eKomercyjnie.pl

ONTP.NET i Platforma SerwerSMS.pl dla firm transportowych i spedycyjnych

Firmy ONTP.NET i Platforma SerwerSMS.pl przygotowały model abonamentu na usługi wysyłki i odbioru SMS dedykowany dla firm transportowych i spedycyjnych. Powiadomienia SMS zostały zintegrowane z oprogramowaniem iCargo, które umożliwia skuteczne zarządzanie firmą spedycyjną i transportową lub działem odpowiedzialnym za logistykę w każdej firmie.

AdvertisementReklama

iCargo to produkt polskiej firmy ONTP.NET Sp. z o.o., która już od ponad 11 lat dostarcza skutecznie rozwiązania dla branży TSL. Oprogramowanie udostępniane jest w dwóch modelach: opłat miesięcznych i zakupu licencji. iCargo umożliwia obsługę zleceń spedycyjnych i transportowych, wizualizację na mapach Google, fakturowanie zleceń, fakturowanie innej sprzedaży, zapisywanie faktur zakupu oraz obsługę płatności. Oprogramowanie wspiera również windykację. Wbudowane funkcje intranetu, dysku sieciowego, czy też CRM poszerzają użytkowe możliwości programu.

„Współpraca z Platformą SerwerSMS.pl pozwoliła nam na uzupełnienie rozbudowanych funkcji komunikacyjnych oprogramowanie iCargo takich jak: e-mail, fax, Jabber, Google Talk o nowy kanał komunikacji: SMS. Dzięki temu jeszcze łatwiej i sprawniej można utrzymać relacje z kierowcami i klientami. W opinii naszych klientów iCargo jest systemem bardzo przydatnym, posiadającym wiele funkcji, ale jednocześnie łatwym w obsłudze.” – powiedział Tomasz Karczewski, Prezes ONTP.NET Sp. z o.o.

Coraz więcej firm transportowych i spedycyjnych wyposaża swoje pojazdy w urządzenia do mobilnej komunikacji. W większości przypadków pracownicy działu Back Office komunikują się ze swoją flotą przy użyciu sieci mobilnych, umożliwiających przesył danych, najczęściej GPRS (General Packet Radio Service). Niestety kierowcy, którzy są najczęściej w ruchu mogą znajdować się na terenie pozbawionym dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych. Dużo szerszy zasięg posiada sieć komórkowa, dzięki której można nawiązywać połączenia głosowe oraz odbierać i wysyłać SMS-y. Dlatego wykorzystywanie powiadomień SMS w łączności między spedytorem, flotą a klientami jest bardziej niezawodne i skuteczne, niż w modelu komunikacji opartej wyłącznie o sieć mobilną.

„Wykorzystanie SMS-ów w branży spedycyjno-transportowej wpływa na obniżenie kosztów połączeń telefonicznych oraz zwiększenie efektywności realizacji usług. Bardzo ważne dla przedsiębiorstw działających w tym obszarze są również kwestie bezpieczeństwa kierowców, całej floty oraz powierzonych przesyłek. Dzięki możliwość prowadzenia dwukierunkowej komunikacji alarmowej z wykorzystaniem SMS-ów spedytor może szybko podjąć działania związane z ochroną pracowników oraz mienia. Dzięki wprowadzeniu komunikacji SMS firma zwiększa swoją konkurencyjność, ponieważ poprawia się satysfakcja z realizacji usług logistycznych zarówno po stronie nadawcy, jak i odbiorcy.” – powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, Platforma SerwerSMS.pl

Sprawne zarządzanie transportem wymaga efektywnego przepływu informacji. Zmieniające się warunki na drodze, utrudnienia w ruchu, awarie taboru, wypadki i kolizje, absencja kierowców – to wszystko sprawia, że masowa komunikacja SMS od dyspozytorów do kierowców może znacząco usprawnić realizowanie usług spedycyjnych i transportowych.

Źródło: SerwerSMS.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Katalog firm eCommerce – nowe wpisy (styczeń-marzec)

Przed Wami lista firm, które dołączyły do Katalogu Firm eCommerce w ostatnim czasie. Przypomnijmy, że od ubiegłego roku nastąpiło w nim wiele istotnych zmian m.in. wprowadziliśmy dodatkowe opcje i kategorie, a także uaktualniliśmy wpisy standardowe oraz wpisy premium. Katalog dalej się rozwija i wciąż dochodzą do niego nowe wpisy. Poniżej lista firm dodanych do Katalogu Firm eCommerce w miesiącach styczeń-marzec 2013.

AdvertisementReklama

WPISY PREMIUM

1. Usługi kurierskie

  • Sendbox – jest brokerem usług kurierskich UPS, obsługującym przesyłki krajowe i zagraniczne. Współpracujemy z firmami małymi, średnimi i dużymi.

2. Oprogramowanie sklepowe

  • Ebexo.pl
  • – to e-komercyjny system naczyń połączonych przeznaczony do przygotowania i zapewnienia szybkiego rozwoju każdego sklepu internetowego. Indywidualna grafika, gwarancja multi-funkcjonalności, stale aktualizowane oprogramowanie, doświadczony zespół, łatwy w obsłudze panel administracyjny, a do tego wsparcie w postaci marketingu 360° agencji interaktywnej Ibero i system mailingowy Emelo – tak prezentuje się e-commerce przyszłości gwarantowane przez Ebexo.

WPISY STANDARD

1. Monitoring i statystyki

2. Oprogramowanie sklepowe

3. Usługi mobilne

4. Programy afiliacyjne

5. Aplikacje pomocnicze

6. Porównywarki cen

7. Marketing i reklama

Internetowy Katalog Firm eCommerce jest unikalnym projektem stworzonym przez portal eKomercyjnie.pl. Ma na celu skupienie w jednym miejscu firm świadczących usługi dla handlu elektronicznego, co ułatwi właścicielom e-sklepów dostęp do interesujących ich usług oraz pozwoli porównać oferty różnych dostawców.

Przypominamy, że wpis standardowy jest BEZPŁATNY. Każda firma oferująca usługi dla e-handlu może umieścić swoją ofertę na naszej stronie.

Aby dodać wpis do katalogu (niezależnie od tego, czy chodzi o Standard czy Premium) należy skontaktować się z redakcją serwisu: redakcja@ekomercyjnie.pl.

Wpis Premium (opcja płatna) daje firmie szereg dodatkowych korzyści:

  • Oferty Premium wyświetlają się ponad ofertami Standard na stronie głównej Katalogu oraz na stronie kategorii, prezentowane są w wyróżnionych boxach.
  • Wpisy Premium są promowane na stronie głównej serwisu eKomercyjnie.pl w boxie pod najnowszymi artykułami.
  • Wpisy Premium są promowane na stronie artykułu w prawej kolumnie, pod wklejką z Facebooka.
  • Każda firma, która posiada Wpis Premium w Katalogu, otrzymuje gratis mini-wizytówkę w Magazynie eKomercyjnie.pl, wydawanym co miesiąc w formie PDF (8 wizytówek na stronie).

Szczegółowa oferta Katalogu Firm eCommerce oraz pełny cennik usług reklamowych wysyłany jest drogą mailową na życzenie Klienta. Zapraszamy do współpracy!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak walczyć z podróbkami naszych produktów sprzedawanymi online?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której jesteśmy właścicielem sklepu internetowego będącego jedynym w Polsce dystrybutorem określonego produktu. Nasza oferta pochodzi od licencjonowanego i sprawdzonego, cieszącego się wysoką renomą, zagranicznego producenta. Dysponujemy towarem najwyższej jakości, która jest potwierdzona wieloma certyfikatami czy wykonana określoną technologią, a przede wszystkim – doceniana przez klientów.

AdvertisementReklama

Jakość naszych produktów jest jednym z niezbędnych elementów kojarzących się z naszą marką. Wiadomo jednak, że koszt produkcji, a także eksport takich towarów do Polski musi odbić się na ostatecznej cenie.

Producent ma łatwiej

Przyjmując powyższą hipotezę i opis sytuacji można rzecz: jest dobrze. Mamy wyrobioną markę, lojalnych klientów, dobre produkty. To wszystko sprawia, że sprzedaż rośnie, a biznes się rozwija. Jednak okazuje się, że w pewnym momencie docierają do nas niepokojące sygnały o tym, że na rynku zaczynają pojawiać produkty bardzo podobne do naszych, z jedną zasadniczą różnicą – są o 50% tańsze. Po krótkiej analizie na jaw wychodzi, że rynek zalewają podróbki naszych produktów. Taśmowa produkcja rzeczy, które stanowią naszą ofertę bezpośrednio wpływa na obniżenie naszych zysków. Musimy reagować, nie mamy wyjścia. Powstaje jednak kluczowe pytanie – jak?

Co robić, jak się zachować?

Paradoksalnie sprawa nie jest tak prosta jak mogłoby się wydawać. Gdybyśmy byli producentem podrabianych produktów sprawa byłaby dużo łatwiejsza. Wówczas za podstawę prawną przyjmujemy dwa akty prawne:

  • Ustawę z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  • Ustawę z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo Własności Przemysłowej

Odpowiednie przepisy ustawy uzależnione będą od rodzaju produktów i jego właściwości. Procedura postępowania jest prosta. Powołując się na określoną podstawę prawną np. z ustawy Prawo Własności Przemysłowej w przypadku zastrzeżonych przez nas w Urzędzie Patentowym znaków towarowych, które są wprowadzone do obrotu gospodarczego w sposób niezgodny z prawem (art. 305 ust. 1) zawiadamiamy organy ścigania (policję albo prokuraturę) o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez określone podmioty.

Jeśli osoby podejrzane swój proceder prowadzą na Allegro wówczas zwracamy się z prośbą o przyjęcie nas do Programu Współpraca W Ochronie Praw, który ma na celu: eliminowania ofert sprzedaży przedmiotów i usług niezgodnych z prawem. Przystępując jednak do programu musimy legitymować się dokumentami potwierdzającymi wyłączne prawo do posługiwania się wskazanymi znakami towarowymi. Mamy zatem możliwość działań dwutorowych. Z jednej strony sprawę przekazujemy właściwym organom ścigania, z drugiej zaś strony mamy możliwość likwidowania niezgodnych z prawem aukcji na Allegro.

Należy jednak pamiętać, aby w przy wniosku do organów ścigania odpowiednio udokumentować popełnienie przestępstwa. W tym również szczegółowo określić szkodę wyrządzoną na naszą rzecz poprzez wprowadzenie do obrotu produktów posługujących się zastrzeżonymi przez nas znakami towarowymi. Udokumentowana szkoda jest to jeden z warunków bezwzględnych skutecznego zawiadomienia do organów ścigania, a następnie postępowania sądowego.

Dystrybutor też może się bronić

Sprawa jednak dużo bardziej komplikuje się w przypadku, gdy jesteśmy dystrybutorem określonych produktów. Wówczas przepisy chroniące nas przed pojawiającymi się na rynku podróbkami zawarte w dwóch powyższych ustawach nie znajdą zastosowania. Przysługują one jedynie producentowi. Czy oficjalnego dystrybutora prawo nie chroni? Na szczęście chroni, tylko z innej podstawy prawnej.

I niestety, ale dużo trudniej jest w takiej sytuacji przystąpić do Programu w Ochronie Praw prowadzonego przez serwis Allegro. Jeśli nasza nieuczciwa konkurencja jest aktywna głównie na tym serwisie to musimy przedstawić szereg dokumentów pochodzących wprost od producenta poświadczających naszą licencję i wyłączne prawo do dystrybucji na terenie Polski.

W przypadku, gdy nasze produkty są niewolniczo naśladowane wówczas najwłaściwszą podstawą będzie:

  • Ustawa z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

A dokładniej art. 13 tej ustawy, którym mówi właśnie o niewolniczym naśladownictwie danych produktów. Jeśli nasza konkurencja wprowadza do obrotu towary idealnie podobne do naszych, a tym samym wprowadza w błąd klientów co do tożsamości produktu, wówczas trzeba mieć świadomość, iż popełniają oni czyn nieuczciwej konkurencji, który jest bezwzględnie ścigany przez prawo w związku z wyczerpaniem znamion art. 24 ustawy o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji. Jest to przestępstwo ścigane na wniosek pokrzywdzonego, czyli na nasz wniosek.

W takich przypadkach część postępowania dowodowego musimy przeprowadzić sami. Należy zgromaszić materiał porównawczy tj. zamówić podrobione towary i zestawić je z naszymi oryginalnymi. Po drugie koniecznie musimy udokumentować naszą szkodę, którą ponieśliśmy wskutek prowadzonych nieuczciwych czynów przez naszą konkurencję. Po trzecie całość szczegółowo opisać w zawiadomieniu do prokuratury. Oczywiście możemy przed złożeniem oficjalnego zawiadomienia do organów ścigania poinformować konkurencję o tym, iż jeśli nie zaprzestaną nielegalnych działań wówczas sprawa trafi na drogę postępowania karnego. Choć z punktu widzenia procesowego wcześniejsze poinformowanie konkurencji może nie służyć skutecznemu wyjaśnieniu naszej sprawy.

Trzeba również rozgraniczyć dwie istotne sprawy. Prawo w przypadku czynów nieuczciwej konkurencji chroni nas podwójnie. Z jednej strony mamy możliwość na podstawie art.13 ust. 3 wspomnianej ustawy w związku z art. 24 tejże ustawy zawiadomienia organów ścigania, a z drugiej mamy możliwość wystąpienia o zwrot utraconych korzyści na drodze postępowania cywilnego. Jest to oczywiście odrębna procedura, w której sami musi wystąpić z roszczeniem i dochodzić go przed sądem.

 

Autorem powyższego artykułu jest Michał Mętlewicz – Public Relationas manager marki LEVEL77.PL, należącej go VIWA Entertainment Poland sp. z o.o. Michał opisuje doświadczenia sklepu internetowego LEVEL77.PL, który obecnie zmaga się z opisaną w tekście sytuacją.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)