eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Polityka prywatności serwisu internetowego – sprawdzony wzór dla Ciebie!

Real estate agent consulting a mature couple at office22 marca weszły w życie przepisy z nowego Prawa telekomunikacyjnego dotyczący plików cookies (ciasteczka) w komputerach. O zmianach w polityce prywatności należy poinformować wszystkich użytkowników witryny. Wielu właścicieli sklepów internetowych prowadzi również serwisy tematyczne – z myślą o nich przygotowaliśmy nasz nowy produkt: wzór polityki prywatności dla serwisu internetowego.

Chcesz rozwiązać swoje problemy z wypełnieniem obowiązków związanych z danymi osobowymi, które narzuca prawo? Oto wzór polityki prywatności opracowany przez prawników z doświadczeniem w pracy z serwisami internetowymi! Wystarczy, że uzupełnisz go swoimi danymi, umieścisz na stronie serwisu i możesz spać spokojnie!

 

 

Zgodnie z nowymi przepisami (źródło), każdy użytkownik powinien być o kwestii i działaniu cookies poinformowany na łamach strony, którą odwiedza. Od chwili uzyskania informacji o cookies każda jego decyzja (a także jej brak w postaci braku zmiany domyślnych ustawień przeglądarki umożliwiających przetwarzanie cookies) będzie wyrazem świadomego aktu woli.

Bardzo szczegółowo opisaliśmy ten temat w naszym poradniku: Nowe Prawo Telekomunikacyjne dotyczące cookies – jak należy przygotować się na zmiany? Czym grozi brak zmian? ». Znajdziesz tam informacje o ewentualnych karach, przykłady wdrożeń oraz linki do ustawy.

1. Wzór polityki prywatności dla serwisu internetowego

Przygotowany przez prawników eKomercyjnie.pl wzór polityki prywatności dla dowolnego serwisu internetowego spełnia wszystkie powyższe wymagania, jest także dostosowany do aktualnych przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz zapisów z Prawa telekomunikacyjnego, które wchodzą w życie 22 marca 2013 roku i dotyczą cookies.

Wzór polityki prywatności jest napisany na tyle uniwersalnie, że bez problemu dostosujecie go do specyfiki swojego serwisu (korzystanie z różnych usług czy możliwości, np. logowanie, zakładanie kont, remarketing w użyciem Google).

Przykładowy fragment:

wzor-polityka-serwis

2. Formularz rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO – instrukcja wypełniania (krok po kroku)

Wraz ze wzorem polityki prywatności przygotowaliśmy również instrukcję wypełniania formularza rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO. Dzięki naszym informacjom nie powinniście mieć żadnych problemów z dotarciem do końca tego procesu.

Przypominamy przy okazji, że bazę danych powinien mieć zgłoszony niemal każdy przedsiębiorca prowadzący działalność handlową w Internecie i warto dopełnić tego obowiązku jak najszybciej!

3. Co otrzymasz zamawiając Wzór polityki prywatności dla serwisu internetowego + instrukcję GIODO?

Po złożeniu i opłaceniu zamówienia natychmiast wysyłamy do Ciebie zestaw plików:

  • Wzór polityki prywatności w formacie .doc, .odt (do edycji, wpisania swoich danych)
  • Instrukcję wypełniania formularza rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO (krok po kroku) w formacie .pdf


Autor wpisu

Dodaj komentarz

Zobacz kolejny artykuł

Każdy ma w sobie zaszczepiony indywidualizm – musli.takjakchcesz.pl

Musli Tak Jak Chcesz2Personalizacja produktu umożliwia „stworzenie” towaru idealnie wpasowującego się w oczekiwania klienta, bo jest „szyty na miarę”. To trend i pomysł na biznes, który ma się dobrze i podbija kolejne obszary – słowem: jest skazany na przykucie uwagi i na sukces. Mamy spersonalizowane samochody, meble, odzież i dodatki, ale czy można pójść o krok dalej i dopasować do siebie elementy codzienne i „błahe”, jak choćby jedzenie? Anna Karaszewska-Batory i Agnieszka Ostrowska udowadniają, że owszem.

Ich pomysłem na e-biznes jest sklep oferujący dopasowane pod smaki i gusta klientów musli – musli.takjakchcesz.pl, które można komponować według własnego upodobania czy diety. “Bo musli to nie tylko forma posiłku…”

Chińskie przysłowie mówi: „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi”. Skąd pomysł na sklep z bardzo śniadaniowym asortymentem?

Może zabrzmi to dziwnie, ale cały szkopuł tkwi w tym, że to nie śniadania były naszą główną inspiracją. Od samego początku chciałyśmy zrobić sklep z mieszankami musli, który pozwoli na stałe wymeldować się tej przekąsce z kuchni. I powoli nam się to udaje. A śniadania to jedna z wielu możliwości na jedzenie musli. Obserwując moją rodzinę coraz częściej zauważam, że musli to przede wszystkim przekąska.

Od kiedy sklep działa na rynku i jak wyglądały jego początki?

Sklep wystartował dokładnie 22 października. To nie była przypadkowa data. W Warszawie odbywała się wtedy jedna z większych imprez biegowych “Biegnij Warszawo”. Wskoczyliśmy na głęboką wodę, rozdając uczestnikom ponad 300 tub do testów. Ale zanim witryna wystartowała, przez kilka tygodni testowaliśmy cały proces zamawiania musli, płatności i logistyki. Ważną częścią projektu były prace graficzne, a rysowaniu tuby i witryny poświęciliśmy naprawdę sporo czasu. Równolegle wspólnie z dietetykiem tworzyliśmy listę produktów dostępnych na naszych internetowych półkach. W budowie sklepu wsparli nas mężowie, na co dzień pracujący w branży informatycznej.

musli 1

Jak wyglądają obecnie prace w sklepie? Ile osób zajmuje się projektem?

Z tygodnia na tydzień otrzymujemy coraz więcej zamówień. Co może cieszyć, wracają do nas klienci, którzy pierwszą tubę zamawiali na tzw. próbę. Przed Świętami Bożego Narodzenia sporo tub dostarczyliśmy jako upominki firmowe.

Jak wygląda proces zamawiania w Waszym sklepie?

Z piętnastu mieszanek podstawowych wybieramy tę, która będzie bazą naszej mieszanki. Poza szeroko znanymi płatkami kukurydzianymi czy orkiszowymi, do wyboru mamy m.in.: nasiona amarantusa z miodem, czekoladową granolę czy błyskawiczne płatki gryczane. Następny etap to już sedno zabawy z mieszankami musli: wybieramy dodatki. Z uwagi na ich dużą liczbę podzieliliśmy je na siedem kategorii – bakalie, czekolady, orzechy i nasiona, owoce, zboża, pyszności w czekoladzie i extra dodatki. Podglądając wybrane przez klientów dodatki, dość łatwo możemy stwierdzić, czy musli będzie śniadaniowe czy będzie przekąską w pracy.

Jeśli chodzi o składniki, to z jakich produktów korzystacie?

Kluczem w naszym sklepie jest najwyższa jakość produktów. I nieważne, czy mówimy o zwykłych płatkach kukurydzianych czy liofilizowanych owocach. Produkty i mieszanki tworzymy wspólnie z naszym dietetykiem, ale nie jesteśmy zamknięci na sugestie klientów, a tych nie było mało. Sukcesywnie będziemy uzupełniać ofertę o kolejne produkty. Naszym celem jest zostać liderem w oferowaniu dodatków, które dotąd nie były znane w Polsce.

Personalizowanie produktów to pomysł, który znalazł wielu zagorzałych fanów. Przyznam szczerze – ja również do nich należę. Mam pewną teorię, dotyczącą sukcesu tego typu działań, ale chciałabym poznać Wasze zdanie na ten temat. Zatem, dlaczego produkt „szyty na życzenie klienta”?

musli 2

Chodzi o pewien indywidualizm. W musli.takjakchcesz.pl mamy taką teorię, że każdy ma w sobie zaszczepiony właśnie wspomniany indywidualizm. Szczególnie kulinarny, ale nie tylko: muzyczny, plastyczny czy sportowy także. Proszę zauważyć, że jako dzieci z domów rodzinnych wynosimy smaki i gusta. Co prawda, są one coraz mniej wyraziste, bo na każdym kroku przychodzi im się konfrontować z homogenizacją. To trochę tak, że globalizacja niby daje wrażenie, że wszystko mamy spersonalizowane. To tylko wrażenie. Naszą ideą jest dawanie wolnego wyboru, choćby w kwestii musli. Ale osobiście uważam, że ten trend będzie się rozszerzał coraz szybciej na inne dziedziny życia.

Komponowanie własnego musli na Zachodzie jest pomysłem, który szybko został wyróżniony, bowiem okazał się strzałem w dziesiątkę. A jak to wygląda w Polsce?

W Polsce jest kilka firm oferujących indywidualne mieszanki musli, ale uczciwie mówiąc, wspólnie budujemy ten rynek. Sporo pracy przed nami, szczególnie w obszarze budowania świadomości i promocji.

Co wyróżnia Was na tle konkurencji?

Chcielibyśmy, żeby nasi klienci kojarzyli nas przede wszystkim z szeroką gamą dodatków, także tych dotąd w Polsce nieznanych. Wysoka jakość serwisu i całej logistyki to już standard, nie wyróżnik.

W jakie kanały reklamowe inwestujecie? Jak docieracie do klientów?

Przede wszystkim skupiamy się na komunikacji w Internecie. Profil na Facebooku polubiło już ponad 4 tysiące fanów. To nasza tablica ogłoszeniowa, na niej wieszamy informacje o nowych produktach i promocjach. Za jej pośrednictwem dowiadujemy się, jakie są oczekiwania klientów. W moderowanie profilu zaangażowana jest współpracująca z nami dietetyczka. Ważnym kanałem komunikacji są także tradycyjne media. Obserwujemy ciekawe zjawisko coraz większego zainteresowania opinią osób i ekspertów związanych właśnie z e-biznesem.

musli 7

A jaki jest Wasz stosunek do reklamowania produktu i tworzenia marki na portalach społecznościowych?

Komunikacja w Internecie – w tym na portalach społecznościowych, ma swoją specyfikę, ale nie rządzi się innymi prawami niż działania prowadzone w tradycyjnych mediach. W musli.takjakchcesz.pl stawiamy na szczerość i otwartość w komunikacji. Zdajemy sobie sprawę, że dziś klienci wyczuleni są na reklamę. Wolą dialog.

Jaki jest Wasz pomysł na zbudowanie przywiązywania klienta do Waszego produktu?

Należałoby zapytać, w jakim stopniu klienci są w stanie zaspokajać swoje kulinarne upodobania. Z naszej strony oferujemy produkt najwyższej jakości. Nie jesteśmy najtańszym musli, ale zerwanie ze stereotypem musli jako nudnego śniadania stojącego pod znakiem otrębów musi kosztować.

Jakie rady dałybyście osobom, które chcą wystartować ze swoim e-biznesem? Na co mają zwracać szczególna uwagę, a czego się wystrzegać?

Poza całą sferą e-sklepu, warto poświęcić trochę czasu na to wszystko, co będziemy robić, a czego nie będzie widział klient, tj. produktowi, usłudze. Dzisiaj bezcenny jest serwis najwyższej jakości. Niezadowoleni klienci nie wrócą z zakupami po raz drugi, a co istotne, są w stanie zniechęcić do nich sporą grupę osób.

Na jakie problemy najczęściej trafia właściciel sklepu internetowego?

Musli.takjakchcesz.pl to nasz pierwszy sklep. Kwestia problemów, o ile w ogóle się pojawią, jest jeszcze przed nami. My starałyśmy się, żeby funkcjonowanie e-sklepu i wszystkie operacyjne rzeczy, począwszy od mieszania składników, na dostawach skończywszy, szły ze sobą w parze.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Chcemy się organicznie rozwijać. Z uwagą obserwujemy trend Do It Yourself i same zadajemy sobie pytanie na jaki przyrostek przed .takjakchcesz.pl niedługo przyjdzie pora.

I ostatnie pytanie… Co dziś zjadłyście na śniadanie?

Dziś jajecznica. Najlepsza, bo zrobiona przez męża :)

Anna Karaszewska-Batory i Agnieszka Ostrowska – kobiety, które połączyły pasję z biznesem, czyli robią to, co kochają najbardziej. Wspólnie stworzyły Musli Tak Jak Chcesz. Scenariusz powstania firmy napisało samo życie – postanowiły rozwinąć działalność w oparciu o swoje doświadczenia.

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. No, ale z cenami to trochę pojechali :)

    Odpowiedz ↓

  2. Marta Pawełek

    Statystyki wskazują, że zacznie ponad 1/3 przedsiębiorców nie zna instytucji, które mogłyby udzielić im pomocy w prowadzeniu biznesu. Oznacza to, że w razie niepowodzeń nie będą wiedzieli gdzie szukać wsparcia, prawdopodobnie nie są oni też zainteresowani optymalizacją i ulepszeniem swojej działalności, gdyż aktywnie nie poszukują zewnętrznych bodźców sprzyjających rozwojowi i budowaniu konkurencyjnej pozycji na rynku.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Czerwona Torebka i Merlin.pl – UOKiK zgadza się na przejęcie

Prezes UOKiK wyraziła zgodę na przejęcie przez spółkę Czerwona Torebka S.A. kontroli nad jednym z najstarszych sklepów internetowych w Polsce – Merlin.pl. Zgoda urzędu była jednym z warunków podpisania umowy inwestycyjnej, o czym informowaliśmy Was na początku lutego.

Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie UOKiK:

Czerwona Torebka kontroluje grupę spółek zajmujących się budową i zarządzaniem pasażami handlowymi. Spółka Merlin.pl zajmuje się sprzedażą detaliczną towarów (m.in. książki, audiobooki, ebooki oraz płyty – CD, DVD i Blu Ray) przez Internet. W wyniku koncentracji Czerwona Torebka przejmie kontrolę nad Merlin.pl.

Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego Prezes Urzędu uznała, że koncentracja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

W oficjalnym komunikacie giełdowym na ten temat dowiedzieliśmy się, że poprzez przejęcie Merlin.pl, spółka Czerwona Torebka planuje dalszy rozwój sieci prowadzonych przez Merlin.pl punktów odbioru poprzez ich lokalizowanie w wybranych obiektach realizowanych pod marką „Czerwona Torebka”.

Dzięki takiemu rozwiązaniu Merlin.pl będzie miał możliwość dotarcia bezpośrednio do klienta detalicznego za pośrednictwem punktów odbioru osobistego, których liczba osiągnąć ma nawet do 4.500. Natomiast spółki z grupy kapitałowej spółki „Czerwona Torebka” S.A. pozyskają kolejnego najemcę, generującego znaczący ruch klienta i wyróżniającego pod tym względem pasaże „Czerwona Torebka”, w których będzie można dokonać odbioru zmówionych towarów.

Czekamy teraz na potwierdzenie transakcji ze strony obu firm.

Czytaj dalej: Czerwona Torebka S.A. chce przejąć sklep Merlin.pl! »

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)