eKomercyjnie.pl

Zmiany na Allegro: mniej kategorii głównych, logowanie poprzez e-mail

Po niedawnej podwyżce opłat i prowizji dla sprzedawców, na platformie Allegro.pl wprowadzono kilka istotnych zmian. Największa nowość polega na zmniejszeniu liczby kategorii głównych serwisu do dziewięciu. Oprócz tego, pojawił się też nowy sposób logowania do konta (poprzez e-mail, a nie login).

Serwis Allegro.pl utworzył nowe działy tematyczne działy, w których znalazły się wszystkie kategorie widoczne dotychczas na stronie głównej Allegro. Listę istniejących wcześniej kategorii zastąpiono krótszą listą działów:

  • Elektronika (Fotografia; Komputery; Konsole i Automaty; RTV i AGD; Telefony i Akcesoria; Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski).
  • Moda i uroda (Biżuteria i Zegarki; Odzież, Obuwie, Dodatki; Uroda).
  • Dom i zdrowie (Delikatesy; Dom i Ogród; Nieruchomości; Zdrowie).
  • Dziecko (Dla Dzieci).
  • Kultura i rozrywka (Bilety; Filmy; Gry; Instrumenty; Książki i komiksy; Muzyka).
  • Sport i wypoczynek (Erotyka; Sport i Turystyka; Wakacje).
  • Motoryzacja (Motoryzacja).
  • Kolekcje i sztuka (Antyki i Sztuka; Kolekcje; Rękodzieło).
  • Firma i usługi (Biuro i Reklama; Przemysł; Usługi).

W oficjalnym komunikacie na temat zmian możemy przeczytać też: „Aby właściwie pogrupować oferty w nowych działach, niektóre dotychczasowe podkategorie przekształciliśmy w kategorie główne lub zmieniliśmy nazwy kategorii. Na przykład w skład działu Elektronika weszła m.in. nowa kategoria główna Sprzęt estradowy, studyjny i DJ-ski, która zawierała się we wcześniejszej kategorii Muzyka i Instrumenty. Zmieniły się nazwy dwóch kategorii: Muzyka i Instrumenty oraz Zdrowie i Uroda – odpowiednio: Muzyka i Uroda.”

Wczoraj wprowadzono również nowy sposób logowania – zamiast loginu (nazwy użytkownika), można wpisywać adres e-mail oraz hasło do konta Allegro. Oczywiście adres e-mail musi być taki sam, jak przypisany do konta Allegro. Dalej można się jednak logować loginem.

Pod koniec sierpnia odświeżono też wygląd formularzy służących dokonywaniu zakupów. Jak podają przedstawiciele serwisu: „Jest to pierwsza z serii zmian procesu kupowania na Allegro, które będziemy wprowadzać w najbliższych miesiącach. Mają one na celu usprawnienie zakupów przez koszyk. W kolejnych etapach będziemy pracować nad obowiązkowym formularzem dostawy podczas zakupów przez koszyk oraz nad poprawą wyglądu i działania tej funkcji. Gdy koszyk spełni już Wasze oczekiwania, zastąpimy nim opcję Kup Teraz na stronie oferty.”

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Veracity

Krótki opis: Eksperci fundacji Veracity prowadzą kompleksowe audyty bezpieczeństwa sklepów internetowych. Ponadto fundacja Veracity przyznaje wybranym sklepom internetowym certyfikat „Bezpieczny Sklep” będący gwarancją bezpiecznych zakupów i poszanowania praw klienta sklepu.

Oferta firmy: Bezpieczeństwo zakupów online to kluczowy aspekt dla klientów przy wyborze sklepu internetowego. Zapewnienie klientowi i jego danym pełnego bezpieczeństwa oraz umiejętność zakomunikowania tego faktu zainteresowanym to dwie niezbędne cechy każdego sklepu internetowego dążącego do zbudowania rynku oraz przewagi konkurencyjnej.

Fundacja Veracity swoją ofertę kieruje do właścicieli i menedżerów sklepów internetowych, którym zależy na budowaniu wizerunku bezpiecznego i pewnego sklepu, służącego pozyskiwaniu nowych klientów. W tym celu fundacja Veracity prowadzi audyty bezpieczeństwa sklepów internetowych i przyznaje certyfikat „Bezpieczny Sklep” będący gwarancją bezpieczeństwa i poszanowania praw klienta sklepu. Prowadzi także działalność wydawniczą, szkoleniową, organizuje konferencje i konkursy w tym najważniejszy tzw. „Bezpiecznik Roku”.

Podczas audytu badane jest kilkadziesiąt kryteriów bezpieczeństwa sklepów Internetowych m. in. w obszarach.:

  • Ochrony danych osobowych
  • Bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • Polityki prywatności
  • Przejrzystości (regulaminy, oferta, proces sprzedaży)
  • Płatności
  • Komunikacji

Fundacja Veracity przyznaje certyfikat bezpieczeństwa w oparciu o przeprowadzoną obiektywną analizę bezpieczeństwa teleinformatycznego i prawnego. Audytorzy fundacji przeprowadzają analizę na zgodność z wymaganiami:

  • Ustawy o ochronie danych osobowych
  • Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • innych przepisów prawa polskiego i unijnego
  • dobrych praktyk w zakresie bezpieczeństwa (w tym: ISO 27001, BS 25999)
  • dobrych praktyk w zakresie komunikacji z Klientem.

Czas trwania weryfikacji: 1-2 tygodnie.

Cennik: Audyty bezpieczeństwa są bezpłatne. Proces certyfikacji jest płatny.

Szczegóły: http://veracity.pl/artykuly/2/32/Bezpieczny-Sklep

Korzyści dla sklepu:
Sklepy, które pozytywnie przejdą audyt bezpieczeństwa mogą ubiegać się o uzyskanie Certyfikatu i Znaku Bezpieczeństwa Fundacji Veracity „Bezpieczny Sklep” potwierdzającego stosowanie przez sklep najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz właściwej organizacji i dobrych praktyk w obszarze zarządzania. Udział w procesie certyfikacji to ponadto:

  • Weryfikacja zgodności działalności sklepu internetowego z obowiązującymi przepisami prawnymi
  • Raport pokontrolny zawierający wskazówki i rekomendacje dotyczące działań naprawczych i doskonalących
  • Okresowe kontrole po-audytowe
  • Silna promocja certyfikowanych firm i instytucji

Korzyści z wzięcia udziału w procesie certyfikacji:

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

6 miesięcy darmowego monitoringu e-sklepu dla Czytelników eKomercyjnie.pl

Nieprawidłowe funkcjonowanie serwisu sklepowego lub wręcz zniknięcie strony z sieci to dla handlu internetowego ogromna strata poprzez realny spadek transakcji i poważne nadszarpnięcie wizerunku. Skuteczną metodą walki z awariami jest monitoring strony WWW. Dzięki współpracy z Monit24.pl czytelnicy eKomercyjnie.pl mogą skorzystać z darmowej usługi monitoringu przez 6 miesięcy.

Dlaczego należy dbać o dostępność strony sklepu internetowego:

1.
Klienci wymagają, aby sklep czynny był na okrągło – o każdej porze dnia i nocy, w dni pracujące, weekendy i święta. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach raportu eCommerce 2011, klienci korzystający z zakupów internetowych cenią sobie przede wszystkim dostępność przez całą dobę. Czynnik ten wskazało aż 62% respondentów. Jeżeli strona sklepu będzie niedostępna klienci najzwyczajniej skierują swoją uwagę ku innemu sprzedawcy.

2. Związek między poprawnym, płynnym działaniem strony internetowej, a decyzją zakupową jest bardzo wyraźny. Z badań zrealizowanych w lipcu br. przez Opinion Matters na zlecenie firmy hostingowej 1&1 wynika, że aż 44% internautów rezygnuje z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie. Co więcej konsumenci przykładają rosnąca uwagę do awarii i błędów. Przeszło połowa Polaków (54%) podchodzi do błędów na stronach bardziej krytycznie niż pięć lat temu. Oznacza to, że internauci zawieszają coraz wyższą poprzeczkę serwisom internetowym i aby skutecznie prowadzić sprzedaż w sieci warto spojrzeć poza wyłącznie przyjemny wygląd sklepowej witryny.

3.Współczesne serwisy internetowe wystawione są na wiele zagrożeń, m.in. ataki cyberprzestępców, awarie techniczne, bądź zwyczajne błędy ludzkie. Aktualna sytuacja skłania do odpowiednich zabezpieczeń ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia każdego z wymienionych czynników wzrasta wraz z rozwojem technologii. Wzrosło np. zagrożenie atakami DDoS wobec sklepów internetowych, które są realizowane często na zlecenie konkurencji. Jak wynika z analizy firmy Kaspersky Lab w drugiej połowie 2011 r., siła przeciętnego ataku DDoS wzrosła o 57% w porównaniu z zestawieniem z początku wspomnianego roku, dlatego obrona przed takimi działaniami wymaga sięgania bo coraz bardziej zaawansowane technologie.

Co sklepom internetowym daje monitoring serwisu:

„Przy obecnym poziomie technologicznym nie jest możliwe uzyskanie całkowitej, stałej dostępności witryny, ale właściciele e-sklepów stosując stały monitoring mogą ten wskaźnik podnieść do poziomu 99,999% bezawaryjności w skali roku” – mówi Tomasz Kuźniar z Monit24.pl.

Bezpłatna usługa monitoringu serwisu dla czytelników eKomercyjnie.pl

Aby skorzystać z bezpłatnej usługi monitoringu serwisu internetowego przez okres 6 miesięcy należy się zarejestrować pod dedykowanym adresem http://www.monit24.pl/rejestracja/eKomercyjnie/.

Parametry usługi:

  • monitorowanie co 10 minut,
  • 3 stacje monitorujące,
  • możliwość sprawdzania 3 usług (serwisów internetowych, poczty lub DNS).

Po zakończeniu bezpłatnego okresu usługa wygaśnie, będzie można również dokonać przedłużenia monitoringu na zasadach komercyjnych. Rynkowa wartość bezpłatnego okresu usługi to 450 zł netto, Jednak czytelnicy eKomercyjnie.pl podstawową wersję będą mogli wykupić już od 40 zł/mc, podając w zamówieniu hasło „eKomercyjnie” (promocja ważna do czerwca 2013 r.).

Źródło: Monit24.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)