eKomercyjnie.pl

Zyski z międzynarodowej sprzedaży online na wyciągnięcie ręki

pay-logo Rośnie zainteresowanie klientów z innych krajów zakupami w polskich sklepach internetowych. Wśród najczęściej kupujących są Niemcy, Rosjanie i Brytyjczycy. Rosnąca konkurencja pomiędzy 20 tysiącami działających e-sklepów w Polsce zmusza przedsiębiorców do poszukiwania dodatkowych źródeł klientów. Takim eldorado mogą być właśnie obcokrajowcy. Chcąc wykorzystać potencjał zagranicznych klientów polski eCommerce powinien kierować się kilkoma prostymi zasadami.

eCommerce jest gwałtownie rosnącą gałęzią gospodarki na całym świecie. W Polsce sprzedaż online w 2014 roku osiągnęła wartość przekraczającą 6 miliardów euro. Jesteśmy najszybciej rozwijającym się rynkiem eCommerce B2C w Unii Europejskiej. Rosnące zainteresowanie konsumentów i brak granic w internecie dają szansę przedsiębiorcom na wykorzystanie tego zjawiska i dostosowanie swoich biznesów tak, aby maksymalizować sprzedaż.

Patrz oczami klienta

Największym wyzwaniem dla internetowych przedsiębiorców jest zoptymalizowanie stron pod kątem zagranicznych klientów. Co zatem trzeba zrobić, aby wizyty były przekształcane w sfinalizowane zakupy i lojalne powroty do sklepu.

Kluczowe jest spojrzenie na cały proces oczami klienta. Prostota, przyjazność dla użytkownika i łatwy dostęp do informacji to główne wytyczne, które pomagają sprzedawać usługi i towary niezależnie od kraju, z którego pochodzi klient. Przygotowując się do obsługi zagranicznych internautów koniecznie trzeba zadbać o główne czynniki maksymalizujące sprzedaż:

    • Jasno określone warunki i koszty dostawy międzynarodowej. Oprócz ceny produktu najważniejszą kwestią z punktu widzenia klienta jest koszt dostawy. Przejrzyste określenie zasad i kosztów dostawy oraz łatwe dotarcie do tych informacji ogranicza zjawisko „porzuconego koszyka”.
    • Analiza danych. Większość platform sklepowych umożliwia dostęp do danych statystycznych dotyczących klientów. Warto sprawdzić z jakich krajów czy miast pochodzą zagraniczni klienci. Przeanalizować ich koszyki oraz to, co ich potencjalnie interesowało. Im więcej informacji pozyskamy, tym lepiej będzie można rozwijać ofertę kierowaną do zagranicznych klientów.
    • Obsługa wielu języków. Zgromadzone dane z analizy pozwalają na podjęcie decyzji w jakich językach powinna być dostępna oferta. Pozbycie się bariery językowej to kolejny krok do zwiększenia zainteresowania i większej skłonności do zakupów i kolejnych wizyt.
    • Płatność w walucie własnego kraju. Zakupy, za które płacimy w walucie, której nie znamy stają się mało komfortowe i wprowadzają niepokój. Brak wiedzy o tym ile faktycznie kosztują towary odstrasza zagranicznych klientów. Płatność w obcej walucie i brak możliwości sprawdzenia finalnej kwoty aż do momentu otrzymania wyciągu bankowego nie jest komfortowym rozwiązaniem. First Data Polska dostarcza usługę eDCC, czyli dynamicznego przewalutowania walut. Rozwiązanie to pozwala prowadzącym sklepy zaoferować zagranicznym posiadaczom kart płatniczych możliwość zapłaty w walucie własnego kraju podczas finalizowania zakupów w e-sklepie. Klient zyskuje pełną przejrzystość kosztów a w konsekwencji zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka.

Zagraniczni klienci w polskim eCommerce

Według badań przeprowadzonych na zlecenie PayPal zagraniczni e-konsumenci dostrzegają potencjał polskiego eCommerce. Najczęściej kupują użytkownicy z Niemiec (28% użytkowników), Rosji (24%) oraz Wielkiej Brytanii (20%). Częstotliwość dokonywanych transakcji przez klientów z zagranicy jest również znacznie wyższa niż w przypadku naszych rodaków. Prawie 50% konsumentów z Wielkiej Brytanii kupuje w sklepach internetowych przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy wśród Polaków odsetek ten wynosi jedynie 30%. To co różni zagranicznych klientów od Polaków to także wyższe kwoty przeznaczane na zakupy.

Jak często klienci robią zakupy w internecie?

1

Źródło: Sondaż Instytutu Opinii Publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops

eDCC – korzyści dla sklepu i klienta

Usługa elektronicznego dynamicznego przewalutowania (eDynamic Currency Conversion – eDCC) dostępna jest poprzez system płatności Payeezy – który kompleksowo obsługuje transakcje w internecie. Dostawcą rozwiązania jest First Data Polska. Zarówno udostępnienie usługi eDCC jak i korzystanie z niej przez sklep i jego klientów jest bezpłatne. Co więcej, właściciel sklepu zyskuje wymierne korzyści w postaci niższej marży od transakcji w walucie karty zagranicznej niż w polskich złotych. Wykorzystanie tego rozwiązania zwiększa komfort klientów, minimalizuje ryzyko porzucana koszyka oraz pozwala na obniżenie kosztów obsługi płatności poprzez zmniejszenie prowizji od transakcji. Osiągnięcie odpowiedniej skali transakcji z udziałem zagranicznych kart płatniczych opłacalność znacząco wzrasta.

2

Artykuł został przygotowany przez specjalistów First Data Polska S.A., właściciela systemu płatności online Payeezy. Więcej informacji dostępnych na stronie: https://www.polcard.pl/content/polcard/strona-glowna/payeezy-platnosci-online.html

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Platforma sklepowa ebexo.pl bez limitów na parametry serwerowe i funkcje systemu

logo-ebexo-maleWybór platformy sklepowej jest fundamentalną decyzją, którą musi podjąć każdy sprzedawca. Ewentualna zmiana posiadanego oprogramowania może okazać się długim i kosztownym procesem. Ale nawet jeżeli już zdecydujesz się na rozwiązanie konkretnej firmy, to okazuje się, że w ramach jej oferty można wyróżnić kilka różnych planów abonamentowych. W skrócie – jeżeli Twoja firma będzie rozwijała się coraz szybciej, sklep będzie generował większy ruch i sprzedaż, to najczęściej musisz przygotować się również na wzrastające opłaty za użytkowanie oprogramowania.

AdvertisementReklama

Firmy stojące za rozwiązaniami SaaS (software as a service) dostępnymi na polskim rynku różnicują opłaty za swoją platformę na podstawie rozmaitych ograniczeń, np.:

  • liczby produktów w sklepie
  • wygenerowanego transferu
  • wywołania API, dostępnego serwera (procesora, pamięci, itd.)
  • liczby integracji z zewnętrznymi aplikacjami
  • prowizje od sprzedaży (przy niższych planach)
  • wersji językowych sklepów
  • włączanie lub wyłączania opcji w panelu administracyjnym
  • liczby administratorów

Dokładna analiza wszystkich tych parametrów oznacza sporo wysiłku dla wszystkich osób, które chcą uruchomić sklep internetowy. W niektórych przypadkach nie sposób też dokładnie określić momentu, kiedy pojawi się konieczność wyłożenia dodatkowego budżetu za dostęp, a takie rzeczy jak pobieranie opłat za duży wygenerowany ruch, który kompletnie nie przełożył się na sprzedaż w sklepie z jednej strony jest zrozumiały z perspektywy właściciela oprogramowania, a z drugiej strony bardzo problematyczny i denerwujący dla samego właściciela sklepu.

reklama_ekomercyjnie

Aby uprosić proces wyboru silnika oraz żeby pozwolić sprzedawcom dokładnie oszacować wszystkie koszty w ramach trwania współpracy, platforma e-commerce ebexo od początku stycznia 2015 r. ruszyła z nową ofertą – dostępem do wszystkich funkcji bez limitów i ograniczeń serwerowych. Dotychczas właściciel sklepu internetowego musiał decydować, które parametry platformy, takie jak transfer lub ilość produktów w sklepie, są dla niego ważniejsze. Teraz nie ma już takiej potrzeby.

Wrocławska firma ebexo, która działa na rynku od 8 lat, oferuje dostęp do wszystkich możliwości swojej platformy w zamian za stałą opłatę 99 zł netto miesięcznie. Użytkownicy mogą dodać dowolną liczbę produktów, zrealizować dowolną liczbę zamówień czy założyć dowolną ilość adresów e-mail. A co najważniejsze nie ma też ograniczeń związanych z transferem danych czy przestrzenią dyskową. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku.

Oferta bez ograniczeń

Zazwyczaj oferty dostawców oprogramowania dla sklepów internetowych dzielą się na plany abonamentowe o różnych funkcjach, parametrach i cenach. Osoby bez doświadczenia w biznesie internetowym często mają problem z określeniem, które funkcje mogą być potrzebne, a z których można zrezygnować. Początkowy wybór może okazać się zatem bardzo trudny, a zła decyzja mieć swoje skutki w przyszłości.

lukasz-strzelec– Platformy w modelu SaaS (wynajem usługi) dzielą swoją ofertę na plany abonamentowe o różnych, często okrojonych parametrach. Narzucają limity na ilość produktów, ograniczają liczbę skrzynek mailowych, limitują miesięczną ilość zamówień, administratorów sklepu, itd. Ograniczają też wygląd do wybranych funkcji platformy udostępniając pełen dostęp tylko w najwyższych pakietach abonamentowych lub za dodatkowymi opłatami. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, szczególnie tym rozpoczynającym swoją przygodę z e-commerce. Od teraz klienci nie muszą się tym wszystkim martwić. Otrzymują wszystko w jednej cenie. Bez haczyków, gwiazdek i drobnych druczków – mówi Łukasz Strzelec, dyrektor zarządzający ebexo.

Nie tylko platforma

Sukces w e-commerce wymaga wyróżnienia się na rynku. Marka ebexo przygotowała więc interesującą ofertę w zakresie budowania wizerunku sklepu.

Zamiast szablonów przygotowanych dla wszystkich klientów ebexo wykorzystuje wysokiej klasy, unikalną strukturę projektu RWD sklepu, który jest dopasowywany do oczekiwań konkretnego klienta i oferowany w 12 równych ratach już od 19 zł miesięcznie.

Takie rozwiązanie eliminuje m.in. zjawisko wykorzystywania tych samych szablonów przez konkurencyjne sklepy. W takim samym modelu ratalnym właściciel sklepu może także zadbać o profesjonalną identyfikację wizualną, na przykład zamawiając projekt logo, a nawet pomysł na nazwę swojej działalności.

reklama_ekomercyjnie2

Pełnia możliwości

O unikalności oferty ebexo decydują możliwości, jakie oferuje swoim klientom. W zamian za stałą, niezmienną opłatę nowy sklep dostanie do dyspozycji wszystkie narzędzia, jakie są mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Jednocześnie właściciel nie zostanie zaskoczony wzrostem kosztów, gdy jego sklep się rozwinie.

Oferta skierowana jest zarówno do klientów otwierających pierwszy sklep, jak i dużych podmiotów gospodarczych decydujących się na zmianę oprogramowania lub podejmujących decyzję o wejściu na rynek e-commerce.

Wybrane wdrożenia firmy to: landersen.pl, sklep.myphone.pl, magiaswiatel.pl, astrolampy.plbriju.pl, ekomaluch.pl czy soccerpoint.pl.

Pełna oferta firmy dostępna jest pod adresem www.ebexo.pl.

Źródło: informacja prasowa / artykuł sponsorowany

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

II Kongres Dyrektorów E-commerce – relacja z wydarzenia

Za nami druga odsłona najbardziej oczekiwanej konferencji tej wiosny – Kongresu Dyrektorów E-commerce, organizowanego przez Grupę Unity, którego partnerem medialnym było eKomeryjnie.pl. Podczas dwóch merytorycznych dni, kilkunastu godzin prelekcji oraz dyskusji rozmawiano o najgorętszych trendach w e-commerce, najskuteczniejszych narzędziach wsparcia handlu internetowego oraz o możliwościach, jakie dają nowe technologie, w kontekście najważniejszych wyzwań branży.

AdvertisementReklama

Przez gości wydarzenie zapamiętane zostanie również jako doskonała okazja do owocnego networkingu oraz wymiany doświadczeń i wiedzy. „Przyjechałem tu po to żeby się nauczyć paru rzeczy, podpatrzeć rozwiązania innych firm, niekoniecznie konkurencji (…). Poszczególne elementy tych rozwiązań można wdrożyć w naszej firmie i to jest właśnie warte wyłapania”, deklaruje Jerzy Wróblewski European Operations and ISIT Manager w firmie Nestle Waters Direct Europe.

zdj kongres

Podsumowując II Kongres Dyrektorów E-commerce i formułując wnioski z dyskusji warto wskazać klika najistotniejszych pojęć, które mają kluczowe znaczenie w odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju branży.

Omnichannel

Niedościgniony ideał. Idei omnichannel w Polsce nie udało się w pełni zrealizować jeszcze żadnemu biznesowi opartemu o e-commerce. Sama definicja tego zjawiska, wciąż może być postrzegana w różny sposób. Łukasz Siemiński, E-commerce Manager w Leroy Merlin widzi natomiast Omnichannel jako spójność, dzięki której doświadczenia klienta są jednakowe w każdym z kanałów. Na pewno nie należy utożsamiać omnikanałowości z multikanałowością. Ta ostatnia, co prawda również zakłada istnienie wielu kanałów, nie definiuje jednak współpracy między nimi, a raczej działalność konkurencyjną. Wdrażając ideę Omnichannel warto pamiętać o zachowaniu równowagi. „Agresywne strategie łamania „status quo” potrafią szybko zniszczyć relacje i zaufanie między partnerami biznesowymi budowane często przez pokolenia. Warto więc szukać strategii WIN-WIN na angażowanie kanałów elektronicznych do wspierania tradycyjnych kanałów dystrybucji, z poszanowaniem dla istniejących w nim ról” twierdzi, Piotr Wrzalik Wiceprezes Zarządu Grupy Unity.

Logistyka

Podstawa sukcesu, ważna jest jednak rozwaga. Logistyka dziś to poza znaną wszystkim regułą 7R również optymalizacja i sprawne zarządzanie wszystkimi procesami, podkreśla Mariusz Wesołowski, E-commerce Customer Manager w Grupie Raben. Od logistyki, zależy spełnienie obietnicy danej klientowi i powodzenie naszego projektu. Chcąc więc np. skrócić łańcuch dostaw należy zapewnić rozwiązanie, dzięki któremu na zmianie nie ucierpi klient oraz relacje z partnerami.

Internacjonalizacja

Wyzwanie warte odpowiedniego przygotowania. Według Janine Nöthlichs, Global Content Marketing & PR Manager w Salesupply, jednego z zagranicznych gości Kongresu, aby zbudować zaufanie wśród potencjalnych klientów za granicą, nie wystarczy przetłumaczyć strony internetowej. Warto wcześniej poszukać partnerów w logistyce, zapewnić obsługę klienta w języku nowego dla nas rynku, umieścić na stronie rozpoznawalne znaki handlowe, a przede wszystkim zaplanować odpowiednio sprofilowany marketing. Wagę znajomości lokalnego rynku podkreśla również Adam Jankowiak, E-commerce Manager w MM Brown Polska, firmy będącej właścicielem marki Chocolissimo. Według niego ważna jest przede wszystkim obserwacja kultury związanej z produktem, który proponujemy, np. w Belgii nie ma potrzeby tworzenia sklepu online z czekoladą ponieważ ludzie są przyzwyczajeni do kupowania czekolady w sklepach stacjonarnych.

Elastyczność

Niezastąpiona w zmiennych warunkach. Sukces w e-commerce nie zależy od wielkości firmy. Małe firmy są znacznie bardziej elastyczne, co umożliwia im szybsze podejmowanie decyzji i wykorzystywanie okazji, które z różnych względów są dla dużych graczy niedostępne lub przez nich pomijane. Elastyczność jest ważna również w podejmowaniu decyzji dotyczących wykorzystania nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jorij Abraham Director Research & Advise w Ecommerce Europe, zwraca uwagę na fakt, iż przynajmniej raz na trzy miesiące pojawia się jakaś zupełnie nowa technologia, nikt nie jest w stanie jednak przewidzieć, czy będzie się ona rozwijać i odniesie sukces. Największym wyzwaniem jest więc budowa jak najbardziej elastycznej architektury, która z powodzeniem będzie się dostosowywać do coraz nowszych technologicznych rozwiązań.

Człowiek

Ważnym aspektem segmentacji klientów jest budowanie person, które będą wzorem odbiorców idealnie sprofilowanego contentu. Podstawową zasadą w tym procesie, jak podkreśla jeden z keynote speacker’ów Kongresu, Hisham Shila E-commerce coördinator w Brink Group jest zbieranie tylko tych informacji, które pomogą w profilowaniu, a nie wszystkich możliwych do gromadzenia danych. Nie warto też ulegać stereotypom. Wydawać by się mogło na przykład, że klientami sklepów zabawkami są głównie kobiety. Z doświadczeń Justyny Torres, Dyrektora E-commerce oraz Członka Zarządu w TOYS”R”US Poland Sklep Internetowy wynika jednak, że właściwie połowa kupujących to mężczyźni. Obserwacja zachowań i preferencji klientów powinna odbywać się w sposób ciągły i dynamiczny, bo przecież często sprzedajemy nie tylko produkty, ale i marzenia…
IMG_7293_small

Podsumowanie

Kongres Dyrektorów E-commerce to już obowiązkowy punkt w kalendarzu imprez branżowych. Tegoroczna edycja nawiązała swoją tematyką do zmian jakie niesie za sobą postęp technologiczny. Dokąd więc zmierza branża e-commerce? Nadchodzi era omnikanałowości oraz click and collect, co oznacza, że klient będzie kupował w wielu kanałach jednocześnie i prawdopodobnie przestanie zauważać różnice między nimi. Jak twierdzi Grzegorz Wójcik z E-commerce Poland „Kiedyś to Internet zmieniał rzeczywistość offline, dziś to offline zmienia Internet”. Kierując biznesem opartym na sprzedaży internetowej, warto o tym pamiętać.

Organizatorem II Kongresu Dyrektorów E-commerce jest Grupa Unity, Partnerami wydarzenia firmy – Raben, Go.pl, Przelewy24 oraz Freshmail. Partnerem medialnym wydarzenia był serwis eKomercyjnie.pl.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)