eKomercyjnie.pl

Dzień Darmowej Dostawy 2010 – najważniejsze pytania od sprzedawców + odpowiedzi

Dzięki materiałom w sieci, w prasie i w radiu (nad telewizjami ciągle pracujemy) akcja Dnia Darmowej Dostawy rozkręciła się na dobre. Do tego stopnia, że niestety nie jesteśmy (organizatorzy, a zwłaszcza ja:)) w stanie odpowiadać bezpośrednio na każde zgłoszenie od sklepu. Bardzo ubolewamy nad tą sytuacją i obiecujemy poprawę za rok, jednak teraz do 1 grudnia zostało bardzo mało czasu.

Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych pytań, które pojawiają się w korespondencji od sklepów wraz z pełnoprawnymi odpowiedziami.

AdvertisementReklama

Zaczniemy jednak od ważnego komunikatu:

Nie wszyscy zrozumieli cel akcji Dnia Darmowej Dostawy

W Dniu Darmowej Dostawy nie chodzi o promocję jednego sklepu czy partnera, czy w ogóle jakichkolwiek marek/osób. Chodzi o promocję zakupów w internecie jako alternatywy do odwiedzania tradycyjnych placówek.

Próbujemy powiększyć rynek (e-handel to niewiele ponad 2% całego rynku handlu w Polsce) i przedstawić go w pozytywnym świetle w mediach, a nie w kontekście „znów oszukali kogoś w internecie” (sporo tekstów na ten temat pamiętam z okresu świątecznego w poprzednim roku).

Dzięki temu, że swój udział zadeklarowało kilkaset sklepów jesteśmy w stanie przecisnąć się z tym komunikatem do tradycyjnych, „dużych” mediów. W pojedynkę każdemu sklepowi byłoby raczej trudno.

Hasło „robimy Dzień Darmowej Dostawy” padło w połowie października i dlatego wiele rzeczy w tym roku robionych jest niemal w ostatnim momencie. Za rok już będzie spokojniej / lepiej.

Lista pytań i odpowiedzi poniżej:

Czy mój sklep może dołączyć do akcji Dnia Darmowej Dostawy?
Tak, jesteśmy otwarci na każdy sklep! Wymagamy jedynie spełnienia warunków akcji oraz zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia sklepu (monitorujemy opinie, które są ogólnie dostępne w sieci).

Jakie są warunki uczestnictwa w Dniu Darmowej Dostawy?
1) Każdy sklep biorący udział w DDD2010 ma zaoferować wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień złożonych 1 grudnia, niezależnie od wartości zamówienia, sposobu płatności (przelew lub pobranie) oraz metody dostawy (Poczta Polska, kurier, Paczkomaty, etc.).

2) Każdy sklep ma poinformowac swoich klientów o tym, że sklep bierze udział w Dniu Darmowej Dostawy za pomocą mailingu, w którym będzie aktywny link do strony DzienDarmowejDostawy.pl.

Jeżeli Twój sklep nie jest w stanie w 100% spełnić tych dwóch warunków, to znaczy, że akcja nie jest dla Twojego sklepu / Twojej firmy.

Jak sprawić, żeby mój sklep pojawił się na liście?
Jeżeli akceptujesz warunki akcji, to:

  • napisz maila na adres krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl (w tytule wiadomości podaj nazwę sklepu) albo
  • podaj adres sklepu na wallu na Facebooku (http://www.facebook.com/dziendarmowejdostawy) albo
  • wypełnij formularz zgłoszeniowy widoczny na stronie www (jak ruszy).

Możesz też zrobić wszystko naraz, na pewno nie zaszkodzi :)

Kiedy ruszy strona?
W momencie, kiedy piszę te słowa trwa przekierowywanie domeny na nowy serwer. Po odświżeniu DNS-ów powinna być widoczna nowa www (6-24h).

Czy na stronie będzie lista kategorii?
Tak, jednak jeszcze chwilę zajmie nam jej przygotowanie.

Czy mogę poinformować swoich klientów nie tylko poprzez mailing?
No pewnie, że tak! To nasza wspólna akcja, dlatego im więcej osób dowie się o niej na wszelkie możliwe sposoby tym lepiej dla wszystkich.

„Boję się, że stracę”, „To mi się nie opłaca”, „Do każdego zamówienia będę dopłacał”, etc.
E-handel nie jest prosty i rozumiemy, że akcja Dnia Darmowej Dostawy zdecydowanie może nie być dobrym pomysłem dla każdego sklepu (niskie marże robią swoje). Dlatego proponujemy dokładnie przemyśleć (przeliczyć) decyzję o udziale, nikogo nie namawiamy na siłę.

Zgłaszałem swój sklep, ale nie ma go na liście – co robić?
Zgłoś sklep jeszcze raz. Tylko podczas pisania tego FAQ dostaliśmy kilka nowych zgłoszeń (obecnie jest ich po kilkadziesiąt dziennie). Niestety, może zdarzyć się tak, że któryś adres zaginie w ferworze walki – jesteśmy tylko ludźmi:)

Mamy nadzieję, że powyższe zestawienie pytań i odpowiedzi pomoże sklepom, które chcą przyłączyć się do akcji. Na podziękowania i podsumowania przyjdzie czas po akcji, dlatego wracamy do boju.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

ShopCamp w wersji 2.0 już w najbliższą sobotę

W najbliższą sobotę (27 listopada) odbędzie się kolejna impreza z cyklu ShopCamp dla właścicieli sklepów internetowych oraz osób zainteresowanych ecommerce. Tym razem organizatorzy zapraszają do Katowic (klub Oko Miasta), na godzinę 12:00.

AdvertisementReklama

Agenda imprezy przedstawia się następująco:

  • Cezary Bochniewicz opowie o wizji systemu Unipass, czyli jak ułatwić użytkownikom zakupy
  • Olga Magiera, Krzysztof Witko ze Star Digital opowiedzą o handlu na Facebooku i swoim produkcie Shop@Social
  • Marek Małachowski z opowie jak za pośrednictwem serwisu chce.to reklamować produkty, których jeszcze nikt nie zna.
  • Konrad Latkowski opowie o Dniu Darmowej Dostawy oraz o swoim nowym projekcie Manubia (“Manubia.pl – Pełna kontrola Twojej konkurencji”)
  • dobrze znany branży Wojtek Kyciak odsłoni swój zupełnie nowy – na razie ściśle tajny – projekt
  • Aleksandra Chłopek z Droppa opowie o nowej platformie kurierskiej
  • Łukasz Plutecki przedstawi aż 3 bardzo ciekawe zagadnienia, które opisywał na swoim blogu plutecki.net

Jak widać, pierwszy ShopCamp w wersji 2.0 przedstawia się bardzo interesująco – byłoby jeszcze ciekawiej, gdyby w agendzie nie było tylu znaków niewiadomych:) Sam niestety nie dam rady pojawić się w tym terminie – nałożyło się na mnie za dużo spraw (łącznie z sezonem świątecznym i Dniem Darmowej Dostawy), dlatego będę niecierpliwie wypatrywał materiałów wideo. Aha, do Katowic warto wybrać się jeszcze z jednego powodu – kolejny ShopCamp odbędzie się dopiero pod koniec stycznia 2011 roku.

O tym, jak wyglądały imprezy z cyklu ShopCamp możecie dowiedzieć się przeglądając tag shopcamp na eKomercyjnie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

E-sprzedawcy optymistycznie patrzą w przyszłość

Shoper przepytał w październiku br. 154 właścicieli sklepów internetowych o ich najbliższe plany oraz nastroje przedświąteczne. Generalnie, większość ankietowanych bardzo optymistycznie patrzy w przyszłość.

AdvertisementReklama

Kilka wynotowanych rzeczy z raportu:

  • Ponad 50% respondentów spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży niż w poprzednim sezonie.
  • Wśród nich, 20% przewiduje, że obroty będą wyższe nawet o połowę, w stosunku do poprzedniego sezonu.
  • Niemal 29% osób biorących udział w badaniu Shopera uznało, że wyniki sprzedaży pozostaną na podobnym poziomie jak przed rokiem.
  • 63% uczestników deklaruje inwestycje w reklamę on-line, a blisko 1/3 stawia na promocję w sieciach społecznościowych.
  • Główna zachęta do korzystania z oferty sklepów on-line to upusty cenowe (60% odpowiedzi) oraz nowe produkty w ofercie (48%).

Jeden z wykresów dostępnych w badaniu Shopera może jednak zmartwić niejednego e-handlowca. Na pytanie „Jakie specjalne oferty świąteczne przygotowuje Pana/Pani sklep w okresie świątecznym?” padły następujące odpowiedzi:

Jak widać, większość internetowych sprzedawców w najlepszym momencie roku na handel stawia na obniżki cen. Jeżeli za tą obniżką kryje się tworzenie zestawów świątecznych, które pozwolą zarobić e-sklepowi więcej, to wszystko jest pod kontrolą. Jeżeli jednak nastawiamy się na typową walkę ceną właśnie teraz, to znaczy, że z naszym pomysłem na e-biznes zdecydowanie jest coś nie tak.

Pełny raport od Shopera znajdziecie TUTAJ.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)