eKomercyjnie.pl

Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: DeeZee.pl

DeeZee-logoDobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego to nowy cykl artykułów, w którym promujemy dobre praktyki w tworzeniu wirtualnych stoisk oraz prezentujemy ciekawe pomysły na kreowanie marki. Tym razem zainspirował nas polski sklep z obuwiem DeeZee.pl.

DeeZee.pl to sklep z butami, który może poszczycić się 5. miejscem w rankingu najlepszych sklepów internetowych w 2011 roku (według rankingu money.pl i wyborcza.biz). Nie jest to jednak zwykły sklep z butami – ten sklep dzięki kilku genialnie prostym pomysłom potrafi mieć tysiące zamówień.

DeeZee.pl

Strona główna pwzorowana jest na prostych (i bardzo dobrych) zachodnich brandach. Poza kilkoma kategoriami głównymi dotyczącymi produktów, znajdziemy na niej firmowego bloga oraz podstronę z linkami bloggerek, które są ambasadorkami marki. To dzięki nim informacje o sklepie wirusowo rozchodzą się po sieci. Dobrym posunięciem jest to, że praktycznie każda dziewczyna może być ambasadorką marki, wystarczy blog i trochę wiary w siebie.

DeeZee.pl

Ponieważ w sklepie są tysiące modeli, rozmiarów i kolorów butów, wymyślono przejrzysty system filtrowania zawartości. Strona podzielona jest na 2 sekcje: lewa to bardzo rozbudowana wyszukiwarka, prawa zaś – świetnej jakości zdjęcia produktów wraz z opisami. Znakomitym pomysłem jest brak konieczności wchodzenia w każdy produkt, aby sprawdzić dostępne rozmiary obuwia. Przeglądając galerię wystarczy najechać na produkt i automatycznie wyskakuje nam okienko, informujące o dostępnych w danej chwili rozmiarach. Proste, a pozwala zaoszczędzić dużo czasu.

DeeZee.pl

Kolejne plusy to wszędobylskie rabaty lub kupony na zakupy w sklepie: na stronie głównej baner -50% na wybrane artykuły, z okazji Dnia Kobiet kupon na 20zł, a przy wyborze produktu akurat w dniu dzisiejszym -10% na zakupy powyżej 100zł. Nie jest łatwo oprzeć się tym promocjom.

DeeZee.pl

Po włożeniu produktu do koszyka przechodzimy do formularza dostawy i płatności. Sam proces zakupu jest dziecinnie prosty i składa się z 3 etapów. Wybór miejsca i sposobu dostawy, podanie adresu (lub zalogowanie się, jeśli mamy już konto) i podsumowanie zamówienia. Większość produktów wysyłana jest w ciągu 24h, co jest kolejnym wielkim plusem.

DeeZee.pl

Deezee.pl to styl i prostota. Sloganem sklepu jest „We love shoes”, co widać w sposobie prowadzenia i wyglądzie sklepu. Uzupełnieniem e-sklepu są salony w kilku miastach w Polsce oraz bardzo ciekawie prowadzony profil na Facebooku.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 9 marca 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: E-commerce w branży wnętrzarskiej | Nokaut na GPW. Oto debiut za wszelką cenę | Potężna moc opinii w sklepie internetowym | Jak odzyskać pieniądze od sklepu internetowego? Właśnie to będę sprawdzał | Szósty sklep online w portfolio NGCom | Lista 400 najlepszych e-sklepów w Europie | Rekordowe 4,5 mln zł na Allegro dla Fundacji WOŚP. Co najdroższe?

E-commerce w branży wnętrzarskiej »
Prezentacja Łukasza Pluteckiego o e-commerce w branży wnętrzarskiej. Dowiecie się z niej m.in. jak wzrastał rynek e-commerce w ostatnich latach, jakie są największe sklepy w kategorii „Dom i Ogród”, a także ostatnie trendy w mobile commerce. Zapraszam do obejrzenia.

Nokaut na GPW. Oto debiut za wszelką cenę »
Artykuł Macieja Rynkiewicza z Interaktywnie.com o zakończeniu oferty publicznej grupy Nokaut.pl. Zarząd spółki skutecznie przekonał swoich inwestorów do zakupu akcji po cenie 12 złotych – tym samym z sukcesem zakończył pierwszy krok w debiucie na warszawskiej GPW. Więcej o ofercie udziałów Grupy Nokaut.pl można przeczytać w artykule Skąpiec i Opineo na razie poza grupą Nokaut

Potężna moc opinii w sklepie internetowym »
Ciekawy artykuł od platformy iStore.pl o znaczeniu opinii w Internecie. Okazuje się, że opinia ma wielką moc – klienci chętniej kupują towary, których ocenę mogą znaleźć w sieci.

Jak odzyskać pieniądze od sklepu internetowego. Właśnie to będę sprawdzał »
Grzegorz Marczak przekonał się na własnej skórze o nielojalności e-sklepów względem swoich klientów. W swoim artykule opisuje swoje doświadczenie z LittleBaby.pl. Ujawnianie takich sklepów jest konieczne dla dobra konsumentów. Warto przeczytać. Dzięki zasięgowi bloga Grzegorza szybko udało się rozwiązać tę kwestię.

Szósty sklep online w portfolio NGCOm »
Informacja prasowa o powstaniu szóstego sklepu internetowego spółki NGCom – Torebki.pl, który oferuje ekskluzywne torebki i dodatki dla kobiet. Poznański właściciel i zarządca domen (Repiki.com, CiciHOme.pl, BagStyle.pl, Smartfox.pl, Petity.pl) planuje uruchomić jeszcze kilka sklepów w tym roku.

Lista 400 najlepszych e-sklepów w Europie »
InternetRetailer.com udostępnił najnowszy ranking 400 najpopularniejszych e-sklepów w Europie. Polskie sklepy również znalazły miejsce na tej liście – Komputronik na 124., Electro.pl na miejscu 190. i Oponeo.pl na 201.

Rekordowe 4,5 min złotych na Allegro dla Fundacji WOŚP. Co najdroższe? »
W ciągu tegorocznej zbiórki WOŚP użytkownicy Allegro zebrali rekordową sumę 4.5 mln zł. Transakcje na specjalnej platformie aukcje.wosp.pl zawarło ponad 50 tysięcy użytkowników. Wśród najdrożej sprzedanych przedmiotów znalazło się m.in. rajdowe porsche Adama Małysza, wizyta w Parlamencie Europejskim, a także… jezioro Charzykowskie :)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak budować markę sklepu internetowego?

Autorem poniższego artykułu jest Łukasz Plutecki z firmy Netarch, twórca m. in. systemu sklepowego AtomStore.

To pytanie będzie spędzać sen z powiek wielu właścicielom sklepów internetowych. Do sieci wchodzi coraz więcej dużych sklepów należących do marek, które do tej pory działały tylko offline. W związku z tym zauważalny może być trend odpływu klientów z małych sklepów do większych, bardziej rozpoznawalnych, o ugruntowanej pozycji w handlu tradycyjnym. Jeśli produkt będzie ten sam lub podobny, cena i czas dostawy zbliżony, naturalnie klient będzie bardziej skłonny kupować w „markowym” sklepie.

Czy małe i średnie sklepy mają szanse z dużymi? Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jaką strategię wybierze właściciel sklepu i czy będzie ona skuteczna.

Jak budować markę?

Budowanie marki sklepu internetowego jest trudniejsze niż marki produktu. Sprzedawca dostarcza produkty, które najczęściej same w sobie są markowe, sam pozostając niejako w cieniu. Wyjątkiem są tu sklepy oferujące produkty pod własną marką – np. ŚwieżoPalona czy KrainaHerbaty. To bardzo ciekawe przypadki, gdyż właściciele sklepów nie konkurują bezpośrednio z innymi sprzedawcami – mają własny produkt, który ciężko porównać, istotna jest więc wartość i zaufanie do marki sklepu, a nie do produktów.

Wróćmy jednak do przeciętnego sprzedawcy internetowego. Najczęściej sprzedaje on produkty markowe, które oferowane są także przez jego konkurencję – w szczególności duże sklepy internetowe. Jak się wyróżnić? Oto kilka pomysłów:

  • blue ocean – szukanie nisz, w których nie ma sprzedawców internetowych, są oni słabi, brak dużych marek;
  • specjalizacja – ścisła specjalizacja w kategorii produktów; duzi sprzedawcy nie są w stanie zaoferować tak dobrej oferty w danej kategorii, produkty giną wśród innych ofert;
  • status eksperta – niektóre produkty wymagają fachowej wiedzy ze strony sprzedawcy, sklep może zaoferować lepsze opisy, zdjęcia, filmy instruktażowe, dokumentacje oraz fachowe porady;
  • unikalny model działania – zeszły rok można nazwać rokiem zakupów grupowych, czy ten będzie rokiem subskrypcji?
  • budowanie lojalności klientów – nagradzanie ich.

Klient nasz przyjaciel

Osobiście namawiam sprzedawców do nagradzania już pozyskanych klientów ofertami specjalnymi – np. darmowa dostawa przy kolejnym zakupie, kupon rabatowy -10% itp. Sprzedawcy często zarzucają mi, iż ich na to nie stać. Mają niskie marże, muszą płacić za reklamę AdWords, pozycjonowanie, prowizje Allegro, opłaty za przeklik dla porównywarek. Jeśli już zdobędą klienta, to nie stać ich na dodatkowe rabaty. Czy na pewno?

Klient, który trafił do sklepu wcale nie musi do niego wrócić. Czasem po prostu nie ma potrzeby, często nie pamięta gdzie kupował, woli poszukać w Google, wejdzie do porównywarki itp. Okazuje się więc, iż za klienta, który znajduje się już w naszej bazie danych, trzeba zapłacić drugi raz. Czy nie taniej będzie go „odzyskać” poprzez wysłanie kuponu rabatowego, albo specjalnej oferty?

A jakie Wy macie pomysły na budowę marki sklepu?

foto © artcop – Fotolia.com

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Sklep jest dopiero w przygotowaniu i jeszcze minie około 2/3 tygodni zanim ruszy pełną parą. Ale już na samym początku myślałem nie nad wyglądem czy funkcjonalnościami – bo wszystkie sklepy mają zbliżone funkcjonalności- ale właśnie nad sposobem promocji – bo łatwiej jest zatrzymać zadowolonego klienta, niż przekonać nowego do zakupów. Na chwilę obecną sposobów promocji nie zdradzę, niech będzie to owiane tajemnicą. Niektóre ze sposobów będą bezpośrednio widoczne na stronie, inne – ciekawsze, będą rozwijane w sieci.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)