eKomercyjnie.pl


Raport „Mobile commerce w Polsce 2013”

Słyszymy głosy, że mobile commerce w Polsce jeszcze nie istnieje. Jeśli będziemy sugerować się danymi, reprezentatywnymi dla wszystkich Polaków, dowiemy się z nich, że kupowanie produktów on-line przez telefon komórkowy deklaruje faktycznie tylko 3 proc. rodaków (dane TNS Polska, Mobile Life 2013). Gdyby zawęzić grupę respondentów tylko do Internautów, odsetek ten będzie niewiele wyższy i wyniesie 7 proc. Czy to jest mało? Tylko pozornie.

Należy bowiem wiedzieć, że najchętniej pobieraną aplikacją mobilną przez Polaków jest aplikacja o charakterze commerce’owym. To aplikacja mobilna Allegro, której łączna liczba pobrań ze wszystkich systemów operacyjnych, na które jest dostępna, przekroczyła właśnie 2 miliony pobrań. Takim wynikiem nie może pochwalić się jeszcze żadna inna polska aplikacja mobilna.

Wczoraj premierę ma raport „Mobile commerce w Polsce 2013”, który jest skierowany do osób i firm, które poszukują liczb charakteryzujących polski rynek m-commerce, a także porad, na co zwrócić uwagę, jeśli chce się w swoim biznesie efektywnie wykorzystać ten nowy kanał.

okladka_raport_mcommerce2013

Z raportu można się dowiedzieć, że:

  • tylko 15 na 100 największych polskich e-sklepów posiada serwis zoptymalizowany pod urządzenia mobilne,
  • polskie zakupy mobilne dokonują się w większości na tabletach, nie na telefonach komórkowych,
  • lider płatności mobilnych wyłoni się w Polsce za 2 lata,
  • kanał mobilny to tylko kolejne miejsce do wykonania tych samych zakupów, których klient dokonuje na desktopie czy w tradycyjnym sklepie,
  • jakie są bariery w rozwoju polskiego rynku m-commerce,
  • czym charakteryzuje się m-konsument,
  • którzy polscy dostawcy oprogramowania e-commerce posiadają już w swojej ofercie rozwiązania przychylne m-commerce,
  • jak w 10 krokach wprowadzić e-sklep do świata rozwiązań mobilnych,
  • jakie są argumenty za i przeciw wdrożeniu aplikacji mobilnych dla sklepów internetowych,
  • jakie są argumenty za i przeciw implementowaniu do sklepów idei RWD,
  • ilu Polaków posiada tablety i ilu z nich dokonuje na nich zakupy,
  • ilu jest aktywnych użytkowników aplikacji Nokaut Skaner, ile przychodów z urządzeń mobilnych generuje sklep Answear.com, o ile zwiększyła się konwersja w NICIsklep.pl po redesignie RWD, ile osób dziennie korzysta z aplikacji Multikino, ile kart i kuponów promocyjnych pobieranych jest przez blue pocket, ilu jest zarejestrowanych użytkowników jest w SkyCash, itp. itd.

Po szczegółowe uzupełnienie powyższych informacji należy sięgnąć do raportu „Mobile commerce w Polsce 2013”. Jest to jedna z nielicznych publikacji, poświęconych w całości polskiemu m-commerce’owi.

Raport można pobrać za darmo ze strony jestem.mobi – klikajcie tutaj »

Autorami raportu są Monika Mikowska i Mariusz Wesołowski. eKomercyjnie.pl jest patronem medialnym publikacji.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Google Analytics i optymalizacja współczynnika konwersji – zaproszenie na szkolenie firmy Conversion

conversion-logo-2Firma Conversion zaprasza na praktyczne warsztaty z zakresu Google Analytics i Optymalizacji Współczynnika Konwersji. Już 16 i 17 października w Millenium Plaza w samym centrum Warszawy odbędzie się V edycja szkoleń prowadzonych przez doświadczony zespół: Mariusz Michalczuk, specjalizującego się w analityce internetowej i Pawła Ogonowskiego, odpowiedzialnego za projekty Optymalizacji Współczynnika Konwersji.

Oprócz realizacji poprzednich edycji szkoleń, mają za sobą szerokie doświadczenie dydaktyczne, wyniesione z prowadzenia studiów podyplomowych, szkoleń wewnętrznych dla największych marek oraz udziału w konferencjach branżowych.

Conversion już po raz piąty pokazuje, jak:

  • skutecznie zwiększać swoje zyski w Internecie, bez wydawania dodatkowych środków na reklamę,
  • jakie konkretne działania umożliwią realizację celów witryny, takich jak: wzrost liczby nowych klientów, więcej zapisów do newslettera, więcej wysyłanych zapytań ofertowych
  • jakie treści najbardziej angażują użytkowników, jak dostosować witrynę do ich potrzeb
  • jak wykorzystywać rzetelne dane do testowania, usprawniania i ulepszania Twojego serwisu internetowego

mountain

Pierwszy dzień, 16 października 2013, poświęcony będzie darmowemu narzędziu Google Analytics. Program szkolenia obejmuje:

  • korzystanie z podstawowych funkcjonalności Google Analytics (od zmiany zakresu dat poprzez drążenie w dół po różne widoki raportów i ich interpretację)
  • rozumienie podstawowych poję i wskaźników Google Analytics (takie jak odwiedziny, odsłony, współczynnik odrzuceń itd.)
  • poprawną konfigurację własnego konto Google Analytics (profil, cele, filtry)
  • praktyczne zastosowanie zaawansowanych funkcjonalności Google Analytics (niestandardowe segmenty, zaawansowane raporty)

Drugi dzień szkoleń, 17 października 2013, to praktyczne zajęcia z Optymalizacji Współczynnika Konwersji, w tym:

  • wprowadzenie do Optymalizacji Współczynnika Konwersji (co to jest współczynnik konwersji, czym różnią się testy A/B od testów wielowymiarowych, jak przebiega proces optymalizacji sklepów internetowych, stron docelowych czy witryn korporacyjnych)
  • zajęcia z zakresu testów A/B z wykorzystaniem Eksperymentów Google Analytics, Optimizely i Visual Website Optimizer, obejmujące poznanie poszczególnych funkcjonalności tych narzędzi, konfigurację testów A/B oraz samodzielną analizę wyników testów
  • przegląd metod badań i testów: najważniejsze analizy ilościowe i jakościowe, analiza heurystyczna pozwalająca na identyfikacje wąskich gardeł, które obniżają współczynnik konwersji witryny, analiza typów osobowości i potrzeb użytkowników, badania ankietowe.

Szkolenie przygotowano na potrzeby: specjalistów z działu marketingu lub e-marketingu, osób odpowiedzialnych za SEO/SEM i promocję online, webmasterów, zlecających kampanie agencjom zewnętrznym, osób, która samodzielnie prowadzą działania promocyjne w Internecie, właścicieli sklepów internetowego oraz wszystkich, którzy chcą podnosić swoje kwalifikacje w zakresie narzędzia Google Analytics i Optymalizacji Współczynnika Konwersji.

Liczba miejsc jest ograniczona. Ze względu na komfort uczestników, grupa warsztatowa nie może liczyć więcej niż 20 osób. eKomercyjnie.pl jest partnerem tego wydarzenia.

Dla wszystkich Czytelników eKomercyjnie.pl firma Conversion przygotowała specjalną, 15% zniżkę. Wystarczy, że podczas procesu zamawiania miejsca na szkoleniu wpiszecie kod rabatowy: Ekomercyjnie-15.

Potrzebujesz więcej informacji? Wejdź na www.conversion.pl/szkolenia.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Zobacz kolejny artykuł

Lubię gadżety i filmy o Bondzie – wywiad z Jakubem Hajost, wypożyczalnia sprzętu detektywistycznego The Spy Shop

spy.shop.plKamera w krawacie, mikrofon w długopisie, podsłuch zamontowany gdzie tylko chcemy, a może nawet modulator głosu – te gadżety kojarzymy przede wszystkim z kina szpiegowskiego i detektywistycznego (ach, ten James Bond i jego metody). A potem się okazuje, że żona nas zdradza, pracownik oszukuje i potrzebujemy dowodu. Sektor „inwigilacyjny” czeka na nas otworem. „Sama branża podsłuchów, ukrytych kamer, czy urządzeń pomagających się chronić przed inwigilacją wcale nie jest niszowa. Zwłaszcza, jeśli dodamy do niej systemy alarmowe, montaż kamer przemysłowych i podobne – tym też się zajmujemy na zamówienie.” – wyjaśnia Jakub Hajost, właściciel wypożyczalni sprzętu detektywistycznego The Spy Shop (spy.shop.pl). O tym co oferuje, z jakimi problemami przychodzą do niego potencjalni klienci, a także dlaczego na stronie nie ma podanych cen i czemu wybrał Twittera, a nie Facebooka jako narzędzia do socialmediowej promocji, opowiada czytelnikom eKomercyjnie.pl.

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Czym zajmowałeś się przed startem wypożyczalni sprzętu detektywistycznego? Jakie było Twoje doświadczenie, jeśli chodzi o prowadzenie e-biznesu? Jak zdobywałeś niezbędną wiedzę na temat e-commerce?

Jakub Hajost (spy.shop.pl): Od początku byłem zafascynowany możliwościami, jakie niósł ze sobą Internet. Byłem jednym z pierwszych klientów bankowości internetowej, a przygodę z e-commerce zaczynałem handlując za pośrednictwem portalu aukcyjnego. Potem poszło szybciej i wreszcie przejąłem od znajomego spy.shop.pl (który wtedy był upadającym sklepem, a nie wypożyczalnią). Handluję różnymi towarami przez Internet już prawie dziesięć lat. Doświadczenie to suma nieprzyjemnych rzeczy, które nas spotykają, a więc w przypadku mojej przygody z e-commerce – wszystkie błędy, jakie popełniłem. Wiedzę czerpię (bo przecież nadal się rozwijam) z książek, webcastów, podcastów, blogów – gdziekolwiek znajdę informacje, które mogę wykorzystać. Grunt, to nie zastygnąć w bezruchu.

Skąd pomysł na tego typu asortyment? Czy ta branża jest niszą?

Lubię gadżety i filmy o Bondzie (śmiech). Sama branża podsłuchów, ukrytych kamer, czy urządzeń pomagających się chronić przed inwigilacją wcale nie jest niszowa. Zwłaszcza, jeśli dodamy do niej systemy alarmowe, montaż kamer przemysłowych i podobne – tym też się zajmujemy na zamówienie.

spy shop

Jak długo trwało wdrożenie pomysłu do realiów internetowych? Co Cię zaskoczyło? Na co poświęciłeś za dużo/zbyt mało uwagi?

Oprócz strony internetowej konieczne były konsultacje z moim prawnikiem i księgową. Rozstrzygnąć trzeba było kwestie związane z wypożyczaniem na odległość i pobieraniem kaucji na konto bankowe. Na pewno pozytywnym zaskoczeniem była informacja, że Urząd Skarbowy raczej nie będzie próbował opodatkowania kaucji zwrotnej (śmiech). Ciągle zbyt mało uwagi poświęcam stronie internetowej, ale staram się pilnować jej stabilnego rozwoju.

Z jakim budżetem startowałeś?

Kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wydawane w miarę rozsądnie.

Ile osób zajmowało się projektem na początku, a ile obecnie?

Na początku byłem tylko ja. Teraz rozglądam się za lokalem i szukam kogoś do prowadzenia blogu na naszej stronie. Więc jeszcze przez kilka dni będę sam się tym zajmował (śmiech). Ale poważniej – mam kilku współpracowników, których cenię i im ufam, nie są jednak związani z The Spy Shop na stałe.

spy shop

Po jakim czasie pojawiły się pierwsze „wypożyczenia”?

W Internecie po miesiącu od pierwszego wypożyczenia offline mieliśmy pierwszego „zdalnego” klienta. Zawdzięczamy to talentom pozycjonerskim i dobrym radom mojej przyjaciółki.

Dlaczego wypożyczalnia, a nie sklep?

A dlaczego są wypożyczalnie rowerów i sklepy z rowerami? Wiesz, jest już dużo sklepów tego typu, a wypożyczalni jeszcze nie było. Duża cześć asortymentu to sprzęt stosunkowo drogi, a czasami potrzebny jednorazowo. Odpowiedzią jesteśmy my. Jeśli ktoś nie potrzebuje na zawsze wykrywacza podsłuchów za 3000 złotych, to może go u nas wypożyczyć dużo taniej albo zamówić usługę wykrywania.

spy shop

Jak to działa?

Mamy do wypożyczenia zestawy podsłuchowe, wykrywacze podsłuchów, zagłuszacze GSM, mikrokamery, pętle indukcyjne, mikrosłuchawki i inne rzeczy.
Wypożyczenie na odległość wygląda następująco:
1. Telefon od klienta z zapytaniem
2. Jeśli sprzęt jest dostępny w danym terminie, to wysyłamy klientowi mailem umowę do podpisania i odesłania pocztą. W tym czasie klient płaci kaucję w celu rezerwacji sprzętu.
3. Po otrzymaniu kaucji i umowy, przesyłamy klientowi egzemplarz umowy podpisany przez nas wraz z fakturą VAT.
4. Po opłaceniu faktury wysyłamy sprzęt kurierem i zamawiamy kuriera do klienta na dzień po zakończeniu wypożyczenia.
5. Jak ze sprzętem jest wszystko w porządku, to przelewamy zwrot kaucji.

Sprzęt, który z oczywistych względów wymaga czyszczenia (jak choćby mikrosłuchawki) jest czyszczony na miejscu. Jeśli trzeba coś naprawić, to zajmuje się tym współpracujący z nami serwisant.
Status prawny używania naszego sprzętu jest taki sam, jak przy zakupie w sklepie i zależy od tego, czy chcemy użyć sprzętu obronnego (wykrywacze itp) – to jest legalne, czy „zaczepnego” (podsłuchy itp) – to już nie jest do końca zgodne z prawem. O tym, na jakie przepisy trzeba zwrócić uwagę, informuje wiadomość, którą trzeba zaakceptować, żeby w ogóle móc przeglądać naszą stronę internetową.

Na stronie nie są podane ceny wypożyczenia. Dlaczego?

Dwa czynniki wpływają na cenę: czy musimy wysyłać kuriera oraz na jak długo klient chce wypożyczyć. Ceny są elastyczne – najdrożej wychodzi wypożyczenie na jedną dobę, ale im dłużej, tym taniej.
Poza tym chcemy, żeby klienci dzwonili, bo wtedy możemy im więcej wyjaśnić. Zdarzają się ciekawe wyobrażenia dotyczące sprzętu i lepiej wszystko wytłumaczyć, żeby klient nie był rozczarowany.

Czy zdarzały się już reklamacje?

Nie zdarzały się reklamacje – to wynika właśnie z dokładnego informowania co sprzęt może, a czego nie zrobi.

spy shop

Jakimi metodami marketingowymi starasz się „dobić” do swoich potencjalnych klientów? Które są najlepsze i najbardziej skuteczne?

Pozycjonowanie i social media. Poza tym strategia dobrego informowania i dbania o klienta, by nas mógł spokojnie polecać. Na razie to nam wystarcza.

Zamiast fanpage’a na Facebooku zdecydowałeś się na konto na Twitterze. Dlaczego taki wybór?

Zawsze myślałem, że jak chcemy podsłuchiwać żonę, to nie damy „lajka” postowi The Spy Shop na Facebooku (śmiech). Ale mogę się mylić i pewnie fanpage też powstanie. Twitter jednak działa trochę inaczej, nie wymaga podawania danych osobowych, czy z nazwiska wszystkich znajomych.

Do czego służy Ci blog wypożyczalni?

Na blogu mamy kilka wpisów szpiegowskich. Głównie zasady prowadzenia inwigilacji, czy porady dotyczące atramentów sympatycznych. Chcemy się dzielić wiedzą i doświadczeniem, ale również pokazać, że jest mnóstwo tematów związanych ze szpiegostwem, że to nadal aktualna sprawa – państwa szpiegują siebie nawzajem i swoich obywateli. To aktualny problem.

O co najczęściej pytają klienci?

O cenę (śmiech). Tak naprawdę często interesuje ich właśnie nasze wsparcie. Potrzebują sprzętu, ale rzadko wiedzą, co może im pomóc, a więc który sprzęt wypożyczyć. Czy lepiej lokalizator GPS, czy zwykły podsłuch.
Na przykład pracownik okrada właściciela firmy i ten ostatni czuje się bezradny. Chciałby zdobyć dowody i potrzebuje najpierw naszej pomocy, wyjaśnienia co jak działa, a dopiero potem decyduje się na małą ukrytą kamerę albo montaż pełnego zestawu CCTV.
Pytania w takich przypadkach brzmią: „Mam taki a taki problem, nie mogę powiedzieć konkretnie, ale muszę coś nagrać. Jaki sprzęt będzie dobry?”
To my musimy wyjaśnić czym różni się obiektyw rybie oko, od standardowego.

Jak wygląda ilość zamówień w zderzeniu wypożyczalni internetowej ze stacjonarną?

Obecnie mamy więcej wypożyczeń na odległość, niż stacjonarnie.

Cechy charakteryzujące Twój e-biznes to:

Solidność i dyskrecja.

Jakie są Twoje plany na przyszłość?

Rozmawialiśmy o jednej z moich działalności. Plany dla niej to rozwój i ekspansja: nowy lokal i inwestycje w poszerzenie asortymentu.

Jakub Hajost – przedsiębiorca od 2008 roku. Właściciel wypożyczalni sprzętu detektywistycznego The Spy Shop oraz TotalGames.pl. Inwestor. Pasjonat nowych technologii, podróżnik, miłośnik kulinariów, jazzu i dobrej książki. Szuka, poznaje i żyje pełnią życia. Przeciera własne szlaki.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)