Bezpieczeństwo danych jednym z tematów konferencji E-commerce MoneyCon 2012

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 30 maja 2012
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Współczesny biznes cechuje możliwość szybkiego wzrostu wynikająca z całkowitego pokonania barier czasu i przestrzeni w Internecie. Nowym perspektywom towarzyszą jednak wyzwania – jednym z nich jest kwestia bezpieczeństwa danych osobistych i biznesowych wymienianych podczas surfowania w Sieci. Zapewnienie jakości i bezpieczeństwa transakcji online nie omija sfery e-commerce, o czym specjaliści dyskutowali podczas wtorkowej konferencji E-commerce MoneyCon 2012.

Rosnący w siłę e-handel nabiera w Polsce coraz większego znaczenia. Powszechna komputeryzacja oraz tańsza i szerzej dostępna Sieć stały się środkiem napędzającym rozkwit tej sfery przedsiębiorczości. Krajowy rynek e-commerce to najszybciej rozwijający się sektor handlu. Faktem jest, że odsetek sklepów i zakupów internetowych rośnie szybciej niż liczba internautów w Polsce.

Wtorkowa konferencja E-commerce MoneyCon 2012 (29 maja) dotyczyła w całości szeroko pojętego zagadnienia e-handlu. Prelegenci dyskutowali przede wszystkim o praktycznej sferze działalności e-commerce,  bezpieczeństwie danych, udoskonalaniu e-sklepów, pozycjonowaniu i e-marketingu.

Warunkiem utrzymania dotychczasowego tempa rozwoju e-handlu jest jednak budowanie zaufania społeczeństwa do tej formy wymiany dóbr i usług. Nie da się tego osiągnąć bez zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa we wszystkich procesach powiązanych z e-zakupami.

Bezpieczeństwo transakcji oraz ochrona e-commerce stanowiły główny temat prelekcji Mariusza Janczaka, eksperta z firmy Unizeto Technologies SA. „Jednym ze sposobów zabezpieczenia transmisji danych i potwierdzenie, że domena należy tylko do nas jest zastosowanie certyfikatu SSL wydanego przez zaufane centrum certyfikacji. Informacja o objęciu witryn zabezpieczeniem umieszczona jest w pasku adresu po wpisaniu danej domeny. Jeśli wejdziemy na podstawiony serwer, stanowiący próbę oszukania internauty (np. udający bank, w którym posiadamy konto), to od razu jesteśmy w stanie zweryfikować witrynę poprzez uwierzytelnienie certyfikatem wydanym przez zaufane centrum certyfikacji. Jeśli warunek ten nie został spełniony, to stoimy przed potencjalnym zagrożeniem” – informował słuchaczy Mariusz Janczak, Koordynator Marketingu Produktowego w Unizeto Technologies SA.

Więcej o metodach stosowanych przez cyberprzestępców, certyfikatach SSL oraz wskazówkach dotyczących wyboru centrum certyfikacji godnego zaufania w wypowiedzi Mariusza Janczaka:


O bezpieczeństwie w e-commerce mówi Mariusz… przez WebhostingPL

Źródło: Unizeto Technologies SA

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!