznej oczekują także licznych zdjęć produktowych o wysokiej jakości, materiałów video, załączników ze schematami elementów oraz opinii o danym towarze. Istotna jest także przejrzystość, czytelność i użyteczność strony. Dzięki zastosowaniu szczegółowych opisów, system dla branży elektronicznej pozwala budować zaufanie  swoich klientów i odciąża dział obsługi klienta w licznych, codziennych obowiązkach.

Dedykowany panel klienta B2B

Odpowiednio skonstruowany system dla branży elektronicznej powinien także oferować rozwiązania, które umożliwią klientom B2B dostęp do szczegółowych informacji na temat swoich zamówień i dokonanych transakcji. Rozbudowany panel klienta powinien zapewniać dostęp do: zestawienia faktur, szczegółowej historii wygenerowanych zamówień, statusu przesyłek, a także stanu limitu kupieckiego. System z zastosowaną funkcjonalnością daje również możliwość indywidualnego edytowania profili użytkowników oraz zarządzania ich uprawnieniami.

Indywidualne ceny produktów i negocjacje cenowe

Klienci branży elektronicznej należą głównie do sektora nabywców B2B i oczekują specjalnych rozwiązań sprzedażowych. Są to najczęściej indywidualne ceny produktów i możliwość ich negocjacji. Oferta cenowa dla klientów hurtowych nie jest zunifikowana i może zmieniać się w zależności od kontrahenta, jego lokalizacji, wynegocjowanych warunków czy historii poprzednich transakcji. Dedykowane rozwiązania dla branży elektronicznej, umożliwiają tworzenie spersonalizowanych ofert cenowych dla konkretnych klientów. Nabywca może również rozpocząć negocjacje cenowe. Składając zamówienie w systemie, ma on możliwość przedstawienia swojej oferty cenowej na dany produkt wraz z ewentualnym podaniem informacji o cenie firmy konkurencyjnej. Zastosowane rozwiązanie w systemach online dla branży elektronicznej sprzyja wzrostowi sprzedaży poprzez indywidualne podejście do kontrahenta i wpływa na proces budowania długofalowej relacji z klientem.

Podatek międzynarodowy

Wiele przedsiębiorstw branży elektronicznej obsługuje także klientów spoza granic Polski. Dopasowany system e-commerce do sektora elektroniki powinien realizować sprzedaż transgraniczną do wielu krajów Unii Europejskiej oraz poza nią. W tym celu należy zastosować rozwiązanie umożliwiające sprawne zarządzanie stawkami podatku od towarów i usług w zależności od kraju dostawy. Rozwiązanie to umożliwia przypisanie polskiej stawce VAT odpowiednika stawki VAT danego kraju i zwolnienie z podatku od towarów i usług dla firm spoza Unii Europejskiej. Dzięki zastosowanej funkcjonalności, przejrzysty układ cen figuruje w systemie, niezależnie od kraju dostawy, a także ułatwiona zostaje praca działów księgowych.

Podczas wdrażania systemu e-commerce istotne jest dostosowanie rozwiązań sprzedażowych do specyfiki branży oraz sektora w którym działa przedsiębiorstwo. Opisane rozwiązania dla branży elektronicznej są dostosowane do specyficznych wymagań jej klientów biznesowych i zapewniają prawidłowe działanie takich obszarów jak: gospodarka magazynowa, logistyka, sprzedaż, w tym transgraniczna, a także relacje z kontrahentami. System sprzedaży dla produkcji i dystrybucji podzespołów elektronicznych dedykowany jest głównie przedsiębiorstwom działającym w modelu B2B. Nowoczesne rozwiązania dla branży elektronicznej pozwalają na usprawnienie kluczowych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i wpływają na przewagę konkurencyjną firmy, która podąża za współczesnymi trendami w świecie e-commerce.

Justyna Szreter

PR & Marketing Specialist w i-systems

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Dostarcza najwyższej jakości rozwiązania sprzedażowe, dopasowane do potrzeb danej branży tak, by mogły być optymalnie wykorzystane w codziennej działalności różnych przedsiębiorstw. Zajmuje się całościowo projektami, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting czy systemy rozwijające sprzedaż B2B. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Vistula, W.KRUK, Wólczanka, FASHION HOUSE Group, 5.10.15., Golden Rose, Hendi, Maritex, SCA, Monnari, KARE Design, New Balance Poland, R-GOL, RunColors czy SFMeble.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)