eKomercyjnie.pl

eKomercyjnie.pl

Pierwszy numer magazynu eKomercyjnie.pl już online!

Zapraszam wszystkich Czytelników serwisu do lektury pierwszego, zerowego numeru magazynu eKomercyjnie.pl, który jest dedykowany branży ecommerce, ze szczególnym wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych. Dużo praktycznej wiedzy o e-handlu gwarantowane!

Pierwszy numer magazynu powstał we współpracy z redakcją Proseed, która udzieliła mi cennego wsparcia organizacyjnego i podzieliła się swoim know-how, za co w tym miejscu bardzo dziękuję.
 

Pobierz numer, przyciskCzytaj online, przycisk


 

SPIS TREŚCI – eKomercyjnie #0

  • WARTE UWAGI:
    – Najciekawsze aktualności z ostatniego miesiąca
    – Lektury e-przedsiębiorcy
  • ZAKŁADANIE SKLEPU:
    – Jak najlepiej wybrać platformę ecommerce? – Tomasz Karwatka
  • BIZNES:
    – Zaufanie do sklepu można zniszczyć w kilka sekund – rozmowa z Jean-Marciem Noëlem, dyrektorem zarządzającym Trusted Shops GmbH
    – E-commerce – kurs na 2012 rok – Łukasz Plutecki
    – Mobile commerce – coś więcej niż e-commerce? – Robert Janeczek
    – Szkla.com, czyli jak się robi e-handel w Polsce (i nie tylko) – rozmowa z Jackiem Młodawskim, współwłaścicielem sklepu Szkla.com
  • KOLUMNY:
    – Ochrona danych osobowych w sklepie internetowym – Unizeto Technologies
    – Nazwij rzeczy po imieniu – Fablo

eKomercyjnie.pl w tej formie było moim marzeniem od niemal roku. Po drodze do realizacji tego celu słyszałem, że „to nie wyjdzie”, „rynek jest za płytki”, „nie nazbierasz wystarczająco dużo materiałów”. Okazało się, że nasz rynek dojrzewa, a internetowi sprzedawcy mają głód wiedzy i coraz chętniej sięgają po teksty profesjonalistów.

Jak piszę we wstępie, najciekawsze czasy w branży ecommerce są dopiero przed nami. Mam nadzieję, że nowy magazyn będzie odwzwierciedleniem tych zapowiedzi.

Czekam też na Wasze opinie i sugestie na temat „zerowego” numeru magazynu eKomercyjnie.pl (kontakt).

Zapraszam!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Aleksander Jaworski, LubMnie.pl

We wpisach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) promuję na eKomercyjnie.pl nowe sklepy internetowe, a dzięki ich odpowiedziom staram się też pomóc osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Tym razem na moje pytania odpowiedział Aleksander Jaworski ze sklepu LubMnie.pl (spersonalizowana odzież).

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Czym zajmowałeś się przed uruchomieniem swojego sklepu?
Aleksander Jaworski (LubMnie.pl): Sklep założyłem razem z siostrą, Alicją, która jest magistrem architektury z pasją „grafika komputerowa”. Ja pracowałem jako certyfikowany specjalista ds reklamy oraz pomagałem ojcu w prowadzeniu firmy odzieżowej.

KB: Dlaczego zdecydowałeś się uruchomić sklep internetowy?
AJ: Alicja zauważyła, że brakuje oferty odzież spersonalizowanej, czyli takiej która jest dopasowana graficznie do wyobrażeń konkretnego klienta. Swoim pomysłem zaraziła mnie i postanowiliśmy spróbować. Jesteśmy przekonani, że nasz pomysł jest niszowy. Nie robimy tysiąc pierwszego sklepu z tandetnymi chińskimi koszulkami z napisem „FBI – Female Body Inspector” albo „Szukam drugiej połówki … może być 0,7”. Całość zawiera się w równaniu: Twoje zdjęcie + ładna i porządna koszulka + ciężka praca naszego grafika = Twój unikalny i wyjątkowy t-shirt. Zakładaliśmy podejście, bazujące na naszych umiejętnościach i możliwościach (rodzinna firma odzieżowa – dostawca porządnej odzież z wysokiej jakości materiałów).

KB: Ile trwało uruchomienie Twojego sklepu?
AJ: W sumie uruchomienie sklepu na Prestashop zajęło ok. 2 tygodni. Jednak od momentu uruchomienia cały czas trwają prace na zamianami.

KB: Jakim budżetem dysponowałeś na początku działalności?
AJ: Na początku dysponowaliśmy budżetem ok. 5 000 PLN, który pochodziły z naszych oszczędności. Większa część budżetu została przeznaczona za zakup sprzętu do nadruków. Resztę kwoty przeznaczyliśmy na reklamę i dopracowanie sklepu.

KB: Dlaczego postanowiłeś sprzedawać tak nietypowy produkt?
AJ: Podjęcie decyzji o uruchomieniu sklepu poprzedziły liczne rozmowy, analizy i ustalenia. Stwierdziliśmy, że mamy potencjał w nas i naszych zainteresowaniach oraz łatwiejszy dostęp do produkcji odzieży. W związku z czym nie ryzykujemy dużo, a możemy sporo zyskać. Z natury zainteresowań, Ala odpowiedzialna jest za grafikę i „produkcję odzieży spersonalizowanej”.  Ja odpowiedzialny jest za obsługę klienta, marketing oraz sprawy techniczne.

KB: Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?
AJ: Hmmm, dobre pytanie, wydaje mi się, że Presta jest gotową platformą, do której trzeba włożyć mnóstwo pracy, aby wyglądała i funkcjonowała zgodnie z zamierzeniem :) Stworzenie gotowej platformy „od zera” jest drogie i niepotrzebne, szczególnie w przypadku gdy jest się dopiero na początku drogi do sukcesu w e-commerce. Presta to dobre rozwiązanie dla osób, które nie chcą od razu inwestować dużych pieniędzy w rozpoczęcie sprzedaży, a mają pomysł.

KB: Gdybyś miał teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłbyś inaczej?
AJ: Nie oszczędzałbym na dopracowaniu użyteczności sklepu oraz jego grafice. Na to warto wyłożyć pieniądze. Tyle, że na samym początku mało kto wie co i jak chce zmienić:) Taki informacje przychodzą z czasem. Dodatkowo, nie warto jest oszczędzać na reklamie w internecie, internauci muszą się dowiedzieć z jakiegoś źródła, że sklep istnieje.

KB: Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie pierwszego dnia po starcie?
AJ: Pierwszego dnia po starcie pojawiło się jedno zamówienie, które tak naprawdę pochodziło od naszej znajomej. Bardzo chcieliśmy obsłużyć ją za pomocą naszego sklepu, aby sprawdzić po testach, jak to jest w rzeczywistości. W dowód uznania dla zaufania jakim nas obdarzyła, przyznaliśmy jej dożywotni rabat w wysokości 50%. Pierwsze zamówienie od osoby nieznajomej było złożone w niecały miesiąc od momentu startu.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy ecommerce 8-9 sierpnia 2011

W dzisiejszym przeglądzie prasy ecommerce: Za przesyłkę płaci e-sklep, a nie kupujący – Od 11 sierpnia opinie z Cokupić.pl w Allegro – E-sklep spożywczy – wysokie nakłady, niewielkie zyski – Powstał dekalog internetowego sprzedawcy – Dziesięć Przykazań E-Sprzedawcy – E-commerce a logistyka.

Za przesyłkę płaci e-sklep, a nie kupujący »
UOKiK wydał ostatnie dwie decyzje, które mówią o tym, że korzystając z prawa do zwrotu, klient płaci więc jedynie za jego odesłanie do sklepu. Sprawa dla wielu sprzedawców ciężka i niezrozumiała, a ja chciałbym dowiedzieć się, na jakiej podstawie podjęto takie decyzje? Mam już dość robienia z e-handlu chłopców do bicia.

Od 11 sierpnia opinie z Cokupić.pl w Allegro »
11 sierpnia w Allegro pojawią się oceny produktów z opiniami z Cokupić.pl. Już od jakiegoś czasu zastanawiałem się, kiedy to nastąpi, bo przecież współpraca Allegro z Ceneo wypadła dla nich bardzo dobrze.

E-sklep spożywczy – wysokie nakłady, niewielkie zyski »
Fajna riposta Pawła Lipca na tekst, który podałem w piątkowym przeglądzie prasy. Autor pisze trochę ogólnie (co nie znaczy, że celnie punktuje przytoczony artykuł), a ja w ramach uzupełnienia odsyłam do raportu rocznego spółki odpowiedzialnej za e-sklep spożywczy Fresh24.pl (tutaj) – wtedy od razu widać, że to nie jest prosty biznes dla każdego.

Powstał dekalog internetowego sprzedawcy »
Grupa robocza ecommerce w IAB Polska opublikowała dekalog internetowego sprzedawcy, który składa się z 15 zasad (!). Przyznam szczerze, że co do sensowności zapisów nie ma wątpliwości, ale jak to niby zapamiętać i szybko przekazać w rozmowie z innymi właścicielami sklepów? Szkoda też, że te zasady „klepnęły” tylko dwa sklepy.

Dziesięć Przykazań E-Sprzedawcy »
Marcin Cisek przychodzi z odpowiedzią na postawione powyżej pytanie. Lista skrócona do najważneiejszych rzeczy. Ale zaraz, mam jeszcze jedną refleksję: czy takie rzeczy nie powinny być dla sprzedawców OCZYWISTE? Czy budowanie biznesu nie powinno być oparte właśnie na takich fundamentach?

E-commerce a logistyka »
Krótki, ogólny tekst o logistyce w naszej kochanej branży. Końcówka smutna, ale prawdziwa: „w branży e-commerce panuje silna konkurencja cenowa i często to nie jakość obsługi ale niski poziom ceny stanowi kryterium wyboru i sprzedawcy i operatora logistycznego.”

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)