eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

7 narzędzi, które powinien znać każdy Ekomersiak

Chciałbym Wam przedstawić kilka narzędzi, których codziennie używamy przy pracy w 4gift.pl. Myślę, że większość z nich może Wam się przydać. Niektóre sprawdzą się tylko w małych firmach, jak nasza, inne natomiast nadają się równie dobrze do rozwiniętych biznesów. Z reguły staram się korzystać z darmowych narzędzi, a płacę tylko za te, za które naprawdę warto (tak mi się przynajmniej wydaje;)).

Google Apps

Właściwie cały pakiet od maila, przez dokumenty, po kalendarz jest bardzo użyteczny i przydatny w firmie. Do obsługi poczty używamy GMaila podpiętego pod naszą domenę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie ze względu na dostęp niezależnie od tego, gdzie jestem i jakiego urządzenia używam, niezawodność (odpukać) oraz wygodny interfejs. Google Docs przydają się do szybkiego przeglądania załączników czy prostej edycji dokumentów. Do bardziej zaawansowanych zadań ciągle jednak wybieram Office. Do komunikacji między sobą używamy GTalka, który jest lekki, szybki i wygodny, a do tego zapisuje wszystkie rozmowy w archiwum maila, więc nie ma problemu z odnalezieniem star-szych czatów.

Dropbox

Narzędzie, bez którego ciężko byłoby mi funkcjonować. Używamy go do dzielenia się plikami. Trzymamy na nim wszystkie rzeczy, które mogą być na szybko potrzebne, takie jak na przykład zdjęcia produktów, teksty, logo-typy itp. Dropbox zapewnia dostęp do plików z każdego komputera oraz świetnie się synchronizuje między różnymi urządzeniami, a do tego działa bajecznie prosto, bo wygląda jak zwykły folder. Na starcie dostaniecie 2GB przestrzeni za darmo, którą można rozszerzać na różne sposoby bez konieczności płacenia.

Brand24

Dostarcza informacji nie tylko o tym, kto i kiedy wspomniał o naszej marce, ale także monitoruje konkurencję. Działa znacznie szybciej i dokładniej, niż darmowe Google Alerts. Warto zapłacić comiesięczny abonament, żeby na bieżąco wiedzieć, co, gdzie i kto o nas pisał. B24 używamy też do monitorowania zapytań, dzięki którym możemy dotrzeć do potencjalnych klientów (na przykład „prezent dla chłopaka”).

Diigo

To system przeznaczony do katalogowania linków. Zbieramy w nim wszelkiego rodzaju informacje i linki, które w jakikolwiek sposób mogą się nam przydać. Diigo posiada system tagów po których łatwo odnaleźć dany odnośnik. Prosty i wygodny system, z którego jednocześnie może korzystać kilka osób. Dostępny z każdego komputera dodatkowo posiada rozszerzenia do każdej liczącej się przeglądarki.

Webpozycja

Jeżeli nie monitorujecie pozycji Waszego sklepu na kluczowe frazy, to najwyższy czas zacząć to robić. Dostępnych do tego celu narzędzi jest całkiem sporo. Są darmowe, płatne, gotowe do zainstalowania na własnym serwerze, takie, których możecie używać online i działające w formie aplikacji pod Windows. Krótko mówiąc, do wy-boru, do koloru. Webpozycja, z której korzystam, jest dosyć przyjemna i całkiem estetyczna, do tego oferuje darmowy monitoring. Polecam sprawdzić i wybrać optymalne dla Was rozwiązanie.

iFirma

Jedno z kluczowych narzędzi w naszej firmie. iFirma wspiera nas w prowadzeniu księgowości. Zaczynając od wystawienia faktury, a na deklaracjach do ZUS kończąc. Bardzo rozbudowany system, który można zintegrować z większością platform sklepowych. Do tego posiada świetny suport, który przez telefon czy czat jest w stanie szybko i konkretnie pomóc z problemami księgowymi. Narzędzie płatne, ale warte każdej wydanej złotówki. Jeżeli rozważacie prowadzenie samodzielnej księgowości, to naprawdę warto skorzystać z iFirmy lub podobnych serwisów, jak InFakt czy wFirma.

Any.do

Aplikacja, która pomaga mi zarządzać zadaniami. Przerobiłem naprawdę dużo różnych narzędzi do zarządzania zadaniami, takich jak Teambox, Podio, Wunderlist, Nozbe i jedyne, którego nie porzuciłem, to właśnie Any.do. Wynika to chyba z prostoty tego narzędzia i łatwości jego używania. Działa jedynie jako rozszerzenie do przeglądarki, nie ma skomplikowanych funkcji ani dzielenia się zadaniami. W tej chwili nie ma dla mnie nic lepszego niż Any.Do, może się z nim równać jedynie nieśmiertelna kartka papieru. Jako, że jesteśmy małą firmą, nie używamy narzędzi do grupowego zarządzania zadaniami, bo po prostu się u nas nie sprawdzają.

Na koniec chciałbym dorzucić jeszcze dwa sympatyczne narzędzia, które z pewnych względów nie pasują do wcześniejszej siódemki. Yammer – świetny, jeżeli chodzi o komunikację w grupie. Jeżeli część Waszego teamu pracuje zdalnie, warto przete-stować Yammera. Wydaje mi się, że dosyć dobrze wspomaga też integrację wewnątrz zespołu. W naszym przypadku na nic się nie zdaje, bo pracujemy w jednym pokoju. Druga rzecz to LingApp – bardzo fajne polskie narzędzie, które wspomaga naukę języków obcych. Szybki i bardzo praktyczny słownik z opcją zapisywania słówek i przepytywania nas.

Mam nadzieję, że wymieniony przeze mnie soft przyda Wam się, ułatwi pracę i oszczędzi Wasz czas. Jeżeli macie narzędzia, których używacie i które są według Was warte uwagi, to napiszcie proszę o nich w komentarzach. Może ułatwicie życie innym ekomersiakom :)


Wojciech Latoszek – od 2010 prowadzi sklep 4gift.pl. Uczestnik pierwszej edycji Startup School. Fan piłki nożnej, MMA, a ostatnio biegania. Marketingowiec z zacięciem do dłubania i psucia kodu.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #13. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Młode Polki wiedzą jak kupować taniej – badanie CupoNation.pl

Już prawie 90% młodych Polek robi zakupy przez Internet. Tendencja ta stale rośnie i staje się nowym sposobem gospodarowania czasem i domowym budżetem. Konsumentki wybierają e-zakupy, ponieważ Internet daje im możliwość korzystania z całorocznych promocji i zniżek, które w tradycyjnych sklepach są po prostu niemożliwe.

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród młodych Polek przez portal CupoNation.pl, największe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych mają dla nich zniżki, okazje i wyprzedaże dostępne w Internecie. W obliczu coraz bardziej odczuwalnych dysproporcji pomiędzy poziomem płac a wzrastającymi cenami towarów i usług, Polki wcale nie chcą kupować mniej, czy rezygnować z wysokiej jakości produktów. Dlatego ponad 50% z nich zadeklarowało, że korzysta z portali internetowych, na których dostępne są różnego rodzaju promocje i kody rabatowe do wykorzystania w sklepach online.

Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają więc, że Polki coraz częściej wybierają tak zwane „mądre kupowanie”. Idea „smart shoppingu” polega na umiejętności wyszukiwania okazji cenowych i zakupie dobrej jakości produktów za niewielkie pieniądze. Trend ten jest dowodem na zmieniające się zwyczaje zakupowe młodych kobiet w Polsce, które w obliczu nadchodzącego kryzysu przenoszą swoje domowe wydatki do Sieci. Co ciekawe, panie wcale nie widzą już oszczędności w zakupach grupowych, na które swój głos oddało tylko 5% ankietowanych. Wolą zakupy konkretnych, jakościowych produktów, których faktycznie potrzebują w danym momencie (32%).

Badanie wykazało, że zdecydowana większość młodych kobiet (80%) w Internecie dokonuje zakupu odzieży lub kosmetyków. Książki i płyty wybiera jedynie 8% ankietowanych, a sprzęt RTV niewiele ponad 5%. Żadna z badanych osób nie zadeklarowała zakupu żywności w Sieci. Jak wynika z badania, młode kobiety bardzo rozważnie podchodzą do wydawania gotówki w e-sklepach. Ponad 30% z nich planuje swoje zakupy z wyprzedzeniem czasowym. Dzięki temu mogą porównać dostępne w sieci produkty, zapoznać się z ofertami promocyjnymi i wybrać najbardziej atrakcyjny dla nich towar.

Badanie zostało przeprowadzone i opracowane w październiku br. przez portal internetowy CupoNation.pl, na którym dostępne są różnego rodzaju kody rabatowe oraz promocje do wykorzystania w sklepach online.

Źródło: So what?

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nowy dział IT Mobile w GetResponse

GetResponse, największy w Polsce dostawca usług email marketingowych, utworzył dział IT Mobile. Jego głównym celem jest rozwijanie aplikacji mobilnej oraz utworzenie wersji tabletowej GetResponse na dwa najpopularniejsze systemy mobilne – iOS i Android.

Rozwijanie wersji mobilnej GetResponse – to główne zadanie nowo utworzonego działu IT Mobile w GetResponse, kierowanego przez specjalistę w tworzeniu zaawansowanych aplikacji mobilnych – Macieja Kowalskiego, który doświadczenie zdobywał m.in. kierując firmą tworzącą aplikacje na systemy mobilne.

Do działu dołączyło również dwóch developerów: Bartosz Tułodziecki i Jacek Modrakowski. Bartosz Tułodziecki specjalizuje się w systemie mobilnym firmy Apple – iOS, a wiedzę i doświadczenie miał okazję zdobyć m.in. w firmie Alcatel. Natomiast, Jacek Modrakowski to specjalista od systemu mobilnego Android. Jego głównym zadaniem jest dostosowanie aplikacji do fragmentacji urządzeń opartych na systemie operacyjnym firmy Google.

“Nieustanne rozwijanie GetResponse traktujemy jako naszą misję, dlatego zawsze staramy się iść z duchem nowych trendów. Mobilność stała się codziennością wielu marketerów i przedsiębiorców, chcemy im zatem umożliwić zarządzanie kampaniami email marketingowymi również za pomocą smartfonów i tabletów. A dzięki specjalistom z działu IT Mobile możemy być spokojni, że mobilne wersje GetResponse spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów” – mówi Szymon Grabowski, prezes Implix (GetResponse).

Implix, właściciel GetResponse, zatrudnia już ponad 120 specjalistów z różnych branż.

Źródło: GetResponse

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)