eKomercyjnie.pl


eKomercyjnie linkuje #2

Reaktywuję serię nieregularnych zestawień najciekawszych materiałów dotyczących rynku e-commerce, które udało mi się znaleźć w sieci. Zamiast koncentracji na newsach, przygotowywane listy będą zawierały głównie materiały poradnikowe i publicystyczne. Życzę przyjemnej lektury w słoneczne popołudnie.

Frisco.pl – Jak Dzięki Perfekcyjnej Logistyce Osiągnąć Obroty 20 Milionów PLN Rocznie w Tylko Jednym Mieście
Bardzo ciekawy wywiad, w którym Michał Sobczyk przepytał Witolda Ferenca – założyciela i szefa supermarketu internetowego Frisco.pl. Mi najbardziej w pamięci zapadł upór Witolda, który bardzo długo szukał inwestora na swój pomysł i udało mu się dopiąć swego (99% osób dałoby sobie spokój dużo wcześniej).

4 sposoby na wzbogacenie opisów produktów w sklepie internetowym
Jak sprawić, żeby nasze opisy wyróżniły się w Google? Konkretne podpowiedzi, choć osobiście dorzuciłbym jeszcze wklejanie materiałów wideo (najlepiej własnych).

Happy hour w sklepie internetowym jest zupełnie niepotrzebny
Popieram w pełni przytoczone argumenty – nie rozumiem, dlaczego niektórzy sprzedawcy chcieliby wprowadzenia happy hour w sklepie internetowym. U mnie zamówienia klienci składają nawet o trzeciej w nocy – nie wpadłbym na to, żeby wtedy obowiązywały rabaty.

Informacja o dostępności towaru w magazynie
Posiadanie towaru w magazynie to jedna sprawa, dobre zaprezentowanie tego klientom to kolejna kwestia, o której trzeba pamiętać podczas projektowania e-sklepu (a zwłaszcza strony produktu).

Drop shipping – zalety, wady, wskazówki, perspektywy
Dobry materiał przekrojowy na temat drop shippingu. Pytanie, czy taka usługa i model działania sprawdzi się w naszej firmie (zależy m.in. od branży i posiadania sensownych dostawców).

Wywiad z właścicielem ciekawego sklepu – sklepmuzyczny24.com
Jak się robi e-handel na przykładzie internetowej księgarni tematycznej.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze materiały na eKomercyjnie – maj 2010

Przed Wami lista dziewięciu najpopularniejszych wpisów, które zanotowały na łamach eKomercyjnie.pl największą liczbę odsłon w maju tego roku. Zestawienie obejmuje wszystkie materiały z serwisu, a powstaje na podstawie statystyk Google Analytics.

Najbardziej zaskoczyła mnie obecność na poniższej liście wpisu „NARESZCIE!!! Amazon.com wchodzi do Polski!!!”, czyli mojego żartu z okazji Prima Aprilis. Jak widać, potrzeba pojawienia się tego sklepu na rodzimym rynku jest bardzo duża :)

Oto lista najpopularniejszych wpisów na eKomercyjnie w maju 2010 roku:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Co trzeba zrobić/robić, aby za 20 lat nadal żyć z e-handlu?

Sklep internetowy od początku do końca powinien być nastawiony na zaspokajanie potrzeb klientów. Ta „oczywista oczywistość” jest bardzo często zapominana przez osoby, które na co dzień zajmują się e-handlem.

Chciałbym w tym miejscu przytoczyć niemal cały wpis Pawła Fornalskiego „Klasyczny mit sprzedawcy Cadillaców” z firmy IAI S.A. (dostawca oprogramowania sklepowego) z lutego 2008 roku (!!!), który pomimo upływu czasu jest jak najbardziej aktualny w dzisiejszych realiach i będzie również aktualny w przyszłości.

To naprawdę solidny kopniak wymierzony w tych wszystkich sprzedawców, którzy najczęściej potrafią jedynie obniżać ceny, zamiast robić prawdziwy e-biznes.

„W pogoni za gadżetami, które widzimy w reklamach, postach czy u naszych konkurentów łatwo zapomnieć, że wszystkie one powinny czemuś służyć. Czyż fundamentalnym pytaniem nie powinno stać się pytanie, czy kolejna forma rabatu, animacji czy licznika lub forum służy polepszeniu relacji z klientem?

(…)

Sprzedaż nie polega na wpisywaniu kolejnych cheat-code i wykonywaniu na klientach sklepu internetowego fatality. Sklep internetowy to nie symulacja giełdy czy Simsy.

Kolejne frenszyzy, wirtualni sprzedawcy, którzy nie zaspokajają żadnych potrzeb klienta poza pobieraniem procentu od procentu nie mają prawa przetrwania.

Wszystkim tym, którzy chcą za 20 lat nadal żyć z e-handlu polecam skupienie się na zaspokajaniu potrzeb klientów. Pamiętajcie, że handel istnieje od tysięcy lat, znacznie dłużej niż magiczne techniki sprzedaży. Technologia ma jedynie i aż ułatwiać kontakt z klientami.

Każdemu, kogo tych kilka zdań ujęło, polecam sprawdzenie paru starych jak świat parametrów:

  • Średni czas pomiędzy wpłynięciem zamówienia a jego wysłaniem.
  • Procent klientów, którzy wykonali przynajmniej 2 zakupy.
  • Średni czas odpowiedzi na e-mail.
  • Średnia ilość produktów w zamówieniu.
  • Procentowy udział odwiedzin organicznych, czyli np. nie pochodzącego z Google.
  • Procent zamówień reklamowanych lub zwracanych.
  • Procent zamówień w sprawie których klienci jako pierwsi kontaktowali się np. z pytaniem o stan realizacji zamówienia.
  • Ilość listów z podziękowaniami za świetną obsługę i świetne produkty.

Zacznij mierzyć te parametry i wprowadź kilka własnych. Jeżeli nie będziesz mógł już nic poprawić w obszarze parametrów jakości obsługi, pomyślimy razem nad gadżetami.”

A teraz do roboty! :)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)